Betrouwbare verkoper

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:31

Het is gewoon een grote palomino E pony. In NL koop je die voor de helft.

MissSicarius

Berichten: 238
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:23

Hij staat nu in België trouwens

DuoPenotti

Berichten: 29810
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:31

MissSicarius schreef:
Hij staat nu in België trouwens

arm dier.... in korte tijd dus weet ik hoeveel al mee gezeuld....

Anoniem

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:16

Ik vraag mij af of dat wel waar is

MissSicarius

Berichten: 238
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:18

Evamarie schreef:
Ik vraag mij af of dat wel waar is


Ja dat heb ik dus ook. Ben bang dat het een scam is…

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:32

Oei dat is raar. In korte tijd al 3x van land gewisseld volgens de advertentie(s) toch?

Had je je ticket al geboekt?

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:51

En had de verkoper je op de hoogte gebracht dat het dier verplaatst is?

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:15

Rocamor schreef:
En had de verkoper je op de hoogte gebracht dat het dier verplaatst is?

Ts is toch van plan erheen te vliegen? dan staat zij straks in Litouwen en is het paard er niet.

DuoPenotti

Berichten: 29810
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:16

Oplichters. Werd al steeds gezegd..

Charaz

Berichten: 24328
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:21

Ik snap niet dat je zelf dit verhaal steeds betrouwbaarder vind worden... duidelijk oplichters.

Rivendell

Berichten: 6827
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:59


Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:15

Ik krijg altijd jeuk van al die "het is Litouwen of andere Oostblok sh*thole dus ze moeten per definitie oplichters zijn!!!" :') reacties en had toch ff niets beters te doen nou dan maar een rondje internet gedaan.

Alle recente foto's en filmpjes van dit paard zijn gemaakt bij een goed te verifiëren pensionstal in Vilnius, Litouwen. Contactpersoon uit de advertentie en persoon die als eigenaresse van het paard wordt genoemd, beide uit Litouwen, hebben allebei ook veel beeldmateriaal met meerdere paarden bij betreffende stal. Andere paarden die ze in het verleden als zijnde te koop (of bij hen in training/hun eigendom) op facebook hebben gezet zijn in officiële uitslagen te vinden als uitgebracht door de persoon die opgegeven staat als eigenaresse van die palomino ruin. Het is verder duidelijk te zien op de foto's dat de dame van de palomino ook dezelfde persoon is als dame die al die andere paarden van haar fb content uitbrengt (ook te verifiëren aan de hand van wedstrijdfoto's van externe partijen). Paar van door hun verkochte paarden hebben trouwens goed verifieerbare kopers in Polen, uitslagen met die nieuwe eigenaren etc. Palomino dame start zo te zien aan uitslagen en foto's in verschillende EU landen met haar paarden (Duitsland, alle uithoeken van Polen, noem maar op). Dan is het ook eenmaal zo dat ze inderdaad met die paarden heen en weer sleept omdat haar rijke papa het kan betalen omdat het bij haar lijfstijl hoort :=

Puntje bij het paaltje durf ik te zeggen dat dit paard echt bestaat, in Litouwen en in bezit van een van die Litouwse dames. Tweede advertentie met dit paard (uit België, van iemand met Duitse achternaam) staat door de Litouwse dames gemeld als oplichting btw en gezien de foto's daarin toevallig uit Litouwen komen en de ruiter Litouws blijft, lijkt alleen het stukje Belgie-verhaal door iemand te zijn verzonnen.

Maar het feit blijft dat het geen paard is maar een pony := ik gok van hooguit 150 cm en waarschijnlijk met matige rx foto's en tig andere mankamenten die export stuk aantrekkelijker maken dan verkoop ter plekke. Maar ik verwacht iig wel dat als je gek genoeg bent om voor een pony die wat 80cm sprongetjes neemt 20K af te tikken := je die pony ook thuis geleverd krijgt.

Paardjes83
Berichten: 207
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:33

Fly_high schreef:
Ik krijg altijd jeuk van al die "het is Litouwen of andere Oostblok sh*thole dus ze moeten per definitie oplichters zijn!!!" :') reacties en had toch ff niets beters te doen nou dan maar een rondje internet gedaan.

Alle recente foto's en filmpjes van dit paard zijn gemaakt bij een goed te verifiëren pensionstal in Vilnius, Litouwen. Contactpersoon uit de advertentie en persoon die als eigenaresse van het paard wordt genoemd, beide uit Litouwen, hebben allebei ook veel beeldmateriaal met meerdere paarden bij betreffende stal. Andere paarden die ze in het verleden als zijnde te koop (of bij hen in training/hun eigendom) op facebook hebben gezet zijn in officiële uitslagen te vinden als uitgebracht door de persoon die opgegeven staat als eigenaresse van die palomino ruin. Het is verder duidelijk te zien op de foto's dat de dame van de palomino ook dezelfde persoon is als dame die al die andere paarden van haar fb content uitbrengt (ook te verifiëren aan de hand van wedstrijdfoto's van externe partijen). Paar van door hun verkochte paarden hebben trouwens goed verifieerbare kopers in Polen, uitslagen met die nieuwe eigenaren etc. Palomino dame start zo te zien aan uitslagen en foto's in verschillende EU landen met haar paarden (Duitsland, alle uithoeken van Polen, noem maar op). Dan is het ook eenmaal zo dat ze inderdaad met die paarden heen en weer sleept omdat haar rijke papa het kan betalen omdat het bij haar lijfstijl hoort :=

Puntje bij het paaltje durf ik te zeggen dat dit paard echt bestaat, in Litouwen en in bezit van een van die Litouwse dames. Tweede advertentie met dit paard (uit België, van iemand met Duitse achternaam) staat door de Litouwse dames gemeld als oplichting btw en gezien de foto's daarin toevallig uit Litouwen komen en de ruiter Litouws blijft, lijkt alleen het stukje Belgie-verhaal door iemand te zijn verzonnen.

