Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:36

Zichtmelding Otterlo

Citaat:
Otterlo Gelderland
27-03-2024
14.30 uur.

Vanmiddag rond half 3 stak er een wolf over op de N304 van Ede naar Otterlo iets verder dan het tankstation.

meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer
+31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:48

dierenfan schreef:
https://www.internetbode.nl/tholen/4138 ... R5ozfQP9dQ

Hier wordt helemaal niemand blij van....zijn meerdere wolfhonden gedumpt. Mogelijk 3 of 4 lopen er in omgeving Hoogerheide/Bergen op zoom nog los en er wordt geschreven dat in elk geval 1 wolfhond 95% wolf bloed heeft!!!



Nou lekker dan -O- hopelijk zijn ze snel allemaal gevangen

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:50

ikkedus schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je dan bedoeld met stof opwaaien om koers in dit topic eigenlijk?

Eén ieder met een andere kijk op de wolf wordt hier verkettert, zelfs als de uitkomst gelijk is.
Ik snap dat je het complete topic niet door wilt lezen, echter geeft het een goed beeld van wat de één emoties noemt en de ander noemt het een onrealistische kijk op het geheel.


Dreamboy schreef:
Deze snap ik niet helemaal. Het kan er absoluut wel eens fel aan toe gaan hier maar mensen bedreigen is hier niet aan de orde.

Bedreigen kent vele vormen. Dat hoeft niet enkel fysiek te zijn.
Het feit dat er nu iemand zijn of haar zegje doet met dergelijke woorden, geeft al aan dat hij/zij zich hier niet prettig voelt.

Er zit altijd een andere kant aan een verhaal, in mijn ogen dient er dan altijd ruimte te zijn voor een andere mening. Of je het ermee eens bent, dat is iets van jezelf, dat hoeft ook niet. Maar de ruimte voor die andere mening behoort er wel te zijn.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:52

En enkele reis naar de veearts zoals het met hybriden hoort te gaan.
Maar ik voel een crowd funding aankomen.
Bonnie en clyde zitten al in de hekken in Zwolle.

Dan zitten hier Thelma en Louise zeker bij. Samen met de runaway bride en forest gump. Run forest, run.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:07

@kaja ik snap echter de felheid wel van mensen die zich zorgen maken. Ik snap ook dat het gaaf is dat er wolven rondlopen, maar niet dat er dan wordt gedacht dat we met meer ruimte en natuur dit in evenwicht kunnen houden. Dat bijt elkaar nou eenmaal nogal denk ik.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:16

Zichtmelding Ravenswaaij

Citaat:
Ravenswaaij Gelderland
27-03-2024
Tussen 14.00 en 15.15 uur

Wolf gezien aan de lekbandijk in Ravenswaaij.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:18

tienus63 schreef:
Aanval Nederhemert. Een lam letterlijk in tweeën gescheurd.
Kudde loopt tegen de woningen aan de rand van het dorp aan.

Citaat:
Nederhemert Gelderland
27-03-2024

Lammetje verscheurd en stuk verder als de kudde terug gevonden in Nederhemert.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

[ [url=m/E9VTMl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y9fIbH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Let op hieronder afschuwelijke foto.
Spoiler:
[ [url=m/n5Dyyk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf

Let op afschuwelijke foto’s zichtbaar op pagina geen wolf.
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

Update, helaas meer dode en gewonde schapen.
Nederhemert Gelderland
27-03-2024

Lammetje verscheurd en stuk verder als de kudde terug gevonden in Nederhemert.

Update ❗️❗️
Er blijken nog meerdere schapen gevonden te zijn, 5 dood en 1 gewond.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 20:25

ikkedus schreef:
@kaja ik snap echter de felheid wel van mensen die zich zorgen maken. Ik snap ook dat het gaaf is dat er wolven rondlopen, maar niet dat er dan wordt gedacht dat we met meer ruimte en natuur dit in evenwicht kunnen houden. Dat bijt elkaar nou eenmaal nogal denk ik.



