Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:45

Daar zijn al meer merries gepakt tijdens het veulenen. De foto’s zijn te gruwelijk!

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:54

criollo_yess schreef:
Elisa2 schreef:
Die hengst zorgde voor zijn kudde, dat een hengst ruiters aan valt is ook normaal gedrag. Hij verdedigt zijn kudde. Waarom moet zo'n dier dood? Weleens van castreren gehoord? En dan die veulens inderdaad. Gadverdamme wat een verschrikkelijk dierenmishandel beleid. :(


Nou, als er een hengst bij loopt/liep, kunnen we volgend jaar ook veulens verwachten. Ik schat in dat die weinig kans maken tegen de wolven. En ook de merries tijdens de bevalling lopen veel risico. Zo triest en onnodig allemaal :(


Ja ook ook nog inderdaad. :(

Ik gruwel van het wanbeleid, vind de merries die tijdens het veulenen gepakt worden ook echt afschuwelijk. Ze zijn dan zo kwetsbaar!

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:02

dierenfan schreef:
Beetje mosterd na de maaltijd toch? Hengst dood en alsnog voor ruiters verboden. Dubbelop weer....


De natuurclubs grijpen elke kans om weer een stukje natuur af te sluiten met beide handen aan.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:54

Zichtmelding De Kiel Dr

Citaat:
Rolderstraat de Kiel Drenthe
07-05-2024
Vanmorgen
Zichtmelding wolf
Link in noordwestelijke richting.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:57


DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:12

Elisa2 schreef:
Ja ook ook nog inderdaad. :(

Ik gruwel van het wanbeleid, vind de merries die tijdens het veulenen gepakt worden ook echt afschuwelijk. Ze zijn dan zo kwetsbaar!

Ongelooflijk dat dit in een land als nederland zo maar door kan gaan.
Echt ik begrijp dit zo niet...wie vind dit nu werkelijk mooi?
Denk echt dat half nederland van niets weet, anders zouden ze toch nee zeggen?

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:28

Denk je DP? Als ik wat zaken over wolf en afschot en paint bal en watdiesmeerzij lees, dan wordt er vooral gereageerd dat ze maar eens al die asielzoekers moeten laten opflikkeren en hun tijd daar maar aan moeten besteden. Veel belangrijker dan zo'n wolfje pesten. (edit, ik ga er maar vanuit dat dit niet "de mening van de meerderheid is, maar van een groep die zich graag schreeuwt om gehoord te willen worden". )

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:32

DuoPenotti schreef:
Elisa2 schreef:
Ja ook ook nog inderdaad. :(

Ik gruwel van het wanbeleid, vind de merries die tijdens het veulenen gepakt worden ook echt afschuwelijk. Ze zijn dan zo kwetsbaar!

Ongelooflijk dat dit in een land als nederland zo maar door kan gaan.
Echt ik begrijp dit zo niet...wie vind dit nu werkelijk mooi?
Denk echt dat half nederland van niets weet, anders zouden ze toch nee zeggen?


Ik denk ook dat dit de meeste mensen, die niet enorme dierenliefhebbers zijn weinig interesseert eigenlijk. :(

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:39

Echt, denken jullie dat echt dat een groot deel van de Nederlanders eens duidelijk zouden zien dat er merries die aan het bevallen zijn worden verscheurd ze gewoon de schouders ophalen?

Ik geloof dat niet....
Het is gewoon niet weten dat dit gebeurt.
Net als dat ze denken hekje erom en klaar, want dat zeggen de "experts" immers toch.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:42

Ik weet het niet, ik denk wel soms dat ze het ook niet echt willen weten. Ver van hun bed show..misschien niet eens moedwillig.
Wellicht dat als er foto's op filmpjes van op social media verschijnen dat het anders wordt, dan wordt het echter.

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:52

Ik denk dat velen die niks met paarden / dieren hebben echt hun schouders ophalen "goh sneu, maar anders had ie wel bij de slacht gedood". En Doorrrrrr met de orde van de dag, dingen waar ze wel last van hebben.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:08

Hannanasjuh schreef:
DuoPenotti schreef:
Lekker meten met 2 maten. Die hengst is toch ook natuur...

Daarnaast die durfde misschien nog wat te ondernemen richting wolf. Maar dat mag niet. Stel je voor een dood getrapte wolf.. Nee nee. Hengst dood... Das oké


Inderdaad heel dubbel dit en vooral heel sneu ook voor de hele kudde die oa ook vertrouwde op dit dier.

