Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6495
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:06

Maar ik denk eerlijk gezegd dat het in bepaalde gebieden waar de wolven toch wel over de omheining komen het ergens nog wel veiliger is om maar 1 draadje te hebben ipv 5. 1 draadje geeft nog mogelijkheid om te ontsnappen uit de omheining. 5 draadjes niet meer.

Als er echt een hekwerk bestaat wat de wolf tegenhoud denk ik dat er veel wel in zouden willen investeren. Maar als het niet werkt om ze tegen te houden, waarom dan neerzetten?
Voor het "beeld"? Dat je zogenaamd wel alles er aan hebt gedaan? Ook al komen ze er toch wel binnen?
Laatst bijgewerkt door Mellow op 30-03-24 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6289
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:12

onpaard schreef:
Kan er niet een topic geopend worden waar alleen de zichtmeldingen in staan en dat daarop gereageerd kan worden?

Dat is namelijk de reden dat ik dit topic volg. Alle eindeloze discussie's vind ik oninteressant.

Alle topics over wolven worden naar dit topic geleid dus logisch dat er discussie ontstaat.

Nog meer bokkers die behoefte hebben om dit te splitsen?


Daar was dit topic ook (grotendeels) voor. Maar Bokt gooit het andere topic dicht, die over de 4 aangevallen pony's. Daar is de discussie weer aangewakkerd en door het sluiten, hier naar toe verplaatst.

Dezelfde discussie mag hier wel maar in het andere topic blijkbaar niet?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:18

rien10 schreef:
Ik ga even een post van je terugzoeken, waarin je het niet over "dit topic" hebt maar over een specifiek geval wat jij veroordeelt. Momentje...... *zet wachtmuziekje aan

Ploep! ben ik weer
Nikass schreef:
Neem nou die berichten uit Steggerda bijvoorbeeld. Waarom staan die schapen daar nog de hele nacht buiten, afgelegen zonder toezicht?
Het is maar net hoe je erin staat hè? Zo zou mijn paard al niet staan ook zonder wolf of wat dan ook. Je dier zonder toezicht snachts buiten zetten.. en dan doe je dat dus ergens waar al meerdere meldingen van wolven zijn! Dan vind ik de eigenaar verwijtbaar nalatig.


Dit is iemand die het iet op jouw manier doet en die veroordeel je keihard.


Ik vind dat erg nalatig ja.

rien10
Berichten: 14760
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:25

Dat vind je nalatig. Maar je zegt ook “hoe je het oplost bepaal je zelf”.
Wat is het nou. Nalatig, of zelf bepalen.

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:26

@mellow
Dat weet ik wel zeker dat de bereidheid tot omheinen hoger was als men wist dat het echt zou werken.
Maar nu is het duizenden euro's weggooien en nog ellende.
Ik snap wel dat mensen dat niet doen.

Je omheind alleen maar zodat de buurman niet kan wijzen: die deed niks.
Meer is het niet.

Sanet

Berichten: 7984
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:30

Sorry, maar mijn omheining staat op stukken al op 140 of hoger (de grond is vrij ongelijk dus om de omheining redelijk hetzelfde te houden staat het op bepaalde stukken op misschien maar 110 en andere stukken op 140).
Maar ik wil helemaal geen omheining van 3m hoog om mijn weiland heen..

Slmt9

Berichten: 4844
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:36

onpaard schreef:
Kan er niet een topic geopend worden waar alleen de zichtmeldingen in staan en dat daarop gereageerd kan worden?

Dat is namelijk de reden dat ik dit topic volg. Alle eindeloze discussie's vind ik oninteressant.

Alle topics over wolven worden naar dit topic geleid dus logisch dat er discussie ontstaat.

Nog meer bokkers die behoefte hebben om dit te splitsen?


Ja, ook behoefte aan.

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:45

Sanet gefeliciteerd met je verjaardag.

Al zou je 3 meter hoog willen. Het mag niet eens. Op sommige plaatsen gedogen ze de 120 al omdat het daar maar 1 meter hoog mag zijn.

Dreamboy

Berichten: 2483
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:55

Nikass schreef:
rien10 schreef:
@ Nikass, heb jij momenteel weide dieren in het wolvengebied?


Ik heb meerdere paarden. In Duitsland en in Nederland. In wolvengebied ja.


