Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:50

Wat een relatief goed bericht.

Ik wens je nu even alle rust toe, dat heb je nu wel een keer verdiend, dacht ik zo

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:36

Fly_high schreef:
Ik zag al wat pb'tjes binnenkomen over Henkie, dan maar even centraal een update :o

Er blijkt niets gebroken / gescheurd / op welke manier dan ook beschadigd te zijn *\o/* het enige wat echo liet zien waren nog restjes bloeduitstorting. Hij heeft dus - zoals al door de andere DA aangegeven - zijn sprong vrij heftig verdraaid maar geluk in het ongeluk is dat de pezen en banden wel heel zijn gebleven.

Verwachting is dat we binnen 6 weken weer zouden kunnen opbouwen, ik heb toevallig rond die tijd langere vakantie op de planning staan, dan rekken we het nog minstens paar weken op. Ik moet zeggen dat ik zin in paardrijden eventjes kwijt ben :')

Henkie mag in ieder geval weer lekker in de paddock of in een klein vakje in de wei, eerst onder toezicht uiteraard :o wat dat betreft ben ik erg blij voor hem, want die volledige boxrust vond hij inmiddels maar niks.


Super dat er gelukkig niet teveel beschadigd is. Alhoewel bloeduitstortingen natuurlijk ook schade geeft.
Goed dat je rustig aan doet. Neem de tijd ook voor het opbouwen straks.
Eventueel ondersteunen met wat kruidensupplementen ben ik altijd wel van https://www.baroen.nl/component/virtuem ... temid=2068
MSM

Voor de dosering
https://www.horseflex.nl/product/groenl ... cAEALw_wcB

ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:39

Wat een super bericht!

oji

Berichten: 4275
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:45

Superfijn! Straks lekker op vakantie en daarna met frisse moed weer lekker gaan opbouwen.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:05

Jeejjjjj!! *\o/*

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:30

Gelukkig! Op naar een volledig herstel!

Flubberboot

Berichten: 2929
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:32

Super fijn bericht!!!

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:32

Joehoe!!! Wat een fijn bericht!

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 09:43

Babootje schreef:
Super dat er gelukkig niet teveel beschadigd is. Alhoewel bloeduitstortingen natuurlijk ook schade geeft.
Goed dat je rustig aan doet. Neem de tijd ook voor het opbouwen straks.
Eventueel ondersteunen met wat kruidensupplementen ben ik altijd wel van https://www.baroen.nl/component/virtuem ... temid=2068
MSM

Voor de dosering
https://www.horseflex.nl/product/groenl ... cAEALw_wcB


Het is zeker niet zonder schade en objectief gezien niets geweldigs zo'n blessure, maar vergeleken met hoe het nog 2 weken terug eruit zag en wat voor gedachten toen in mijn hoofd aan het rondspoken waren is het nog steeds heel goed nieuws :)

Hij krijgt sowieso tot begin november vrij ook ivm mijn prive plannen, daarna pas controle en gaan we kijken wat handig is qua opbouwen. Als ik er nog dit indoor seizoen een simpel dressuurproefje mee kan rijden ben ik al blij (en ik word normaalgesproken allesbehalve blij van dressuur := ).

Hij is inmiddels wel best vervelend met stappen aan de hand, voelt zich goed zeg maar :D

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:48

Wat een fijne update! Lange revalidatie, maar dat komt wel goed :-)

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:10

Flinke revalidatie inderdaad, maar goed, er is sprake van revalideren!

Je hebt flinke klappen gehad TS, gezien je eerdere bericht. Hoe gaat het nu?

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 09:51

Flinke revalidatie vind ik echt helemaal niet erg, als ik maar een realistische kans maak om volgend jaar weer samen te kunnen springen :o

Waar ik dan weer niet op zit te wachten is rijden op een paard dat op ontploffen staat, en dat is na zulke lange boxrust helaas vanzelfsprekenheid :') Henkie is normaalgesproken al best een kijker, maar nu ineens geneigd om voor letterlijk elk "eng" voorwerp weg te rennen. En zijn hoofd straks bij de les houden wordt wat moeilijk zolang hij niet veel kan en mag. Ik heb genoeg gekkies gereden afgelopen jaren, zou nu eens voor de verandering een braaf paard onder mijn kont willen hebben :') _O-

@Rocamor ik ben vooral erg moe. Wat mij betreft mogen paarden eventjes ophouden met bestaan, heb er stiekem best weinig behoefte aan :') Niet heel geweldig als ik elke dag wel uren op stal moet zijn om Henk de juiste zorg te geven en overdag ook met allemaal paardenzaken bezig ben, dat naast een drukke fulltime baan.

