[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 13:20

Ik zal vanavond hem hier normaal op zetten! Sorry moet even zo, vanavond een uitgebreide update hier voor de Facebookloze mensen :j

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:53

nevica schreef:
Ik heb geen FB en kan het zien hoor! :)


Echt?! Hm... misschien dan ook nog iets met firewall op mijn werkplek ofzo...

Rocamor

Berichten: 10932
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:00

Ik kan hem als FB-loze ook zien. Moet wel eerst steeds een melding wegdrukken.

Fijne update muv de kosten. Kittig ding, zoals ze de wereld inkijkt

karijn

Berichten: 5412
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:09

So far so good. Ze is wel knap hoor!

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 15:30

Rocamor schreef:
Ik kan hem als FB-loze ook zien. Moet wel eerst steeds een melding wegdrukken.

Fijne update muv de kosten. Kittig ding, zoals ze de wereld inkijkt


Ah vandaar, nouja even kort de update van vanochtend voor degene waarbij het niet lukt :
Prognose is goed, zover ze dat natuurlijk kunnen zeggen want het blijft natuurlijk allemaal een onzekere situatie die op elk moment kan veranderen. Maar we hadden vanochtend als beslismoment gezet om te kijken of door zouden gaan of niet, waarbij zowel wij als de artsen heel realistisch proberen te kijken naar kansen en kosten (want ja, we zijn nu eenmaal geen miljonair). Maar de artsen zijn, zover ze dat mogen, positief en gaven aan dat zij graag door willen als wij dit qua kosten ook zien zitten.

Mede dankzij de Fundme hebben we samen besloten door te gaan, met als volgende beslismoment over 2 dagen weer.

Het hing af van verschillende factoren :
1. De foto's van de gewrichten --> Zag er zover positief uit. Als dit niet zo was dan was het einde oefening.
Hing af
2. Inzet van het veuien --> Drinkt ze nog, blijven de waardes bloed etc goed, vecht ze zelf? --> Dit was zo, afweerstoffen iets op het randje, maar daarvoor krijgt ze vandaag weer plasma's. Verder probeert ze sinds vannacht continue om te staan en is ze enorm levendig, maar dat was ze direct al.
3. Kosten --> Kosten zijn dusver (voor veulen alleen €3000 inclusief vandaag, vanaf morgen €500 per dag erop) --> Gelukkig via de fundraising inmiddels een mooie €1500 binnen kunnen halen. Ja het is veel, maar de huidige kansen zijn in principe dermate 'positief' dat we er wel voor willen gaan. Ik ben ontzettend dankbaar voor iedereen die ons helpt en bijspringt, dit had ik niet durven hopen. Ik hoop ook dat we dit samen tot een positief einde kunnen brengen. Wij vechten in ieder geval samen met Daf en haar kleine meid.

Foto's vanochtend :
Afbeelding

Afbeelding
Proberen op te staan

Afbeelding

Crossing fingers :j

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:55

Wat fijn dat ze het zo goed doet, duimen draaien hier voor een goede afloop. Heb je misschien het linkje voor de Fundme? Ik doe dit niet vaak maar iedere euro zal nu denk ik welkom zijn?

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 16:36

ogidni schreef:
Wat fijn dat ze het zo goed doet, duimen draaien hier voor een goede afloop. Heb je misschien het linkje voor de Fundme? Ik doe dit niet vaak maar iedere euro zal nu denk ik welkom zijn?


Ik mag hem hier niet delen denk ik, maar als je wilt helpen dan wil ik je via pb best een linkje doen?

Ik heb ook nog niet eerder zo’n actie opgezet, ondanks alle pech en hoge dierenartskosten de voorgaande jaren, maar deze lukt gewoon echt niet alleen. Ik hoop niet dat mensen zich verplicht voelen , maar inderdaad elke euro is meer dan welkom.

Rocamor

Berichten: 10932
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:37

Je mag hem in je onderschrift zetten.

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 16:39

Oh dan zal ik dit even doen, dank je Roca!
Nogmaals, voel je niet verplicht, er zijn natuurlijk geen garanties dat het allemaal goed gaat, maar zolang er hoop is gaan we ervoor.
Ik ben al onwijs dankbaar voor iedereen zijn/haar ontzettend lieve berichten en het medeleven <3

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:10

Ze is op mijn verjaardag geboren, mijn ouders hebben meerdere keren te horen gekregen dat de artsen niet wisten of ik het ging redden en ik ben er nog, vind het wel een donatie waard :D .

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 17:28

ogidni schreef:
Ze is op mijn verjaardag geboren, mijn ouders hebben meerdere keren te horen gekregen dat de artsen niet wisten of ik het ging redden en ik ben er nog, vind het wel een donatie waard :D .


