[VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3288
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:05

Los vd wat rigoureuze oplossing vd handelaar ben ik wel blij dat hij Jona dan niet naar een willekeurige andere handelaar brengt, maar zijn “verantwoordelijkheid “ neemt. Wel zo eerlijk naar Jona.
Ook weer de kracht van Bokt dit. Mooi dat het zo kan werken, ondanks de reputatieschade die de handelaar vreesde. Als hij dit vervolg ook open communiceert, komt hij er ws geloofwaardiger en sterker als handelaar uit naar voren.
Deze oplossing is natuurlijk nog beter! Voor jou eerlijk, omdat je niet de hoofdprijs hoeft te betalen. En voor Jona, omdat ze verder niks hoeft en voor TS helemaal het einde van een nachtmerrie!
Dus ook namens mij; bedankt!

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:04

Wat een leuke en lieve reacties allemaal!

Ondertussen heb ik een plek gevonden waar Jona terrecht kan. Deze plek heb ik weer gevonden met hulp van een lieve bokker, zo fijn hoe iedereen meedenkt en helpt!

Jona komt tijdelijk in Drenthe te staan, op een fijne rustige plek. Dit tot ze naar mij toe kan.

Het enige wat ik nu nog moet regelen is vervoer van de handelaar naar de plek in drenthe.
De handelaar wil haar zelf wel brengen, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Is er iemand hier op bokt bereid om te helpen Jona naar haar nieuwe plek te krijgen?
Ze staat nu bij de handelaar, bij Kootwijkerbroek in de buurt.
Ze moet naar Drenthe, bij Diever in de buurt.

Meer details in pb.

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte, leuk dat jullie dat allemaal willen :D

imaudy
Berichten: 5056
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:34

Lyona, wat leuk dat Jona naar jou toe gaat!
Vervoer zou je eventueel kunnen regelen via paardentaxi Amsterdam. Die hebben mijn ponies ook wel vervoert. Ze rijden door heel Nederland.

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:50

imaudy schreef:
Lyona, wat leuk dat Jona naar jou toe gaat!
Vervoer zou je eventueel kunnen regelen via paardentaxi Amsterdam. Die hebben mijn ponies ook wel vervoert. Ze rijden door heel Nederland.

Er zit/zat? er ook eentje in Ruinerwold, dus dicht bij de eindbestemming. Rijden met een vrachtwagentje.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:52


Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:55

Dat is Friesland, dan kan ze beter bokker Jet inschakelen. Die zit in Noord-Holland. Top paardentaxi trouwens, heeft ons ( mijn vriendin en ik ) een aantal keren naar de Veluwe vervoerd vanuit Zuid-Holland

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:58

HGH Horsetransport, doen onder andere veelal IJslanders vervoeren! Import, Export, etc.

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:06

Drico schreef:
HGH Horsetransport, doen onder andere veelal IJslanders vervoeren! Import, Export, etc.

Maar niet écht heel erg in de buurt :+

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:08

Superlief dat jullie zo meedenken! <3

Ik zoek echter niet per se een bedrijf die dit doet. Het gaat om een rit van iets meer dan 100 km, en een transportbedrijf is in verhouding veel te duur.
Jona was al niet echt gepland, en ik heb al behoorlijk wat kosten ivm stalling en transport straks naar mij.
Dit is geen probleem, maar als het even kan heb ik liever geen bedrijf dat de hoofdprijs vraagt. :=

Ik had eigenlijk gehoopt dat een lieve bokker uit de regio daar haar even wil brengen. Ik weet niet in hoeverre dit realistisch is.
Laatst bijgewerkt door Lyona op 25-09-23 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:10

Jet is niet duur, wel realistisch gezien de huidige brandstofprijs.

Jet

Berichten: 12005
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:30

Wat super Lyona dat Jona naar jou gaat! Ik heb je even een privéberichtje gestuurd over het vervoer, ik zit alleen wel wat uit de buurt.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:38

Narcissa schreef:
Ik vind het ook echt erg. Als ze mij had gecontacteerd, had ik wel bereid geweest haar terug te nemen tegen dezelfde prijs. Ik had haar niet zelf kunnen houden (de rekeningen van de revalidatie lopen behoorlijk op) maar ik had dan verder kunnen zoeken naar een geschikte eigenaar. Zou het deze keer onder een adoptiecontract gedaan hebben zodat dit niet nog eens kon gebeuren...

Goddank gluurt er voor Jona nog hoop. Een mede Bokker is aan het onderhandelen. Ik zal niet zeggen wie, dat is aan haarzelf, maar op basis van haar posts hier ben ik er zeker van dat ze Jona een heel goed thuis kan bieden. De advertentie is ondertussen verwijderd.

