[VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:51

Lekker op het gras zeg!

N.A.V. Je Facebook bericht, hoe groot is hij nu? :D

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:54

Knappe Azu! Heerlijk dat hij nu weer op de wei staat!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 19:55

MarlindeRooz schreef:
Lekker op het gras zeg!

N.A.V. Je Facebook bericht, hoe groot is hij nu? :D


Ja, super fijn!!

Haha, vooruit dan maar, hij is nu ong. 1.62. Niet zo groot dus als ‘ie soms lijkt. Wel al zeker 5 cm gegroeid!

En thanks Demi <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 20:52

Haha zat ik toch goed met m’n gokje! Hij groeit mooi!

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:38

Knappe Azu!! Ik zou ook bang zijn voor merrie's hoor! Onvoorspelbare wezens....

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 23:52

MarlindeRooz schreef:
Haha zat ik toch goed met m’n gokje! Hij groeit mooi!

Je zat in de buurt, ja! Grappig wel hoe velen hem groter inschatten. Hij is best opwaarts in beweging (ondanks gemis aan kracht).

@Flubberboot, ach, kunnen ze ook niks aan doen met al die hormonen!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 20:52

Hier het filmpje van gisteren :P


En even wat plaatjes die ik heb geschoten. <3 Clown en vooral showoff. :') <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles staat hier in het album: KLIK!

Vandaag ook weer een paar uur. Ze hebben even geraasd (vooral madame) maar stonden weer grotendeels gewoon heerlijk samen te eten. I love weideseizoen! _/-\o_
Beetje jammer dat het morgen nou opeens zo fris wordt. :')

Ik had voor morgen het idee om een nieuw hersenwerk spel van de modules te doen. Even kijken of dat gaat lukken. Ben bijna klaar met de cursus.

Ozosnel20
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:11

Veel plezier op dit nieuwe avontuur!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 10:38

Dankjewel @Ozosnel20. Dat zit helemaal goed! <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 08:23


AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 11:05

Zooooo, ik ben er weer om weer even wat foto's hier te spammen! :+ :D
Ik weet dat er mensen meelezen dus ik ga het toch maar hier helemaal uittypen in plaats van weer een losse ITP te maken.

We beginnen even met afgelopen week. Azumar is op zijn verjaardag gematcht met een andere driejarige ruin. Ze doen het super samen. P & P staan heerlijk hele dagen zij aan zij te grazen.

Ook ben ik verder gaan oefenen met het bitje indoen. Gaat súper goed! Ga gewoon nog even rustig door, komt helemaal goed. Video
Voor de leuk nog wat vrijheidsdressuur dingen geoefend. Jambette is nog niet bevestigd en laatst had hij even error toen ik het vroeg, dus ik had niet zó'n enthousiaste reactie verwacht. :') Wel super leuk, begint ergens op te lijken! _/-\o_ (mijn hoofd zegt ook genoeg haha)

Afbeelding

Hij was telkens 's avonds best moe van de weide, is toch even schakelen met nieuw vriendje. Dus niet heel veel gedaan verder. Wel een hersenwerkles gehad en toen merkten we ook dat hij wel wílde maar het gewoon niet zo goed lukte om in focus te komen. Toch interessant weer!
Afbeelding

Goooeeed, de voornaamste reden van dit uitgebreide verslag is ons dagje uit gisteren:
Gisteren hebben wij Azumar voor de eerste keer meegenomen naar vreemd terrein voor een clinic.
Deze werd verzorgd door Paard & Vitaliteit en de clinic was van Bo Kasbergen. Echt super geregeld, heel gemoedelijk! Prachtig terrein waar een rustige sfeer hing. Er waren boxen en weides waar je gebruik van mocht maken en een poetplaats. Er werd drinken en eten verzorgd en natuurlijk hadden we geweldig weer!

