Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:11

Ik denk dat het vooral onwetend is. Ik had het (geheel ongerelateerd aan de wolf) over hoofdkappen bij paarden. En dat was maar onzin, want dat was vroeger ook niet nodig. Maar vervolgens met de neus er bovenop, 100 vliegen op het hoofd. Ohja, dan geen overbodige luxe toch. Blijkbaar toch anders dan vroeger.

Wintu

Berichten: 3107
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:16

Elisa2 schreef:
Ik weet niet of dom het goede woord is, dat klinkt vrij denigrerend.

Ik denk dat sommige mensen gewoon vrij ver van de natuur af staan, en het hypocriete en het bijhalen van de slacht vind ik zelf ook vervelend. Vooral dat veel mensen lijken te denken dat de meeste weidedieren uiteindelijk voor de slacht bestemd zijn. Terwijl dit niet zo is.

En men schreeuwt dat boeren hun dieren een beter leven moeten geven, maar dat begint met meer buiten staan wat dan weer niet kan door de wolf enz. enz. De logica ontbreekt omdat ze maar wat roepen vaak en totaal niet goed geinformeerd zijn.

Klinkt misschien denigrerend, maar die onnozele mening spuien ze wel overal en ze nagelen er veel dierhouders mee aan de schandpaal, vaak ook met de grootste mond. Als je niet weet waar je het over hebt, dan kan je beter je mond houden, denk ik dan.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:37

Ik hoorde vandaag op de radio dat die wolf mogelijk gevoerd wordt en daarom zo mak is. Je verzint het niet he? |o

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:11

Volgens mij is er weer een blik open getrokken. Zoveel meldingen in Drenthe en Groningen ineens weer.

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:27

Nee, maar het is wel het meest voor de hand liggende. Er zijn zo veel IDIOTEN in Nederland helaas.

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:28

Vakantie in Noord is al voorbij. Dat speelt ws wel weer een rol. Alhoewel heel midden en zuid NL daar mogelijk nog wel rondtoerist….

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:55

lagere school is hier ook terug naar school.

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:55

Dreamboy schreef:
Ik hoorde vandaag op de radio dat die wolf mogelijk gevoerd wordt en daarom zo mak is. Je verzint het niet he? |o


Nee maar ik heb op facebook geleerd van een valwild beheerster dat wolven absoluut gevoerd worden uit auto's en tractoren en daarom zo daarop gericht zijn. Echter valwild wordt niet en nooit gevoerd. Dat wordt wel op vaste plaatsen gelegd ook in wolf gebieden maar altijd als er geen wolf te zien is. Ze hebben nog nooit een wolf aan het valwild gezien ennnnn jaja haha wolven reageren totaal niet en nooit op hun auto's. Valwild gaat wel mee in hun auto's maar heeft nooit mensen geur. Wordt nooit aangeraakt door mensen. Plus ongezien op vaste plaats weg gegooid dus ze voeren niet en werken er dus niet aan mee.

Hoezo plaat voor de kop. Ze onderschatten aan alle kanten dat dit een serieus groot roofdier is wat ook nog eens reuze slim is

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:23

Wolf in de tuin in Valthe vanochtend.

Citaat:
08 mei 2024
Valthe
Tijd: 9.00 uur

Deze wolf liep vanochtend om 9 uur bij ons achter in de tuin thv Weerdingerzandweg 4. De wolf was eerst op 20 meter afstand. Ik ben 16 jaar en ben geschrokken dat hij zo dichtbij durfde te komen.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Dit nummer wordt alleen gebruikt middels WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Screenshot filmpje
Afbeelding

Filmpje bron meldingen wolven in Westerveld
https://fb.watch/rXoauAwFCd/?

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:25

Schaap gedood Exloo

Citaat:
8 mei 2024
1 dood schaap gevonden in Exloo.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Dit nummer wordt alleen gebruikt middels WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:31

Nog een wolf in een tuin, Ter Apel vanochtend.

Citaat:
8 mei 2024
Ter Apel
Tijd: 11.15 uur

Wolf gespot Kloosterveenweg Ter Apel.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Dit nummer wordt alleen gebruikt middels WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Afbeelding
Voor filmpje zie bron

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://fb.watch/rXoBZFcTru/?

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:33

Zichtmelding 2 wolven Papenvoort
Citaat:
8 mei 2024
Papenvoort
Tijd: 14.30 uur

Twee rennende wolven in het bos bij Papenvoort gespot.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Dit nummer wordt alleen gebruikt middels WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

Wintu

Berichten: 3107
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:39


journee
Berichten: 796
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:47

dierenfan schreef:
Dreamboy schreef:
Ik hoorde vandaag op de radio dat die wolf mogelijk gevoerd wordt en daarom zo mak is. Je verzint het niet he? |o


Nee maar ik heb op facebook geleerd van een valwild beheerster dat wolven absoluut gevoerd worden uit auto's en tractoren en daarom zo daarop gericht zijn. Echter valwild wordt niet en nooit gevoerd. Dat wordt wel op vaste plaatsen gelegd ook in wolf gebieden maar altijd als er geen wolf te zien is. Ze hebben nog nooit een wolf aan het valwild gezien ennnnn jaja haha wolven reageren totaal niet en nooit op hun auto's. Valwild gaat wel mee in hun auto's maar heeft nooit mensen geur. Wordt nooit aangeraakt door mensen. Plus ongezien op vaste plaats weg gegooid dus ze voeren niet en werken er dus niet aan mee.

