Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:05

Elisa2 schreef:
Dat soort mensen mogen van mij wel aangepakt worden. Of geen vergoeding meer krijgen voor de gedode dieren.. de ethische discussie is dan natuurlijk alleen wel hoe ver dat gaat..

Die wolf in Ermelo heb ik eigenlijk gewoon medelijden mee..die wordt straks afgeschoten oid vanwege dit gedrag.

Die kalveren op de Blaakweg lijken wel achter een fatsoenlijke omheining te hebben gestaan.


Als ik dan op facebook de reacties zie op de betreffende post van de pony, moet ik toch wel op mijn handen zitten om iedereen even uit de droom te helpen over dit geval..

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:04

Lange dressuurzweep meenemen lijkt me ook een mogelijkheid. Het nadeel daarvan is dat je pas wat kan doen als het dier heel erg dichtbij is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:41

Onali schreef:
SusanH schreef:
Ik vind dat wel beangstigend. Herrie maken zou ook mijn tactiek zijn maar werkt dus niet.



Wat ik eng vind is dat je op de heide ook niks hebt om eventueel te gooien. Geen stenen, geen takken.


Ik zag gister op IG iets, of was het FB, anyways een soort van vuurwerk/ kerstmispopper idee om de arm van iemand die honden probeerde af te schrikken.

Schijnt voor beren te zijn, was niet eens een harde knal dus je zou je paard er aan kunnen laten wennen.

Maar zal wel weer illegaal zijn in Nederland.


Nou idd mijn volgende stap zou zijn stokken gooien maar die liggen daar niet voor het oprapen. Waar ik me vooral zorgen om maak, mijn hond is niet geholpen, wil er op termijn misschien een nestje mee gaan fokken. Stel je voor dat je met je loopse hond loopt en die wolf komt achter je aan. Die wolven bij Austerlitz schijnen ook zo vrijpostig te zijn.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:43

Een longeerzweep lijkt me ook niet heel handig om mee rond te lopen.
Tegen een enkele wolf kun je nog wel iets doen (wandelstok met taser bijv. 8-) ) , maar tegen een roedel doe je gewoon niks.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:50

Sanet schreef:
Alweer een drachtige Shetlander gepakt bij Boijl :(


Zijn dit niet ook mensen die de wolf voeren? Als t vaker gebeurd en blijkbaar geen maatregelen worden genomen?

Wanneer is het nalatigheid ?

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:02

DubbelFun schreef:
Tegen een enkele wolf kun je nog wel iets doen (wandelstok met taser bijv. 8-) ) , maar tegen een roedel doe je gewoon niks.


nou als je die weet te vinden.... :D ik loop nu (onder andere) met een wandelstok met een scherpe punt. Dat is met (aangelijnde) hond prima te doen. Maar ik heb serieus gedacht om er een (verborgen) taservariant van te maken. Ben weliswaar nog geen wolf tegengekomen en loop niet diep het bos meer in, maar ik loop wél in Ermelo/Harderwijk

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:19

Tancreda4 schreef:
Sanet schreef:
Alweer een drachtige Shetlander gepakt bij Boijl :(


Zijn dit niet ook mensen die de wolf voeren? Als t vaker gebeurd en blijkbaar geen maatregelen worden genomen?

Wanneer is het nalatigheid ?


Dit is een man die al veel schapen en ponies heeft verloren. Hij wil niks doen want de wolf hoort hier niet. Dus hij laat alles gewoon pakken en gaat er dan mee in de krant en laat de schapen dan anderhalve week onbedekt naast de kant van de weg liggen. De ponies hier staan bij huis in het weiland, waar hij gewoon schuren heeft. De rest van de dieren zijn allemaal weg dus die twee drachtige merrietjes kunnen met gemak onder dak. Zijn ook geen shetlanders, maar mini ponies. Echt ukkies. Ik vind dit zware nalatigheid.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:01

Wintu schreef:
Elisa2 schreef:
Dat soort mensen mogen van mij wel aangepakt worden. Of geen vergoeding meer krijgen voor de gedode dieren.. de ethische discussie is dan natuurlijk alleen wel hoe ver dat gaat..

Die wolf in Ermelo heb ik eigenlijk gewoon medelijden mee..die wordt straks afgeschoten oid vanwege dit gedrag.

Die kalveren op de Blaakweg lijken wel achter een fatsoenlijke omheining te hebben gestaan.


