Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diertjec

Berichten: 4629
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 17:58

oji schreef:
Nog stijf en mijn bil is heeeeeuuuuuuulll blauw/zwart en dik. Maar goed, gaat vanzelf over en ibuprofen en truameelgel is my best friend momenteel :D

Net nu mijn Winderen pad binnen is die ik graag uit wil proberen...nou ja, komt wel.

Pfff balen zeg! Zeker nu die pad er is.
Of gewoon doorbijten en erop gaan _O-


Niks makkelijker dan idd thuis tussen de hekjes starten Babootje. Leuk!! :):)


Odin mocht vandaag de wei weer op *\%/* blij dat ie was en wat een energie kwam eruit, pfff
Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26441
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 19:01

Oh heerlijk!! En wat is het toch een mooi paard geworden. Mooie hals heeft hij erop zeg!
Ik weet nog dat hij in Bodegraven stond toen we net met ons veulen daar waren voor de OCD operatie aan zijn sprongen. 2 vosjes, allebei voor wat anders.

manic

Berichten: 6993
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:58

Wat stoer dat hij al aan wedstrijden toe is!

Ik heb er zelf net voor het eerst in de grote buitenbak opgezeten. Had wel al eens geprutst in de longer bak maar echt lekker rijdt dat niet.

Hopelijk kunnen we nu zelf een beetje door gaan pakken zodat het allemaal wat meer routine wordt.

Binnenkort willen we haar een keertje meenemen naar ander terrein en dan misschien ook een keertje naar de hei oid.

Diertjec

Berichten: 4629
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:00

Babootje schreef:
Oh heerlijk!! En wat is het toch een mooi paard geworden. Mooie hals heeft hij erop zeg!
Ik weet nog dat hij in Bodegraven stond toen we net met ons veulen daar waren voor de OCD operatie aan zijn sprongen. 2 vosjes, allebei voor wat anders.

Ja hè! Hij droogt echt goed op en begint echt flink uit te zwaren.

Oh ja dat klopt idd! Odin stond er toen voor zn oog toch? Of was dat al met zn castratie gedoe? :+

Babootje

Berichten: 26441
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:49

Diertjec schreef:
Babootje schreef:
Oh heerlijk!! En wat is het toch een mooi paard geworden. Mooie hals heeft hij erop zeg!
Ik weet nog dat hij in Bodegraven stond toen we net met ons veulen daar waren voor de OCD operatie aan zijn sprongen. 2 vosjes, allebei voor wat anders.

Ja hè! Hij droogt echt goed op en begint echt flink uit te zwaren.

Oh ja dat klopt idd! Odin stond er toen voor zn oog toch? Of was dat al met zn castratie gedoe? :+


Nee hij stond er toen voor zn oog. Ik herkende hem meteen omdat ik m daar had zien staan.
Ik weet niet helemaal precies meer of we er voor controle met Pol kwamen of dat we m brachten voor de operatie.

Diertjec

Berichten: 4629
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:22

Ohhh ja!
Ook al weer 3,5 jaar geleden, tijd gaat zo snel.

Gelukkig bij allebei goedgekomen :D

Koekie73

Berichten: 2694
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:46

Oji, ik lees het nu pas. Hoe gaat het nu? Klinkt als domme pech. Maar rot omdat het vast enorm pijnlijk is en rot omdat het je niet meezit om gewoon lekker door te gaan.

@diertjec Odin is knap <3 Hahaha da baldadige met het hoofd dat ken ik LOL Dat zijn momenten dat ik ook denk dat we ff alert moeten blijven haha.

@babootje een startkaart voor Polletje, leuk!! Ze gaan lekker he? En idd hoe fijn is het dat je dan km's kan maken op eigen terrein. Bij ons op stal is in juli een wedstrijd maar dan zijn wij naar de F1 in Belgie (ook leuk!) en ik denk voor Ellie ook echt nog even te vroeg.