Goed... Azumar was met verhuizen en de keuring braaf op de trailer, maar zo bijna een jaar verder vond ik het wel spannend hoe hij het zou doen. Trailer gehuurd (was trouwens een beetje laag voor Azu?) en gaan met die banaan. Natuurlijk ging hij er zonder twijfelen op, stoere jongen!

Afbeelding

Tijdens de rit vrijwel geen onrust gevoeld. Eenmaal op locatie kwam hij braaf de trailer uit. Hij keek natuurlijk even rond 'waar ben ik nou beland?' maar liep super chill mee naar een landje die voor hem was vrijgehouden (super geregeld!!!). Hij ging heerlijk ontspannen staan eten, heeft even met alle buren geneusd en heeft ook even alle stress er af gerold! :P

Afbeelding

Afbeelding

Wij mochten de dag aftrappen. Ik had dus geen idee wat we precies gingen doen, haha. Ik weet wel wie Bo is en wat hij doet, maar ik wist niet zo goed wat ik van de training kon verwachten. Even met Bo gepraat over Azu en onze trainingen. En toen begonnen met werken aan de lijn. Bo ging eerst even kijken/voelen. Ik zat dus even aan de zijlijn. Wat mij (en bokker @Euridicey, die ook mee kwam kijken) gelijk opviel, was dat Azu tussendoor telkens zelf ging afvloeien door zijn hoofd laag te houden. Ik heb hem geleerd hoofd laag te doen (met R+) en nu zie ik hem dat regelmatig na inspanning (mentaal en fysiek) zelf doen. Ik vind dit zo grappig en super knap van hem. :D Het staat op video maar ik heb het helaas niet op foto.

Afbeelding

Afbeelding

En toen mocht ik. Dat was best even schakelen. Ik volg veel lessen via E-quine en hoewel daarin een hoop overeenkomt, waren er ook verschillen waardoor ik af en toe echt *error* kreeg. :') Ik was zo bezig met hoe en wat dat ik zelfs op een moment de lijn losliet omdat ik zo in mijn hoofd bezig was dat ik niet doorhad hoe ontspannen ik die lijn vast had, en Azu echt dacht 'huh'? :Y) _O-
Anderzijds ben ik echt trots op mezelf dat ik de hele tijd heb staan glunderen en gewoon een best wel grote angst heb overwonnen (naar vreemd terrein gaan) zonder kotsmisselijk in het midden van die roundpen te staan!

Afbeelding

Afbeelding

Er zaten een paar leuke stukken tussen en ik vind het ontzettend leuk om te zien hoe geconcentreerd we bezig zijn met elkaar! Dat oor dat telkens op mij gericht is bijvoorbeeld. <3 Het is natuurlijk geen mega resultaat gelijk, maar de ontspanning die we hadden was zooo fijn. Azumar liet me heerlijk stuntelen, hij is zo eerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna tevreden en vol met nieuwe info terug naar de weide, sjoksjok. Echt super braaf! Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Afbeelding

We hebben nog wat van de andere lessen gezien en Azumar heeft een meting met een Lecher antenne gehad. Was bijzonder om te zien en we gaan even kijken waar we hem eventueel nog kunnen ondersteunen! Daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Paparazzi Chantal
Afbeelding

Hij laadde weer zonder twijfel in en was weer ontzettend braaf. Voelden iets meer onrust maar geen gekke dingen. Eenmaal weer thuis was hij direct weer helemaal chill en ik gok zo dat 'ie heel goed heeft geslapen vannacht. :Y)

Ik ben hartstikke trots op ons; helemaal op Azumar natuurlijk! We hebben heel veel complimentjes gekregen hoe lief en knap Azumar was en dat hij zo fijn was met de clinic. :D
M.b.t de inhoud van de clinic heb ik weer dingen geleerd. Ik heb geleerd dat ik een heleboel in theorie al goed begrijp. O:) Dat ik een hoop al toepas (op mijn manier) en ook dat er dingen in deze methode zijn die ik juist níet ga toepassen in onze trainingen. Met deze oefening kan ik het cirkelen naar het libertywerk toe weer een beetje beter aanpakken. Het was erg interessant. :j

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:46

Super leuke foto's! Super dat hij zich goed gedragen heeft! Puppy paard wordt volwassen <3

Klinkt als een nuttige clinic!!!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:01

Wat een geweldige ervaring heb jij gehad! Leuk om te lezen!

