Bijrijdster onbereikbaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:16

Hey bokkers,

Ik vroeg me af hoe jullie in deze situatie gehandeld zouden hebben cq of ik misschien te heftig gereageerd heb.

Na verschillende bijrijdsters gehad te hebben die uit persoonlijke redenen moesten stoppen (afstand te groot, geen tijd meer) heb ik nu net onze huidige bijrijdster ontslagen.

De afspraak was dat zij doordeweeks minstens 3 keer zouden komen, met volledige vrijheid hoe of wat, zolang mijn pony maar geholpen werd met haar gewichtsverlies.

Nou prima, ze zouden iedere keer appen als ze geweest waren met een verslagje met foto’s en dergelijke. De moeder zou minstens 3 keer in de week met haar trainen (buitenrit, longeren…) en de dochter (12) zou iedere dag komen om te tutten, poetsen, en in de binnenbak met pionnen en balken te klooien aan de hand in stap.

Dochterlief houdt zich hier braaf aan, geeft aan wanneer ze niet kan, en ik zie bijna dagelijks foto’s en video’s van ze (via WhatsApp status en tiktok video’s, niet zoals afgesproken in een appje naar mij). Ook is ze goed bereikbaar via de telefoon.

Moeders is het tegenovergestelde, absoluut onbereikbaar via de telefoon (sms wordt niet op gereageerd, appjes worden vaker langer, nu al sinds de 16e, niet gelezen terwijl ik kan zien dat ze online was op whatsapp. Ze neemt niet op, belt niet terug, en belt zelfs niet als ik dochter vraag moeder te laten bellen. Dan is het eerst nu ff niet, dan na het eten, dan morgen… en de dag erna komt er ook niets van.

Ik heb dus zojuist via voicemail en daarna via appje naar dochter en moeder onze samenwerking opgezegd. Dit omdat ik niet zomaar voor de deur wil staan, niet weet welke dag en hoe laat moeders op stal is, en ik de moeder zoals eerder beschreven dus ook met geen mogelijkheid kan bereiken. Ik zit bijna te huilen omdat ik me kan voorstellen hoe ***** dit voor het 12 jarige meisje is…

Nu dus mijn vraag: hoe hadden jullie gehandeld?

Anoniem

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:30

Ik had de moeder ontslagen, en niet de dochter denk ik.. Eerst nog een duidelijke app met de afspraken er nog een keer in, en of ze ermee akkoord gaat en dat je anders verwacht dat ze binnen 48 uur met een reactie komt om tot een oplossing te komen. En dan is het einde verhaal. Voor moeder uiteraard, dochter deed braaf wat je van haar vroeg.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:33

pimaude schreef:
Ik had de moeder ontslagen, en niet de dochter denk ik.. Eerst nog een duidelijke app met de afspraken er nog een keer in, en of ze ermee akkoord gaat en dat je anders verwacht dat ze binnen 48 uur met een reactie komt om tot een oplossing te komen. En dan is het einde verhaal. Voor moeder uiteraard, dochter deed braaf wat je van haar vroeg.


Het voelt zo raar om dan de dochter wel nog te laten komen maar de moeder niet, vandaar dat ik daarover twijfel.

Plus dat ik eigenlijk iemand nodig heb die meer met haar doet dan alleen knuffelen en in stap oefeningen doen.

Anoniem

Re: Bijrijdster onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:34

Dan wordt het dochter + een nieuw iemand. Ik vind het heel sneu dat dochter omwille van moeder niet meer welkom is. Alsof je 2 personen uit eenzelfde team ontslaat omdat er één iemand niet komt opdagen, ik vind dat krom. Aan de andere kant snap ik jou gedachtegang ook heel goed. dit is een lastige situatie.

Rubs

Berichten: 527
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:35

Ik denk dat je om de verkeerde redenen met ze gestopt bent, nl omdat ze niet allebei constant op hun telefoon zitten om altijd a-la-minute voor jou beschikbaar te zijn en omdat je niet 6 verslagen met foto's per week krijgt. Of wil je maar 3 verslagen per week, dat kan ik er niet uithalen.
Een betere reden om te stoppen met een verzorgster zou ik vinden als ze niet lief en verantwoordelijk met je paard en spullen omgaat, of niet mest en voert terwijl was afgesproken dat ze dat wel zou doen.