Dan ben ik wel heel benieuwd hoe jij ze dan in de gaten houd. Je kan tenslotte ook niet op twee plekken tegelijk zijn. Waarschijnlijk heb je dan iemand die ze voor je in de gaten houd maar daar moet je dan ook maar van hopen dat dat daadwerkelijk gebeurt en diegene zal dat ook niet 24/7 doen.

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:18

Ik denk dat je dat lid moet worden van een app groep. Bokt staat maar 1 wolven topic toe. En genoeg mensen die er toch over willen spreken.

Mark0919
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:21

Nikass schreef:
Dreamboy de wolf is er niet sinds gisteren.
En ja, er zijn blijkbaar gradaties in houden van.

Het gaat er niet om of we doorslaan, je moet er nu gewoon mee dealen, of je het leuk vindt of niet. Dat is als je dieren houdt nou eenmaal zo.
Dacht je dat ik voorbereid was toen mijn hond epilepsie kreeg en hij geen moment meer alleen kon zijn?
Denk je dat ouders voorbereid zijn op een kind dat extra zorg nodig heeft?
Maar je regelt het. Je laat je dier en je kind niet onveilig achter.

Ik weet ook niet of ik voor hekken zou kiezen. Hoe je iets oplost bepaal je zelf. Het hangt van de situatie af.


Juist. Ze zijn in het buitenland al jaren bezig met anti-wolf campagnes maar het leidt uiteindelijk nergens toe. Ik heb te doen met alle dieren die beschermd hadden kunnen worden maar slachtoffer zijn geworden van desinformatie. Als mensen maar weten dat het verdriet van de dood van hun paard / pony / schaap geen verandering zal brengen in de aanwezigheid van de wolf in NL.

Dreamboy

Berichten: 2483
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:33

Ik snap niet zo goed waarom jullie het steeds over anti-wolf hebben. Lang niet iedereen in deze groep is tegen de wolf. De wolf is er en zal inderdaad niet zomaar weer weg gaan. Ik denk alleen dat er wel een manier gevonden moet worden zodat mensen nog gewoon hun hobby of beroep kunnen blijven uitoefenen. En dat zal alleen met beheer kunnen. Mensen kunnen en moeten allerlei maatregelen nemen om hun dieren te beschermen en de meeste doen dit ook op hun manier. Maar zoals het nu gaat moet alles en iedereen wijken voor de wolf.

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:38

Dreamboy schreef:
Ik snap niet zo goed waarom jullie het steeds over anti-wolf hebben. Lang niet iedereen in deze groep is tegen de wolf. De wolf is er en zal inderdaad niet zomaar weer weg gaan. Ik denk alleen dat er wel een manier gevonden moet worden zodat mensen nog gewoon hun hobby of beroep kunnen blijven uitoefenen. En dat zal alleen met beheer kunnen. Mensen kunnen en moeten allerlei maatregelen nemen om hun dieren te beschermen en de meeste doen dit ook op hun manier. Maar zoals het nu gaat moet alles en iedereen wijken voor de wolf.


Omdat het hun stokpaardje is, op vragen hebben ze geen antwoord, dus alles op anti wolf gooien is het enige wat ze kunnen. Lastige vragen geven ze geen antwoord op. Ik neem die mensen dan ook maar niet serieus.

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:40

Mark0919 schreef:
Nikass schreef:
Dreamboy de wolf is er niet sinds gisteren.
En ja, er zijn blijkbaar gradaties in houden van.

Het gaat er niet om of we doorslaan, je moet er nu gewoon mee dealen, of je het leuk vindt of niet. Dat is als je dieren houdt nou eenmaal zo.
Dacht je dat ik voorbereid was toen mijn hond epilepsie kreeg en hij geen moment meer alleen kon zijn?
Denk je dat ouders voorbereid zijn op een kind dat extra zorg nodig heeft?
Maar je regelt het. Je laat je dier en je kind niet onveilig achter.

Ik weet ook niet of ik voor hekken zou kiezen. Hoe je iets oplost bepaal je zelf. Het hangt van de situatie af.


Juist. Ze zijn in het buitenland al jaren bezig met anti-wolf campagnes maar het leidt uiteindelijk nergens toe. Ik heb te doen met alle dieren die beschermd hadden kunnen worden maar slachtoffer zijn geworden van desinformatie. Als mensen maar weten dat het verdriet van de dood van hun paard / pony / schaap geen verandering zal brengen in de aanwezigheid van de wolf in NL.


