Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29810
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 08:22

De Duitse manier ook.... 3 s-en

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:12

Als dat metalen hek onderdeel van het weiland in kwestie is.... daar komt de wolf toch gewoon doorheen ??
Citaat:
...Coburgse vosschapen leven het hele jaar door buiten.
En dit kan dus blijkbaar dan niet meer, waarom er dan zo aan vast houden ondanks meerdere aanvallen??

Popstra
Berichten: 13797
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:48

DubbelFun schreef:
Een gat in het hek is duidelijk een 'gat inde markt'...

Ja mooie namen ook
"Animal managing"

Roodvos

Berichten: 6682
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:49

DubbelFun schreef:
Als dat metalen hek onderdeel van het weiland in kwestie is.... daar komt de wolf toch gewoon doorheen ?
...

Een raster van 1.55m met 6 lagen heeft 25-26 cm tussen de lagen.
We hebben gezien dat een wolf door een buis van 30cm kan.
Er staat dat de wolf erover is gesprongen. Maar is misschien idd wel door dit hek gestapt.

Het lijkt een soort limbo dansen: hoe dicht moet het op elkaar dat de wolf er niet meer door kan?

Maar goed, wel triest verhaal weer. Lijkt op het moeflon verhaal. De zeldzame schapenrassen verdwijnen dankzij de (niet meer zo zeldzame) onbeheerd wolf.

Popstra
Berichten: 13797
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:52

En dan tegen zo een man zeggen dat de grond wss gezakt is...
Het is altijd de schuld van het slachtoffer

tienus63

Berichten: 12122
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:03

Opnieuw pony gedood in Boijl.

Citaat:
27 april 2024
Pony aangevallen en gedood in Boijl.

Eigenaar veel sterkte.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Aanvallen worden alleen gemeld met toestemming van de eigenaar.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

Aanval is vlakbij camping geweest volgens dit bericht.

Bron wolf en paard.
https://m.facebook.com/groups/994653607 ... tid=WC7FNe

Popstra
Berichten: 13797
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:24

Nou gats...
Arm diertje

Ik vertel nu veel mensen die er nooit wat over horen omdat ze er niet mee bezig zijn, leken dus over hoeveel dieren er wekelijks om komen door de wolf. Ik laat ook fotos en filmpjes daarbij zien. Mensen reageren allen echt verbaasd en vinden er toch echt wel wat van.

Rivendell

Berichten: 6827
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:33

Hoeveelste pony is dat in Boijl?
Ik heb drie bejaarde ponies. Als de wolven in zuidoost Drenthe nog dichterbij komen, zal ik de ponies uiteindelijk in laten slapen. Ik wil niet het risico lopen en verkopen kan ook niet

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:45

Dat zou wel heel triest zijn maar ik begrijp het.. |(

Hopelijk komt het niet zo ver!

Loretta
Berichten: 8780
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:52

Roodvos schreef:
Maar goed, wel triest verhaal weer. Lijkt op het moeflon verhaal. De zeldzame schapenrassen verdwijnen dankzij de (niet meer zo zeldzame) onbeheerd wolf.


Mensen die beweren voor de natuur op te komen hebben er geen enkel probleem mee wanneer de Moeflon uitsterft. De Moeflon is namelijk een exoot. Levert geen subsidie op.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:57

Rivendell schreef:
Ik heb drie bejaarde ponies. Als de wolven in zuidoost Drenthe nog dichterbij komen, zal ik de ponies uiteindelijk in laten slapen. Ik wil niet het risico lopen en verkopen kan ook niet

Heb je geen stalling op ze 's nachts op stal te zetten ??

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:01

Voor wie even met een bak frustratie wil zitten: lees in Groep Wolf eens de comments onder het bericht van de aanvallen in Kootwijkerbroek.. :\

Wintu

Berichten: 3029
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:46

Rivendell schreef:
Hoeveelste pony is dat in Boijl?
Ik heb drie bejaarde ponies. Als de wolven in zuidoost Drenthe nog dichterbij komen, zal ik de ponies uiteindelijk in laten slapen. Ik wil niet het risico lopen en verkopen kan ook niet

Boijl/ Oosterstreek, ik denk nu een stuk of vijf

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:22

SusanH schreef:
Er waren verder ook geen andere paarden gewond of tekenen van onrust zover ik begrijp. Ik heb vorig jaar gezien hoe een paard met levensbedreigende koliek door kan draaien. Dat is echt naar om te zien en als hij niet ingeslapen was, dan was hij ook overleden. Dat kan het natuurlijk ook zijn geweest.

Overal door heen rennen van de pijn heb ik ook 1 keer meegemaakt eerst de trailer niu dat werd em niet voor kliniek daarna in de bak overal door.. gelukkig was de veearts er snel weer voor inslapen

Wintu

Berichten: 3029
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:34

Christiene schreef:
SusanH schreef:
Er waren verder ook geen andere paarden gewond of tekenen van onrust zover ik begrijp. Ik heb vorig jaar gezien hoe een paard met levensbedreigende koliek door kan draaien. Dat is echt naar om te zien en als hij niet ingeslapen was, dan was hij ook overleden. Dat kan het natuurlijk ook zijn geweest.

