[VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:31

Much scary, very panicc vandaag tijdens onze wandeling door het dorp. :')
Afbeelding

Nah, oké, ze was wel vrij kijkerig, maar het voordeel van wonen in Engeland is dat vrijwel ieder dorp wel een village green heeft, dus kan ze even tot rust komen tijdens een korte snackpauze.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-23 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:33

Je hebt daar zelf toch wel even op zitten bouncen toch? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:34

Captain schreef:
Je hebt daar zelf toch wel even op zitten bouncen toch? :))
Daar doe ik verder geen uitspraken over. O:)

Ja.

Ibbel

Berichten: 49203
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:39

Out of curiosity, hoe noemen ze een wipkip in de UK?

Bootsiebob

Berichten: 5552
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:46

Mkango schreef:
Captain schreef:
Je hebt daar zelf toch wel even op zitten bouncen toch? :))
Daar doe ik verder geen uitspraken over. O:)

Ja.


_O-

Een springer? Haha zo heet het hondenras van mijn zus ook, die heeft ook springveren

Auroch kijk maar uit dat de speeltuin je niet wil houden als kiddy ride <3

Anoniem

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:52

Springer (toy) of spring rocker inderdaad. :j

Denk dat die kiddy ride hem niet gaat worden, dan staat ze alleen maar te vreten de hele dag. _O-

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:08

Ik zie het, doodeng idd :j

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:20

Mkango schreef:
Captain schreef:
Je hebt daar zelf toch wel even op zitten bouncen toch? :))
Daar doe ik verder geen uitspraken over. O:)

Ja.



_O-

Wel leuk om dorp te wandelen. Als ik dat doe komt er meestal een optocht achter me aan :roll:

Sintara

Berichten: 7425
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:55

Echt, op die foto is t net mijn eigen monster :+
Lekker weer is het daar! Ik ben jaloers haha

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:50

Sintara schreef:
Echt, op die foto is t net mijn eigen monster :+
Lekker weer is het daar! Ik ben jaloers haha

Ehm, het weer dat wij hebben, is niet zelden wat vanaf daar onze kant op gestuurd wordt....
}>

Sintara

Berichten: 7425
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:00

Ja daarom was ik een beetje verbaasd

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 01:11

Normaal gezien is het weer hier beter dan daar :))

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:38

Avalanche schreef:
Normaal gezien is het weer hier beter dan daar :))

Nope, dat is echt een onzin-verhaal.
GB is geen instant-zon-commercie-land maar dat geeft het land tevens z'n mooie, groene uitstraling.

In de ruim twintig jaar dat wij er komen, zijn we er twee keer soort van weg geregend; de ene keer omdat het eind november was en een keer in de zomer, toen het in NL geen haar beter was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:57

Dandelion07 schreef:
_O-

Wel leuk om dorp te wandelen. Als ik dat doe komt er meestal een optocht achter me aan :roll:
Hahaha, ik ben ook keurig op de stoep gaan wandelen met 'r. _O- Het heeft echt wel z'n voordelen, zo'n vlakkebaanpaard, want ze zijn dus ook niet bang voor smalle(re) doorgangen. Ik loop bijvoorbeeld ook gewoon door de voetgangershekken van en naar stal, want die zijn toch ongeveer anderhalf keer zo breed als een startbox, dus dat is echt geen enkel probleem. :))

Sintara schreef:
Echt, op die foto is t net mijn eigen monster :+
Lekker weer is het daar! Ik ben jaloers haha
Haha, ja, Mel en Auroch hebben wel echt van die typische volbloedkoppies hè. <3
Dit was één dag hoor, we hebben momenteel helemaal niet zulk heel lekker weer. Veel regen en wind - alles wat jullie op dit moment hebben, hebben wij inderdaad een dag of twee eerder al gehad, zoals ikke al zei. :))

ikke schreef:
Avalanche schreef:
Normaal gezien is het weer hier beter dan daar :))

Nope, dat is echt een onzin-verhaal.
GB is geen instant-zon-commercie-land maar dat geeft het land tevens z'n mooie, groene uitstraling.

In de ruim twintig jaar dat wij er komen, zijn we er twee keer soort van weg geregend; de ene keer omdat het eind november was en een keer in de zomer, toen het in NL geen haar beter was.
En we hebben hier ook veel meer microclimaten dan in Nederland. :j Zo zijn de Lakes bijvoorbeeld veel natter dan veel andere gebieden doordat daar veel stuwingsneerslag valt en is Wales relatief warm voor gebieden op dezelfde breedtegraad dankzij de Noord-Atlantische stroom.