Maar het feit blijft dat het geen paard is maar een pony := ik gok van hooguit 150 cm en waarschijnlijk met matige rx foto's en tig andere mankamenten die export stuk aantrekkelijker maken dan verkoop ter plekke. Maar ik verwacht iig wel dat als je gek genoeg bent om voor een pony die wat 80cm sprongetjes neemt 20K af te tikken := je die pony ook thuis geleverd krijgt.


Nou zeg je begint mooi onderbouwend en dan doe je toch echt iets waar je anderen van beticht (aannames geen feiten).

Waarom voelt iedereen de behoefte om zijn mening door te drukken serieus nieuwsgierig naar.

Deze gegevens zijn makkelijk op te vragen/verifiëren. Dit paard is makkelijk te traceren en ik ben echt een kritisch mens maar ik snap totaal niks van de toon van de reacties.

Een FEI registratie van de ruiter, foto’s, rontgen foto’s achtergrond filmpjes uitslagenlijsten zo moeilijk is het allemaal niet. Desnoods ga je bij een wedstrijd in de buurt kijken. Overkeuren kan dan ook gelijk in de buurt.

Sommige mensen hebben nou eenmaal een grotere beurs dan de gemiddelde medemens.
Die maken andere keuzes omdat het ze makkelijker afgaat en er geen financiële barrière is.

Of het paard zijn geld waard is is aan TO en niet aan anderen om over te oordelen.

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:36

DuoPenotti schreef:
https://www.ehorses.com/kwpn-gelding-6y ... 60574.html

hier staat hij ook. ooh zie dat de advertentie weer weg is... al vanaf maart te koop


Dit is dezelfde toch? Als die je zelf linkt ts?

If so; in die staat in het Engels dat hij 15,2 hands is........in cm staat er dan idd 160. Maar 15 hands 2 inches is niet 160, maar 155.
Toch een behoorlijk verschil.

En voor 15 k vind je in Nederland ook genoeg E pony's, ook wel voor minder. E is toch minder gewild dan een D tenslotte. Meeste gaan direct voor een paard als de D te klein wordt/ruiter 18 wordt.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:47

Paardjes83 schreef:
Nou zeg je begint mooi onderbouwend en dan doe je toch echt iets waar je anderen van beticht (aannames geen feiten).

Waarom voelt iedereen de behoefte om zijn mening door te drukken serieus nieuwsgierig naar.


Mbt het eerste, ik vind het eigenlijk geen aanname dat dit paardje niet eens in de buurt van 160cm komt, dat valt op te maken met verhouding die hij heeft tot alles om hem heen inclusief de amazone :) 155 is al ruim geschat. Maar goed filmpjes met meetstok erbij opvragen kan ook altijd.

Mening doordrukken zou iets te maken hebben met het feit dat we op een forum zitten denk ik :P

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:01

hahaha ja als ik puur kijk naar het pony uiterlijk, verhouding zadel/pony en de foto's met amazone in datzelfde zadel, betwijfel ik ook dat het dier de 155 haalt.
Zal idd eerder 150/152 zijn.

Maar die 15.2 komt in elk geval neer op 155.....mits het dier idd 15.2 is.


Maar goed; schijn kan bedriegen. Heb een E pony gekend die op de foto ook eerder rond de 150 geschat zou zijn, maar het dier was in werkelijkheid toch echt 156.

Anoniem

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:03

Ts heeft al een poosje niet gereageerd toch? Ik weet niet of ze nog gaat kijken.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:04

15.2hh is 157cm. Dat kan best kloppen.

Libera

Berichten: 3982
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:49

Om nog preciezer te zijn… 15.2 hands = 62 inches = 157.48 cm :D

Weet niet waar mensen die 155cm vandaan halen maar dat klopt niet

DuoPenotti

Berichten: 29810
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:23

Dus paard in het buitenland maar hier niet....
Maar waar is het dier te bezichtigen??

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:48

Ik gok in Litouwen ;)

Maar de bedoeling is waarschijnlijk ongezien verkopen aan iemand uit West Europa.

Ik ken meerdere mensen die aan zulke handel meedoen, PL - NL in beide richtingen. Er wordt aan beide kanten even intensief met uitslagen, keuringsrapporten en overal papierwerk gesjoemeld is mijn ervaring :P

DuoPenotti

Berichten: 29810
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:50

oh zeker weten
Dat sjoemelen is niet land afhankelijk, dat doen ze allemaal.

We hebben een beste oplichtster in Nederland zitten. Op tv geweest en gaat nog vrolijk door.

MissSicarius

Berichten: 238
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:42

Afbeelding

Dit zag ik een paar dagen geleden. Kansloos die oplichters

DuoPenotti

Berichten: 29810
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:49

hij heeft stelten gekregen :j

Anoniem

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:09

Of vleugels <<)