Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 22:43

...en je je paard in de wei op 3 benen aantreft, met enorm veel pijn. Niet in staat om een stap naar voren te zetten, hoe graag die het ook wil. Een paard dat het lijkt te hebben opgegeven. Hetzelfde paard dat nog de dag ervoor sterren uit de hemel liep en waar je lekker mee op wedstrijd wilde gaan. Een jong, fit, gezond paard. En dan ineens...

Dat is wat mij vandaag is overgekomen, iets waar ik geen woorden voor heb. Ik dacht dat we nog vanavond afscheid zouden nemen van Henkie. Uiteindelijk is het ons gelukt om hem naar stal te halen, omdat hij braaf genoeg was om op 3 benen alsnog de trailer in te stappen. Volgens dierenarts is er onvoldoende aanleiding dat het om ernstige botbreuk zou gaan, vandaar geven we Henkie een kans, maar het feit blijft de toekomst nog erg onzeker is. Henkie heeft flinke dosis medicijnen gekregen en staat komende dagen op stalrust onder dagelijkse toezicht van DA.

Ik plaats het bewust niet in medisch, dat laat ik namelijk aan de dierenartsen over :o Maar ik moest dat verhaal ergens kwijt, zo onwerkelijk dit en zo oneerlijk.


Afbeelding


Duimen jullie mee?


Aub rekening houden dat ik onwijs verdrietig ben, maar ik vrees dat ik mensen begin te snappen die hun paarden liever uit voorzorg 24/7 ophokken... Henkie stond 24/7 buiten in een enorme wei in een vaste, rustige groep en dan nog... ik heb hier echt geen woorden voor.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:47

Wat ik niet helemaal uit je verhaal begrijp is wat er nu aan de hand is buiten het feit dat hij op drie benen staat. Zijn er geen foto's gemaakt? Kliniek? Echo? Onderzoek? Heeft de DA röntgenogen en daarop gebaseerd dat er geen breuk is?

Nogal discutabel als het paard op de gok medicijnen krijgt...

Hopelijk knapt hij snel op! En hey, een ongeluk zit in een klein hoekje, of hij nou op stal had gestaan of buiten liep. Ik kan morgen ook over mijn eigen voeten struikelen, van de trap vallen en dood zijn. :+ Als je zo gaat denken ben je snel overspannen.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:47

Hele grote knuffel. Ik duim hard mee voor een goede afloop :*

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:49

Dikke knuffel van deze kant, heel veel sterkte en ik duim voor jullie!

Marsie2
Berichten: 152
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:06

Is hij onderzocht op een hoefzweer? Dan kunnen ze ook acuut op drie benen gaan staan... sterkte in ieder geval.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:08

Dat is idd schrikken zeg!! Hopelijk is het iets simpels als een hoefzweer en niet iets ernstigs... Van een zweer kunnen ze ook zo veel pijn hebben. Hopelijk knapt hij snel op en weten ze wat er mis is.

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 23:09

KimD schreef:
Wat ik niet helemaal uit je verhaal begrijp is wat er nu aan de hand is buiten het feit dat hij op drie benen staat. Zijn er geen foto's gemaakt? Kliniek? Echo? Onderzoek? Heeft de DA röntgenogen en daarop gebaseerd dat er geen breuk is?


Het is echt net net vanavond gebeurd, vandaar zo'n rommelig bericht. Echo heeft nu meteen geen zin vanwege enorme zwelling van de sprong (zie foto) röntgenfoto's worden uiteraard zsm gemaakt indien nodig nog morgen mobiel, DA uit een goede kliniek komt namelijk morgenochtend nogmaals langs. Het is nu geen vermoeden van ernstige breuk obv klinisch beeld, er kan uiteraard wel alsnog botbreuk blijken te zijn. Hij heeft nu ontstekingsremmers, pijnstillers, vochtafdrijvers enz gekregen, maar pin me aub niet vast op details want ik ben nogal onder de indruk van alles. Direct naar de kliniek vervoeren had volgens DA geen zin gezien er geen uitgebreid onderzoek gaat worden uitgevoerd zo laat in de avond, dat is iets voor morgen.

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 23:11

Het is 10000% zeker geen hoefzweer, pijn komt vanuit de sprong.

Echt heel heftig om zoiets tegen te komen als je dag ervoor gezond en vrolijk paard in de wei hebt gezet.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:13

Veel sterkte en beterschap. Mijn paard heeft iets soortgelijks gehad, dat was een fissuur (bot scheurtje). Waar ook nog eens een ontsteking bij gekomen is. Puntje bij paaltje; het kost veel tijd en geduld maar alles komt goed.
Ik ben me ook kapot geschrokken, mijn paard liep op 2 benen (hij had voor ook zijn ijzer af getrapt dus was daar gevoelig op de zool). De angst en het verdriet is immens op zo’n moment.
Hopelijk valt het bij jouw paard ook uiteindelijk mee! Sterkte

fransje23

Berichten: 15422
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:21

Heel veel sterkte! Ongelukken zitten in kleine hoekjes :(:)

Zolang je nog niet precies weet wat hij mankeert kan het nog alle kanten op!
Ik duim voor jullie!