Petrichor

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:35

pimaude schreef:
Ik had de moeder ontslagen, en niet de dochter denk ik.. Eerst nog een duidelijke app met de afspraken er nog een keer in, en of ze ermee akkoord gaat en dat je anders verwacht dat ze binnen 48 uur met een reactie komt om tot een oplossing te komen. En dan is het einde verhaal. Voor moeder uiteraard, dochter deed braaf wat je van haar vroeg.


Nou niet helemaal.. Zij zou een appje sturen elke keer als ze was geweest en doet dit niet.

Tja als jij moeder niet kan bereiken kan je niet veel anders dan je nu hebt gedaan. En omdat de dochter ook net niet helemaal doet wat jij wil en mogelijk ook wel beïnvloed gaat worden door moeder snap ik heel goed dat je ze beide niet mee wil.

Dus ik snap je keuze volledig en vind dat je niks verkeerd hebt gedaan. :)

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:37

Rubs schreef:
Ik denk dat je om de verkeerde redenen met ze gestopt bent, nl omdat ze niet allebei constant op hun telefoon zitten om altijd a-la-minute voor jou beschikbaar te zijn en omdat je niet 6 verslagen met foto's per week krijgt. Of wil je maar 3 verslagen per week, dat kan ik er niet uithalen.
Een betere reden om te stoppen met een verzorgster zou ik vinden als ze niet lief en verantwoordelijk met je paard en spullen omgaat, of niet mest en voert terwijl was afgesproken dat ze dat wel zou doen.


Was het maar zo dat ik inderdaad zo’n hoge verwachtingen had. Al kreeg ik alleen op de maandag een “ik kom dagen x y en z” of een “ik red het vandaag toch niet”, dan kan ik daar tenminste wat mee. Nu weet ik niet hoe vaak mijn pony echte beweging gehad heeft, als ze al überhaupt beweging gehad heeft.

Er zit een verschil tussen een paar uur of een dag later reageren of 12 dagen (!) niet.
Laatst bijgewerkt door Nala op 28-10-22 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:38

Ik zou denk ik de dochter nog kans geven af en toe langs te komen (want dat vindt ze vast heerlijk!), maar wel op zoek gaan naar een nieuwe verzorger.

Geen communicatie maakt het gewoon te lastig. En als men 1x vergeet te appen, afijn. Maar constant niet appen en niet reageren op vragen vanuit jouwn kant. Tsja.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:43

Ik snap het wel hoor! Je wilt weten waar je aan toe bent en je wilt dat ze zich aan afspraken houden. Vrij cruciale zaken als iemand met jouw dier aan de slag gaat, lijkt mij. Heel sneu voor de dochter wel, zij kan er niks aan doen. Hopen dat zij snel een nieuwe troetel pony vindt waar ze alleen naartoe kan.

koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:44

Snap wel dat je met emotie gereageerd hebt, maar ik had het ook iets anders aangepakt.
Je had de rollen ook om kunnen draaien en aangeven dat als het meisje de eerst volgende keer wil komen, zij haar moeder mee moet nemen hiervoor.
Dan kun je met die vrouw in gesprek gaan om tot aan oplossing te komen. Je weet namelijk niet of er iets in prive sfeer speelt voor die vrouw of haar gezin. Dus dan snap ik wel dat een pony waar haar dochter mee kan tutten en doen minder prioriteit heeft.
Dit neemt niet weg dat het voor jou natuurlijk frustrerend is als je je zo genegeerd voelt. En dat jouw pony juist jouw prio heeft.
Dus alleen om die reden al zou ik dat meisje dat meegeven, wil je komen, neem dan je moeder mee. Neem er een bakje koffie bij en praat het uit.

De "jeugd van tegenwoordig" is niet meer zo van het direct contact leggen. Het kan voor dit jonge meisje misschien wel super spannend zijn om jou elke keer rechtstreeks te appen.
Als jij je eroverheen kunt zetten om je niet gepasseerd te voelen doordat zij jou niet direct appt, maar het via whatsapp status doet, heb je al veel winst. En misschien kun je wel juist afspreken dat ze dat vooral blijft doen.

equitation

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:45

Als ik elke keer nadat ik bij een bijrijdpaard een verslag met foto's moet geven, zou ik er ook snel klaar mee zijn. Heb wel wat beters te doen dat een dagboek bij te houden voor een eigenaar. Maak gewoon duidelijke afspraken van tevoren. En als je al geen vertrouwen hebt dus hele tijd wil controleren, doe dan alles gewoon zelf.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:45

Helemaal geen communicatie is lastig :\

Dochter doet wel netjes wat de bedoeling is, dus haar zou je wel kunnen laten blijven. En dan op zoek naar iemand die een paar keer in de week gaat rijden met je paard.