Super super bedankt! <3 hoop doet leven zegt men altijd, we houden hoop

Emj_23
Berichten: 1202
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:24

Wat is ze toch stoer! Volgde al mee op Facebook. Ik ben normaal niet van de donaties, maar heb een donatie gedaan. Hoop dat alle beetjes helpen.

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:29

Heel erg bedankt <3

*\o/* Ze heeft gestaan *\o/*

Even geen Ukkie foto’s want ze was net verdoofd van het verwisselen van de katheter in de hals en heb haar lekker laten slapen, omdat ze straks haar 2e plasma-infuus krijgt.

Maar melkgift doen ze langzaam omhoog nu en vochttoediening via infuus omlaag, zodat ze steeds meer naar enkel melk toe gaat.
Ook proberen ze bij elke giftmoment haar staand bij Davina te laten drinken, maar ze heeft nog moeite met de tepel vinden

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 23:01

Ik lees stil mee maar wat een schrik. Gelukkig lijkt er een grote stijgende lijn in te zitten. Wanneer mag ze naar huis?

Mer1980

Berichten: 18886
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:25

Ik ben een paar dagen niet online geweest had nog geduimd dat de kleine zou blijven zitten en voila daar is ze dan. Wat heftig. Ik heb een ziek veulen gehad wat nu god dank een gezonde knappe 3 jarige is, kon na 12 dagen kliniek 5500 aftikken. Doen nog steeds pijn, maar je zegt het goed: je geeft een vechter niet zomaar op. Ik zal hard duimen voor deze kleine sterke stoere meid!

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 01:13

@Kabayo : Elke 2 dagen hebben we een meetmoment. In principe werd aangegeven dat ze naar huis mag wanneer ze 48 uur stabiel is en dus zelf kan staan/drinken en van de extra vochttoediening/infusen af is.

Denk dat voor het weekend te vroeg gejuicht is, maar morgenochtend spreek ik de arts weer over hoe ze de nacht is doorgekomen.

@Mer1980: Ja helaas, we hebben ons best gedaan. Inderdaad , het zijn hele klappen geld, als we dus na het weekend rekenen zijn we straks ruim €5000 voor beeb alleen kwijt, dan komt daar bovenop nog het spoelen van de merrie etc. Maar ik kon haar gewoon niet opgeven, ze was direct zo alert, sterk en strijdlustig, eerste biest zat er zo in na de geboorte, dus ja, dan ga je er samen voor.

Ik kan gewoon niet slapen, gisteren gelukkig wel slaap meegepakt, maar ook al gaat het echt met sprongen vooruit, ik blijf angstig voor een nachtelijk telefoontje. Superstom en ook nog eens dom, maar mijn gedachten vliegen van hot naar her. :roll: |o
Om gestoord van te worden >;)

miereneter

Berichten: 2574
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:10

Cheytjuh schreef:
Heel erg bedankt <3

*\o/* Ze heeft gestaan *\o/*


*\o/*

Zo'n goed nieuws. Hier put je toch moed uit.

Mer1980

Berichten: 18886
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:12

Ik snap het helemaal ik ben er dus ook voor gegaan waar een ander het misschien niet zou hebben gedaan. Mijn duimen draaien heel hard.

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:46

Kan ik me goed voorstellen cheytjuh, het kan nog zo alle kanten op en ik zou ook zo onrustig zijn.... positief dat ze stapjes vooruit zet, maar het blijft zo spannend. Ik hoop dat ze snel 48 uur stabiel gaat zijn. Heel veel sterkte, en een dikke knuffel. Dit is zo slopend :(:)

welmoedz

Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 09:58

Je hebt geen geluk, vorig jaar kan ik me het topic herinneren en nu zo'n vroeggeboorte. Ik heb er wel een heel goed gevoel bij, wat een vechter! En wat is Davina een prachtige merrie. Ik duim!

Eelmo

Berichten: 2949
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:09

miereneter schreef:
Cheytjuh schreef:
Heel erg bedankt <3

*\o/* Ze heeft gestaan *\o/*


*\o/*

Zo'n goed nieuws. Hier put je toch moed uit.


Ja wat goed!! <3

Marshadky
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:15

Wat geweldig dat het zo goed gaat met beiden!!! Op naar de volgende stap vooruit.
Zo nieuwsgierig hoe je haargaat noemen.

Cheytjuh

Berichten: 4032
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 15:06


Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:15

Die foto dat ze staat.... *\o/*

Knolselder

Berichten: 4326
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:25

Ooooh ik ben zo blij voor je! Wat een stoer klein ding. Zo dapper de wereld in. Daar kan je alleen maar enorm veel respect en trots voor voelen.