En als je denkt dat het met een simpel hekwerk op te lossen is gaat de discussie ook nergens meer heen.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:42

Onali schreef:
ikkedus schreef:
@kaja ik snap echter de felheid wel van mensen die zich zorgen maken. Ik snap ook dat het gaaf is dat er wolven rondlopen, maar niet dat er dan wordt gedacht dat we met meer ruimte en natuur dit in evenwicht kunnen houden. Dat bijt elkaar nou eenmaal nogal denk ik.



En als je denkt dat het met een simpel hekwerk op te lossen is gaat de discussie ook nergens meer heen.


Dat vooral. Als een dierentuin doorvoedde wolven al niet binnen kan houden met hun hekwerken hoe blijft een hongerige wolf dan buiten onze weilanden??

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:48

Niet...dat gaat niet.
Je kan ze een beetje ontmoedigen maar daar blijft het bij.
En hoe meer wolvenrasters er komen, hoe vaker hij daar ook binnen gaat komen. Als alles afgerasterd is ga je ook 100 procent aanvallen daarbinnen krijgen...
Hoe meer de dieren in de nacht op stal staan, hoe vaker er overdag dieren aangevallen worden.

De beestjes hebben toch honger...

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:51

ikkedus schreef:
@kaja ik snap echter de felheid wel van mensen die zich zorgen maken. Ik snap ook dat het gaaf is dat er wolven rondlopen, maar niet dat er dan wordt gedacht dat we met meer ruimte en natuur dit in evenwicht kunnen houden. Dat bijt elkaar nou eenmaal nogal denk ik.

Ik snap de felheid ook. Het is ook goed dat er nu telkens aangehaald wordt dat de mensen die het dier zo graag terug zien in onze natuur, die mensen zijn die er niets mee te maken hebben. Als in geen zorgen, angsten hebben dat hun (geliefde) dieren verscheurd worden door de wolf. Want zo is het ook. Ik kan medelijden hebben met mijn medemens, gevlucht uit een oorlogsgebied, niet wetende of hun huizen er nog staan, of familieleden en vrienden nog in leven zijn, maar uiteindelijk is het een vervanmijnbedshow. Ik beleef het niet, de angsten deel ik niet.
Zo ook het verhaal van de wolf. Ik ben tegen de terugkeer van de wolf, er is hier geen ruimte voor dit dier en zie het dier liever vandaag nog betrekken dan gister. Maar dat is niet realistisch. Echter niets doen en overal tegen aan schoppen, brengt me ook niet verder. Ik neem dus maatregelen. En juist die maatregelen zijn een doorn in het oog van sommige in dit topic. Jammer is dat.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:55

Ik heb ook een hekwerk dus maatregelen en ze zijn geen doorn in het oog, maar nutteloos Dat is wat anders.

En fel ja, bedreigingen nee.
En wens dan ook niet vergelijken te worden met de lui die wel mensen bedreigen, die niet eens meer aan durven te geven dat hun dieren gepakt zijn. Omdat ze dan bang zijn te gaan slapen.

En dat heb ik dan ook getemd.
Ja ik ben fel, maar van mij hoeft niemand angst te hebben.

En nee bedreigingen kennen helemaal niet vele vormen.
"Een bedreiging is een handeling waarmee iemand of iets door woorden of daden dreigend wordt bejegend. Door iemand te bedreigen wordt hem iets onaangenaams, bijvoorbeeld leed of geweld, in het vooruitzicht gesteld."

En dat doet geen enkele bokker.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:56

Ik denk dat het een onmacht is, uiteindelijk is het enige wat je dieren veilig houdt, opsluiten in een potdichte stal.

De schijnveiligheid die als hosanna wordt uitgelegd aan mensen en dat mensen dat als waar aan nemen terwijl de praktijk in binnen en buitenland anders bewijst, dat is een doorn!
Alle moeite en geld weg en je dieren ook weg.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:59

Kaja schreef:
Ik neem dus maatregelen. En juist die maatregelen zijn een doorn in het oog van sommige in dit topic. Jammer is dat.