Komende 2 weken gaat onze staleigenaresse even 2x in de week Ellie rijden. Even wat hulp. En mijn dochter pakt dan de andere 2x met haar hulp.
Ellie doet het super. Er zit wel een koppie op dus mijn dochter vindt het fijn om even hulp te hebben zodat ze zeker weet dat we haar alles goed aanleren. Top dat het zo kan.

@manic wij zijn ook wat blijven plakken in de longeercirkel. Voornl omdat ze zadelmakmaakmeneer de galop er eigenlijk niet op gezet had.
En de tijden dat wij op stal zijn is de buitenbak best druk en dat vond Ellie nog wel erg spannend (ze ging aan de hand steigeren |o ) maar komende week gaan we daarmee verder.
Vervelende aan rijden in de longeercirkel is dat ze zo lekker aan de rand plakken he? ;-)

Ik hoop dat ze bij ons binnenkort echt de wei op kunnen. Ellie is baldadig in de paddock. En hoewel ze er met een vriendin in staat en de paddock niet klein is, merk ik dat de grote wei in de kudde gped voor haar zou zijn. We hebben ook in 2 weken tijd weer 2 kapotte halsters. Niet dat dat een groot probleem is, maar ze maakt wel iets duidelijk ;-)
Verder blijft ze een lieve knuffelkont, leert ze snel en is het nog steeds genieten.
Wat dat betreft hebben we veel geluk. Tenslotte moet je maar afwachten hoe het uitpakt als je een 2,5 jarig koopt he?

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:17

*\o/* *\o/*
https://youtu.be/AYTU7NcGhNo?si=gJrGlaSJcoJ-bvxk

Naast alle inspanningen voor ons vind ik het zoooo belangrijk dat ze relaxt kunnen ontspannen. Ze gaan beiden dolgraag mee met ons en momenteel krijgen ze beweging in overvloed. Ik vind het zo fijn ze zo bezig te zien dan zitten ze ook goed in hun vel denk ik zo en overvragen we niet. De oudste gaat hooguit om de dag mee op stap en Gibbs hooguit 2 dagen achter elkaar mee op stap. Vorige week bij uitzondering 3 dagen mee geweest en de 3de dag waren wij nog bezig met allerlei andere dingen op het terrein. We waren 1,5 uur daarmee bezig en toen kwam hij zich al weer melden of hij alsjeblieft weer mee mocht haha. Work aholic :D

Donderdag avond begint de mencursus voor mij. Zo benieuwd! We oefenen al regelmatig en afgelopen zondag ging het best goed. Gelukkig dat mijn man erg strenge leermeester is :')

lauret
Berichten: 398
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:35

Wat fijn dat iedereen weer zo lekker bezig is. Het weer is op dit moment ook super fijn om lekker met de paarden bezig te zijn.

Hoe vaak (en hoe lang) rijden jullie op je paardje? Vanaf halverwege maart zijn wij weer bezig (vorig jaar zadelmak gemaakt en daarna weg gezet). Ik merk dat ik dit stukje ontzettend lastig vind. Soms geen verbinding, dan weer wel. Over zijn rug lopen, vindt hij nog best lastig. Hij valt zowel links als rechtsom nog naar binnen en een stukje rechtuit op de tweede hoefslag is nog een hele uitdaging. Ik pak hem nu zo’n 2-3 x per week.

Van Vandaag wel een mooie actie foto.
Afbeelding


Afbeelding

Leedebee

Berichten: 2158
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:04

@dierenfan haha dat spelen ook. "Hier heb je de bal, speel er mee" :')

@lauret ik ben nog niet zover, dus geen tips.


Stip laat even weten dat hij klaar is met eten :')
Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2664
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 07:08

@diertjec heerlijk lekker uitrazen op de wei

@babootje jullie gaan lekker zo te lezen :j

@koekie is het bij jullie nog nat dat ze nog niet de wei op gaan?

@dierenfan haha heerlijk dat filmpje!

@lauret ik rij/longeer 3 max 4x per week. Rijden 20-30 min longeren max 20 minuutjes. Met steeds rustdagen er tussen. Alles wat jij beschrijft klinkt als onbalans volkomen normaal en wordt met training vanzelf beter. Ik longeer hierom aan de dubbele lijn. Dan vindt ze haar balans zonder ruiter wat het onder het zadel weer makkelijker maakt.

