[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 00:14

Van harte gefeliciteerd met deze erkenning :)F

ElsbethG
Berichten: 55
Geregistreerd: 21-10-16

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:02

Gefeliciteerd

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 17:50

Dank jullie wel :o !

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 14:51

Zo, wij zijn sinds een week vervroegd terug van vakantie door noodweer op onze vakantieplek.
Was even flink balen, maar ook ergens wel weer fijn om eerder terug te zijn bij de paarden. Voor mij is 2 weken vakantie wel prima :o

Vriendlief heeft de kar weer rijklaar gemaakt, bij de bok was de hele vloer toch rotter dan we dachten

Afbeelding

Maar inmiddels weer strak

Afbeelding
En zo goed als onverwoestbaar en 'rotproof' <3

Inmiddels dus ook de eerste ritjes weer gemaakt met Charlotte, het was weer inspannen en wegrijden *\o/* Wereldpaard die merrie
https://www.facebook.com/reel/1340124759926199

Onyx mag binnenkort zijn trekkunsten gaan laten zien voor de band en ook Daisy wil ik weer op gaan pakken. Dan heb ik een mooi stel om mee bezig te gaan voor de wagen voor nu dacht ik zo. :+

Op naar weer het 'gewone' leven, vanaf maandag weer beginnen met werken. Heb er wel weer zin in.

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:23

Oef dat was inderdaad een rotte vloer! Mooi en functioneel gemaakt. Balen van de vakantie...

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:36

Och Charlotte <3
Wát een kanjer is dat toch

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 00:58

Dat is Charlotte zeker <3 Echt genieten met haar!

De 3 musketiers zeggen hallo
Afbeelding

Thomasso wordt ook leuk, inmiddels anderhalve maand oud
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Torbjorn blijft mijn persoonlijke favoriet, met zijn heerlijke karakter en gekke dingetjes
Afbeelding

Afbeelding

Onyx begint ook steeds meer uit te zwaren. Na het werk lekker even grasjes eten
Afbeelding

Afbeelding
Met Odessa heb ik 2x per maand grondwerkles en ze begint nu eindelijk meer uit zichzelf te ontspannen tijdens onze sessies *\o/* Maar eens kijken of we haar deze winter rustig aan kunnen laten wennen aan het tuig :j

En Ralph begint inmiddels ook meer praatjes te krijgen dus hij gaat per vandaag weer 's nachts op stal en ik ga hem een paar keer in de week spelenderwijs meepakken voor grondwerk. Tijdens de sessie vandaag vond hij het helemaal geweldig, normaal gesproken begin ik zelf liever niet zo vroeg, maar je merkt aan alles dat hij zich verveelt, dus dan maar op deze manier eens rustig aan beginnen met de opleiding.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is een totaal ander type dan Onyx is, lijkt veel meer van Kaelynn mee te hebben gekregen qua gevoeligheid en lossigheid in het lijf :j In September gaan we hem op de foto zetten en dan maar eens kijken wat de toekomst brengen mag.

En voor wie nog een belofte voor de toekomst zoekt : https://www.kwpn.nl/horsesforsale?reset ... soEd0sZ2WA

Kom gerust eens kennis maken met Thom :o

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 06:12

Stille meelezer ook hier.. ik zie dat je dichtbij woont op je menfilmpjes

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 03:40

Ja de paarden staan in Enter en ik woon zelf in Rijssen. :j
Er zijn genoeg mooie paden om te touren, ik moet ze alleen nog even allemaal ontdekken. Komt vanzelf.

Stiekem best trots, vandaag voor het eerst zonder begeleiding wezen touren met Charlotte. Johan was mee, erg fijn want op momenten dat ik even onzeker ben praat hij me wel weer moed in :o

Het filmpje met korte stukjes : https://www.facebook.com/reel/515247970787290
Het was weer heerlijk. Hier kan ik wel aan wennen.

Daarna Onyx gelongeerd en met hem geoefend. Over hem heen gehangen en een paar passen gelopen, daarna de voet in de beugel gezet, druk uitgeoefend en erop gehangen, het maakt hem geen bal uit. Ook het kloppen op de billen tijdens het eroverheen hangen en het aan de oren trekken boeide hem niets. Heerlijk dier, ik hoop dat ik snel iemand vind die het erop zitten wil gaan proberen met hem, ik verwacht er niet teveel geks van eigenlijk.