Ik denk dat de enige logische verklaring is dat een paard geen beschermd dier is in Europa en de wolf wel.


Het was geen hengst van de kudde, maar mot tussen hengsten die er al stonden en hengsten uit de kudde. Dus vooralsnog had het niks met de wolf van doen. 1 hengst is afgeschoten, de ander schijnt weer rustig te zijn.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:10

Er uithalen en castreren was ook een optie gewist.
Zal nu wel enkele Gram (diepvrieskast) of valwild geworden zijn.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:16

tienus63 schreef:
Er uithalen en castreren was ook een optie gewist.
Zal nu wel enkele Gram (diepvrieskast) of valwild geworden zijn.

Het verbaasd me niks dat ze dat achterwege hebben gelaten. Je kan toch op je vingers natellen dat hier hommeles van zou komen.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:21

Vrouw in Frankrijk mogelijk gegrepen door een wolf.
Citaat:
27 april 2024/Allier/Frankrijk
Bron: EPM Frankrijk/dit is een betrouwbare bron

AANVAL VAN EEN WOLF OP EEN 40-JARIGE PERSOON IN DE ALLIER OP ZATERDAG 27 APRIL 2024 ?
Uitleg:
Op de EPM-kaart werd een melding gedaan van een wolvenaanval op een mens. Natuurlijk wachtte deze melding op validatie.
Als verantwoordelijke voor de EPM-kaart nam ik telefonisch contact op met de persoon (Caméllia) die haar eigen aanval had gemeld.
Caméllia legde me telefonisch haar verhaal uit. Deze persoon was 's avonds laat met haar hond aan het wandelen, niet ver van haar huis (200 m) naast de zagerij in Lavoine. (03)
Een hond die op een wolf leek viel aan. Caméllia vocht terug en riep "help". Haar vriend kwam haar te hulp.
Thuis belde ze de brandweer om haar rond middernacht eerste hulp te komen bieden. Ze werd naar het ziekenhuis in Vichy gebracht. Ze maakten haar schoon en kleedden haar aan. De volgende dag (zondag) belde Caméllia de gendarmes die de OFB inlichtten. Naar aanleiding van de foto's namen ze de informatie serieus. Ze kwamen op hetzelfde moment, maar pas op maandag. Ze namen de verklaring op maandag om 15.30 uur op. Caméllia wilde het verband verwijderen om de wonden te laten zien, maar de OFB-agenten wilden niet verder kijken. Ze waren tevreden met de foto's.
De foto's zijn genomen op de avond van de aanval en de volgende dag, zondag.
Caméllia betreurt het gebrek aan interesse van de OFB. Ik citeer: "Het is alsof de OFB me niet serieus nam, of anders wilden ze niet dat iemand het wist".
Daarom heeft Caméllia contact opgenomen met journalisten van France 3, La montagne en Le Semeur Hebdo.
We wachten af wat er nu gaat gebeuren.
Een andere persoon zou 15 dagen geleden een aanslag hebben gepleegd in de buurt. Maar er waren geen gewonden. Ze heeft geen verklaring afgelegd bij de politie.
Dit is de informatie die ik op dit moment heb, via de telefoon. Camellia stuurde me haar rapport uit het ziekenhuis in Vichy, dat de talrijke beten bevestigt.
Er kan geen twijfel over bestaan dat deze aanval echt is. Aan de andere kant kunnen we in dit stadium niet bevestigen dat het om een wolvenaanval gaat. Het is jammer dat ik niet meteen op de hoogte ben gebracht, want dan hadden we genetische analyses kunnen uitvoeren op de wonden en de kleding.
De gendarmes en de OFB hebben een reeks fouten gemaakt door niet onmiddellijk te komen om de observaties te doen en niet te vragen naar de kleren die nog de speekselafdrukken van de hond bevatten. De OFB had genetische stalen moeten nemen voor analyse om de dader van de aanval te identificeren.
Deze informatie is gevalideerd op de Europese roofdierkaart als een "waarschijnlijke wolvenaanval" tot nu toe.
Rapport: https://ep-map.com/report/28474?fbclid= ... Ka1M7NX0kZ
Locatie:
https://ep-map.com/map?lat=45.970885&ln ... Ka1M7NX0kZ