To be continued...

Ik "bemoei" me er misschien mee maar is het dan geen optie dat Jona weer tijdelijk bij jou, op voor haar een vertrouwd plekje, terug komt te staan tot ze naar Frankrijk kan ?
Dan hoeft er nu geen vervoer naar (lieve) Bokker in Drente geregeld te worden en heeft Jona misschien even een ingrijpende verhuizing in korte tijd minder omdat ze het bij jou al kent.
Ontzettend fijn dat ze bij jou mag komen Lyona

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:58

jetm schreef:
Narcissa schreef:
Ik vind het ook echt erg. Als ze mij had gecontacteerd, had ik wel bereid geweest haar terug te nemen tegen dezelfde prijs. Ik had haar niet zelf kunnen houden (de rekeningen van de revalidatie lopen behoorlijk op) maar ik had dan verder kunnen zoeken naar een geschikte eigenaar. Zou het deze keer onder een adoptiecontract gedaan hebben zodat dit niet nog eens kon gebeuren...

Goddank gluurt er voor Jona nog hoop. Een mede Bokker is aan het onderhandelen. Ik zal niet zeggen wie, dat is aan haarzelf, maar op basis van haar posts hier ben ik er zeker van dat ze Jona een heel goed thuis kan bieden. De advertentie is ondertussen verwijderd.

To be continued...

Ik "bemoei" me er misschien mee maar is het dan geen optie dat Jona weer tijdelijk bij jou, op voor haar een vertrouwd plekje, terug komt te staan tot ze naar Frankrijk kan ?
Dan hoeft er nu geen vervoer naar (lieve) Bokker in Drente geregeld te worden en heeft Jona misschien even een ingrijpende verhuizing in korte tijd minder omdat ze het bij jou al kent.
Ontzettend fijn dat ze bij jou mag komen Lyona



Het is een slimme oplossing hoor! En we hebben het zeker overwogen.
Maar Jona zal op vrij korte termijn (wanneer precies weet ik niet, ergens begin oktober) naar mij toe komen. Ik ga namelijk nu verhuizen. Ik heb al geregeld hoe Jona naar mij toe komt, en dan haalt een transportbedrijf haar op. Ze moet dan een beetje op de route staan, Drenthe is dat, maar Zeeland niet. Vanuit Zeeland zal me dan honderden euro's extra kosten.

En bij Jona kan het juist ook extra stress geven om weer op bekend terrein te zijn, en dan weer weg te gaan.

In Drenthe krijgt ze veel rust, en kan ze bijkomen voor ze naar mij toe komt. ;)
Dit leek mij de beste oplossing, goed voor Jona, en te doen voor mij.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:40

Lyona schreef:
jetm schreef:

Ik "bemoei" me er misschien mee maar is het dan geen optie dat Jona weer tijdelijk bij jou, op voor haar een vertrouwd plekje, terug komt te staan tot ze naar Frankrijk kan ?
Dan hoeft er nu geen vervoer naar (lieve) Bokker in Drente geregeld te worden en heeft Jona misschien even een ingrijpende verhuizing in korte tijd minder omdat ze het bij jou al kent.
Ontzettend fijn dat ze bij jou mag komen Lyona



Het is een slimme oplossing hoor! En we hebben het zeker overwogen.
Maar Jona zal op vrij korte termijn (wanneer precies weet ik niet, ergens begin oktober) naar mij toe komen. Ik ga namelijk nu verhuizen. Ik heb al geregeld hoe Jona naar mij toe komt, en dan haalt een transportbedrijf haar op. Ze moet dan een beetje op de route staan, Drenthe is dat, maar Zeeland niet. Vanuit Zeeland zal me dan honderden euro's extra kosten.

En bij Jona kan het juist ook extra stress geven om weer op bekend terrein te zijn, en dan weer weg te gaan.

In Drenthe krijgt ze veel rust, en kan ze bijkomen voor ze naar mij toe komt. ;)
Dit leek mij de beste oplossing, goed voor Jona, en te doen voor mij.


Zie ik moet me er ook helemaal niet mee bemoeien :D
Aan alles is gedacht en het komt helemaal goed met en voor Jona !

Narcissa
Berichten: 3048
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 11:32

Buitenom dat, haar oude stal neemt geen tijdelijke klanten aan. Dus je zit dan ook meteen aan een maand stalgeld plus een maand opzeg vast, en het was geen goedkope stal.