Waarom geef je nergens antwoord op?

Dreamboy

Berichten: 2483
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:43

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:
Ik snap niet zo goed waarom jullie het steeds over anti-wolf hebben. Lang niet iedereen in deze groep is tegen de wolf. De wolf is er en zal inderdaad niet zomaar weer weg gaan. Ik denk alleen dat er wel een manier gevonden moet worden zodat mensen nog gewoon hun hobby of beroep kunnen blijven uitoefenen. En dat zal alleen met beheer kunnen. Mensen kunnen en moeten allerlei maatregelen nemen om hun dieren te beschermen en de meeste doen dit ook op hun manier. Maar zoals het nu gaat moet alles en iedereen wijken voor de wolf.


Omdat het hun stokpaardje is, op vragen hebben ze geen antwoord, dus alles op anti wolf gooien is het enige wat ze kunnen. Lastige vragen geven ze geen antwoord op. Ik neem die mensen dan ook maar niet serieus.


Klopt. Zijn alleen maar bezig dit topic op slot te krijgen, net als dat andere topic. Waarschijnlijk zijn het trollen van dat enge facebookgroepje.

Mark0919
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:43

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:
Ik snap niet zo goed waarom jullie het steeds over anti-wolf hebben. Lang niet iedereen in deze groep is tegen de wolf. De wolf is er en zal inderdaad niet zomaar weer weg gaan. Ik denk alleen dat er wel een manier gevonden moet worden zodat mensen nog gewoon hun hobby of beroep kunnen blijven uitoefenen. En dat zal alleen met beheer kunnen. Mensen kunnen en moeten allerlei maatregelen nemen om hun dieren te beschermen en de meeste doen dit ook op hun manier. Maar zoals het nu gaat moet alles en iedereen wijken voor de wolf.


Omdat het hun stokpaardje is, op vragen hebben ze geen antwoord, dus alles op anti wolf gooien is het enige wat ze kunnen. Lastige vragen geven ze geen antwoord op. Ik neem die mensen dan ook maar niet serieus.


Welke lastige vragen? Het is wetenschappelijk al gebleken dat beheer niet de oplossing is. Kijk naar Zweden, Oostenrijk, Amerika.
Moet alles wijken voor de wolf? Nee. Een wolf die mensen aanvalt mag wat mij betreft afgeschoten worden.

Neem me maar niet serieus, maar het zijn uiteindelijk niet mijn dieren die gegrepen gaan worden. :Y)

Elisa2

Berichten: 37497
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:47

Mellow schreef:
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het in bepaalde gebieden waar de wolven toch wel over de omheining komen het ergens nog wel veiliger is om maar 1 draadje te hebben ipv 5. 1 draadje geeft nog mogelijkheid om te ontsnappen uit de omheining. 5 draadjes niet meer.

Als er echt een hekwerk bestaat wat de wolf tegenhoud denk ik dat er veel wel in zouden willen investeren. Maar als het niet werkt om ze tegen te houden, waarom dan neerzetten?
Voor het "beeld"? Dat je zogenaamd wel alles er aan hebt gedaan? Ook al komen ze er toch wel binnen?


Hier heb je ook absoluut een punt.

Al denk ik dat je bij schapen naast het bos wel beter voor dat hekwerk van drie meter kan gaan. Het bos is gewoon het natuurlijke jachtgebied van de wolf.

Er staat hier een wolfwerend hek naast het bos waar een heel aantal fokmerries en ook schapen lopen. Dit lijkt tot nog toe goed te gaan. Bij landbouw huisdieren die naast het bos gehouden worden kun je er denk ik gewoon niet omheen.

Popstra
Berichten: 13817
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:47

Sanet schreef:
Sorry, maar mijn omheining staat op stukken al op 140 of hoger (de grond is vrij ongelijk dus om de omheining redelijk hetzelfde te houden staat het op bepaalde stukken op misschien maar 110 en andere stukken op 140).
Maar ik wil helemaal geen omheining van 3m hoog om mijn weiland heen..

Ik ook niet. Dat ziet er toch vreselijk uit! Landschaps vervuiling vind ik dat. Helemaal als iedereen maar wat doet. Die vreselijke oranje kleur plastic rasters met die slappe prikpaaltjes zien er toch ook niet uit in mooie groene natuur!?
Ik wil wel wat doen maar het moet er wel netjes uit blijven zien.

