Hoe ontstond de band (of niet )tussen jou en jouw paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mason
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-12-22

Hoe ontstond de band (of niet )tussen jou en jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 20:53

Ik ben zo benieuwd naar verhalen over hoe de band tussen jou en jouw paard is ontstaan en zag dat er nog niet een topic over is. Soms gebeurd het vanaf het eerste moment, soms pas na een jaar en soms helemaal niet en heb je misschien wel besloten om verkopen. Gebeurde het door een specifieke gebeurtenis of ging het geleidelijk? Waar door had je door dat het klikte of juist totaal niet?

bij ons ging het zo <3
In januari ben ik trotse eigenaar geworden van mijn vriendje Ice, een stoere Arabier van nu net 6 jaar. Ondanks dat hij de laatste 2 jaar alleen maar op de wei heeft gestaan heeft hij al veel meegemaakt in zijn leven. Met 6 maanden al op de paardenmarkt en met drie jaar al ingereden. Nu is hij bij mij en zijn we samen een nieuw avontuur aangegaan. 3 weken na de komst van Ice, ben ik aangereden en heb ik een wervel gebroken, ik dacht op dat moment echt dat ons nieuwe avontuur daar al zou stoppen. Gelukkig gaat mijn herstel beter dan verwacht en mag ik weer rustig aan met hem aan het werk (vanaf de grond). Sinds afgelopen week merk ik zo een verandering in karakter naar mij, hij is zachter geworden, meer toegankelijk en heeft vertrouwen in mij. We leren samen heel snel en ik zie dat hij plezier heeft in het leren. Ik begin hem en zijn maniertjes te begrijpen, daardoor ben ik zo gemotiveerd om met hem verder aan de slag te gaan. De eerste drie weken twijfelde ik zo aan mezelf of ik wel goed had gedaan, hij liet zich niet pakken, maakte geen contact, erg angstig bij benaderen in de box. Tuurlijk weet ik hoe belangrijk geduld is maar toch maakt het je onzeker. Gelukkig ben ik er nu van overtuigd dat Ice en ik een super team zullen worden <3

Afbeelding

Captain

Berichten: 21375
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hoe ontstond de band (of niet )tussen jou en jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:09

Mooi is dat, als je die omslag ziet. <3
Bij die van mij duurde het ongeveer 6 maanden, toen hinnikte hij voor de eerste keer toen hij me zag. En toen wist ik dat het goed zat. <3

Niets bijzonders ervoor gedaan, gewoon plezier maken samen en hem in zijn waarde laten. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 22:36

Wat een leuk topic dit en wat tof om die omslag bij je paard te zien!

Hier is het vrij geleidelijk gegaan en ik doe er ook weinig bijzonders voor, behalve dingen doen die we allebei leuk vinden en ook simpelweg tijd doorbrengen met m'n paard zonder iets van haar te vragen. Na het grondwerken ga ik meestal even op de grond naast haar zitten en staat zij te doezelen en als ik met iemand sta te praten op stal, neem ik haar vaak ook even mee. Toen ze vorig jaar met een blessure op rust stond en ik net zonder werk kwam te zitten, ging ik elke middag naar haar toe en ging ik in haar hooi zitten om een boek te lezen. Elke paar minuten kwam ze even langs, wreef over m'n been met haar bovenlip en ging weer verder met hooi bunkeren. :+: Ze kijkt ook altijd op om te zien waar ik ben als ik haar roep.