Het grote working equitation topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lideli

Berichten: 2447
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:36

Ik kwam deze tegen op Facebook Afbeelding

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:06

xDenies schreef:
Ik ga kijken of ik een WE clinic van Ton van Duivenvoorden op stal (bergen op zoom) georganiseerd krijg. Ik hoor heel veel goede verhalen over hem en daarnaast neemt hij zelf attributen mee, dat vind ik wel echt een heel groot pluspunt.
Iemand al eens les van hem gehad?


Ja, was erg fijn! Had wel t idee dat hij t soms wat lastig vond om leken/beginners les te geven op de een of andere manier. Maar toch hebben we veel geleerd. Blijft natuurlijk ook lastig als je een combinatie niet kent.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:39

Ik ga een clinic van Ton Duivenvoorden in Bergen op Zoom plannen en heb mogelijk ruimte voor paarden van buitenaf.

Er is nog geen datum. Kosten weet ik al wel. Stuur maar een PB met interesse.

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:04

Hoi, ik spring in als groot liefhebber van de WE!
Heb zelf een luso merrie die de WE zelf ook erg leuk vindt, ze wordt helemaal enthousiat maar ikzelf ook hoor haha.

Tot nu toe alleen clinics gereden en geen wedstijden.
Bij Romy Huisman clinic en WE weekend en 3 clinics bij Marco Boavista.
Vind persoonlijk Marco heel erg fijn les geven.

Maar even een vraag: Ik woon in Dronten en weet dat je lessen WE kunt volgen bij Sofie Timmer in Lelystad en Marco daar eens in de zoveel tijd komt. Alleen mijn paard staat in Doornspijk (tussen Elburg en Nunspeet) bij iemand aan huis. Weten jullie iemand daar in de omgeving die les WE geeft?
Voor Marco moet je minimaal 5 personen hebben, maar dat gaat niet lukken.

Mijn dank is groot!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:59

Misschien Ton Duivenvoorden? Die zit in Hierden. Weet niet als hij op locatie les geeft?

Hier nog een weekje tot onze eerste WE wedstrijd. Helaas nog steeds niet bekend als ik op zaterdag of zondag moet starten. Heb er wel enorm veel zin in maar vind het ook wel spannend.

Ik heb alleen nog helemaal niet nagedacht over achtergrond muziek. Is dit verplicht in de WE0?

Daarnaast ga ik binnenkort starten met lessen bij Hester. Heel veel zin in! :D

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:47

DeniseSoares schreef:
Hoi, ik spring in als groot liefhebber van de WE!
Heb zelf een luso merrie die de WE zelf ook erg leuk vindt, ze wordt helemaal enthousiat maar ikzelf ook hoor haha.

Tot nu toe alleen clinics gereden en geen wedstijden.
Bij Romy Huisman clinic en WE weekend en 3 clinics bij Marco Boavista.
Vind persoonlijk Marco heel erg fijn les geven.

Maar even een vraag: Ik woon in Dronten en weet dat je lessen WE kunt volgen bij Sofie Timmer in Lelystad en Marco daar eens in de zoveel tijd komt. Alleen mijn paard staat in Doornspijk (tussen Elburg en Nunspeet) bij iemand aan huis. Weten jullie iemand daar in de omgeving die les WE geeft?
Voor Marco moet je minimaal 5 personen hebben, maar dat gaat niet lukken.

Mijn dank is groot!


Mijn paard staat in oosterwolde en per maart komt er een vriendin bij ons staan die ook WE wil gaan rijden, ook heb ik een andere vriendin die in de buurt staat en al WE wedstrijden rijdt. Als we ons verzamelen dan zitten we al op 4 man, ik denk dat met een klein oproepje op bv FB we zo de 5e man gevonden hebben om Marco op locatie te laten komen!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:19

xDenies schreef:
Ik ga een clinic van Ton Duivenvoorden in Bergen op Zoom plannen en heb mogelijk ruimte voor paarden van buitenaf.

Er is nog geen datum. Kosten weet ik al wel. Stuur maar een PB met interesse.


Datum is geprikt, 3 maart 2024 :) Bij interesse laat het vooral weten!