Long story short, hij gaat over een week of 2 toch naar een revalidatiestal verhuizen. Ik voel me een enorm slechte eigenaar maar tegelijk wat een opluchting zeg om het eventjes uit de handen te kunnen geven. Daarna ga ik nog op vakantie en hoop tot begin november geen paard van dichtbij te hoeven te zien :Y) Klinkt misschien wat gemeen, maar om ff duidelijker beeld te schetsen: ik ben er laatst achtergekomen dat ik letterlijk mijn eerste (en enige...) vakantiedag dit jaar heb opgenomen om met Henk naar kliniek te gaan -O-

ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:56

Dit is denk ik echt voor elke paardeneigenaar herkenbaar hoor, klinkt helemaal niet gemeen!

Ga je naar een stal waar ze ook onder het zadel revalideren? Dan zou ik dat de eerste paar keer ook gewoon lekker door hun laten doen, kun je dat ook loslaten zeg maar :o

En:

Neem even heel december vrij :') {:)

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:00

Zeker niet raar of gemeen. Zowel mijn moeder als ik hebben de zorg wel eens een tijd aan de ander gegeven om even niet te hoeven. Je zorgt toch voor goede vervanging? Dat is alleen maar goed!

Dat erop als je nog niet van alles mag kan heel vervelend zijn,ja :') de mijne is dood braaf, tor ze dus een tijd stilgestaan heeft en je bijvoorbeeld 3 minuten mag draven en de rest stappen. Handen vol en soms ook overeind als je probeert tegen te houden of van alles aan de kletter kunnen schieten. Dat zijn gewoon irritante weken of maanden :+

Hopelijk heb je een fijne tijd op vakantie!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:17

Ik vind het alleen maar top dat je dit doet te! Je bent helemaal geen slechte eigenaar ik herken je gevoel en soms moet je ook voor jezelf kiezen om er goed voor je dieren te kunnen zijn. Ik hoop dat alles gaat meevallen en je later terug kijkt en denkt pfff dat was me toen wat zeg

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:20

Fly_high schreef:
Long story short, hij gaat over een week of 2 toch naar een revalidatiestal verhuizen. Ik voel me een enorm slechte eigenaar maar tegelijk wat een opluchting zeg om het eventjes uit de handen te kunnen geven. Daarna ga ik nog op vakantie en hoop tot begin november geen paard van dichtbij te hoeven te zien :Y) Klinkt misschien wat gemeen, maar om ff duidelijker beeld te schetsen: ik ben er laatst achtergekomen dat ik letterlijk mijn eerste (en enige...) vakantiedag dit jaar heb opgenomen om met Henk naar kliniek te gaan -O-

Dit snap ik heel goed! Dan kun jij even opladen, paard is in goede handen en straks weer vol goede moed samen aan de slag met de revalidatie. Fijn dat de vooruitzichten in principe goed zijn!

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:22

Ik vind er niks gemeens aan. Jij hebt rust nodig, Henkie heeft rust nodig. De bedoeling is, dat we (=de hobbyisten) energie halen uit de paarden. En ik denk dat dit voor jullie dan gewoon echt een goede oplossing is.

En in de tussentijd: wel goed voor jezelf zorgen hoor! Hopelijk geniet je even van de rust als Henkie uit logeren is en jij lekker op vakantie bent.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:26

Je hebt helemaal gelijk! Niet jezelf iets kwalijk nemen. :knuffel:

oji

Berichten: 4275
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:29

Ik vind je juist een hele goede eigenaar. Op een revalidatie stal geef je je paard de maximale kans om optimaal te revalideren.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:29

Ik wil zo graag een grap maken dat je je aanstelt, maar nee ik snap je heel goed!

Hopelijk is Henkie gauw weer de oude! :knuffel:

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:33

Dit klinkt zo herkenbaar. Heb nu zelf sinds eind januari geen paard meer en ik hou opeens vrije dagen "over" die ik gewoon aan mezelf kan besteden :o Gingen er onderwater echt bizar veel naar het paard en na een pittig jaar revalideren van mijn laatste paard snap ik je volkomen dat je even geen paard meer kan zien. vind het zelf op het moment ook nog steeds een verademing :=

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:26

Ik snap je heel goed! Ik ben al twee jaar met mijn paard aan het kwakkelen en zou het heerlijk vinden om even een tijdje de zorg uit handen te kunnen geven. (Hoe fijn zou het zijn als dat financieel ook kon :') )
Hopelijk kun je na je vakantie weer lekker aan de slag en het plezier terugvinden!

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 15:58

ruitje schreef:
Dit is denk ik echt voor elke paardeneigenaar herkenbaar hoor, klinkt helemaal niet gemeen!