Als ik dan op facebook de reacties zie op de betreffende post van de pony, moet ik toch wel op mijn handen zitten om iedereen even uit de droom te helpen over dit geval..


Hoezo? Ik reageer gerust dat ik absoluut tegen de wolf ben in Nederland en ze gisteren van mij allemaal afgeschoten mogen worden. Echter als je in gebied vol wolven weide dieren hebt dan moet je iets. Net als die schapenboer die zeer veel schapen kwijt is, aanval 5 gehad en niets veranderd. Dat is gewoon nalatigheid. Plaats minimaal wolfwerende omheining als verplaatsen of ophokken absoluut onmogelijk is.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:10

dierenfan schreef:
Hoezo? Ik reageer gerust dat ik absoluut tegen de wolf ben in Nederland en ze gisteren van mij allemaal afgeschoten mogen worden. Echter als je in gebied vol wolven weide dieren hebt dan moet je iets. Net als die schapenboer die zeer veel schapen kwijt is, aanval 5 gehad en niets veranderd. Dat is gewoon nalatigheid. Plaats minimaal wolfwerende omheining als verplaatsen of ophokken absoluut onmogelijk is.

Moet je ook maar net de financiële middelen voor hebben :+

DuoPenotti

Berichten: 29729
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:20

Wolfwerende omheining bestaat niet...
Een andere omheining kan.

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:39

dierenfan schreef:
Wintu schreef:
Hoezo? Ik reageer gerust dat ik absoluut tegen de wolf ben in Nederland en ze gisteren van mij allemaal afgeschoten mogen worden. Echter als je in gebied vol wolven weide dieren hebt dan moet je iets. Net als die schapenboer die zeer veel schapen kwijt is, aanval 5 gehad en niets veranderd. Dat is gewoon nalatigheid. Plaats minimaal wolfwerende omheining als verplaatsen of ophokken absoluut onmogelijk is.


Ik doel meer de reacties die sterkte wensen aan de eigenaar en hoe vreselijk het voor hem is, terwijl dit nou echt typetje, kan niet - wil niet is en zijn dieren de dupe laat zijn van zijn principes.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:22

Dus om een statement te maken dus eigenlijk. Kijk hoe gruwelijk en zielig.

Ik vind daar wel wat van. Verplaats ze, verkoop ze als je niets wilt doen. Maar laat ze niet aan hun lot over.

Als t verhaal odd zo is....

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:43

Dan ben je gewoon een hork als het je dit zo laat gebeuren!

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:51

Sandra_H schreef:
DubbelFun schreef:
Tegen een enkele wolf kun je nog wel iets doen (wandelstok met taser bijv. 8-) ) , maar tegen een roedel doe je gewoon niks.


nou als je die weet te vinden.... :D ik loop nu (onder andere) met een wandelstok met een scherpe punt. Dat is met (aangelijnde) hond prima te doen. Maar ik heb serieus gedacht om er een (verborgen) taservariant van te maken.


Er bestaan vee drijvers aan een stok O:)
Zie iedereen al met z’n ding lopen straks :Y)

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:52

Valwildauto heb ik hier regelmatig gespot... trek zelf je conclusie maar wie hem voert...
Afbeelding

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:45

Ondanks dat het in Oostenrijk gebeurd is, meld ik deze toch even.

Pony uit een stal gesleurd en levend aangevreten. Eigenaren mochten het voorval niet naar buiten brengen.

Let op video in link bron, ik heb het filmpje niet gekeken.

Citaat:
25 april 2024/Zelf am Moos/Oostenrijk
In Zell am Moos heeft vannacht een wolf een pony gegrepen, hij sleepte de pony 10 meter de stal uit en begon de pony aan te vreten, tot de familie wakker werd omdat de hond zoveel blafte en de koeien zo schreeuwden.
De wolvenvertegenwoordiger had een handtekening geëist van de eigenaren dat zij dit bericht niet naar buiten mochten brengen.
In wat voor wereld leven wij.
Bron:Aktuelle Risse


Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/rH1OKOGGiE/?mibextid=WC7FNe

Elisa2

Berichten: 37332
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:47

Brr, pony heeft het niet overleefd neem ik aan?

Video is niet meer beschikbaar..

