Fouten maken mag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:15

DuoPenotti schreef:
Daarnaast opent een ts ook vaak een topic met ik ga verhuizen naar stal x.
Hij komt niet buiten maar hij heeft wel tralies om zijn maatjes te zien. En een buiten Luik voor frisse lucht. En ik rij elke dag 1 uur. Dit is toch prima. (even overtrokken)

Vervolgens hoopt zo iemand dat men zegt. Ja joh super goed want die van mij staat in een compleet dichte stal en glimt helemaal. Om zo het geweten te sussen.

Maar die hoop is al snel vervlogen als ze negatieve reacties krijgt. En dan hebben de Bokkers het gedaan en het is toch ook nooit goed


Afhankelijk van wat de essentie is van de boodschap. Fijn dat je gaat verhuizen, oké overal is wel iets, wat is het doel van het topic? Wil je mensen in de omgeving leren kennen (mensen van Bokt?) of wil je activiteiten in de omgeving, of wil je een stallen overzicht met ervaringen... volgens mij weten de meeste wel wat er links en rechts niet goed is; soms heeft iemand een duwtje nodig om toch even verder te gaan kijken en soms heb je een andere invalshoek nodig om er toch het beste van te maken.

Maar veelal krijg je indd negatieve reacties, daar heb je niks aan. Je bent meer geholpen met een beetje begrip alsmede een duwtje een richting in. Of je er dan wel of niet iets mee doet; is aan diegene. Maar soms komt er net een waardevolle tip uit een onverwachtse hoek. Dat is waar je wat mee kan. Soms moet je "tunnelvisie" even doorbroken worden.

De manier waarop dat overigens gaat, zoals hier boven genoemd in de eerste alinea is toch een stuk vriendelijker dan wijzend naar TS zeggen dat die alles fout doet; of een TS zwart maken in een andere topic , daar bereik je echt niks mee. Dat is niet helpen, dat is elkaar de grond in trappen.

Iedereen maakt fouten; dat moet ook kunnen. En iedereen maakt keuzes, je moet zelf weten welke keuze je maakt. Soms kan je een spiegel voorhouden of gewoon puur even out of the box denken. Als je in een bepaalde situatie zit, zie je soms ook gewoon niet meer de mogelijkheden , omdat je al veel geprobeerd hebt en al zo veel tips hebt gehad. Dan is het net vanuit onverwachtse hoek wachten op die ene waardevolle tip.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:24

Liannetje86 schreef:
Ik zeg heel eerlijk dat ik al het bemoei juist beu ben...

Het maakt niet uit wat je paard heeft, er zijn altijd mensen die het beter weten. Ik overleg met de dierenarts en doe iets... Maar nee, ik doe alles fout... Nou tegen die mensen gezegd dat ze me 5 miljoen moeten geven, dan is ie van hen en kunnen ze alles zelf bepalen. (Ok, ik moet hierbij zeggen dat ik dan met de dierenarts overleg wassen met x... en niet met y... En dan roept Pietje.... "Nee, je moet met Y wassen, want...." dat soort dingen. Bij dat soort mensen is mijn geduld op.

Fouten maken mag, soms doe je iets wat minder handig is.... (ik dacht ook nog door te lopen... maar helaas stopte dat wandelen snel omdat pony zijn been openhaalde met uit de stal springen :') en dat opsluiten nu, is ook tegen mijn principe in, maar het is soms even niet anders...)

Maar echt... De eerst volgende die nu nog iets zegt of komt met een "geweldig idee".. die kan echt de pot op ;) Ik hoop dat iedereen mij negeert...

(en er wordt sowieso al genoeg over mij gezegd, en weet je... het boeit me echt niet meer... Ik kom er voor mijn paard ;) klaar...)



