De keuze is reuze!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:19

Cheytjuh schreef:
Ik vind het bijzonder dat er hier geadviseerd word om geen paarden te houden wanneer je bijvoorbeeld niet minimaal 10 uur buiten of 24/7 buiten kunt garanderen, dan mag 80% hier in Nederland ook geen paarden meer houden namelijk.


Tja, als iemand een hond wil nemen maar 60 uur per week werkt raad je dat toch ook af? Je moet een dier voldoende kunnen bieden, onafhankelijk van wat de meerderheid in een land doet. Ik vind 10 uur buiten voor een paard ook wel het minimum.

Daarnaast je (hopelijke) zwangerschap. Dat kan veel veranderen, niet alleen in je leven maar ook in je lijf. Je zal niet de eerste zijn die langdurig kampt met bekkeninstabiliteit en andere kwalen die je uit het zadel houden.

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:27

Nog een reden om paarden 's nachts niet buiten te willen in Zuid-Afrika is het risico op African Horse Sickness; een type paardenpest dat vooral verspreid wordt door insecten die bij schemer actief zijn. AHS is echt heel vaak fataal.

Niet als een reden om het dan maar goed te keuren (want ik zou dat zelf niet willen), maar misschien wel wat extra info.

ShaNel16
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:03

Qua zwangerschap zou ik het ook nog ff afwachten zoals Ingek al zei, ik heb afgelopen jaar een eerste kindje gehad... De paardenkriebels zijn wel gebleven maar je denk er anders over

Paard wil ik nog steeds maar ik denk er inderdaad anders over qua tijdsverdeling, financiƫn en locatie na.

Vroeger zou ik gezegd hebben van "ach ik kan er makkelijk een paar uur per dag ernaar toe", nu met de kleine zou ik het dier toch aan huis willen hebben of volpension op een paddock paradise/ stal met veel weidegang.

Qua rassen zou ik het ook aankijken voor iets wat op je pad zou komen en gevarieerd kijken, alle dieren (en man ssst) zijn precies het tegenovergesteld geweest van wat ik zocht maar wel precies wat ik nodig had en erg blij mee bent