Citaat:
7 mei 2024/Frankrijk
AANVAL VAN EEN WOLF OP EEN 40-JARIGE VROUW ? Deel 2
De vorige publicatie over een waarschijnlijke wolvenaanval op een 40-jarige vrouw in de Allier deed veel vragen rijzen over de betrouwbaarheid van de informatie.
vragen over de betrouwbaarheid van de informatie.
Om ons onbekende redenen hebben de media deze uiterst belangrijke informatie niet opgepikt. Zou de OFB de oorzaak kunnen zijn van deze censuur?
Toen ik zag dat deze journalisten hun onderzoekswerk niet hadden gedaan, ging ik ter plaatse om de persoon die was aangevallen te interviewen en ook om lokale boeren te interviewen. Ik heb contact gelegd met de buren, jagers en de burgemeester.
Ik ben nu op de terugweg. Ik ga de komende dagen heel snel een video maken van deze interviews.
Ik ben blij dat ik dit 'onderzoek' heb kunnen uitvoeren op de plaats van de aanval. We hebben de hoektandafdrukken op het slachtoffer kunnen meten. Ze zijn erg groot (bijna 7 cm).
De 3 honden van het slachtoffer waren normaal en vertoonden geen tekenen van agressie. Het gebit van de grootste hond is slechts 5,5 cm tussen de hoektanden (zie laatste foto).
We hebben verschillende soorten bewijs verzameld die de mogelijkheid van een wolvenaanval bevestigen. De kwalificatie “waarschijnlijk” is bevestigd.
We kregen ook te horen dat de OFB de burgemeester had geïnformeerd dat ze analyses hadden uitgevoerd, maar in werkelijkheid was er niets gedaan! Er zijn geen monsters genomen van speeksel, de persoon of kleding. Er werden geen foto's genomen en er werd niets gemeten!
Niemand kwam om de hoektanden te meten, of om het ervaren trauma op te meten. Ik moest uit de Vogezen komen om deze metingen te doen en naar deze vrouw te luisteren! Deze situatie lijkt echt abnormaal.
Op haar verzoek wil ze voorlopig anoniem blijven.

Bron: Bruno Lecomte
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006709097178

Foto’s verse wond dd 27 april
Spoiler:
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Foto’s wond 7 mei

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf in cultuurlandschap

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:26

Citaat:
Waarschuwing voor mensen die over de kale Duinen willen rijden!
De "wilde" paarden die daar lopen vallen ruiters aan

Vandaag waren we op buitenrit en wilde vanaf de snackbar (canada weg) over de kale Duinen. Daar stonden de paarden op het ruiterpad. Gelukkig waren wij eerder voor ze gewaarschuwd en zijn we over de weg gereden.

De hele weg zijn we achtervolgd, soms lieten ze even wat ruimte vallen en kwamen daarna weer aangedraafd. De hengst met de oren plat in de nek en tanden ontbloot. Zelfs met een hek ertussen bleven onze (normaal bomproof) paarden onrustig.

Ik wil niet weten wat er was gebeurd als we wel over het ruiterpad gegaan waren.

Blijf veilig iedereen!

Afbeelding

Bron facebookgroep buitenrijden Drenthe

journee
Berichten: 794
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:15

tienus63 schreef:
Citaat:
Waarschuwing voor mensen die over de kale Duinen willen rijden!
De "wilde" paarden die daar lopen vallen ruiters aan

Vandaag waren we op buitenrit en wilde vanaf de snackbar (canada weg) over de kale Duinen. Daar stonden de paarden op het ruiterpad. Gelukkig waren wij eerder voor ze gewaarschuwd en zijn we over de weg gereden.

De hele weg zijn we achtervolgd, soms lieten ze even wat ruimte vallen en kwamen daarna weer aangedraafd. De hengst met de oren plat in de nek en tanden ontbloot. Zelfs met een hek ertussen bleven onze (normaal bomproof) paarden onrustig.

Ik wil niet weten wat er was gebeurd als we wel over het ruiterpad gegaan waren.

Blijf veilig iedereen!

[ [url=m/jng2Vg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron facebookgroep buitenrijden Drenthe


Dit vind ik dan weer niet correct geformuleerd. Er loopt ergens een kudde 'wilde' paarden die vreemde paarden uit hun territorium jagen. Ik betwijfel ten zeerste dat de paarden bewust de ruiters hebben aangevallen, die waren alleen toevallig op de paardenrug aanwezig! Toch wordt het 'gevaarlijke wilde paard' gedood, terwijl dit eigenlijk gewoon natuurlijk gedrag is. Maar 'natuurlijk' gedrag kan in de bewoonde wereld wel voor gevaarlijke situaties zorgen en dat wordt niet geaccepteerd.