Echt? Dat heb ik nergens zo gelezen?
Het maakt mij in ieder geval geen snars uit of iemand 20 wolfwerende rasters neerzet, in de hoop dat het iets doet, maar ook niet of iemand er 0 neerzet. Ik kan die van 0 prima begrijpen en ik kan iemand die er 20 zet ook begrijpen.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:00

Nee dat zie je verkeerd. Een omheining neer zetten zodat wolven niet binnen kunnen komen zou ik en velen met mij totaal geen probleem vinden!
Echter de omheiningen die wettelijk mogen die verhinderen helemaal niets. Misschien wat vertragen maar eigenlijk blijft het risico net zo groot.
Ik spreek even voor mezelf. Ik ga geen duizenden euro's investeren in een niet werkende oplossing. Enigszins makkelijk praten vanuit omgeving die vrijwel wolf vrij is en paarden met sterk karakter en boven de 800 kg.

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:04

DuoPenotti schreef:
Ik heb ook een hekwerk dus maatregelen en ze zijn geen doorn in het oog, maar nutteloos Dat is wat anders.

En fel ja, bedreigingen nee.
En wens dan ook niet vergelijken te worden met de lui die wel mensen bedreigen, die niet eens meer aan durven te geven dat hun dieren gepakt zijn. Omdat ze dan bang zijn te gaan slapen.

En dat heb ik dan ook getemd.
Ja ik ben fel, maar van mij hoeft niemand angst te hebben.

En nee bedreigingen kennen helemaal niet vele vormen.
"Een bedreiging is een handeling waarmee iemand of iets door woorden of daden dreigend wordt bejegend. Door iemand te bedreigen wordt hem iets onaangenaams, bijvoorbeeld leed of geweld, in het vooruitzicht gesteld."

En dat doet geen enkele bokker.


Kennelijk voel je je aangesproken door mijn post, die overigens niet aan jou persoonlijk is gericht aangezien je te pas en te onpas roept dat ik onder jou foei staat. Naar nu blijkt dus niet, gezien je reactie wel een aanrader.
Rest mij enkel nog het volgende voor jou wie de schoen past, trekke hem aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:07

Ravenswaaij, dat is wederom bij de manege vlakbij.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:14

Voorpagina nieuws bokt. Aangezien er verwezen wordt naar dit algemene topic, ook even verwijzing naar het topic over de aanval in Wekerom.

Citaat:
Eerder deze maand werden in Gelderland vier dode pony's aangetroffen, drie in Harskamp en een in Otterlo. Afgelopen weekend zijn in Gelderland opnieuw meerdere pony's aangevallen: in Wekerom overleed een pony en raakten er drie gewond. Gezien de verwondingen lijkt ook dit het werk van een wolf.


Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor de rest van dit artikel en schokkende beelden. (deze zijn niet direct in het artikel te zien)

Reageren op dit artikel? Dit kan hier: [PP] Wolf, Nl, Be, Du deel 2


Link naar het lopende topic over deze aanval; let op schokkende foto’s via de links in het topic en/of in spoiler in het topic.

[NM] 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:19

Kaya, ik denk toch echt dat je het verkeerd begrijpt. Niemand veroordeelt een ander omdat je probeert je dieren te beschermen met een hekwerk. Dan doen de meeste hier immers. Wel is er weerstand tegen de bewering dat alleen zo'n door BIJ12 goed gekeurd raster zou helpen, aangezien allang bewezen is dat dat niet voldoende werkt.

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:50

Dreamboy schreef:
Kaya, ik denk toch echt dat je het verkeerd begrijpt. Niemand veroordeelt een ander omdat je probeert je dieren te beschermen met een hekwerk. Dan doen de meeste hier immers. Wel is er weerstand tegen de bewering dat alleen zo'n door BIJ12 goed gekeurd raster zou helpen, aangezien allang bewezen is dat dat niet voldoende werkt.

Hoewel ik waardeer wat je zegt, zijn dit mijn eigen bevindingen. Daarnaast vind ik het ook heel kwalijk dat aan onderstaande posts voorbij gegaan wordt.

