[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:28

Ach, wat leuk! Een klein Ijsje!! Ik ben benieuwd <3

2 jaar is zo voorbij *\o/*

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 10:04

Jaa dit wordt waarschijnlijk de papa, hij draagt ook splash. Saedis is een cremello dus dat wordt een palomino met ik hoop een brede bles :P .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ogidni
Berichten: 459
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:46

Wat een leukerd. Die laatste foto <3 <3

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:02

Wat een leuke, vrolijke en een beetje ondeugende hengst! Toffe uitstraling heeft hij! Supercombi om samen een veulentje te maken! Ik ben benieuwd :-)

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:17

Die manen <3

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 23:34

Even stilte aan deze kant, sorry! Hebben een hoop gestress achter de rug. Het bedrijf dat ons hooi zou bezorgen haakte last minute af waardoor we ineens met een probleem zaten.. Overal heen gebeld om naar een ander bedrijf te zoeken (we praten over 60balen van 300-350kg) en vandaag eindelijk iemand gevonden die morgen al kan leveren. We hadden dus sinds gisteren geen hooi meer voor de oudjes dus ze hebben vandaag een verwen dagje op het gras gehad. 3x 2uur op het gras gestaan.

Afbeelding

Zoo blij dat morgen de balen komen, was een heel gedoe hebben ruim een week moeten bellen en wachten voordat we dit bedrijf vonden.

Op de vrolijke noot: nieuwe aanwinst op de boerderij :D

Afbeelding

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 16:53

Halleluja het is er *\o/*
Afbeelding

Kleine sneak peak
Afbeelding

Yes het ziet er top uit en ruikt echt als hooi. Helemaal blij mee!
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:09

God, ik kan me die stress helemaal inbeelden. Je bent waarschijnlijk in 1 week, 10 jaar ouder geworden :=

Marilu
Berichten: 1248
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:57

Wat een opluchting zal dat geweest zijn !!
Die stress wil je niet hebben als je de verantwoordelijkheid hebt over paard(en) :n

Gelukkig goed afgelopen ! En dan nog geleverd via DHL :D ;)

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 23:47

Hahaha ja sort of, dit bedrijf rijd veel voor dhl. Maar dat is idd stress waar we zonder mee konden doen.. Vooral omdat we alles al in mei hadden geregeld, en dan moesten we ineens last minute zoeken. Dit bedrijf lijkt echter een stuk goedkoper te zijn dus misschien is het een geluk bij een ongeluk. Het is ook een nieuwe hooi leverancier want we zijn telkens erg teleurgesteld geweest over de kwaliteit van het hooi, nu wat verderop gekocht maar het ziet er echt een stuk beter uit. Ze beloven een droog percentage van 90% in hun balen en dat zie en ruik je er echt aan af.

We hebben behalve het Hollandse Kriel kuikentje dat onze kriel heeft uitgebroed vandaag ook twee Vorwerk kippen opgehaald :D nu in september nog twee Hedemora kipjes en dan zijn we compleet.
Afbeelding

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:16

<3 Die kipjes <3

*\o/* Fijn dat je nu hooi hebt! *\o/*

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 23:19

Ik vind ze ook heel leuk maar ben stiekem ook wel een beetje een raar kippenvrouwtje geworden :+ . Vond ze vroeger eng en nu vind ik ze zo leuk :D.

Het begint eindelijk een beetje tegen het einde van het seizoen aan te lopen. Nog 3 dagen vol aan de bak en dan ga ik woensdag een weekje naar Nederland om weer familie te zien en bij te tanken :)

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:30

Lekker vakantie! Geniet ervan.

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 14:54

Heerlijk weer even in Nederland te zijn, ben nog gauw wat spullen die bij mijn ouders zijn achtergebleven aan het proberen te verkopen haha. Had nog dingen als een westernsingel, wedstrijdjasjes en dat soort ongein waar ik niet aan heb in Zweden liggen :') . M'n arme ouders bewaren het al heel braaf 4 jaar lang.

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 15:06

Ons nieuwe programma voor de winter is eindelijk rond en online *\o/* . Ook weer een pak van het hart, was nog een heel geregel maar we hebben nu iets samen gesteld waarvan wij denken dat het heel tof is en bomvol activiteiten. We hebben de accomodatie nu uitbesteed wat het iets luxer maakt voor de gasten en voor ons zorgt dat we het misschien wat langer dan twee winters vol kunnen houden :+ . We merkte dat we ons totaal overwerkten met iedere dag dagen van 10-12 uur en dat 7 dagen in de week. Na vorig jaar voelde we echt dat we dit niet langer zo vol zouden houden.

Nu hebben we er dit programma van gemaakt :)

https://www.horsesoftaiga.com/horses-and-snow/

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:35

Héél gaaf!! *\o/*

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 22:27

We gaan zien of het genoeg aantrekt :D .

Ook trouwens gelukkig niets met Gloí en Ofeigur te maken maar wel met mijn werk als bekapper. Kwam vandaag dit juweeltje tegen bij een nieuwe klant, om iedereen er maar op te wijzen dat rotstraal niet iets is om licht over te denken :r . Kan snel gaan als het niet regelmatig genoeg wordt bekapt, niet goed genoeg behandeld en het even warm is.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37274
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:47

:oo :r beweegt daar nou iets in die hoef aan beestjes? Wat een horror brrrrr


Maar fijn een programma in elkaar nu. *\o/*

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 23:17

Ja ik kon maden vissen :r niet echt iets waar je op zit te wachten als je komt bekappen :') .
Alles is netjes schoongemaakt en open gesneden, eigenaren hebben een strak zorgplan meegekregen en ik ga over 4 weken weer terug om weer te bekappen. Gelukkig hele welwillende eigenaren die het niet door hebben gehad en gewoon niet zo goed door hebben gehad wat een zwaar rotstraal geval nodig heeft voor zorg. Ze waren erg geschrokken en we gaan nu op naar goed herstel.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 07:37

Damnnnnn die beestjes…
Die vakantie is wel echt super gaaf <3

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:24

Heel gaaf dat programma! Ik zou dit moeten boeken als tegenhanger van de wintersport van mijn partner, maargoed, wie gaat er voor de kleine zorgen :') Toch ga ik er eens even over nadenken..

En die hoeven, getver!

jeetje77

Berichten: 3473
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:26

Wat een super tof winter programma. Als ik ml toch eens over zou kunnen halen....

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 23:52

Thanks!

Bedenk me trouwens dat ik wel een update van de oudjes heb. Sinds we even zonder hooi hebben gezeten en we de paardjes noodgedwongen op het gras mochten hebben we besloten dit voorzichtig door te zetten omdat het goed ging en ze het zo heerlijk vinden.

Ze mogen inmiddels zo'n 3 uurtjes grasjes happen en dan 's avonds en 's ochtends een hooinet. Gaat tot nu toe super, ze waren wat aan de magere kant aan het raken (hooi is duidelijk wat armer dan het vorige wat we hadden) en nu komen ze weer mooi bij.

Ze krijgen direct grasmaai dienst samen met Skutte, hier zijn ze rond het kippenhok aan het maaien waar het gras te lang werd en de frambozen struik weer op kwam zetten die mogen ze ook mooi wegsnoeien.
Afbeelding

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5446
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 23:49

Het noorderlicht seizoen is weer begonnen :) even wat fotootjes met mn telefoon gemaakt net.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 06:55

Wauwie <3