Afbeelding
Mijn knappe vent <3

Afbeelding
Hij vond vooral mijn blote been heel boeiend

Afbeelding

Afbeelding
Meneer Chill

En zo is elke dag weer anders en genieten :D

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 14:14

Inmiddels heeft mijn nichtje afgelopen donderdag op Onyx gezeten, hij deed het onwijs braaf. Zo ontzettend trots op hem.
Zaterdag zou de volgende keer zijn, echter kwamen er persoonlijke omstandigheden tussen. Dus hem maar gelongeerd. Hij deed weer onwijs zijn best

Afbeelding
Zijn schattige blik

Afbeelding
Hij vind zichzelf in de spiegel enorm interessant :+

Vanochtend weer een heerlijk ritje gemaakt met Charlotte. De oom van Johan was mee en de we hebben beide honden ook meegenomen. Was genieten samen <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De volgende keer dat de smid komt gaat ze wel weer voor op ijzers, we rijden nu wat meer en ik wil ook wat meer de andere kant op rijden en dan moeten we toch een eindje over de weg.

Ralph had zijn draad gemoid, dus Johan mocht ook weer iets repareren, zijn favoriete bezigheid op stal :+ (Vind ik helemaal niet erg :') ) Hij moest er natuurlijk wel met de neus bovenop staan :D

Afbeelding

Aankomende week weer de eerste les met Daisy, en zo gaan we mooi weer :o

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 12:38

Onyx is ook wel heel knap hoor <3 zo fijn dat hij braaf was, ben benieuwd hoe hij het gaat doen onder het zadel!

Heerlijk zo naar buiten met Charlotte :D

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 23:46

Onze bijrijdster heeft mooie portretfoto's van de mannen gemaakt, heb er maar even een topic van gemaakt want ik kwam erachter dat ik ze op Bokt heel weinig show dit jaar :+ onacceptabel eigenlijk, maar goed, op social media des te meer :D
Cheytjuh @ [KS-ITP] Onze gelderse mannen in portret

Hier gaat het verder goed met alle paarden. Zelf ook druk bezig met evenementen opzetten voor het Gelders paard waar ik onwijs veel zin in heb en genoten afgelopen zaterdag op de Sportdag Gelders paard. Ik heb in de ochtend geschreven bij de M1 t/m ZZ licht dressuur en dat was ontzettend leerzaam. Prachtige combinaties voorbij zien komen, nu samen met de bijrijdsters als doel gesteld dat we volgend jaar zelf ook mee gaan doen :o

Verder kreeg ik een leuke update van Sierra van de nieuwe eigenaren, dat wordt al een hele buffel zo met haar 1 jaar :o
https://www.facebook.com/reel/283168997789941

Moet aankomend jaar echt nodig eens een fokkersrondje doen langs onze fokproducten <3

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:35

Fijn dat het allemaal goed gaat, mag ook wel eens! Sierra is zeker een buffel <3

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 23:56

Nou, eindelijk weer eens tijd voor een update hier *\o/* *\o/* wees voorbereid op spam :+ :+

Torbjorn en Thomasso doen het goed, Thomasso mocht afgelopen dinsdag zich laten zien voor de afstammelingenkeuring van Matiz en heeft mooi commentaar gekregen. Trotse fokker <3

Helemaal vergeten in de binnenbak een filmpje te maken, maar in de weide wilde hij ook nog een klein showtje weggeven 8-)
https://www.facebook.com/10000004935281 ... 8969297168
Knap kind

Afbeelding

Torbjorn wordt al een hele buffel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over buffels gesproken : Onyx is ook nog steeds verder aan het uitzwaren en doet ook mee voor de medaille
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Charlotte touren we lekker nog een paar keer in de week buiten
Afbeelding

Ze krijgt inmiddels ook een beetje een buikje (Drachtig van Matiz)
Afbeelding
<3

En de andere buikjes voor 2024

Phoebe (drachtig van Honesta's Christianso)
Afbeelding

Funny (drachtig van Krem's Blue Miracle)
Afbeelding

Kaelynn (Drachtig van Matiz)
Afbeelding

Davina (Drachtig van Matiz)
Afbeelding

Noalynn heb ik nog geen mooie foto van weer, maar die heeft ook nog het minste buik :o

Verder vermaken de 'jonkies' zich op de winterweide
Afbeelding
Rosa staat altijd mooi op de uitkijk

