Ambitie in wedstrijden verliezen? Bij gebrek aan betere titel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0000
Berichten: 5489
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:39

JudithGigi schreef:
Ja eigenlijk hebben jullie gewoon gelijk inderdaad. Het is zo'n onlogische gedachtengang om vanalles te moeten en toch is het er :')

callippo schreef:


Dit is toch een veel mooiere motivatie dan wedstrijden willen rijden <3


Eigenlijk wel he! Voor het eerst in jaren een oprecht voorwaarts en meedenkend paard die niet meer met haar staart slaat elke 5 passen! En kan me ook niet meer herinneren wanneer ik er voor het laatst jankend op heb gezeten.


Dan heb je toch eigenlijk al alles gewonnen wat er te winnen valt...

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:44

@Sizzle dat is ook de enige juiste insteek IMO, doelen hebben die betrekking hebben op je rijkunst en prettige samenwerking met je paard en niet op de plek waarop je eindigt :)

Het lijkt me namelijk best triest als iemand het oprecht puur en alleen voor de grote prijs van een lintje en twee tientjes in een envelopje zou doen :+ Of om te kunnen zeggen dat die eerste is geworden (...van 2 combinaties, en met 180 punten in de B := )

dierenfan
Berichten: 9659
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ambitie in wedstrijden verliezen? Bij gebrek aan betere titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:29

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en jou paard ook. Het zal jou sportpaard een worst wezen of deze op wedstrijden z'n kunnen mag tonen. Lekker ontspannen lessen en samen plezier hebben is toch veel belangrijker? Dat jij daar een heus sportpaard voor heb dat is jou keuze als jullie zo samen plezier hebben is het toch goed?

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ambitie in wedstrijden verliezen? Bij gebrek aan betere titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:44

Een paard houden kost zó veel geld, vergt zó veel energie en tijd … De enige goede reden waarom je dat alles ervoor over zou kunnen hebben, is toch dat het je plezier brengt? En ander antwoord druist tegen elke logica in, toch ?

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ambitie in wedstrijden verliezen? Bij gebrek aan betere titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:06

Zou je iets als dit niet leuk vinden? https://www.hjeholland.nl/

Dit gaat over de stijl en harmonie en niet de de snelheid of hoogte

koend
Berichten: 1264
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Ambitie in wedstrijden verliezen? Bij gebrek aan betere titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:43

Als je er maar van geniet en als het met respect voor je paardenvriend gebeurt, is alles ok. Best dat we niet allemaal hetzelfde willen.

Ikzelf hou van de lrv-wedstrijden. Ze zijn wat gemoedelijker en om mij er al te druk in te maken, ben ik te oud geworden.
Ik kies momenteel voornamelijk voor dressuur. Het past ons als combinatie best.

Het wedstrijdrijden zie ik als het hele gebeuren. Van het gericht trainen, over het wassen van mijn paard tot het drankje(s) achteraf.
Jij kiest anders? Doen! Het is allemaal paardenplezier!

JudithGigi

Berichten: 4236
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 21:07

Amber_anne schreef:
Zou je iets als dit niet leuk vinden? https://www.hjeholland.nl/

Dit gaat over de stijl en harmonie en niet de de snelheid of hoogte


Gek genoeg trekt dat me helemaal niet. Ik vind de ruiters altijd heel krampachtig zitten en de paarden op de voorhand. Is dit in Nederland anders?

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ambitie in wedstrijden verliezen? Bij gebrek aan betere titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:14

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet wel dat er een topic op bokt over heeft gelopen van mensen die meededen.

Je kan altijd een keer meedoen om te kijken hoe je het vindt. Het maakt ook niet uit hoe de andere ruiters rijden als de sfeer maar goed is en jij ontspannen rond kan rijden

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:19

Op stijl springen vind ik ook net niets, over het algemeen zit men dan te geforceert vind ik ipv effectief. Met een paard dat zuinig springt en weinig aantrekt kun je heel keurig zitten maar dat strookt dan weer niet met de fokkerij die hete, groot springende paarden levert.
Maar het is een heel persoonlijke mening uiteraard.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:32

JudithGigi schreef:
Ja eigenlijk hebben jullie gewoon gelijk inderdaad. Het is zo'n onlogische gedachtengang om vanalles te moeten en toch is het er :')



Eigenlijk wel he! Voor het eerst in jaren een oprecht voorwaarts en meedenkend paard die niet meer met haar staart slaat elke 5 passen! En kan me ook niet meer herinneren wanneer ik er voor het laatst jankend op heb gezeten.


Het klinkt juist alsof je nu veel gelukkiger bent en je paard ook. Voor wie zou je het anders doen?

Tegen mij is ook weleens gezegd dat die pony er niet voor niks stond....Maar als ik nu kijk naar waar ik mn lol uit haal.......
Naast het verzorgen en netjes rijden, klim ik erop zonder iets en rij terug naar de stal omdat ik lui ben. En dan denk ik ook; ben 48 en nog steeds een penny meisje dat ik dat soort dingen doe ( en erger......) Maar ik geniet ervan.

De band met mn paarden, zeker als ze problemen hadden is me zoveel meer waard. En zie ze graag gezond en gelukkig, dan ben ik dat ook.

Maar kom uit het traditionele en heb ook nog steeds weleens moeite met vieze benen, hooi in mn gangpad, halsters die scheef hangen etc etc. Het mag nog steeds netjes, maar je stelt vaak andere prioriteiten en leert wat echt belangrijk is.