[VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:04

Wat fijn voor jullie! Ziet er uit als een prachtige plek!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 02:57

Door omstandigheden gaat de verhuizing helaas niet door :(

Maar wel ander tof nieuws.

Afbeelding

Dit was mijn besteding van de ochtend. Ik heb de eerste les gehad van een cursus om mijn menbewijs te gaan halen. Lekker blanco, nog nooit gedaan := maar met als doel Sadira in de toekomst wellicht voor de kar te zetten.

Leek ons perfect: krijgt Sadira de tijd om fijn uit te groeien voordat we er ooit op stappen, maar kan ze straks wel al lekker samen met ons op pad. En ondanks dat Skye met pensioen is kunnen we zo toch lekker samen 'op buitenrit'.

Dus eerst maar eens lekker kijken of dit wat voor me is, haha. Ik vond dit in ieder geval hartstikke tof.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 09:10

Wat jammer van de verhuizing :(

Hartstikke leuk zeg! Hoelang duurt dat ongeveer voordat je dan je menbewijs hebt?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 23:26

Elf lessen in totaal, en het duurt tot begin juni. :) Nog 10 te gaan dus!

Toevallig mensen in de omgeving van Vorstenbosch die het leukste verzorgpaard ter wereld zoeken? {:}

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:55

Zal vast niet in de buurt zijn :n :+
En op zich heb ik er wel weer even genoeg :D

Bernadth99

Berichten: 140
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:08

Leuk dat je je menbewijs gaat halen! Sadira is straks van alle markten thuis. :j

En helaas is Vorstenbosch voor mij ook een beetje uit de richting.
Laatst bijgewerkt door Bernadth99 op 22-02-23 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 23:10

Het toppunt van veelzijdig straks *\o/*

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:13

Wat een knappe merrie is het toch ook, leuk topic heb je met alle avonturen! Tof dat je gaat mennen! Jammer van de verhuizing. Gaat het verder goed met jullie?

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:50

Hoe gaat het met jullie?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 12:37

Lief dat jullie er naar vragen! Ik heb even een soortement boktpauze genomen dus ik was even niet zo actief :+ Maar bij deze maar weer eens een update. Het is al weer even geleden, dus er is zat te vertellen ;)


We hebben vorige maand onze allerliefste pony Skye moeten laten gaan |( Skye was onze andere pony naast Sadira, en ook Sadira's beste vriendinnetje. Ze was pas negen en we hebben haar moeten laten gaan doordat ze te ernstige artrose in haar SI- en LS-gewrichten had, waardoor ze niet meer pijnvrij door het leven kon. We missen haar natuurlijk onwijs, ons lieve blije ei.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Om ondertussen mijn eigen rij-skills te onderhouden, rij ik momenteel regelmatig op de paarden van een vriendin van ons; een leuke bonte E-pony, en een jonge warmbloedmerrie die pas onder het zadel is:

Afbeelding


Met Sadira zijn we nog steeds lekker veelzijdig bezig, zoals aan de dubbele longe:

Afbeelding

Of lekker lange teugelend naar buiten, hier met een vriendin van me:


Zoals je op deze foto kunt zien zijn we ook begonnen met het bitje introduceren, wat ze ontzettend goed oppakt! Inmiddels kunnen we ook de teugels aan het bitje bevestigen en pakt ze die fijn aan.
Afbeelding

Een nieuwe progressie is dat ze de allerlaatste keer bij de bekapper ook in goede doen was :D Ik kon zowaar achter haar rustig meekijken met het werk van de bekapper terwijl zij met de oortjes op standje 'tevreden' gewoon stond te chillen. Love it.

Afbeelding

Nu is Sadira sowieso al fan van chillen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh, en we hebben eraan gewerkt dat ze de laatste tijd weer aan het mutsen was met trailerladen. Geen trailerangst, maar gewoon vertikken om erop te gaan 8-)

Trailerlaadsessie weer succesvol afgesloten:


En verder....

...zijn wij nu in het bezit van een menkar en gaan we deze maand ook mentuig laten aanpassen op Sadira:

Afbeelding

En heb ik er nu een stuk of zes menlessen op zitten:

Afbeelding

Dus de menplannen komen ook langzaam maar zeker van de grond. Het is mijn hoop dat we haar in de zomer kunnen laten beleren voor de kar, en dat ik het daarna rustig onder begeleiding van de instructeur het kan gaan overnemen zodra het vertrouwd is.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:29

Goed bezig zeg!!