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:04

Klinkt als een topdag en wat een ontzettend leuke combinatie zijn jullie toch! Onwijs mooi om te zien hoe jij echt kijkt naar je paard en wat hij wil en nodig heeft :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 21:49

DemiSisa schreef:
Klinkt als een topdag en wat een ontzettend leuke combinatie zijn jullie toch! Onwijs mooi om te zien hoe jij echt kijkt naar je paard en wat hij wil en nodig heeft :)

:+: Lief!!
Volgende keer moet je mee, dat lijkt me gezellig!

Muga schreef:
Wat een geweldige ervaring heb jij gehad! Leuk om te lezen!

Ja, echt wel. En wat maakte ik me er druk om. Helemaal nergens voor nodig, hihi. :D

Flubberboot schreef:
Super leuke foto's! Super dat hij zich goed gedragen heeft! Puppy paard wordt volwassen <3

Klinkt als een nuttige clinic!!!

Toch stiekem wel een beetje maar het is nog steeds mijn puppy <3

Ik ben nog steeds aan het glunderen van eergisteren hoor. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje ga ik nog in elkaar flansen. Ben er nog helemaal moe van en was gisteren zelfs ziekjes als resultaat van de spanning. :')

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:07

AlwaysH schreef:
DemiSisa schreef:
Klinkt als een topdag en wat een ontzettend leuke combinatie zijn jullie toch! Onwijs mooi om te zien hoe jij echt kijkt naar je paard en wat hij wil en nodig heeft :)

:+: Lief!!
Volgende keer moet je mee, dat lijkt me gezellig


Deal! Lijkt me leuk! :D

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:07

Leuke foto's! :D En knap van Azu dat hij het al zo goed deed op vreemd terrein!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 10:57

Hadieho! :D
Wilde even tussendoor updaten. We doen heel rustig aan met de hitte en de vakanties. Hij groeit echt als kool op de weide, staat nu in een kudde van ong 20 paarden met schaduw, zandplek en spartelvijver!
Hij heeft een beetje een soort allergische reactie (zie eerste foto) op zijn schouder/borstkast. Maar hij heeft geen jeuk en het trekt langzaam weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb hem voor de eerste keer in liberty (nog aan de lijn hoor) in de bak gewerkt. Ging super! Hij schrok wel eens van de shetlander in de weide er naast maar verder fijn te bewerken en konden ook super inparkeren aan het einde van de training (dat is een indicatie dat hij ontspannen in focus is, want als hij spanning heeft dan negeert hij de hulpen of gaat willekeurige dingen als antwoord geven). Beiden bakken zijn trouwens geprobeerd voor de hitte. Ook voor de eerste keer terwijl stalgenootje haar paard longeerde. Hij keek er niet van op. :)
Screens en fail filmpje: https://www.instagram.com/p/CtOHPotoMB7/

Afbeelding

Hangen vanaf de opstapkruk is no big deal. :P
Afbeelding
Afbeelding

Sowieso de bbp ook geen probleem. Binnenkort neemt mijn instructrice een licht trainingszadeltje mee (soort racezadel), dan gaan we die met dubbele longe etc gebruiken.
Opsomming foto's/video's voor de hitte: https://www.instagram.com/p/CtWw2saIO8i/