Als een wolf een hond aanvalt in 'zijn' territorium is dit feitelijk ook 'natuurlijk' gedrag en vergelijkbaar met het gedrag van de hengst. Verschil is alleen dat de wolf er wel mee weg komt...

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:50

tienus63 schreef:
Vrouw in Frankrijk mogelijk gegrepen door een wolf.
etc...

Het zou toch te zot voor woorden zijn als blijkt dat dit idd bewust in de doofpot gestopt wordt !!! Al is het niet ondenkbaar dat het in Nederland niet anders zal gaan.
Ik ben benieuwd of er nog duidelijk bewijs van gevonden wordt.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:00

journee schreef:
Dit vind ik dan weer niet correct geformuleerd. Er loopt ergens een kudde 'wilde' paarden die vreemde paarden uit hun territorium jagen. Ik betwijfel ten zeerste dat de paarden bewust de ruiters hebben aangevallen, die waren alleen toevallig op de paardenrug aanwezig! Toch wordt het 'gevaarlijke wilde paard' gedood, terwijl dit eigenlijk gewoon natuurlijk gedrag is. Maar 'natuurlijk' gedrag kan in de bewoonde wereld wel voor gevaarlijke situaties zorgen en dat wordt niet geaccepteerd.

Als een wolf een hond aanvalt in 'zijn' territorium is dit feitelijk ook 'natuurlijk' gedrag en vergelijkbaar met het gedrag van de hengst. Verschil is alleen dat de wolf er wel mee weg komt...


Verder dat de wolf zelf zijn territorium kiest en die paarden maar ergens neergeplempt worden, zo van dit is je territorium. Er staan ook een hoop runderen in dat gebied en er zijn ook al 2 stieren afgeschoten, vanwege ellendig gedrag naar elkaar. Wat ik niet snap is dat de natuurbeheerder dit niet heeft voorzien. Het geeft voor mij pijnlijk duidelijk aan dat die mensen geen verstand van zaken hebben.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:26

criollo_yess schreef:
Elisa2 schreef:
Die hengst zorgde voor zijn kudde, dat een hengst ruiters aan valt is ook normaal gedrag. Hij verdedigt zijn kudde. Waarom moet zo'n dier dood? Weleens van castreren gehoord? En dan die veulens inderdaad. Gadverdamme wat een verschrikkelijk dierenmishandel beleid. :(


Nou, als er een hengst bij loopt/liep, kunnen we volgend jaar ook veulens verwachten. Ik schat in dat die weinig kans maken tegen de wolven. En ook de merries tijdens de bevalling lopen veel risico. Zo triest en onnodig allemaal :(

Dit is een al langer bestaande kudde, dus die merries krijgen dit jaar vast ook wel veulens.

Besje

Berichten: 836
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:29

Hier liep net een door de bebouwde kom :?

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:00

Zichtmelding St Job In ‘t Goor (B)
Citaat:
Sint-Job-in-'t-Goor Antwerpen België
07-05-2024

Meerdere meldingen van een wolf in Sint-Job-in-'t-Goor.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:03

Zichtmelding vanochtend over de grens bij Bad Nieuweschans.

Citaat:
Jemgum Nedersaksen Duitsland
07-05-2024
Rond 08.00 uur

Wolf gezien in Jemgum net over de grens bij Bad Nieuweschans.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:15

Mogelijke zichtmelding Zuidbroek Gr

Citaat:
7 mei 2024
Tijd: 20.00 uur
Mogelijke wolf gespot achter op Galgeweg in Zuidbroek, kwam uit het bosje/veld naast de n33, liep schuin over richting het bosje naast de a7

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:41

tienus63 schreef:
Mogelijke zichtmelding Zuidbroek Gr

Citaat:
7 mei 2024
Tijd: 20.00 uur
Mogelijke wolf gespot achter op Galgeweg in Zuidbroek, kwam uit het bosje/veld naast de n33, liep schuin over richting het bosje naast de a7

[ [url=m/ZUIXS5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253



Daar heb ik afgelopen zaterdag de wolf in de buurt gezien. Vanmorgen dacht ik hem weer te spotten maar toen was het me niet helemaal duidelijk. Dus ik denk dat het mogelijke wel achterwege kan blijven. Zeker een wolf die ik heb gezien zaterdag.