Ik verwacht van mijn bijrijdster niet dat ze elke keer dat ze geweest is gaat appen of foto's door gaat sturen. Nu heeft mijn bijrijdster twee vaste dagen dus dat scheelt wellicht.
Zou het mogelijk zijn om vaste dagen af te spreken?

Sambam

Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:45

Ik zou het ook totaal niet op prijs stellen als ik helemaal geen gehoor zou krijgen, vooral als dat wel de afspraak was. Ik snap ook heel goed dat je niet alleen de dochter wil laten blijven, lijkt me een lastige situatie. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je liever met 1 persoon te werk gaat die ook je pony aan het werk kan zetten.
Laatst bijgewerkt door Sambam op 28-10-22 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:46

Terecht hoor.
Van de dochter vind ik lastig maarja, alleen dochter en moeder niet lijkt me in deze situatie ook onhandig.

Ik heb een hele poos verzorgster gehad en wilde ook gewoon weten wanneer ze kwamen en wat ze gedaan hadden. Begin van de week een appje van ik kan dan en dan, en dan erna even simpel "heb hem gelongeert, was braaf en had er veel zin in". Klaar. Is toch niet zo moeilijk? Iedereen zit toch de hele dag op zn telefoon :=

Ik wilde het ook graag weten omdat ik er zelf nog mee bezig was en dan zelf kon plannen wanneer ik ging rijden of rustig een rondje wandelen. vind het niet teveel gevraagd hoor (alleen die fotos en uitgebreid verslag misschien wel).

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:47

TS had een bijrijdster om minimaal 3x per week haar paard te rijden omdat die af moet vallen. Dat bijrijdster een dochter had die daarnaast iedere dag mag komen tutten, prima. Maar het doel was een bijrijdster om het paard beweging te geven. Niet een meisje van 12 die verder zonder toezicht een beetje klooit en tut met het paard.
Als bijrijdster niet thuis geeft en het paard geen beweging geeft, dan heeft TS geen barst aan die bijrijdster en is het dus logisch dat bijrijdster exit gaat. Dat de 12-jarige dochter hiervan de dupe is, is jammer, maar TS heeft geen 12-jarige pony-knuffelaar nodig.
En persoonlijk zou ik geen 12-jarige zonder toezicht bij mijn paard laten, ook al tut ze alleen maar een beetje an.
En ik begrijp uit de woorden van TS dat dat meiske dus dagelijks in haar uppie bezig was en dat TS alleen af en toe ook aanwezig was. Dat moet je (ook qua aansprakelijkheid) gewoon al helemaal niet willen.

Toen ik (pre-smartphone) hier een bijrijder had, schreef die gewoon even in een schriftje wat ze gedaan had. Is gewoon handig om te weten, kun je je eigen activiteiten op afstemmen. Dat je niet zelf nadat bijrijder 's morgens een fanatiek uur dressuur gereden heeft zelf 's middags nog even 2 uur het bos in gaat en zo...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 28-10-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:48

koffiemok schreef:
Snap wel dat je met emotie gereageerd hebt, maar ik had het ook iets anders aangepakt.
Je had de rollen ook om kunnen draaien en aangeven dat als het meisje de eerst volgende keer wil komen, zij haar moeder mee moet nemen hiervoor.
Dan kun je met die vrouw in gesprek gaan om tot aan oplossing te komen. Je weet namelijk niet of er iets in prive sfeer speelt voor die vrouw of haar gezin. Dus dan snap ik wel dat een pony waar haar dochter mee kan tutten en doen minder prioriteit heeft.
Dit neemt niet weg dat het voor jou natuurlijk frustrerend is als je je zo genegeerd voelt. En dat jouw pony juist jouw prio heeft.
Dus alleen om die reden al zou ik dat meisje dat meegeven, wil je komen, neem dan je moeder mee. Neem er een bakje koffie bij en praat het uit.

De "jeugd van tegenwoordig" is niet meer zo van het direct contact leggen. Het kan voor dit jonge meisje misschien wel super spannend zijn om jou elke keer rechtstreeks te appen.
Als jij je eroverheen kunt zetten om je niet gepasseerd te voelen doordat zij jou niet direct appt, maar het via whatsapp status doet, heb je al veel winst. En misschien kun je wel juist afspreken dat ze dat vooral blijft doen.