Waar ik woon valt per jaar overigens gemiddeld meer dan 200mm minder neerslag dan in Nederland. :))

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:47

Mkango schreef:
Waar ik woon valt per jaar overigens gemiddeld meer dan 200mm minder neerslag dan in Nederland. :))

Goh! Dat zou je niet verwachten als je daar rijdt, zeker iets meer noord-west waar je zonder veel moeite het idee hebt door een Nederlandse polder te rijden, in plaats van GB.
Wij zaten toen op een camping in de buurt van Ramsey.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:32

ikke schreef:
Mkango schreef:
Waar ik woon valt per jaar overigens gemiddeld meer dan 200mm minder neerslag dan in Nederland. :))

Goh! Dat zou je niet verwachten als je daar rijdt, zeker iets meer noord-west waar je zonder veel moeite het idee hebt door een Nederlandse polder te rijden, in plaats van GB.
Wij zaten toen op een camping in de buurt van Ramsey.
Het gebied is wel plat inderdaad, maar niet heel nat. Volgens mij hadden wij afgelopen zomer de ergste droogte van het hele land (leuk, met al die stoeterijen hier :+ ).

Sommigen hebben ze al gezien, maar ik heb gisteren Crippy even uit het land getrokken en uuuuuitgebreid gepoetst (maar dit keer echt), even alle modder er vanaf geborsteld, ook op haar benen. Daarna heb ik mijn fotohalster icm Crippy getest met o.a. dit als resultaat:
Afbeelding

En haar typische gezichtsuitdrukking. :+:
Afbeelding

Geen ideale foto's vanwege de zon, maar ik wilde vooral m'n fotohalster in gebruik nemen, hahaha.

Vandaag ben ik er - tegen beter weten in - toch weer op gestapt. Ik kon het niet laten en ze was gisteren met grondwerken ook weer zo braaf dat ik het wel aandurfde. Er was gisteren verder niemand op stal, behalve de meiden die er werken, dus ik ben op een gegeven moment in de bak op de grond gaan zitten en heb haar vanaf daar een paar rondjes gelongeerd. Kan gewoon. :')

De pijn in m'n ribben is grotendeels weg en belangrijker nog: het beweegt niet meer, dus YOLO. :') Geen spijt van gehad, want ik heb zó onwijs lekker gereden. <3 De keus om van bitloos toch naar een bit over te stappen is echt wel de juiste geweest; het contact is zoveel prettiger, meer ontspannen, veel zachter, ze laat haar hoofd ook lekker zakken en is zo fijn te rijden. Met de side pull liep ze vooral te trekken met haar hoofd in de lucht. Ze gaat ook echt met sprongen vooruit merk ik; vergeleken met een paar weken geleden reageert ze al op veel kleinere hulpen en ook wordt haar concentratie steeds beter. Zelfs met een ander paard in de bak vandaag was ze al een stuk geconcentreerder dan een paar weken terug. :+:

Momenteel rijd ik vooral veel overgangen om haar sterker te maken en wat beter aan het been te krijgen, en daarnaast oefen ik ook veel met stelling en buiging, waaronder stelling vragen op de lange zijde, wat ze verbazingwekkend goed oppakte. Galop is nog wat meer een uitdaging, maar dat komt vooral doordat zo'n renzadel niet echt lekker doorzit en ik daardoor de hulpen ook niet héél netjes geef, maar hopelijk hebben we binnenkort een fijn dressuurzadel. Bij de tweede poging sprong ze wel heel netjes aan, en dat is wat ik momenteel belangrijker vind dan de duur van de galop.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:38

Trots op jullie. Knappe dames! En mooie foto's ook! <3

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:51

Let je ook een beetje op jezelf :D
Dat met bitloos rijden herken ik wel.
Mooie fotos <3

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:10

Ik zou inderdaad nog even rustig aan doen. Geef het even tijd om goed te helen.

Sommige paarden hebben een hekel aan bitloos; jammer voor de bitlozen-aanhangers, nogal wat paarden vinden het gewoon ruk.
Nu maak ik bij jou geen zorgen maar die het-moet-en-het-zal-mentaliteit die ik soms zie, is net zo erg als "de oude garde" waar ze zo op afgeven }>

Mooie haarbal is ze. Kom er ook zo leuk uit in dit licht :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:16

Knapperd <3.