Overal door heen rennen van de pijn heb ik ook 1 keer meegemaakt eerst de trailer niu dat werd em niet voor kliniek daarna in de bak overal door.. gelukkig was de veearts er snel weer voor inslapen


Ik vind wolfwerend hekwerk sowieso voor vele dieren ongeschikt. Paarden, alles met gewei of hoorns. De gaasrasters is een ellende voor wild. Verder houd je wolven niet buiten, maar vee wel binnen, die dus opgesloten zit en geen kant op kant na een aanval. Als ik zie dat dat ijzeren hekwerk in Duitsland ook al niet werkt, dan word je daar wel moedeloos van.

josien_m_
Berichten: 2425
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:41

Ik ben ook bang voor opgesloten dieren. Maar aan de andere kant: paarden, runderen, moeten juist niet gaan rennen voor wolven. De tactiek van wolven is er eentje afzonderen van de groep en die dan uitputten. En dat gaat een stuk makkelijker op de vlucht. Maar goed, onze dieren hebben geen ervaring met jagende wolven dus dat helpt ze ook niet.

Wintu

Berichten: 3029
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:05

josien_m_ schreef:
Ik ben ook bang voor opgesloten dieren. Maar aan de andere kant: paarden, runderen, moeten juist niet gaan rennen voor wolven. De tactiek van wolven is er eentje afzonderen van de groep en die dan uitputten. En dat gaat een stuk makkelijker op de vlucht. Maar goed, onze dieren hebben geen ervaring met jagende wolven dus dat helpt ze ook niet.

Het is gewoon niet op te lossen zonder beheer.
De ecologen die nog ruimte zien voor extra roedels, die snap ik werkelijk niet, hoe dan.
Momenteel zit de overheid en Europa op zijn gat wat betreft dit onderwerp en laten de mensen het maar uitzoeken.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:17

josien_m_ schreef:
De tactiek van wolven is er eentje afzonderen van de groep en die dan uitputten. En dat gaat een stuk makkelijker op de vlucht. Maar goed, onze dieren hebben geen ervaring met jagende wolven dus dat helpt ze ook niet.

Ook dieren in het wild -die wél die ervaring hebben- vallen toch ten prooi. Er is er altijd wel eentje die de pineut is ;(

josien_m_
Berichten: 2425
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:04

Ja ook in het wild gaat het geregeld mis, anders waren wolven al uitgestorven! Net zo lang doorgaan tot b.v. een jong dier zijn nerveusiteit niet meer kan bedwingen en op de loop gaat. Wanneer het de dieren niet lukt om te hergroeperen, gaat de slagingskans van de wolven rap omhoog.

Happinez

Berichten: 8393
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:18

Wintu schreef:
Rivendell schreef:
Hoeveelste pony is dat in Boijl?
Ik heb drie bejaarde ponies. Als de wolven in zuidoost Drenthe nog dichterbij komen, zal ik de ponies uiteindelijk in laten slapen. Ik wil niet het risico lopen en verkopen kan ook niet

Boijl/ Oosterstreek, ik denk nu een stuk of vijf

In die hoek wel , maar dezelfde roedel heeft er wel meer op hun naam staan.
Wapserveen 3
Wittelte 2 ( geloof ik even uit mijn hoofd )

Rivendell

Berichten: 6827
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:01

DubbelFun schreef:
Rivendell schreef:
Ik heb drie bejaarde ponies. Als de wolven in zuidoost Drenthe nog dichterbij komen, zal ik de ponies uiteindelijk in laten slapen. Ik wil niet het risico lopen en verkopen kan ook niet

Heb je geen stalling op ze 's nachts op stal te zetten ??


Het is niet alleen 's nachts gevaarlijk he? Daarbij breekt de 29 jarige de boel af en mijn oude hengst kan niet opgesloten ivm zijn longen. De stal is te klein om ze uren in op te sluiten.
Ze lopen in een paddock met schuilstal.
Ik ga ze niet hun laatste jaren zo laten leven.

tienus63

Berichten: 12122
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:38


sterregoud
Berichten: 1864
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:49

Tienus, ik vind het knap van je dat je getrouw de meldingen door blijft geven.

Ik word er al moedeloos van, weer zo’n lief veulen, weer gewond of erger.
Maar het is wel belangrijk dat men het weet, en dat hopelijk het tij kan keren.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:51

Moedeloos is idd het juiste woord ;(

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:53

Citaat:
Bladel Noord Brabant
27-04-2024
08.00 uur

Verlate melding van gister ochtend wolf gezien thv overland 4, liep richting Dalen

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

(D)

Afbeelding