@leedebee haha dat is wel duidelijk hè :')

Koekie73

Berichten: 2694
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:29

@elinask het was nog een beetje nat ja. Maar inmiddels zijn ze lekker aan het opbouwen.

Gisteren reageerde Ellie ineens best heftig op aanraking bij haar lendenen.
Nu belde net onze instructrice (staleigenaresse rijdt Ellie nu 2x mbv instructrice)
Ze hadden voor het eerst gegaloppeerd door de buitenbak. Heel wiebelig allemaal, maar superbraaf.

Anyway, ze vertelden dat ze daarna vonden dat ze net niet helemaal lekker liep achter en dat haar sprongen achter allebei wat overvuld leken. Iets dat ik niet herken bij Ellie.

Nu denk ik dat bovenstaande met elkaar te maken heeft. In overleg met z'n allen laat ik nu eerst maar even de fysio komen om mee te laten kijken. Heb haar een berichtje gestuurd en hoop dat ze op korte termijn kan.
Nu maar hopen dat het allemaal mee valt (met alle toestanden die we met de pony's al meemaakten vind ik het lastig me geen zorgen te maken :( )

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:11

Ziet er heel fijn uit Lauret. Dat opbouwen is altijd lastig, en ook zo paard afhankelijk vind ik. Als vuistregel houdt ik altijd een beetje aan, het aantal jaren dat hij oud is maximaal aantal keren in de week. Dus bij een 3 jarige max 3 keer in de week, bij een 4-jarige max 4 keer in de week. Maar is ook een beetje afhankelijk van hoe oud ze zijn als ze ingereden worden. Mijn merrie was 5 toen ze zadelmak gemaakt werd, dus die begon ik met 5 met 3 x per week. En dan in een jaar bouw ik meestal niet het aantal keer op, maar meer de duur van hoe lang je traint. Maar het is ook afhankelijk van wat werkt voor je paard. Sommige zijn veel fijner als je ze vaker maar korter pakt, andere weer juist minder vaak maar wat langer. Maar als ik varieer met aantal keer, dan blijft de totale tijd dat ik er op zit in de week wel gelijk. Dus als je normaal zou zeggen 3 x 15-20 minuten, dan zou ik bv als het paard gebaat is bij vaker, kiezen voor 5 x 10 minuten. Verder is het een kwestie van gewoon goed kijken en voelen of ze niet moe worden. Dat vind ik wel de gouden regel, als ze moe worden, dan stoppen met die jonkies of revalidatie paarden.

Owen is deze week wel voor het eerst met zijn groepje naar de wei gegaan (sinds zijn ongeluk en sinds we op deze stal staan). Staat in een leuke groep met 6 anderen en zijn nu langzaam aan het wennen aan elkaar en aan het gras (beginnen met 1 uurtje per dag op de wei en daarna terug naar de paddock).

Ik loop en beweeg nog steeds als een 80-jarige na mijn val. Heup flink gekneusd en doordat je daar moeilijk mee loopt, gaat het hele lijf piepen en kraken....damn wat wordt ik ermee geconfronteerd dat ik geen 25 meer ben. Maar goed, voel vandaag toch duidelijk verbetering dus hoop er in de loop van volgende week weer eens op te kruipen.

Koekie wat balen van die overvulde sprongen. Kan je altijd zo onzeker van worden. Zeker als ze pas zo kort in het werk staan, weet je gewoon nog niet hoe het werkt bij jouw paard. Mijn merrie had best voos beenwerk en daar heb ik het eerste jaar wat keren naar staan kijken, is dit nou goed of niet. Bij haar was het dus niets, maar gewoon heel snel reactie in de benen op weersveranderingen. 10 jaar geen pas kreupel gelopen (en toen een fikse peesblessure door een ongeluk in de cross, maar die merrie had ijzersterk beenwerk, zag er alleen niet zo uit).