Sherivey
Berichten: 8691
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:54

Knap paard is het toch ook he <3

Dat bitloze getrek herken ik wel ja. Mijn draver ging er ontzetten op lopen hangen en/of trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:25

MarlindeRooz schreef:
Trots op jullie. Knappe dames! En mooie foto's ook! <3
<3 <3

Dandelion07 schreef:
Let je ook een beetje op jezelf :D
Dat met bitloos rijden herken ik wel.
Mooie fotos <3
Altijd lees: nooit. Maar het was het waard. <3 Morgen maar even kijken hoe het voelt. :))
Ja, het kan echt prima gaan, bitloos, maar ze kunnen het inderdaad ook helemaal niks vinden. Ik heb bijvoorbeeld een kennis die alles bitloos rijdt (kaakgekruist) en daarbij merkte ik nagenoeg geen verschil met rijden. Daarom wilde ik het ook wel een kans geven, maar zelfs aan de hand en met gerichte oefeningen bleef ze de druk proberen te ontwijken, dus dan houdt het op een gegeven moment gewoon op.

ikke schreef:
Ik zou inderdaad nog even rustig aan doen. Geef het even tijd om goed te helen.

Sommige paarden hebben een hekel aan bitloos; jammer voor de bitlozen-aanhangers, nogal wat paarden vinden het gewoon ruk.
Nu maak ik bij jou geen zorgen maar die het-moet-en-het-zal-mentaliteit die ik soms zie, is net zo erg als "de oude garde" waar ze zo op afgeven }>

Mooie haarbal is ze. Kom er ook zo leuk uit in dit licht :D
Rationeel was dit ook niet de allerbeste keuze, nee, maar ik wilde zooooooooo graag. :')

Haha, klopt. :)) Ik wil best een hoop proberen en ook buiten de traditionele paden gaan, maar het paard is daarin leidend. :j Het is echt een verschil van dag en nacht met dat bit en ik heb liever dat ze op m'n pinken te rijden is met correct lichaamsgebruik, dan die weggedrukte rug en die kop in de lucht terwijl ze zo loopt te trekken. Als ik nu ook zie hoe ze ineens met sprongen vooruit gaat, terwijl er op de side pull echt 0 progressie in zat, zegt dat ook meer dan genoeg. Vandaag had ze ook een heel klein schuimrandje op haar lippen, terwijl ze dat op de side pull nooit had.

_San87_ schreef:
Knapperd <3.
<3 WANNEER KOM JE LANGS?

Sherivey schreef:
Knap paard is het toch ook he <3

Dat bitloze getrek herken ik wel ja. Mijn draver ging er ontzetten op lopen hangen en/of trekken.
Wel fijn dat ze niet de enige 'weirdo' is die zich niet aan de ideeën van de hardliners wil conformeren, heheheh. But at least we tried. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:28

Ik wilde vandaag het rijden voor jullie filmen 'ter leering ende vooral vermaeck,' maar het rijden ging voor geen meter. :') Ze was met poetsen al rotvervelend, en dat werd tijdens het rijden niet beter. Tegen die tijd was mijn lontje ook al aanzienlijk korter geworden, dus dat zal vast niet meegeholpen hebben. Ze was ontzettend afgeleid en wilde niet over de hoefslag op één lange zijde, want daar was de grond bevroren, dus dat deed pijn aan haar volbloedpootjes. Prima, pakken we de binnenhoefslag, maar dan helpt het niet dat ze vervolgens denkt gewoon maar een willekeurige richting op te kunnen lopen. :+ Continu gewoon rechtuit blijven gaan in de hoeken en ook overgangen terug naar stap waren drama, ze wilde alleen maar hard draven en rondjes lopen. Voltes, wat zijn dat? :? Sturen? Nóóit van gehoord. :?

Ik zal van de week nog eens proberen om te filmen, hopelijk gaat het dan wat beter, maar het filmpje van vandaag hier laten zien, heeft niet zo heel veel nut. :))

Desondanks heb ik wel wat screenshots eruit weten te vissen:
Kop omhoog en gaan :roll:
Afbeelding

Zo nu en dan hadden we toch een goed moment, zoals hier. Ik ben vooral heel blij met hoe het achterbeen ondertreedt, want het liefst stuwt ze zichzelf natuurlijk voort, en dat gaat gepaard met korte krabbelpasjes.
Afbeelding

Even in verlichte zit in draf.
Afbeelding

Drie rondjes galop en het zweet stond erop. :')
Afbeelding

Maar om het positief af te sluiten: het aangalopperen en doorgalopperen gaat echt met sprongen vooruit. Ik ben vandaag ook wat meer blijven zitten in het zadel en heb de hulp al doorzittende gegeven. Bij de eerste poging wil ze nog weleens te hard draven, dus ik rijd haar dan eerst even door in draf tot ze weer tot rust is, om het daarna nog eens te proberen. Rechtsom springt ze nog wel vrij makkelijk verkeerd aan, maar dat komt vanzelf wel goed.

Marcella

Berichten: 36768
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:43

Ach ze wilde gewoon oefenen voor giraf. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:44

Ja, maar ik wil een dressuurpaard. |( |(