Ga je naar een stal waar ze ook onder het zadel revalideren? Dan zou ik dat de eerste paar keer ook gewoon lekker door hun laten doen, kun je dat ook loslaten zeg maar :o

En:

Neem even heel december vrij :') {:)


Voorlopig gaat het alleen om het stukje revalidatie dat vanaf de grond kan, onder het zadel zou ik het toch al liever zelf doen, iets met moeite met controle loslaten ;)


MyWishMax schreef:
Dat erop als je nog niet van alles mag kan heel vervelend zijn,ja :') de mijne is dood braaf, tor ze dus een tijd stilgestaan heeft en je bijvoorbeeld 3 minuten mag draven en de rest stappen. Handen vol en soms ook overeind als je probeert tegen te houden of van alles aan de kletter kunnen schieten. Dat zijn gewoon irritante weken of maanden :+


Ik vind opbouwend rijden aan zich geen vervelende klus, altijd leuk om te zien dat ze steeds beter en soepeler worden, maar dat stukje gebok en gestuiter in het begin kan ik ook missen als kiespijn :=

Fly bleef tijdens haar revalidatie aan het hek hangen in zo'n ontploffingsmomentje :+ Henk is normaalgesproken schaapsmak, paar stapjes opzij of een eenzaam bokje is het stoutste wat hij kan, maar nu is ineens ALLES eng en ik moet hem goed in de gaten houden want anders trekt die zich los en rent er zo vandoor. Ik ben oprecht blij voor hem dat het al beter gaat met zijn been, maar het blijft stront irritant :=

Urbanus schreef:
Ik wil zo graag een grap maken dat je je aanstelt, maar nee ik snap je heel goed!


Nou naar de feiten gekeken is elk probleem met paarden per definitie een ultieme first world problem en we stellen ons allemaal aan :P

MissSicarius

Berichten: 242
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:50

Naar welke stal ga je?

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 12:00

Het is best een tijdje terug dat ik iets heb gepost, gezien ik hier en daar wat vragen krijg over Henkie denk ik dat ff een algemene update geen kwaad kan ;)

Het gaat inmiddels als stukken beter met zijn been, hij loopt zuiver in stap en draf *\o/* alleen heel kort draaien lijkt nog een dingetje, in een smal gangpad 180 graden draaien zeg maar. Als buitenstander zal je er waarschijnlijk weinig van merken maar het valt mij op dat hij dat gewricht nog net niet 100% belast. Ook blijft er een klein beetje vocht in de sprong zitten, maar gezien het wel wekelijks afneemt t.o.v. hoe heftig de zwelling eerst was denk ik dat we de goede kant op gaan :)


Afbeelding

Voor de rest zit hij eindelijk wat beter in zijn vel, niet meer zo zielig en ingevallen. Er zit inmiddels ook wat vlees op de botten :j hier wat stoffig zo uit de paddock gehaald, maar als je naar de bovenlijn kijkt spreekt de verbetering IMO redelijk voor zich

Afbeelding

Schaduwkant hiervan is dat hij flink aan het stuiteren is geweest afgelopen weken :') Staprust beviel meneer al vrij snel niet zo, hij had binnen paar dagen door dat zich krachtig met een bok afzetten betekende dat ik het halstertouw kwijt was, eeeeeeen daar ging mijn Henk dan := Daardoor ben ik op de longeerlijn overgestapt met wandelen, al dan niet in combinatie met een hoofdstel, waardoor het trucje meneer niet meer lukte. Maar hij heeft alsnog zijn best gedaan om te kijken of het zeker zo was :+ Ik heb 2x met zijn gekke capriolen een hoefklap op mijn vingers moeten incasseren, gelukkig zonder echte schade maar geweldig was het ook niet. In de paddock wilde hij af en toe ook weinig van rust weten, zelfs een keertje eruit gesprongen -O- Gezien wandelen op gegeven moment best een uitdaging werd heb ik uiteindelijk besloten om er weer op te kruipen en dan was hij ineens weer de oude! Hartstikke braaf alsof hij gisteren nog heeft gelopen en niet anderhalve maand geleden. Ik merk dat hij vooral zijn routine mist, zodra er een zadel op ligt is zijn focus volledig op het werk :o hoe saai dat werk dan ook mag zijn.

Inmiddels staat hij braaf op zijn nieuwe plek, 31e oktober zijn we als het goed is weer op bezoek bij Bodegraven om te kijken of er iets meer zou mogen dan alleen stapwerk. Hij gaat trouwens wel dagelijks in een kleine paddock naast het stappen, alleen weidegang gaan we pas volgend seizoen weer proberen want ik vind het gewoon teveel risico om zo'n kwetsbare stuiterbal als hij nu is in een blubberwei te gooien :') het gewricht is nog geen 100% hersteld en als hij een keer goed uitglijdt zijn we weer terug bij af of nog erger.

Groetjes van het stoutste paard van stal :P


Afbeelding

Afbeelding