Merkte aan mijzelf dat ik met Owen ook wat onzeker ben, je kent nog niet zijn beweging en manier van lopen en dan wel net gerevalideerd van zo'n zwaar ongeluk. Ik heb eigenlijk nog nooit eerder blessureleed gehad met een jonkie dus is ook nieuw voor mij dit. Ik laat hem nu om zeker te zijn dat hij niet gaat compenseren en om nieuwe blessures te voorkomen elke 6 weken volledig nalopen op Lelymare en dan gezamenlijk plan de campagne maken voor de komende 6 weken qua opbouw en wat hij nodig heeft om zo sterk en stabiel mogelijk te worden. Morgen de eerste keer, ben heel benieuwd. Ik leer zelf ook altijd weer veel van dat soort dingen, dus heb er wel zin in.

Babootje

Berichten: 26441
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:12

Ze was toch helemaal op de foto geweest Koekie?
De sprongen van Polletje kijken we maar helemaal niet naar :D :D :D
Maar voor had hij ook wel wat vocht in het begin. Nu niet meer. Had wel te maken met aan het werk wennen.
Past je zadel helemaal goed?

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:29

Even erbij vermelden dat Gibbs 5 wordt binnenkort. Hij gaat hooguit 3x per week mee en dan meestal tussen de 5 a 10 kilometer. Nooit 3x 10 kilometer in de week overigens. Gemiddeld rondje is 6 kilometer. Toevallig net zitten bestuderen. Meestal is dat onder de minuut galopperen en rond de 5 a 7 minuten draven en rest gaat in stap. Daarbij wordt aan balans gewerkt en linker/rechter galop maar geen technische hoogstandjes.
Natuurlijk heel ander werk, heel ander soort paard dan het gemiddelde hier. Daarnaast natuurlijk regelmatig aangespannen en dan enkel of 2 span en dat gaat van x rijden af. Indien grondwerk is dat ook in de plaats van. Daarnaast 24/7 weide in dit seizoen

Koekie73

Berichten: 2694
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:46

Oef dat klinkt toch nog wel heel vervelend @oji. Dat moet toch wel een flinke klap zijn geweest.
Dat is een goed idee om Owen om de weken te laten checken bij Lelymare. Inderdaad ook leerzaam, maar ook fijn voor je gemoedstoestand. En hij heeft genoeg meegemaakt dus het is ook goed om het een beetje in de gaten te houden.

@babootje ja ze is helemaal op de foto geweest. Alleen op haar sprong LA een mini OCtje, zo mini dat het verwaarloosbaar was. (toen ik jou die rx stuurde destijds stuurde zag ik niets, maar had jouw dochter het gevonden, weet je nog? ;-)) Ik denk ook niet dat daar een oorzaak ligt. Helemaal omdat het om beide sprongen lijkt te gaan.

Zadel ligt goed, bontje kon er inmiddels onderuit zelfs. Maar ze is wel echt enorm aan het veranderen, ze krijgt echt body, schot vult mooi op. Ze doet nu natuurlijk ook meer dus wat vocht door een soort 'spierpijn' zou best logich kunnen zijn. En ze kan natuurlijk ook net goed iets geks gedaan hebben (zo lomp is ze wel)
Ik heb de fysio geappt en ik kijk het maar even aan de komende dagen.

@lauret ik houd eigenlijk hetzelfde aan > 3 jaar, 3x per week en bij 4 jaar, 4x. En hoe lang we bezig zijn... als het goed is, is het goed en stoppen we rustig na een kwartier. Maar gemiddeld denk ik max een half uur. Ellie wordt 1 juli 4, maar sinds deze week pakken we haar ook 4x. Waarvan 2 of 3x onder het zadel en de 4e keer longeren of cavaletti's in de longeercirkel.

Babootje

Berichten: 26441
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:06

Met Mexx (ons andere paard gestart). Die hebben we ook vanaf 3 en is nu Z2 startgerechtigd. Vandaag 1 x 1e met 222,0 pt en 1. x 2e met 222,5 punt. Er moeten nog wat puntjes op de I gezet, maar ze zijn samen zo gegroeid. Dat vind ik zo gaaf. Mexx heeft mn dochter zelf zadelmak gemaakt en verder opgeleid. Natuurlijk met behulp van veel goede lessen en dan nu Z2. Is dan toch wel weer een mijlpaal.
We hebben Polletje nog niet gestart dit weekend maar ergens in de komende maanden gaat dat wel gebeuren hoor.