De enige training die ik deze hitte heb gedaan, is (vliegen)spray training. Na één sessie gaat het al een stuk beter. Maandag weer even oefenen. Gelukkig kan hij nog wel even zonder spray, ik wil niet overhaasten! We doen verschillende oefenen, het leukste vindt Azu achter de sprayende fles aanlopen; zijn speelsheid wint dan toch en hij trekt er dan zo schattig op af. Op deze manier zoekt hij zelf de druk op en went hij goed aan het geluid. :)

Afbeelding

Gisteren wilde hij wel wat doen, want toen ik hem zijn supplementen gaf in de weide kwam hij super lief achter me aan gesjokt. Lekker gewandeld en even kleefkruid geplukt (jummy vindt Azu). Hij is zo lief. <3

Verder doen we niet zoveel. Ik wil als het iets koeler is wat liberty oefeningen gaan doen. We zitten ook met vakanties, zomer activiteiten etc. Dus hij amuseert zich heerlijk op de weide. Alleen maar fijn voor het groeien!
'S nachts staat hij nog wel op stal. Dan kan hij lekker even hooi eten en hij ligt dan ook vaak in rem slaap.

Afbeelding

Vriendje <3 <3 <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 11:55

Zijn jullie er klaar voor…?!

I did a thing!! <3 :):)
Afbeelding
Afbeelding

Later meer, ik moet werken op mijn roze wolk. Droompaard <3 :+:

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:38

AlwaysH schreef:
Zijn jullie er klaar voor…?!

I did a thing!! <3 :):)
[ [url=m/ESZTGx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lk6sQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Later meer, ik moet werken op mijn roze wolk. Droompaard <3 :+:


Echt super gedaan joh! Onwijs mooi hoe je het allemaal heel rustig en spelenderwijs met hem oppakt. En zo tof om te zien hoe hij daar zo rustig en ontspannen op reageert. Trots op jullie! <3

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:49

AlwaysH schreef:
Zijn jullie er klaar voor…?!

I did a thing!! <3 :):)
[ [url=m/ESZTGx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lk6sQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Later meer, ik moet werken op mijn roze wolk. Droompaard <3 :+:

Super gedaan!!!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur! Pirate Jack’s Azumar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:00

Ahh wat goed *\o/*

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 10:15

Ik ben op vakantie, vandaag een druilerige dag, dus ik ga even updaten! :)

Nog even terugkomend op mijn spontane idee van hierboven; het voelde als een heel goed moment. We waren relaxed, ik had een (veel te laag) krukje voor het hangen en koekjes (die zijn heel belangrijk vindt Azu). Dus toen zat ik er opeens op! :D

En nee, ik ga hem helemaal nog niet inrijden. Eerst wat meer kracht opbouwen vanaf de grond, want hij is momenteel echt een mega slungel. Daar ga ik ook wat meer werk in steken na de zomervakantie; daar is hij denk ik wel klaar voor. :j Even een beetje aanwakkeren en met wat spiertjes bezig. En niet alleen in de cirkel, maar het plan is om adh in de bak te gaan werken. Kunnen we gelijk wat aan zijn concentratievermogen werken!

Goed, de reden dat ik eigenlijk even wilde updaten is dat ik gisteren precies een jaar geleden foto’s van hem in mijn pb op fb kreeg. Dus ik heb op chronologische volgorde een video gemaakt. Je ziet hem (ons) groeien. <3 _/-\o_



Edit; ook wel leuk om toe te voegen, is dat ik na deze zomer ga beginnen met een opleiding tot paardengedragstherapeut. In eerste instantie paardengedragsadviseur, daarna kan ik door. Super veel zin in!

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:18

Maar als je er één of twee keer per week op stapt en netjes één lange zijde rijdt, ben je ook bezig met inrijden :j

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 10:32

ikke schreef:
Maar als je er één of twee keer per week op stapt en netjes één lange zijde rijdt, ben je ook bezig met inrijden :j


Haha, maar dat ga ik dus nog niet doen. Eerst dat zonder ruiter. Geen idee wanneer ik weer opstap, dat zien we vanzelf. :P