Afbeelding
Princessa

Afbeelding
Romy

Hebben jullie weer een beetje nieuwe vitamine Gelders paard opgesnoven. :+

We merken wel dat de markt een beetje terug is gelopen ten opzichte van voorgaande jaren, beide mannen staan toch al even te koop, maar nog geen echt serieuze interesse. Vooral bij Thomasso had ik dat ergens wel een beetje verwacht, maar goed, geduld hebben en de juiste match vinden. :j

Eelmo

Berichten: 2932
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:10

Je hebt zulke knappe paarden! Onyx is echt machtig <3

Het kan op het moment echt niet, niet, niet. Maar anders had ik Thor zo van je overgenomen hoor. Zonder strik :D

pillow
Berichten: 7810
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:58

Met Thomasso zie ik wel toekomst voor de HK. Heel goed dier, ms niet gelders genoeg?

OrangeJarig

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:32

Knap stel heb je lopen! Wat worden de kleintjes al groot. En de merries al mooie buikjes, voor je het weet worden de eerste alweer geboren.

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:38

Dat filmpje van Thomasso <3, en later van Ralph, genieten!

En er is van jullie kant, wat mij betreft, nooit voldoende spam...

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:39

Wat een heerlijke update :)
Torbjorn is toch wel heel... <3

Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:38

pillow schreef:
Met Thomasso zie ik wel toekomst voor de HK. Heel goed dier, ms niet gelders genoeg?

Dat zeg ik ook steeds tegen Cheyenne maar niet luisteren he :') ik vind hem machtig bewegen.

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 13:26

@Fnanne : Ja he, hij is ook gewoon zo onwijs leuk qua karakter, is gewoon elke dag genieten.

Gelukkig vinden mensen spam niet zo erg ;)

Thomasso gaat denk ik niet een eerlijke kans krijgen binnen het KWPN voor de HK, zijn moeder is geen ster en gaat dat ook niet krijgen in de toekomst. Hij heeft zeker kwaliteit, maarja. Ik denk ook wel dat hij uiteindelijk gelders genoeg gaat worden, wel de moderne variant en niet de museumstukken die ik normaal fok 8-)

Hij is ook nog niet weg, wie weet wat de toekomst brengt. Er moeten natuurlijk wel keuzes gemaakt worden :o Iets met nog steeds geen geldboompje dat wil groeien :+

@Eelmo : Nou, ik kreeg laatst van iemand die interesse had als feedback : Oh hij is me toch niet chique genoeg :o Dan denk ik wel eens , je zoekt een braaf nuchtere allrounder voor de toekomst en dan ga je vallen over het uiterlijk. Maar goed, ik zal wel gek zijn :o

@orange : Echt he, de eerste merries zijn uitgerekend begin maart. Zelf wil ik er nog even niet teveel bij stilstaan want ik begin dan al te stressen na het klotejaar afgelopen jaar. Maar goed, we gaan er een paar camera's bij halen en maar een positieve mindset kweken voor het zover is.

Rex_Rolfo

Berichten: 5380
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:49

Cheytjuh schreef:
Iets met nog steeds geen geldboompje dat wil groeien :+

Ik ben geen tuinman, maar ik denk dat geldboompjes gewoon heel slecht tegen paardenmest kunnen :Y)

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 00:08

Rex_Rolfo schreef:
Cheytjuh schreef:
Iets met nog steeds geen geldboompje dat wil groeien :+

Ik ben geen tuinman, maar ik denk dat geldboompjes gewoon heel slecht tegen paardenmest kunnen :Y)


Ai poedersuiker, zou het dat zijn :') En ik maar geloven dat het net als in de Sims gaat : Paardenmest maakt alles beter :+

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 00:26

Rex_Rolfo schreef:
Cheytjuh schreef:
Iets met nog steeds geen geldboompje dat wil groeien :+

Ik ben geen tuinman, maar ik denk dat geldboompjes gewoon heel slecht tegen paardenmest kunnen :Y)

_/-\o_ een waar woord.

Eelmo

Berichten: 2932
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 07:18

Cheytjuh schreef:
@Eelmo : Nou, ik kreeg laatst van iemand die interesse had als feedback : Oh hij is me toch niet chique genoeg :o Dan denk ik wel eens , je zoekt een braaf nuchtere allrounder voor de toekomst en dan ga je vallen over het uiterlijk. Maar goed, ik zal wel gek zijn :o


Lekker laten gaan. Elke gek zijn gebrek, toch? :+ Als ik later groot ben zou ik met heel veel liefde een van je museumstukken adopteren hahahaha.