Kletstopic bitloze dressuurruiters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:21

Vind hem mooi zitten en vind het een prachtig hoofdstel.

Ik heb deze een keer met een eventing wedstrijd gebruikt (om foto’s te maken voor de webwinkel), maar het was voor ons geen fijn hoofdstel. Rem was een beetje weg, ze was erg onrustig met haar hoofd en wilde niet echt nageven. Al moet ik wel zeggen dat we toen nog niet zo heel lang echt bitloos reden.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:57

Zit netjes! Ben benieuwd hoe ie bevalt :)

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:24

Ik heb met mijn merrie bitloos gestart tot en met het M2!
Jaren moeten wachten tot het eindelijk mocht. Ze heeft schiefels op de lagen in haar mond aan de onderkant en met geen 1 bit was ze echt blij. Tong uitsteken dat soort dingen. Dus toen het mocht helemaal overgestapt op bitloos!
En mijn merrie is echt een tank maar na verloop van tijd op 2 vingers te rijden.
Wel 1x met een huismerk een traumatische ervaring gehad met buiten rijden. Eerste galop na een blessure dus ze was best sterk en wou hard. Toen brak eerst de ene kant af onder haar kaak en ging ze steeds harder natuurlijk. Dus met 2 handen aan mijn andere teugel gaan trekken maar die brak ook!
Probeer dan maar een paard stil te krijgen van 1.70 en erg groot en lang...
Helaas is ze nu met pre pensioen ivm af en aan blessures.
Mijn andere merrie loopt met een goed hoofdstel prima met bit. Ze snapt nog weinig van bitloos. Dus die rijd ik met bit behalve als we een penny dagje hebben en zonder zadel gaan hobbelen of als ze niet te heet is op buitenrit wel bitloos.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:12

Ze is nog niet beleerd dus we moeten het nog gaan zien := aan de hand reageerde ze er wel fijn op. Halthouden nog wat onrustig, maar dat ligt meer aan haar ongeduld dan aan het hoofdstel

Wat een spannende ervaring met dat kapotte hoofdstel! Moet er niet aan denken :=

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 19:33


Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:58

Ik heb hem! Pasvorm is prima maar mijn paard is nog niet ingereden dus heb hem nu 1x gebruikt :=
Afbeelding

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 06:22

Ohhhh daar had ik nog op gereageerd, dacht dat het een ander hoofdstel was…stom :')

Dan twijfel ik of ik hem wel moet bestellen, want hij lijkt veel op deze

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 07:59

Ik heb sowieso maar 1 hoofdstel per type per paard, want ik weet dat ik toch niet steeds ga wisselen…
Ze hebben hier nu allemaal een kaptoom en 1 hoofdstel

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:45

Nee klopt ik heb er dan wel meer, omdat ik eerst met bit reed en dressuur een ander hoofdstel dan springen.

Nu wil ik nog een zwart bitloos hoofdstel omdat ik niet met bruin wil starten, maar ik vind Micklem gewoon niet zo mooi daarvoor :')

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:13

Maar dan zijn ze allemaal wel functioneel :))
Ik had voor mijn andere paard destijds ook een bit en bitloos hoofdstel, maar zij ging echt niet fijn op bitloos dus die ging er weer uit. Ik denk dat er voor Lissy ook nog een hoofdstel met bit komt ooit want vind eigenlijk dat ze dat wel moet kennen. Maar dat is ooit, eerst beleren

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:16

Leuk topic. Ik kom graag even meelezen.
Mijn jonkie is bijna 3,5 en ik ben rustig begonnen met wat “ beleren” als in werk aan de hand.( en lange lijnen en longe). Nu is de tandarts twee weken terug geweest zie dit topic: [HAR] Nauwelijks ruimte tussen kaakhelften, bit(loos)?

En ik zit dus een beetje te denken of ik überhaupt een bit ga proberen. Ben zelf niet pro of anti, Maargoed als het misschien echt krapjes aan gaat worden…

Texas02

Berichten: 4644
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:05

Ik heb dit prachtige bitloze hoofdstel gewonnen bij de advent giveaway van Hypostore!! <3 https://hypostore.nl/f-r-a-bitloos-side ... L0hZYRDMUs
Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik hem gewonnen heb, er deden zo veel mensen mee! Maar ik kan niet wachten om hem uit te proberen! Als het goed is komt hij morgen binnen, misschien kan ik er vrijdag dan even mee rijden, of anders zaterdag!

Afbeelding

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:10

Texas02 schreef:
Ik heb dit prachtige bitloze hoofdstel gewonnen bij de advent giveaway van Hypostore!! <3 https://hypostore.nl/f-r-a-bitloos-side ... L0hZYRDMUs
Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik hem gewonnen heb, er deden zo veel mensen mee! Maar ik kan niet wachten om hem uit te proberen! Als het goed is komt hij morgen binnen, misschien kan ik er vrijdag dan even mee rijden, of anders zaterdag!

[ [url=m/qZQcKW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk dat je dit hoofdstel hebt gewonnen! Het ziet eruit als een prachtig hoofdstel! Toch wil ik je even wijzen op de teugels. Ik zou er niet mee rijden.. een vriendin en ik hebben beide meerdere keren gehad dat de teugel losclipt.. onafhankelijke paarden, onafhankelijke hoofdstellen en andere teugels, maar met dezelfde clip.. een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Texas02

Berichten: 4644
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:23

Nee, ik wilde er ook mijn eigen teugels aan maken die ik nog heb hangen, dit zijn ook gladde teugels en daar ben ik ook niet zo'n fan van. De clipjes waren me nog niet eens opgevallen! In ieder geval bedankt voor de tip, nu ga ik sowieso mijn eigen teugels gebruiken! :j Maar het hoofdstel op zich lijkt me heel mooi, ik ben zo benieuwd! Ook wat mijn paard ervan vindt!