Hoezo plaat voor de kop. Ze onderschatten aan alle kanten dat dit een serieus groot roofdier is wat ook nog eens reuze slim is


Toch zegt de boswachter dat de wolven wel degelijk voor het valwild gaan: bijvoeren van de wolf.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/15585577/wolf-heeft-nog-geen-invloed-op-aantal-reeen-in-drenthe

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:00

Wintu schreef:
Ik hoor vaak dat men moet kijken naar Duitsland en Belgie over hoe om te gaan met de wolf, alsof het daar allemaal zo goed gaat. Hier een pagina vanaf Oostenrijk, dezelfde problemen als hier en men is het beu.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100094052770805


[ Afbeelding ]



Dat laten ze ons graag geloven maar ik hoor en lees hier in Duitsland toch heel andere verhalen.

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:06

tienus63 schreef:
Zichtmelding 2 wolven Papenvoort
Citaat:
8 mei 2024
Papenvoort
Tijd: 14.30 uur

Twee rennende wolven in het bos bij Papenvoort gespot.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Dit nummer wordt alleen gebruikt middels WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253


Brrr, toch schrikken. 1,5 uur hiervoor was ik daar met mn paard aan het wandelen 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:29

Ik ben nu in Oostenrijk, langs de weg hier geregeld grote spandoeken dat de almen voor het vee zijn en de wolf in de bossen moet blijven. Dat is natuurlijk wishfull thinking. Maar het plaatje maakt wsl duidelijk hoe men over de wolf denkt hier. En dat is niet erg goed. De boeren dan toch zeker niet, hier in Tirol.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 21:09

Ik denk dat de enige die de wolf mooi vinden de mensen zijn die er niks mee te maken hebben.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:13

tienus63 schreef:
Schaap gedood Exloo

Citaat:
8 mei 2024
1 dood schaap gevonden in Exloo.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Dit nummer wordt alleen gebruikt middels WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

[ [url=m/hCDkuL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253


Vermoed dat dit dezelfde is/zijn als eerder vandaag in Weerdinge en Valthe. Ligt allemaal bij elkaar in ee buurt.
Plek in Exloo herken ik ook wel op basis van de foto.

Wintu

Berichten: 3107
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:08

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat de enige die de wolf mooi vinden de mensen zijn die er niks mee te maken hebben.

Oh weet niet. Vind wolven prachtige dieren, hoe een roedel in elkaar zit is ook best wel interessant, heb er menig documentaire over gekeken.
Maar in mijn leefomgeving vind ik het iets minder geschikt.

pillow
Berichten: 7843
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:19

ikkedus schreef:
Vakantie in Noord is al voorbij. Dat speelt ws wel weer een rol. Alhoewel heel midden en zuid NL daar mogelijk nog wel rondtoerist….

Hier in Drenthe hebben ze echt nog vakantie. Kinderen moeten maandag weer naar school.

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:23

Vorige week was de officiële vakantieweek, de rest is net hoe de school dat zelf indeelt.

In Oostenrijk verwachten ze ook meer problemen met lawines als de almen in de zomer niet begraasd worden. Maar afgelopen zomer in verschillende gebieden gewandeld en nergens iets gezien wua protesten. Wel achteraf een zichtmelding van een beer vlakbij de camping, toen moest ik ook wel even slikken.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:29

BrankaZ schreef:
En hoe dom mensen zijn blijkt wel uit het feit dat er bordjes opgehangen moeten worden aan de rand van het bos om mensen erop te wijzen dat ze hun honden aangelijnd moeten houden i.v.m. de reeën die nu jongen hebben en in de winter omdat ze dan al zo weinig schuilplekken en voedsel hebben.

Elisa2 schreef:
Ik weet niet of dom het goede woord is, dat klinkt vrij denigrerend.

In mijn ogen zijn zulke mensen dom en egoïstisch!

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:41

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat de enige die de wolf mooi vinden de mensen zijn die er niks mee te maken hebben.



Dat ben ik niet met je eens. Ik denk juist dat de meeste mensen het een prachtig dier vinden. Dat vind ik ook. Alleen is samenleven met de wolf een flinke uitdaging, zo niet onmogelijk.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:25

Oké fout geformuleerd. Mooi hier in Nederland om mee samen te leven.
Niet mooi als in uiterlijk.