Leedebee

Berichten: 2158
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

@Koekie73 is er al verbetering?

@oji balen dat je nog steeds bejaard bent :')
Hoe ging het bij Lelymare?

@Babootje wat gaaf als je vanaf 0 zelf zover komt! Zelf heb ik geen wedstrijd ambities, dus een fijne (buiten)rijpony is mijn doel :j

Hier hebben we gister lol in de waterbak gehad. Deze ligt in hun paddock. Ik stond er eerst zelf ook in, maar toen het wat te druk werd (had blote voeten, was spontane actie) ben ik er uit gegaan.
Na de filmpjes te hebben bekeken kon ik het toch niet laten om er 1 voor zn youtube in elkaar te knutselen. Dat was niet gepland, maar toch wel grappig geworden vind ik zelf :D


Diertjec

Berichten: 4629
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Wat goed en gaaf van Mexx Babootje! Ook een hele gave mijlpaal.

Oh fantastisch LeedeBee _O- die eendjes ook echt, hahah

roosa

Berichten: 2315
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:47

Wat een leuk filmpje!
Heerlijk dat water.

Allemaal mooie vorderingen gelezen.
Hier wel wedstrijd ambitie.
Stond even op een laag pitje.
Ik heb mijn mooie grote merrie verkocht.
En dat hakte er wel een beetje in.
Ik heb maanden getwijfeld, hou ik haar of haar zoon.
3 paarden is geen optie meer.
Dat trek ik niet.
3 stallen 3x poep hooi voor 3 vlas voor 3
3 paarden straks rijden
Ik doe alles zelf,ze staan aan huis.
Hooi halen met mijn trailertje sjouwen etc etc.

Dus ben nu lekker in de weer met muisje.
Die wil ik in de herfst wel gaan starten.
Ik moet een doel hebben.
En we rijden ook heerlijk buiten,dat kon met de grote merrie niet.
Die was als de dood voor verkeer.

Muisje ze word elke keer knapper en sterker.
En heel wijs geen billetikker nodig en geen sporen ik hou ervan!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


https://www.facebook.com/share/r/5DJE1Jef4h2efL1R/

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

Wat een leuke filmpjes altijd van jou Leedebee. Wordt daar altijd zo vrolijk van!

Gefeliciteerd met de punten voor Mexx, Babootje. Waarom toch niet gestart met Polletje? Toch nog iets te vroeg?

Heftige keuze Roosa, heel begrijpelijk maar wel moeilijk. Foto's zien er goed uit!

Owen gaat heel goed. Gisteren helemaal nagelopen en alles is helemaal top. Spierspanning is echt enorm verbeterd, beweging ook helemaal goed. Scheefheid is heel acceptabel voor zijn trainingsniveau. Daar waar ik een beetje in de modus zat wat er rechtsom vooral allemaal minder was (en wat dan toch knaagt, is het niet goed), is mij aangegeven, dat rechtsom eigenlijk helemaal prima is, alleen linksom is hij echt heel erg goed, waardoor rechtsom minder lijkt dan de werkelijkheid. Maar ook rechtsom spoort hij mooi nu en ik mag de trainingsintensiteit wel meer gaan opbouwen. Maar daar waar hij in de periode na de operatie aanvankelijk wat moeite had weer in zijn spieren te komen, zit hij nu echt heel fijn in zijn spieren en is ook mooi los overal. Geen gevoeligheiden of blokkades...dus ik ben een hele happy camper!