Anoniem

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:25

Gefeliciteerd, Texas! Inderdaad een heel mooi hoofdstel - veel plezier ermee! :D

Texas02

Berichten: 4644
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:40

Dankjewel! :)

lideli

Berichten: 2447
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 08:49

Heel leuk Texas *\o/* ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen

miereneter

Berichten: 2560
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:53

Tof dat je een hoofdstel hebt gewonnen, Texas *\o/* . Benieuwd hoe die bevalt.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:07

Gaaf hoofdstel. Zulke teugels zitten ook aan de sidepull van HH en gaan nooit los. Ik denk dat je ze dan verkeerd om klipt, want je drukt normaal echt niet dat palletje in.

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:56

germie schreef:
Gaaf hoofdstel. Zulke teugels zitten ook aan de sidepull van HH en gaan nooit los. Ik denk dat je ze dan verkeerd om klipt, want je drukt normaal echt niet dat palletje in.


Hoe we het voor elkaar krijgen weet ik ook niet, maar ineens zijn ze los. We hadden ze hetzelfde als op het plaatje hiervoor vastgemaakt. Dus dat is toch niet verkeerd? Ze zaten bij ons alleen niet aan een sidepull, maar aan een bloem en aan een hackamore. Hoe dan ook, ik gebruik ze niet meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:00

steefvicky schreef:
germie schreef:
Gaaf hoofdstel. Zulke teugels zitten ook aan de sidepull van HH en gaan nooit los. Ik denk dat je ze dan verkeerd om klipt, want je drukt normaal echt niet dat palletje in.


Hoe we het voor elkaar krijgen weet ik ook niet, maar ineens zijn ze los. We hadden ze hetzelfde als op het plaatje hiervoor vastgemaakt. Dus dat is toch niet verkeerd? Ze zaten bij ons alleen niet aan een sidepull, maar aan een bloem en aan een hackamore. Hoe dan ook, ik gebruik ze niet meer :')
Ik denk dat daar je probleem zit: die zijn gemaakt van platte plaatjes waar je je teugels aan vastmaakt, dus die kunnen zich tussen de clip werken. Een ring is daar te rond voor, die krijgt niet genoeg "grip" op de clip om er zomaar tussenuit te vallen.

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:08

Mag ik me hier melden?
Ik heb deze week een bitloos hoofdstel gekocht en voor het eerst geprobeerd. Ik vond het alleen mega frustrerend want ze was super stug en had 100kg in m’n hand. Hoe is bij jullie de overgang gegaan? Herkennen mensen dit?

Ik zag later op de foto’s dat hij wat te hoog zat. Dus ik moet ook nog even spelen met wanneer hij het fijnste zit. Het is de Loulou van FR Equestrian


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:20

Hier was (is) het ook nog een beetje onwennig hoor. :j Ik heb er nog niet veel mee gereden (of überhaupt op Auroch gezeten :+ ), maar zelfs in die drie keer dat ik erop gezeten heb, zag ik al verschil. Ik was laatst even door m'n Highlights op Instagram aan het swipen, waarin ook een paar filmpjes staan vanaf haar rug, en hoewel dat elke keer maar filmpjes zijn van een paar seconden, zie je wel dat ze steeds beter snapt wat de bedoeling is. :D De eerste keer moest ik echt grote hulpen geven (groot, niet hard), maar dat was bij de tweede keer rijden al een heel stuk minder.

Chique hoofdstel heb je wel!

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:56

Mkango schreef:
steefvicky schreef:

Hoe we het voor elkaar krijgen weet ik ook niet, maar ineens zijn ze los. We hadden ze hetzelfde als op het plaatje hiervoor vastgemaakt. Dus dat is toch niet verkeerd? Ze zaten bij ons alleen niet aan een sidepull, maar aan een bloem en aan een hackamore. Hoe dan ook, ik gebruik ze niet meer :')
Ik denk dat daar je probleem zit: die zijn gemaakt van platte plaatjes waar je je teugels aan vastmaakt, dus die kunnen zich tussen de clip werken. Een ring is daar te rond voor, die krijgt niet genoeg "grip" op de clip om er zomaar tussenuit te vallen.


Dat zou kunnen inderdaad! En dan zeker wanneer het paard het hoofd erg beweegt.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Kletstopic bitloze dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:53

Texas: dat zijn natuurlijk de leuke dingen om te winnen :D
Veel plezier ermee, laat je weten hoe het ging?

Selina: Zo op de foto ziet het er al fijn uit hoor! Ik kan helaas niet helemaal meepraten aangezien mijn paard bitloos is ingereden, maar in het algemeen helpt het om ze niks te geven om op te hangen (je mag wel een ophouding geven maar zelf ook goed loslaten), ervoor zorgen dat je die activiteit van achter mee hebt en vooral het de tijd geven!

Hier zelf vanochtend een hele fijne les gehad, hij deed echt zo zn best <3
Voor het eerste gespeeld met contragalop, meer go krijgen in de normale galop, stukjes SV, wijken en appuyement meegepakt. Van alles wat met als doel om hem lichter in de schouders en krachtiger van achter te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker slechte kwaliteit screenshots van een filmpje :')
We rijden met de sidepull van Lovelance