Raineri
Berichten: 6234
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:17

Wat leuk! Ik dacht laatst nog aan de stal waar je heen bent verhuist. Was helemaal fan van het concept. Veel sterkte met het verlies van je andere pony Y;( hopelijk kun je het uiteindelijk een plekje geven

Wat wordt ze knap zeg. Op die longeerfoto had ik haar niet herkend!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:47

Wat tof dat jullie willen gaan mennen! Lekker op die manier onbelaste kms maken en lekker met zn tweetjes (en +) erop uit! Waar volg je je lessen en wil je haar beleren? Ik heb het destijds in Gilze gedaan. Maar brabant ligt sowieso meer geloof ik dan bij ons in Limburg

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 15:46

@Raineri: Dankjewel! Ja, we staan op een onwijs fijne plek, kan niet anders zeggen. Het voornaamste nadeel is dat het relatief best grootschalig is. Hiervoor stonden we ook op een fantastische plek, die was kleinschalig en dat was ook heerlijk, zoveel rust <3 Maar ik kan hier ook zo genieten van dat we een binnenbak hebben, en van zo'n grote kudde paarden op de track.

@Maartje: Ja, leuk he! Ik heb er onwijs veel zin in. Vandaag had ik weer menles, en voor mijn gevoel had ik vandaag voor het eerst echt helemaal het goede gevoel te pakken, en dat was echt genieten. Ik heb les bij Fred van Vliet, van Smalltown, die zit in hetzelfde dorp als waar onze stal ook ligt. Hij gaat Sadira ook beleren. Wat ik heel fijn vind is dat hij heel erg nadruk legt op het hebben van een zachte hand, dus dat ik voor mijn idee daardoor heel veel gevoel ontwikkel.

Deze week heb ik nog een paar paardjes gereden. Het zwarte paard dat ik in mijn vorige post ook benoemde, en van het weekend een rondje op Aurelia, die ik in het verleden nog bijgereden heb. Die is zo veranderd, heel leuk om dat weer eens te voelen <3 Ze is wel een hete donder geworden zeg!

Afbeelding
Afbeelding


Met Sadira heb ik vandaag lekker gelangeteugeld in de bak. Da's fijn, kan ik zowel oefenen met mijn teugelvoering, als dat Sadira wat kan wennen aan het sturen. Ik ben er heel erg mee bezig dat ze correct gaat buigen in plaats van zich over de schouder te laten vallen.

Met dubbele longe is dat ook haar werkpuntje, en ik had van de week echt het gevoel alsof er eindelijk wat kwartjes vielen. Ze ging echt steeds fijner in balans lopen. Oke, stills uit een filmpje dus het zijn slechte foto's, maar voor de beeldvorming. Ze had wel wat last van haar buik, vandaar dat ze haar staart hoog droeg.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb haar vandaag weer gemeten met onze meetstok. Ik durf niet te zeggen hoe betrouwbaar die is, ik vind het altijd lastig om precies perfect te meten, maar ik haalde eruit dat ze nu 1,48 op de schoft en 1,51 op de kont is := Dat geloof ik eigenlijk ook wel.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:28

Wat doet ze keurig haar best <3

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:21

Sterkte met het verlies van Skye :knuffel:

Wat leuk dat jullie nu echt gaan mennen!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 10:06

Ja he!

Hiep hiep hoera, Sadira 4 jaar! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 11:03

Gefeliciteerd *\%/*

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:09

Gefeliciteerd!
Ze is echt mooi! <3
Zosja is ook jarig vandaag maar met dit weer stellen we het feestje even uit.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 22:43

Meet ons nieuwe vriendinnetje, Noa <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk gaan Sadira en zij het leuk hebben in de toekomst <3

We waren eigenlijk nog niet eens echt op zoek, maar soms loop je ergens tegenaan en moet het gewoon zo wezen ;) Wat een knapperd is het he?

Met Sadira gaat alles goed, overigens. Ze schuurt gelukkig nog steeds niet echt (even afkloppen), ondanks het warme weer, en we zijn nog lekker op dezelfde voet bezig als hiervoor, met lekker naar buiten aan de lange teugel etc. :)


Afbeelding

Bernadth99

Berichten: 140
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:49

Leuk paard! Lieve blik heeft ze.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 23:43

Ohh wat leuk! Hoe oud is ze?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 08:44

Ze is 6 jaar en inderdaad ongelooflijk lief en zacht <3 Heel fijn karakter, ook heel dapper. Nog wel vrij groen, ze is wel beleerd maar nog heel basis :) dus ze krijgt bij ons lekker alle tijd.

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:37

Super leuk, wat een mooi paard met lieve uitstraling <3 Heel veel geluk met haar! En Sadira is altijd knap! <3

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:12

Leuk dier en ook een maatje waar je al wat sneller mee aan de gang kan zo te zien. Een maatje groter en steviger als de arabiertjes toch?