Zoals ik al zei heeft dochter voor mijn gevoel ook niks verkeerd gedaan. Maar moeders afspraak was om echt mijn pony te gaan trainen, en dát heb ik nodig, geen troetelen… al is daar op zich niks mis mee.

Precies wat Ibbel en Nyaleti zeggen dus!

anca

Berichten: 1795
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:50

Ibbel schreef:
TS had een bijrijdster om minimaal 3x per week haar paard te rijden omdat die af moet vallen. Dat bijrijdster een dochter had die daarnaast iedere dag mag komen tutten, prima. Maar het doel was een bijrijdster om het paard beweging te geven. Niet een meisje van 12 die verder zonder toezicht een beetje klooit en tut met het paard.
Als bijrijdster niet thuis geeft en het paard geen beweging geeft, dan heeft TS geen barst aan die bijrijdster en is het dus logisch dat bijrijdster exit gaat. Dat de 12-jarige dochter hiervan de dupe is, is jammer, maar TS heeft geen 12-jarige pony-knuffelaar nodig.
En persoonlijk zou ik geen 12-jarige zonder toezicht bij mijn paard laten, ook al tut ze alleen maar een beetje an.
En ik begrijp uit de woorden van TS dat dat meiske dus dagelijks in haar uppie bezig was en dat TS alleen af en toe ook aanwezig was. Dat moet je (ook qua aansprakelijkheid) gewoon al helemaal niet willen.


Eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:52

Ibbel schreef:
TS had een bijrijdster om minimaal 3x per week haar paard te rijden omdat die af moet vallen. Dat bijrijdster een dochter had die daarnaast iedere dag mag komen tutten, prima. Maar het doel was een bijrijdster om het paard beweging te geven. Niet een meisje van 12 die verder zonder toezicht een beetje klooit en tut met het paard.
Als bijrijdster niet thuis geeft en het paard geen beweging geeft, dan heeft TS geen barst aan die bijrijdster en is het dus logisch dat bijrijdster exit gaat. Dat de 12-jarige dochter hiervan de dupe is, is jammer, maar TS heeft geen 12-jarige pony-knuffelaar nodig.
En persoonlijk zou ik geen 12-jarige zonder toezicht bij mijn paard laten, ook al tut ze alleen maar een beetje an.
En ik begrijp uit de woorden van TS dat dat meiske dus dagelijks in haar uppie bezig was en dat TS alleen af en toe ook aanwezig was. Dat moet je (ook qua aansprakelijkheid) gewoon al helemaal niet willen.

Toen ik (pre-smartphone) hier een bijrijder had, schreef die gewoon even in een schriftje wat ze gedaan had. Is gewoon handig om te weten, kun je je eigen activiteiten op afstemmen. Dat je niet zelf nadat bijrijder 's morgens een fanatiek uur dressuur gereden heeft zelf 's middags nog even 2 uur het bos in gaat en zo...


Ik denk dat ik je beter begrijp door de post van Ibbel. Gezondheid van paard is prio 1, en inderdaad kwam dochter er als welkom cadeautje bij, maar is het niet per se nodig. In dat geval heb je dus naar geweten gehandeld en mag je jezelf dit niet aanrekenen.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:54

Hmmm…

Aan een kant vind ik dagelijks verslag etc erg controlerend. Zelfs te controlerend. Ik zou hier voor een volgende verzorger even over nadenken. Als het goed gaat, lijkt mij vaste dagen en dan afzeggen als je niet kan en melden bij opmerkingen voldoende. Of eventueel een schriftje op stal bijhouden waar iedereen kort in schrijft welke beweging pony die dag heeft gehad.

Maar gewoon geen communicatie is natuurlijk onmogelijk. Je wil iemand waarbij je kan weten of die komt en waar je altijd iets aan kan zeggen/vragen. Op deze manier wordt je volledig in het ongewisse gelaten en is er dus ook geen vertrouwen. In dit geval had ik de moeder dus ook buiten gegooid.

De dochter,… jammer. Een kind van 12 alleen zou ik nooit willen. Afgedankte moeders op stal zou ik ook nooit zien zitten uit angst voor ‘wraak’ op mijn pony of spullen. En een derde wil gewoon bijrijder zijn, en zal niet op andermans kind gaan letten.

Dus ja, ik vind dat je logisch hebt gehandeld.