Precies dat, je weet zelf wat het beste is en waarom je dat doet. Als je hulp wil, vraag je dat wel.
Ik herken dit wel, ongevraagd advies, als je er niks mee doet ook nog een grote mond. Of commentaar dat je het niet goed doet; je kan beter tips geven en als iemand iets doet op advies van de dierenarts, gewoon lekker laten. Als er een vraag komt, kan je indd altijd je visie geven of wat bij jou heeft geholpen, maar that's it. Ik merk vaak dat als je om advies vraagt en je het niet opvolgt om wat voor reden dan ook, dat mensen gepikeerd zijn. Je kan ook gewoon vriendelijk eens zeggen goh ik had dit genoemd, ga dat eens proberen. ipv zie je nou, had ik je al gezegd. Het is ook heel erg de toon. En de bemoeinis indd.
Precies wat je zegt; ik vond het leuk om een beetje een sociaal gebeuren op te bouwen. Maar degene met de grootste mond 'je paard heeft geen respect voor je' die had destijds zelf een steigerend paard. Hoezo geen respect, en dat beest dan, die steigert ook niet zomaar. Ach nee, dat was lachen, niks aan de hand. Daar vind ik iets van, maar ik houd mijn mond want ach, haar paard. Maar wel op mij afgeven dat mijn paard geen respect had, terwijl hij gewoon pijn bleek te hebben. En haar steigerende paard dan; die doet dat ook niet zomaar?! Ga je lekker bezig houden met je eigen dier, denk ik dan.. zo is de lol er snel vanaf.
Dus sociaal gebeuren op stallen... je komt voor je paard, doet je eigen ding, en gaat weer naar huis. Levert minste gezeur op.

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:26

Ik snap wat je bedoeld te zeggen ts en ik ben het er mee eens.

We zijn allemaal mensen. En ook de mensen die het hardste schreeuwen hebben wel eens fouten gemaakt en maken die nog steeds. Fouten maken hoort bij het leven.

En mensen aanspreken op hun fouten dat doen we ook allemaal wel. Het is alleen ook de toon die de muziek maakt.

Iemand wijzen op hoe het anders kan of hoort of iemand bewust de grond in trappen zijn nog twee verschillende dingen en daarnaast zijn er vaak meerdere meningen hoe het anders kan en zijn mensen op een forum ineens allemaal professionals en ook ik maak me schuldig door ook te reageren zoals in toppucs over o.a verhuizen waarbij een paard èèn uur buiten komt. Dat is niet wat je graag wil zien. Vaak is het toch goed bedoeld advies maar komt het er als tekst toch rot over.

Het is ook wel een beetje zo dat als mensen een topic openen met vragen, diegene dan ook kan verwachten dat niet elke reactie zal zijn waar hij of zij op hoopt en zeker als er dingen zijn die uhm het welzijn van het paard niet ten goede komen. Het is hier wel een paarden forum. Dus het mes snijd ook aan twee kanten.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:31

DuoPenotti schreef:
Iedereen maakt fouten.
Maar als niemand er was van zegt hoe zul je dan leren dat het niet zo handig was?


Sommige mensen nemen ook direct alles als kritiek op. Ipv te denken Die mensen nemen de moeite om wat tegen mij te zeggen, ze hadden me ook kunnen negeren en vinden mij dus de moeite waard daar tijd in te stoppen.

Omdenken


Goed gezegd!

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:31

Maar miss mi.
Ik geloof dat iedereen op een nette manier hebben gezegd dat jou denkwijze over stro en zonder ruwvoer niet klopt.

Citaat:
Soms moet je "tunnelvisie" even doorbroken worden.


Hoe kijk jij daar dan tegen aan?

En dan zie ik jou juist tegen van alles en iedereen schoppen wat niet strookt met wat je vervolgens hier schrijft.


En dan zul je zien dat ik dit nu vast ook niet aardig breng ;)

Lukasje
Berichten: 11292
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:56

Fouten maken mag zeker, dat doet iedereen en daar leer je uit maar ik ben het niet eens dat je op alles “JULLIE ZIJN GOED BEZIG” kan zeggen. Sommigen zijn absoluut niet goed bezig en ook dat mag gezegd ter bescherming van het paard (dier).