[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 15:05

De reden dat we ze niet meer weg kunnen doen, die drie gaan zo heerlijk samen <3.
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:11

Ohh zo snoezig <3

tamary

Berichten: 29208
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:21

Je hebt dus zometeen pakpony's voor de lunch onderweg?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:35

Ah zie ze liggen met zijn drietjes. Nee dat kun je niet uitelkaar halen. Gefeliciteerd dan maar met je tweetal *\o/*

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:46

Oooh zie dit topic nu pas maar dit is er 1 om heel blij van te worden!
Wat een goede zorgen voor de paarden en wat mooi dat er zo een verrassende wending aan zit

Lys_PPA

Berichten: 1350
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:54

Ik volg ook stiekem, heel leuk om mee te lezen! :D

onpaard

Berichten: 2971
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:16

Mooi stuk zonder gras heb je voor ze. En wat fijn dat ze met zn drieën daar staan. Hier hebben we één pony die niet op het gras mag. Soms zetten we de andere pony erbij maar die mag wel gras, en die willen we dat niet ontzeggen.

Marilu
Berichten: 1249
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:42

Wat een zaligheid, die drie samen :)

Leo

Berichten: 50190
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:42

Ohh wat onwijs zoet zo met Skutte <3 3 lieve opaatjes!

Anoniem

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:55

Jippie ze blijven bij jullie *\o/* . Veel plezier met deze 2 knapperts _/-\o_

fleurtjeuh
Berichten: 10354
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 06:47

Kasmir schreef:
De reden dat we ze niet meer weg kunnen doen, die drie gaan zo heerlijk samen <3.
[ [url=m/91Iwzl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och kijk die oudjes nou toch zo samen <3

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 22:27

tamary: Het is de bedoeling/hoop dat ze wat 1-2 urige tours gaan lopen. Gloi lijkt een fijn beginnerspaard te zijn die nergens van opkijkt en gewoon lekker z'n ding doet. Ofeigur is waarschijnlijk voor iets meer gevorderden of als guide horse want voor alsnog is hij flink voorwaarts, wellicht wordt hij wat rustiger als hij wat regelmatiger gereden wordt. Toch wel schattig zo'n 20-jarige hoefbevangen pony die over de weg danst :P
karuna: Nou dat dachten wij dus ook, van de zomer zal Skutte wel op de wei gaan en de andere twee niet maar volgende winter gaan ze weer gezellig de hele winter bij elkaar.
onpaard: Ja het is nog even zien of het van de zomer ook zonder gras blijft, ofwel of ze het kapot genoeg hebben gelopen. Anders maken we het stuk waar evt gras zou kunnen groeien kleiner en pakken we er een stuk bos bij. Skutte zal van de zomer wel op het gras gaan maar dan hebben Gloi en Ofeigur gelukkig elkaar nog.

Dankjulliewel voor de rest allemaal, ze zijn zo leuk samen en we hebben tot nu toe geen spijt van onze beslissing.
We hebben wel besloten een van onze tourpaardjes te verkopen helaas -O- , Embla is echt super maar ze herkent de punten waar we normaal gesproken harder gaan te goed en raakt dan te heet en wil dan nog wel eens bokken of de rest van de paarden ophitsen. Zo heeft ze helaas voor wat ongelukken gezorgd deze winter en vandaar onze beslissing haar toch te verkopen. Ik denk dat Embla beter tot haar recht komt bij 1 eigenaar die gewoon lekker met haar aan de slag gaat zowel in de bak als in het bos. Vind het altijd een hele moeilijke beslissing want het liefst hou ik ze allemaal maar dat werkt niet voor ons bedrijfje. Embla is pas 10 en kerngezond en ik weet zeker dat ze iemand heel blij gaat maken. Nu opzoek naar de juiste persoon voor haar.

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 14:55

Lekker genieten van het mooie weer hier, de sneeuw is nu grotendeels weg nog een klein beetje en het is helemaal weg. We konden in ieder geval weer een stukje het bos in wat toch veel leuker is dan over de weg.

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 13:16

Helaas ziet het ernaar uit dat het hem niet gaat worden met Ofeigur :( .
Eergisteren tijdens de galop wilde hij terug naar draf dus Flo gaf een beetje been en hij schoot er echt als een malloot vandoor dwars door het bos heen. Niet ideaal maar we dachten nouja niet de eerste keer dat hij gevoelig is op been dus dat zal het wel zijn. Vandaag tijdens de rit waren we onze afrit nog niet af of hij draaide zich plots 360 in de rondte waardoor Flo eraf viel en ging er toen vandoor. Gelukkig was er een vrouw die hem ving voor ons maar als tourpaardje is hij helaas niet te vertrouwen. Wel gek want hij heeft 10 jaar in een tour bedrijf gelopen geen idee hoe hun dat deden..