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:52

Mark0919 schreef:
Wintu schreef:

Omdat het hun stokpaardje is, op vragen hebben ze geen antwoord, dus alles op anti wolf gooien is het enige wat ze kunnen. Lastige vragen geven ze geen antwoord op. Ik neem die mensen dan ook maar niet serieus.


Welke lastige vragen? Het is wetenschappelijk al gebleken dat beheer niet de oplossing is. Kijk naar Zweden, Oostenrijk, Amerika.
Moet alles wijken voor de wolf? Nee. Een wolf die mensen aanvalt mag wat mij betreft afgeschoten worden.

Neem me maar niet serieus, maar het zijn uiteindelijk niet mijn dieren die gegrepen gaan worden. :Y)

Moet je even mijn reacties op je posts terug lezen, is niet zo lastig toch?

Waarom moet ik je serieus nemen, geef je daar aanleiding toe dan?

Wintu

Berichten: 3065
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:53

Popstra schreef:
Sanet schreef:
Sorry, maar mijn omheining staat op stukken al op 140 of hoger (de grond is vrij ongelijk dus om de omheining redelijk hetzelfde te houden staat het op bepaalde stukken op misschien maar 110 en andere stukken op 140).
Maar ik wil helemaal geen omheining van 3m hoog om mijn weiland heen..

Ik ook niet. Dat ziet er toch vreselijk uit! Landschaps vervuiling vind ik dat. Helemaal als iedereen maar wat doet. Die vreselijke oranje kleur plastic rasters met die slappe prikpaaltjes zien er toch ook niet uit in mooie groene natuur!?
Ik wil wel wat doen maar het moet er wel netjes uit blijven zien.

Landschapsvervuiling. Men wilde toch verplaatsing van het landschap tegen gaan, vanwege de witte linten over al. Nou dit is niet veel beter.

Mark0919
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:00

Wintu schreef:
Moet je even mijn reacties op je posts terug lezen, is niet zo lastig toch?

Waarom moet ik je serieus nemen, geef je daar aanleiding toe dan?


Waar zeg ik dat je mij serieus moet nemen? Doe het vooral niet. Maar niet hier komen huilen als je dier straks verscheurd is. :+

sterregoud
Berichten: 1872
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:02

Mark0919 schreef:
Wintu schreef:
Moet je even mijn reacties op je posts terug lezen, is niet zo lastig toch?

Waarom moet ik je serieus nemen, geef je daar aanleiding toe dan?


Waar zeg ik dat je mij serieus moet nemen? Doe het vooral niet. Maar niet hier komen huilen als je dier straks verscheurd is. :+


Mark, jij had toch bewijs dat de wolfwerende hekken zouden werken. Kan je dat bewijs nog laten zien dan ?

Dreamboy

Berichten: 2483
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:07

Mark0919 schreef:
Wintu schreef:
Moet je even mijn reacties op je posts terug lezen, is niet zo lastig toch?

Waarom moet ik je serieus nemen, geef je daar aanleiding toe dan?


Waar zeg ik dat je mij serieus moet nemen? Doe het vooral niet. Maar niet hier komen huilen als je dier straks verscheurd is. :+

Dus jij gaat er voor het gemak maar even van uit dat ze geen maatregelen heeft genomen om haar paard veilig te stellen? Nee, dan kun je inderdaad niet serieus genomen worden.

Mark0919
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:08

sterregoud schreef:
Mark, jij had toch bewijs dat de wolfwerende hekken zouden werken. Kan je dat bewijs nog laten zien dan ?


https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9419306225

Daarnaast lopen er op de veluwe ook verschillende onderzoeken om de effectiviteit van elektrische hekken aan te tonen.
Ik had het al eerder gepost maar ik zal hem nog een keer posten.

Afbeelding

Alstu :o

rien10
Berichten: 14760
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:11

Wolfwerende hekken helpen. Dat is bewezen in dierentuinen. Het gaat om onze definitie van wolfwerend.
1.20 M versus 3.00 M.
Gewoon stroom versus vreselijke rot klap met stroom.
Niet ingraven versus wel (diep) ingraven en de palen met beton ingieten.
Geen horizontaal/schuin stuk boven op versus wel een schuin stuk bovenop.
Echt, als je het doet zoals in een dierentuin werkt het.