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:33

Ah wat sneu voor jouw en je paard. Ik snap dat je nu vol met emotie bent. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik duim dat het minder ernstig is dan het lijkt.

goldyc

Berichten: 760
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:38

Sterkte!

Ik heb mijn paard zo 3 maand geleden gevonden. Zij had een dikke pijp, zelfde been ans de jouwe. Heel de pijp stond zo dik als haar sprong. Ze kon nog wel wat stappen maar zodra het kon ging ze op drie benen staan. Resultaat; flinke peesblessure, het is nog niet zeker of het ooit geneest (aangezien er wel meer dinge nu fout zijn met mijn paard, bij een normaal paard zou dit genezen), maar we geven het een kans. Over 2,5 maanden controle-echo en as er dan verbetering zichtbaar is, zal het genezen. Omdat ze intussen wel weer goed kan stappen enzo, staat ze wel weer in de groep, op aanraden van de DA.

Nogmaals Sterkte! Die van mij stond er eerst ook heel slecht bij met haar pees en de dag nadien steunde ze er alweer op. Hopelijk gaat het met dejouwe morgen ook al beter en blijkt het iets stoms te zijn.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:45

Wat een schrik TS! Houd je ons op de hoogte ?

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:04

Ik duim dat het meevalt. Heel veel sterkte.

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 00:08

Heel erg bedankt voor alle lieve woorden!

Ik blijf uiteraard stiekem op iets onschuldigs hopen, maar vrees dat het niet het geval is. Zit de hele avond maar te janken :n

Ik ben namelijk begin van dit jaar mijn allerliefste merrie verloren en dat is daardoor nu nog 100x zo heftige klap. Het doet je echt je kennis en kunde in twijfel trekken :o Met dit paard ben ik echt idioot voorzichtig geweest met trainen, bij de aankoop uiteraard ook volledig rx laten keuren, en ik weet dat hij nog eergisteren 100% gezond en topfit was. En nu verongelukt hij zich ineens in de wei :( iets waar ik weliswaar 0,0 invloed op heb, maar wat me alsnog heel erg over de zin van de hele paardenhobby doet twijfelen.

Ik zit ook nog heel erg in de knoop met mijn gevoelens merk ik. Dat zijn nu verdriet en angst die meer aan het woord komen dan mijn verstand, hou er aub rekening mee voordat je mij hier afbrandt :') maar ik denk stiekem... als mijn keuzes sowieso beperkt zijn tot een langdurig kreupel paard als weideversiering hebben staan, heb ik (heel egoïstisch) veel liever Fly nog bij me gehad.

Ik weet dat ik best overdramatisch loop te doen :o maar het voelt oprecht zo waardeloos -O-

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:12

Jeetje wat ontzettend heftig voor jou en Henk!

Ik blijf het volgen en duimen dat het iets onschuldigs is want dat is jullie gewoon gegund

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:17

Je hoeft echt niet na te denken over hoe anderen mensen je over zouden vinden komen. Jouw gevoel is jouw gevoel en al je emoties mogen er zijn. Bespreek deze ook met iemand dicht bij je. Dat je van angst naar verdriet naar hoop gaat en alles daartussen.
Je hoeft dat echt nooit goed te praten. Huil vooral als dat je oplucht. Je groot houden is jezelf voor de gek houden. Doe jezelf een lol en uit wat je voelt.

Ik duim voor jullie!

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:41

Sterkte TS. Ik begrijp je zorgen en verdriet. Hopelijk komt het goed.

ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 01:01

Wat klote, ik ken je zoektocht uit het paardenkooptopic en je hebt zoveel gedaan om nu te kunnen genieten van je hobby en dan dit. . Sterkte!

Avalanche

Berichten: 16207
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 01:41

Och sterkte meisje, wat vreselijk schrikken :(:)

miereneter

Berichten: 2588
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 05:57

Ik duim voor 'goed' nieuws vandaag van de dierenarts en beterschap voor je paard. Er kan zoveel aan de hand zijn, gelukkig ook veel letsel dat kan genezen.

Natuurlijk liggen je emoties nu overhoop, dit is gewoon kl*te. Hoop dat je nog even hebt kunnen slapen.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 06:56

Hier ook fingers crossed, toi toi en alle goede vibes jouw kant op

Lizenlotte
Berichten: 412
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:44

Oh nee toch, wat een schrik ;( ik heb je zoektocht meegekregen en weet nog hoe blij je was met Henkie na het verdriet om fly.. veel sterkte en ik hoop echt op het beste nieuws wat je nu kunt krijgen van de da vandaag.

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:54

Jeetje wat een schrik. Ik hoop echt dat het meevalt voor jullie beiden.

Neem je vandaag iemand mee naar de dierenart? Iemand die wat verder af staat en helpt onthouden wat er is en gezegd is?

prompter

Berichten: 11242
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:55

:(:) Ik ga heel hard duimen dat het helemaal goed komt!