Gloí was heel koel in beide gevallen en hij is zeker een geschikte kandidaat voor onze tours maar we willen ze eigenlijk niet opsplitsen en financieel is het voor ons niet echt te doen om nog een paard te hebben die enkel als gezelschapsdier kan fungeren (we hebben er al eentje). We denken dat we ze deze zomer nog houden en erna mogen ze naar de dierenarts -O- .

Het zit ons momenteel even niet mee met de ene tegenslag na de andere, blijkbaar moeten we even getest worden ofzo :\

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:33

Wat zonde zeg! En hij kan niet als handpaard mee? Dat hij de snacks voor onderweg draagt of zo?
En jammer van embla, levende wezens met een eigen wil zijn fantastisch maar soms is het wel een beetje lastig

Rocamor

Berichten: 10938
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:45

Wat jammer zeg. Geen idee wat het is geweest?

Ik schrok even van "naar de dierenarts". Dacht inslapen. Maar gelukkig besefte ik me dat de dierenarts ze eventueel wel wilde.

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 14:54

We doen voornamelijk kortere tours en nemen nooit een handpaard mee tijdens de tours dus dat wordt hem niet helaas.
We kunnen er vandaag niet direct een vinger op leggen, de buurman was wel in de weer met een graafmachine maar daar waren we al lang en breed voorbij, misschien dat hij die spanning nog bij zich droeg. Maar hij is duidelijk een renner, zn eerste reactie is er vol vandoor en dat kunnen we helaas niet riskeren tijdens tours. Mensen komen voor een fijne ervaring en dan moeten de paarden goed betrouwbaar zijn, er kan altijd iets gebeuren natuurlijk maar het is wel wat anders dan een prive paard waarvan je de gebruiksaanwijzing kan leren.

Embla komt denk ik veel beter tot haar recht bij een prive persoon. Ze is echt geweldig om mee in de bak te trainen, doet dan altijd vol haar best dus we moeten voor haar gewoon de juiste plek vinden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:32

Oooh Embla, wat een heerlijke merrie is dat <3
Ik mocht der toen niet meenemen in m'n koffer van jullie :')

Ik volg de updates op Instagram natuurlijk, zo mooi om te zien wel hoe ze allebei zo opknappen :j
Wel jammer dat hij toch niet zo geschikt lijkt als tourpaard :(

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 18:02

Haha ja ze is echt geweldig voor een zelfverzekerde ruiter die gewoon lekker met dr aan de slag gaat <3. We hadden gehoopt dat ze wat stabieler zou worden maar telkens wisselende ruiters lijkt voor haar het tegenovergestelde te bewerkstelligen. Uiteindelijk is niet ieder paard geschikt voor tours en Embla gaat zoveel beter tot haar recht komen bij 1 ruiter/eigenaar.

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 14:23

Nog een voetjes update van Gloí, net weer even bekapt. Telkens beetje bij beetje de hiel laten zakken en de teen inkorten, het begint bijna op een hoef te lijken en ik denk dat hij inmiddels 2cm minder meet :').
Afbeelding


En vandaag een heerlijk ritje met mijn merrie Saedis gemaakt en Gloí mee als handpaardje. Zijn nek wordt na iedere rit weer mooi zacht dan zie je echt het belang van beweging voor het lymfestelsel.
Afbeelding

onpaard

Berichten: 2971
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:39

Wat knap dat je dat zelf kan, bekappen. Ziet er super uit, wat een verbetering.

Jammer dat hij een paar keer weg schoot tijdens een rit. Geen idee hoe het kwam? Lijkt me toch wel iets wat je kan afleren.

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 20:50

Als prive paard zou ik daar wel op durven gokken maar we kunnen het met onze gasten gewoon niet wagen. Ik denk dat het met beide een opeenstapeling van stressors moet zijn geweest, maar hij reageert dan ineens wel heel heftig. Hij is ook al 20 jaar oud dus het is niet een jong paard dat nog vertrouwen moet opbouwen. Voor onze tourpaarden vinden we het heel belangrijk hoe ze schrikken, want schrikken kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar je hebt schrik reactie en daarna kijken zoals onze paarden doen en dan zoals Ofeigur schrikken en dan als een malloot er vandoor gaan en dat wordt gevaarlijk. We dragen natuurlijk niet alleen de verantwoordelijkheid voor onszelf maar ook voor onze gasten :).

onpaard

Berichten: 2971
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:42

Nee, dan kan je geen risico nemen. Voor 20 ziet hij er nog super uit, dat had ik niet gedacht.

Kasmir

Berichten: 5454
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 22:17

Hoe ouder hoe gekker blijkbaar :P

Nog een rustgevende filmpje van de rit met Saedis en Gloí vandaag <3

onpaard

Berichten: 2971
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:04

Ohhh wat mooi. Misschien kom ik nog wel een keer met mn meiden op vakantie bij jou!