Ik heb ook wel wedstrijd ambitie hoor (in alle disciplines, dressuur/springen/sgw), maar voor mij zijn wedstrijden wel een extraatje. Ik haal vooral heel veel plezier uit de weg er naartoe, het dagelijks trainen, de verbetering voelen. Wedstrijden zijn voor mij een "dagje uit", samen op pad met je paard en een meetmoment, waar sta ik, wat kan beter. Maar vooral het samen met je paard op pad en iets gaan doen, is waar ik plezier aan beleef. "Vroeger" reed ik voor een eigenaar die veelal jonge paarden kocht. Daar lag de prestatiedruk op wedstrijden veel hoger. Paarden werden ook weer verkocht als ze fatsoenlijk een L proefje liepen en B parcoursje of cross liepen. Daar voelde ik altijd wel de druk dat het goed moest. Toen ik mijn merrie 13 jaar geleden kocht, zat ik nog steeds vol wedstrijdambitie. Juist wou ik ook zelf een paard ipv voor die eigenaar te blijven rijden, om eens te kijken hoe ver ik kon komen, dat iets niet verkocht werd zodra we weer op dat bekend niveau waren. Maar goed, in de periode met mijn merrie heel veel pech gehad, vooral met mijn eigen gezondheid waardoor ik maar heel mondjesmaat heb kunnen starten en dus wederom niet verder gekomen ben als L2 en B springen (sgw alleen getraind, maar uberhaupt nooit gestart met haar). Heb toen wel geleerd, dat het feit dat starten er iedere keer niet inzat, echt helemaal niets veranderde aan het plezier dat ik met mijn paard had. Integendeel, dat ik juist door alle tegenslag nog veel meer ben gaan genieten en het lekker met haar aan de slag gaan een enorme motivatie was om ervoor te zorgen dat dat weer kon. Ik geniet ook nu mijn merrie met pensioen is, en ik alleen kan knuffelen, nog steeds net zoveel van haar. Ik had dat eerlijk gezegd nooit achter mijzelf gezocht, dacht dat ik altijd juist wel heel ambitieus was. Dus met Owen heb ik zeker wel plannen te gaan starten, maar het komt zoals het komt en het is zeker geen doel op zich meer voor mij. Op de stal waar ik nu sta worden heel veel dressuurwedstrijden georganiseerd. Vaak 2 dagen achter elkaar, meerdere keren per maand. Maar ik weet nu al wel dat ik niet van het za + zo starten en aan alle wedstrijden meedoen gaat worden. Het zo snel mogelijk punten halen hoeft niet meer voor mij, gewoon af en toe kijken hoe de vlag ervoor staat en vooral ook af en toe leuke parcoursjes springen (maar dat is nu nog wel de ver van mijn bed show).

Babootje

Berichten: 26441
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:29

Dat doen wij ook niet hoor. Het moet wel leuk blijven. Babette start wel iedere maand, maar niet elk weekend en ook geen twee dagen achter elkaar. Het moet wel leuk blijven. Maar als je iedere wedstrijd winst rijdt dan gaat het best snel. Het belangrijkste is toch je training thuis. Onze wedstrijdambitie is meer het meten van je training. En dan is het leuk dat je dat in een wedstrijd bevestigd ziet. Er zijn altijd weer puntjes waar je dan aan kan werken. En intussen is het genieten van je paard(en) natuurlijk het belangrijkste. Daarom vind ik het ook zo jammer dat ze zover van huis staan, want ik geniet nu toch een stuk minder.

Maar ik snap ook heel goed dat ook dat niet je doel hoeft te zijn.

Koekie73

Berichten: 2694
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Hier ook wel wedstrijd ambities, maar we doen het rustig aan. Ellie is er echt nog niet klaar voor.

Zowel zaterdag als gister vond ik de sprongen achter niet warm of dik. Maar ze reageert wel als je er aan zit, voornl LA. En dus ook bij haar lendenen, als was dat gister weer veel minder.
Ik denk (hoop!) dat het vooral een reactie is op nu wat meer doen qua rijden.

Volgende week dinsdag kan onze eigen fysio komen. Denk dat dat iig geen slecht idee is.

Voor de rest is ze een echte levensgenieter. Ze lag laatst lekker te zonnen in de paddock en was geenszins van plan op te staan voor de shovel. Die moest tot 2x toe om haar heen _/-\o_