Macs schreef:
En andersom ook... Ik sta er anders in dan de meeste hier. Maar vanwege het taalgebruik en toon in dit topic voel ik me niet veilig genoeg om te reageren.
Dus ik denk dat het beide kanten op gaat. *Kruipt weer onder steen*


Vandaar mijn reactie

En ook dat is schaamteloos. Ik weet precies wat je bedoelt, ik ben niet voor de wolf maar sommige hier hebben zulke enorme oogkleppen op en doen zoveel stof opwaaien om niets dat je ook daar niet verder mee komt dan stilstand of zelfs achteruitgang.


Maar negeer mijn reactie eens en lees dan nog eens het stukje wat Macs schreef;

Citaat:
Maar vanwege het taalgebruik en toon in dit topic voel ik me niet veilig genoeg om te reageren

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:18

Ik vind het vooral jammer dat jullie dat zo ervaren. Het is nu eenmaal een lastig onderwerp waarbij de emoties soms hoog oplopen. Dat zie je niet alleen in dit topic, maar overal waar de wolf ter sprake komt. Zoveel mensen, zoveel meningen. En ja, het respect voor elkaar is vaak ver te zoeken. Maar ik denk dat het soms ook te persoonlijk wordt opgenomen. Sowiezo komt geschreven tekst vaak anders over dan bedoelt. Mensen hebben dan hele duscussies terwijl ze het onder de streep eigenlijk gewoon met elkaar eens zijn.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 00:13

Zichtmelding begraafplaats Heerde, Gld

Citaat:
begraafplaats in Heerde Gelderland
21.15 uur
Zichtmelding wolf

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

Lanoca
Berichten: 387
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 03:01

Tja, als je in dit topic gaat zeggen dat het de natuur is dat schapen levend uit elkaar worden getrokken en dat slachten hetzelfde is en dat je het toch vergoed krijgt. Dan snap ik wel dat je dat stil houdt.

De wolf die de hand krijgt neemt gewoon de hele arm, en daarom is de wolf een probleem.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 07:45

Je niet prettig voelen in een topic is wat anders dan bedreigt worden in je eigen huis. Vervelend dat je niet de vrijheid voelt om mee te discussiëren in een topic, maar meer is het dan ook niet.

Tips en tricks zijn volgens mij gewoon welkom. Eén paar pagina’s geleden deelde nog iemand foto’s van een hekwerk waar volgens mij positief op gereageerd werd. De felheid zit hem meer in het beweren van veiligheid en het veroordelen van mensen die om welke reden dan ook niet zo’n hekwerk hebben. En die felheid is dan vooral gericht op de overheid en zogenaamde wolfdeskundigen.

De toename van dreiging door mensen neemt wel degelijk toe. Dat is ook duidelijk te zien aan het teruglopen van de meldingen. Jammer, want een melding kan wel een dier redden.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:27

Jessix schreef:
Je niet prettig voelen in een topic is wat anders dan bedreigt worden in je eigen huis. Vervelend dat je niet de vrijheid voelt om mee te discussiëren in een topic, maar meer is het dan ook niet.

Tips en tricks zijn volgens mij gewoon welkom. Eén paar pagina’s geleden deelde nog iemand foto’s van een hekwerk waar volgens mij positief op gereageerd werd. De felheid zit hem meer in het beweren van veiligheid en het veroordelen van mensen die om welke reden dan ook niet zo’n hekwerk hebben. En die felheid is dan vooral gericht op de overheid en zogenaamde wolfdeskundigen.

De toename van dreiging door mensen neemt wel degelijk toe. Dat is ook duidelijk te zien aan het teruglopen van de meldingen. Jammer, want een melding kan wel een dier redden.


Dat dus! Uiteindelijk te zot voor woorden dat mensen elkaar zo bedreigen maar uiteindelijk worden de dier houders erger bedreigd dan de zogenoemde knuffelaars.
Ik geloof niet dat aan de hand van dit topic er ooit enige dreiging geweest is om iemand aan huis op te zoeken :D soms is de fantasie werkelijk op hol geslagen ;) soms zou ik willen de tijd te hebben om eens met iemand een bak koffie te drinken. Gewoon omdat een gesprek in het echt zoveel makkelijker is.