Pensionstalling hoe ziet jouw paard zijn dag eruit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:10

Cinnepin schreef:
Als ze dan op de kale weide staan, voer je dan niet extra een keer hooi bij?

Nee, er is altijd wel wat te knabbelen, niet veel maar wel iets. Hooi voeren op de wei heb ik slechte ervaringen mee, een hoop onrust en gevecht, en juist degenen die het niet zo nodig hebben staan te eten en de rest mag niet. Alleen bij sneeuw voer ik hooi op de “wei”.

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:14

Hoe ziet jouw paard zijn dag eruit?
Dat bepaalde ik niet, maar hij zelf.
Liep lekker 24/7 buiten, zoals het hoort.

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:11

.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 21-09-22 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:19

In de zomer (mei - september) staan ze 24/7 buiten. Rond eind september is het gras op en begint het koud te worden 's nachts. Dan gaan ze tussen 19:00 - 21:00 naar binnen waar ze grasbrok en alfalfa krijgen. 'S ochtends krijgen ze weer grasbrok, waarna ze rond 7:00 naar buiten waar ze hooi krijgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:59

LaDonna75 schreef:
Cinnepin schreef:
Als ze dan op de kale weide staan, voer je dan niet extra een keer hooi bij?

Nee, er is altijd wel wat te knabbelen, niet veel maar wel iets. Hooi voeren op de wei heb ik slechte ervaringen mee, een hoop onrust en gevecht, en juist degenen die het niet zo nodig hebben staan te eten en de rest mag niet. Alleen bij sneeuw voer ik hooi op de “wei”.

Genoeg netten hangen (dubbel zoveel als er paarden lopen ) en je hebt dat probleem niet. Uiteindelijk willen de vechtersbazen ook eten dus als er zoveel voer plekken zijn geven ze het vanzelf op met jagen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:32

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Pensionstalling hoe ziet jouw paard zijn dag eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:53

Hoe hun dag eruit ziet ligt er maar net aan hoe hun kop staat. Zo ontsnapte Chanel in het begin gewoon uit de wei. Kroop als een ware Limbo-wereldkampioen onder de draden door. Gaat dan elder staan eten, en als de rust is wedergekeerd in de wei kroop ze terug. Of ging gewoon in een stal staan voor wat privacy.

Of je drukt de deur van je stal er gewoon uit om beter bij het hooi te kunnen.

De Welsh merrie wil nog wel eens de boel ontstoppen. Niet het water, maar de 'flow' van paarden de wei uit of in. Die staat gewoon in de ingang van de wei te loeren of eten. Geen paard met juist verstand dat langs haar gaat.

Verder staan ze graag samen met vrienden wat te eten. Word er wat gedronken in de middag. In de avond uren is het tijd voor Battleship... want wat moet je anders vanuit stallen met elkaar? Al heb ik het vermoeden dat de paarden met elkaar de nodige snobe plannen bedenken om de boel lekker op stelten te zetten.