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:51

Pony heeft het wel overleefd.
Ik kan filmpje wel aan klikken. Hij is veel minder heftig dan ik dacht.
Ik dacht een filmpje van bewakingsbeelden te zien waarop de pony gepakt werd.

Maar je ziet de gewonde buik van een denk een Welshje.
Wonden zijn behandeld.
Foto uit het filmpje is niet schokkend



Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6239
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:54

tienus63 schreef:
Ondanks dat het in Oostenrijk gebeurd is, meld ik deze toch even.

Pony uit een stal gesleurd en levend aangevreten. Eigenaren mochten het voorval niet naar buiten brengen.

Let op video in link bron, ik heb het filmpje niet gekeken.

Citaat:
25 april 2024/Zelf am Moos/Oostenrijk
In Zell am Moos heeft vannacht een wolf een pony gegrepen, hij sleepte de pony 10 meter de stal uit en begon de pony aan te vreten, tot de familie wakker werd omdat de hond zoveel blafte en de koeien zo schreeuwden.
De wolvenvertegenwoordiger had een handtekening geëist van de eigenaren dat zij dit bericht niet naar buiten mochten brengen.
In wat voor wereld leven wij
.
Bron:Aktuelle Risse


Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/rH1OKOGGiE/?mibextid=WC7FNe


Buuuuhhhh wat!
Erg benieuwd hoe dat gesprek ging. De waarom vooral en 'wat als..' ze het niet zouden tekenen..

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:18

Maaaarije schreef:
Er bestaan vee drijvers aan een stok O:)
Zie iedereen al met z’n ding lopen straks :Y)

Een veedrijverstok is veel korter dan een wandelstok, dus de wolf moet nóg dichterbij je zijn én geeft slechts een schok van 5/6000 Volt. Iets als een Zap-cane is langer en geeft een schok van 1 miljoen Volt (zegt de adv :) ) . Verder is lopen met een wandelstok minder opvallend als met een veedrijverstok :)
Voordeel van de veedrijverstok is dat ze hier makkelijk verkrijgbaar zijn.

Elisa2

Berichten: 37332
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de Lunterse krant.

Nyaleti

Berichten: 6239
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:42

Ik ben bang dat eentje aan het vestigen is in Achtmaal.

Citaat:
Achtmaal Noord Brabant
26-04-2024

Afgelopen nacht een lam gedood in Achtmaal.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf


Afbeelding

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:46

De wolf die 2 ponies pakte in Zweden is geschoten gisteren avond.

Hoe doen ze dat in Zweden;
ze hebben getrainde Predator Dogs die het spoor bij de aanval oppakken. Daarmee gaan ze lopend achter de honden aan ( aangelijnd) het spoor volgen. Als de honden aangeven dat ze weten waar die Wolf zit zetten ze een perimeter op, vervolgens wordt de wolf met andere honden weer uitgedreven waar die zit en opgewacht door Jagers. Deze honden hebben altijd beschermde vesten aan met ijzeren pinnen om ze tegen wolven te beschermen. Vaak zelfs ook met camera's.

@nyaleti: dat is hoogst waarschijnlijk de Wolf die een Wuustwezel zit op het schieterrein daar (weer heel toevallig op een militair oefenterrein.....) de wolf Emma en haar nwe vriendje

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:56

Het is ook erg dat er in Zweden pony's zijn gepakt. Maar hier kan de wolf de dag er op weer 2 pony's vermoorden en de dag erna nog eens en dan nog eens.

En in geen enkel land zijn ze zo besluiteloos als hier. Met die wolf op de Veluwe die auto's op zoekt is ook alleen nog maar gepraat en niets gedaan.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:04

Loretta schreef:
Het is ook erg dat er in Zweden pony's zijn gepakt. Maar hier kan de wolf de dag er op weer 2 pony's vermoorden en de dag erna nog eens en dan nog eens.

En in geen enkel land zijn ze zo besluiteloos als hier. Met die wolf op de Veluwe die auto's op zoekt is ook alleen nog maar gepraat en niets gedaan.

Het ging er eigenlijk om dat het wel mogelijk is om direct actie te nemen deze Wolf is van twee pony's vermoorden gegaan naar geschoten worden binnen 1,5 week.

Ik heb in het wolven plan van Nederland nog nooit gelezen hoe ze dat zouden aanpakken als een wolf "verwijderd" moet worden. Hebben ze daar toen de middelen wel? Ik betwijfel het