@koffiemok: maakt het dan uit als bij de vrouw iets speelt in het gezin? Als er zelfs geen berichtje kan gestuurd worden, is dat cru gezegd niet TS haar ‘pakkie an’.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:56

Ohja, Ibbel, dat boekje hebben we ook. Dat wordt ook niet gebruikt, maar is ook minder handig. Want dan moet ik alsnog fysiek naar stal om te weten of ik naar stal moet om mijn paard beweging te geven :+

De dagelijkse foto’s waren overigens iets waar zij meteen mee kwamen, al vind ik het zeker niet erg. Tuurlijk hoor ik graag dagelijks over mijn paard als dat even kan. Maar alleen “planning en noodgevallen” contact was ook dikke prima geweest.

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:58

Ik zou bij een volgende bijrijder gewoon afspreken: app van te voren even wanneer je gaat (of spreek bij voorkeur gewoon vaste dagen af), en app na afloop even wat je gedaan hebt en of er nog bijzonderheden zijn. En doe dat zelf natuurlijk ook (als je geen vaste dagen afgesproken hebt)

Een schriftje op stal is idd onhandig als je dán pas ziet of je zelf wel of niet kunt rijden. En dat geldt twee kanten op, is voor de bijrijder óók stom als die ziet: oh sjit, de eigenaar is vanmorgen zelf al geweest.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:59

Als het echt gaat om beweging dan vind ik Equilab een fijne. Je krijgt een melding wanneer je paard beweging heeft gehad. Eventueel de betaalde versie aanschaffen voor je berijdster zodat je op het moment kunt zien dat ze op rit gaan, is ook meteen een deel veiligheid.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:00

StonedRomy schreef:
Als het echt gaat om beweging dan vind ik Equilab een fijne. Je krijgt een melding wanneer je paard beweging heeft gehad. Eventueel de betaalde versie aanschaffen voor je berijdster zodat je op het moment kunt zien dat ze op rit gaan, is ook meteen een deel veiligheid.


Even hierop aanhakend: ik heb zelf de betaalde versie van equilab en is echt een aanrader, zeker in combi met dieet. Je ziet ook direct hoe zwaar een training werkelijk was.

Nala

Berichten: 8200
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 15:01

Ibbel schreef:
Ik zou bij een volgende bijrijder gewoon afspreken: app van te voren even wanneer je gaat (of spreek bij voorkeur gewoon vaste dagen af), en app na afloop even wat je gedaan hebt en of er nog bijzonderheden zijn. En doe dat zelf natuurlijk ook (als je geen vaste dagen afgesproken hebt)

Een schriftje op stal is idd onhandig als je dán pas ziet of je zelf wel of niet kunt rijden. En dat geldt twee kanten op, is voor de bijrijder óók stom als die ziet: oh sjit, de eigenaar is vanmorgen zelf al geweest.


Die afspraak hadden we dus ook :j :')

Bedankt voor de tip! Ik heb equilab in het verleden privé gebruikt, maar de betaalde versie zo gebruiken is een goede!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:05

Ik snap je heel goed en wat anderen van jouw afspraken vinden, maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Je bent met hun deze afspraken aangegaan en dat wisten zij ook. Als zij daar niet aan kunnen of willen voldoen, hadden ze ook kunnen afhaken.

Ik ben totaal niet van het appen, maar 1 appje; we zijn geweest en hebben getut en gelongeerd kost enkele seconden.

Vooraf aan een week; we kunnen deze week ma, wo en vrij, is ook geen uren werk om te versturen.

Zelfde als jij stuurt; ik wil deze week di, do en weekend zelf bezig gaan, kunnen zij daar kort op reageren; oke, prima, veel plezier.

Je hoeft geen vrienden te worden, maar even elkaar op de hoogte houden, omdat die afspraken van tevoren zijn gemaakt.
Zoals ik begrijp hebben moeder en dochter juist veel vrijheid omdat ze mogen gaan wanneer ze willen en kunnen.

Ik zou nu ook denken; zijn ze wel geweest? Hoeveel beweging zal ik nog geven?
En zeker in het begin van een dergelijke samenwerking moet je nog wat vertrouwen opbouwen en elkaar leren kennen. Na verloop van tijd weet je dat mensen niet zo precies appen of dat er echt iets niet oke is, als iemand niet appt. Nu weet je niks en kan ten koste gaan van het paard, maar ook het onderlinge vertrouwen en contact.

Ik was ook gestopt, want ben zelf vrij precies, zeker met mn dieren en had deze mensen dan te gemakzuchtig gevonden. Jammer voor de dochter, maar ze vinden vast wel weer een leuk verzorgpaard.