We zouden dan alsnog met een vervoersprobleem zitten. Ik mag pas autorijden als ik weer volledig gewicht op het geopereerde been mag zetten :( Dat is pas ten vroegste 6 oktober, dus te laat voor Lyona. Anders zou ik haar met alle plezier van Barneveld naar haar tijdelijke onderkomen gebracht hebben!

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:48

Jona update! :D

Ze is aangekomen op haar tijdelijke plekje in Drenthe!
Het ging heel goed. Ze kwam heel rustig de trailer af, en stond daarna braaf nog even te wachten voordat ze naar haar weitje mocht.
Ze is best relaxed, en wordt heel goed verzorgt daar. Ik krijg steeds updates :D
Ik ben heel blij met hoe ze het doet.

Ik ben ook blij met de handelaar. Hij heeft uiteindelijk Jona toch gebracht (ik kon geen betaalbaar vervoer vinden) en heeft dat zelfs tegen benzine prijs gedaan. Hij was heel lief voor Jona, en heel rustig.
Ook stond ze bij hem er prima bij, met onbeperkt hooi en soortgenootjes buiten op een paddock.
Hij is ook eerlijk geweest over Jona.
Al met al vind ik dat hij het goed en netjes heeft afgehandelt.


Een foto van Jona, net aangekomen <3

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:51

Ow super die update.

Ik volg ook graag!

Ze ziet er goed uit en dat is echt top van die handelaar.

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:37

Dat is netjes. En ik geloof dat ik nog niet eerder weer had gereageerd, maar wat doet tof dat ze gewoon een paardwaardige plek krijgt zometeen. Wat ze gewoon paard mag zijn en verder niks.

Jet

Berichten: 12005
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:06

Wat fijn dat het vervoer zo goed gegaan is en dat ze nu fijn op haar plek is in Drenthe totdat ze naar jou toe kan!

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:49

Wat een verhaal, maar ik sta gewoon een beetje versteld ervan dat er dus toch nog wel een eerlijke handelaar bestaat, die verdient het ook wel om in het zonnetje gezet te worden!

Narcissa
Berichten: 3048
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 22:55

Blij dat dat al is goedgekomen :D

Ze heeft de afgelopen 2 maanden duidelijk geen honger geleden :')

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 23:07

Narcissa schreef:
Ze heeft de afgelopen 2 maanden duidelijk geen honger geleden :')

Dat dacht ik ook al toen ik de foto’s zag.
Laat het adres waar ze nu staat wel in de gaten houden dat ze straks niet per ongeluk hoefbevangen staat.

Fijn dat de reis goed is gegaan en die handelaar is er wel een met het hart op de juiste plaats :)

imaudy
Berichten: 5056
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 00:23

Het is best voedzaam gras. Wel is het zandgrond en wat later in het jaar. Denk dat het toch wat oppassen is, ook omdat ze niks hoeft te doen.

Ik vind het echt mooi wat je haar kunt bieden Lyona. Ik vind Jona een innemend paardje, daar krijg je vast plezier van.

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:29

Tijd voor een Jona update!

Jona is ondertussen al anderhalve week bij mij.
Ik ben met het hele paardenbestand naar Zweden verhuisd vanuit Zuid-Frankrijk, en de paarden kwamen onderweg door Nederland, en er was nog een plekje vrij op de transportwagen, dus Jona is onderweg meegenomen naar mij toe.
Ik ben met 8 paarden in Frankrijk vertrokken, en kwam met 9 paarden in Zweden aan :D

Jona doet het boven verwachting goed. Ze is nog al wat verhuisd de afgelopen maanden, en de eerste dagen natuurlijk wat bangig en onzeker. Elke dag ging ze makkelijker mee in de routine, en ze begon meer te ontspannen.

Ze staat hier de nachten nog op stal, en overdag in haar eigen weitje. Binnenkort mag ze kennismaken met de kudde, en dan ook 24/7 buiten spelen.

Wat jullie ook al zeiden, ze heeft geen honger geleden, en haar billen hebben een mooie hartjesvorm zo maar zeggen :P
Het plan is dat ze bij mij wel wat gaat doen, niet rijden, maar wel handpaardrijden, wandelen, en grondwerk. Er moeten flink wat kilo's af bij de dame.

Gisteren is ze voor het eerst meegegaan met wandelen, dat deed ze heel erg goed, en vond ze duidelijk leuk.
Met haar korte beentjes hield ze het maar net bij, en alles was heel intressant.
Ze heeft het wel heel stoer gedaan.

Ze begint mij ook te leren kennen, en komt ook naar me toe voor een knuffel al.
Wat foto's van de dame:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] De belevenissen van IJslander Jóna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:43

Prachtige foto’s zeg en een fijne update. Wow dat is nogal een verhuizing van Frankrijk naar Zweden!