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:47

Ania schreef:
DeniseSoares schreef:
Hoi, ik spring in als groot liefhebber van de WE!
Heb zelf een luso merrie die de WE zelf ook erg leuk vindt, ze wordt helemaal enthousiat maar ikzelf ook hoor haha.

Tot nu toe alleen clinics gereden en geen wedstijden.
Bij Romy Huisman clinic en WE weekend en 3 clinics bij Marco Boavista.
Vind persoonlijk Marco heel erg fijn les geven.

Maar even een vraag: Ik woon in Dronten en weet dat je lessen WE kunt volgen bij Sofie Timmer in Lelystad en Marco daar eens in de zoveel tijd komt. Alleen mijn paard staat in Doornspijk (tussen Elburg en Nunspeet) bij iemand aan huis. Weten jullie iemand daar in de omgeving die les WE geeft?
Voor Marco moet je minimaal 5 personen hebben, maar dat gaat niet lukken.

Mijn dank is groot!


Mijn paard staat in oosterwolde en per maart komt er een vriendin bij ons staan die ook WE wil gaan rijden, ook heb ik een andere vriendin die in de buurt staat en al WE wedstrijden rijdt. Als we ons verzamelen dan zitten we al op 4 man, ik denk dat met een klein oproepje op bv FB we zo de 5e man gevonden hebben om Marco op locatie te laten komen!



Met minimaal 5 man komt hij op locatie ja!
Trailer is in de omgeving makkelijk te regelen, dus dat scheelt dan ook.Doornspijk-> Oosterwolde is zo'n 15 minuutjes.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:05

Vandaag hebben wij onze WE debuut gehad in de introductie klasse.

Dressuur ging heel fijn, Miley vond het wel raar dat je bij het hand veranderen niet hoefde te verruimen dus moest haar wel even bij me houden. In de dressuur hadden we 66,53%

Trail ging daarna echt heel goed, toen ze de baan in ging vond ze het eerst allemaal wat vreemd maar daarna deed ze alles netjes. Hier hadden we 73%, alle obstakels hadden we een 7,0 of hoger.

Heel erg tevreden over onze debuut en daarnaast een mooie 2e plaats als resultaat.

We gaan nu lekker maandelijks trainen bij Hester en dan volgend jaar eens WE1 starten. :D

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:18

roosjenat schreef:
Vandaag hebben wij onze WE debuut gehad in de introductie klasse.

Dressuur ging heel fijn, Miley vond het wel raar dat je bij het hand veranderen niet hoefde te verruimen dus moest haar wel even bij me houden. In de dressuur hadden we 66,53%

Trail ging daarna echt heel goed, toen ze de baan in ging vond ze het eerst allemaal wat vreemd maar daarna deed ze alles netjes. Hier hadden we 73%, alle obstakels hadden we een 7,0 of hoger.

Heel erg tevreden over onze debuut en daarnaast een mooie 2e plaats als resultaat.

We gaan nu lekker maandelijks trainen bij Hester en dan volgend jaar eens WE1 starten. :D


Wat gaaf!!!!

miereneter

Berichten: 2566
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:39

Wat een scores, roosjenat, ik kan geloven dat dit naar meer smaakt!

Igniss

Berichten: 1003
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 00:55

Wat een enorm leuk topic!

Ik zal hier vooral meelezen en als we daadwerkelijk meer richting de WE training gaan vast ook meer posten. Maar het leek me wel zo aardig om even hallo te zeggen.

Hier is WE ook een droom voor de toekomst. Ze is pas sinds begin dit jaar onder het zadel dus we doen alles rustig aan (zeker gezien we geen bak op stal hebben en we daarvoor een stukje moeten rijden)

Op het moment trainen we vooral naar een goede balans en gedragenheid. Ze vind het allemaal nog lastig en heeft ook niet het meest makkelijke lijf :Y)

Wat zijn 'makkelijke' dingen die we zo nu en dan kunnen meepakken in de training volgens jullie?

Afbeelding
Groetjes van mij en Makuya!

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 01:31

fransje23 schreef:
Gaat er nog meer mensen naar Exloo in januari? Inschrijving is open gegaan!


[ [url=m/yNdCYr.png]Afbeelding[/url] ]


Jazeker. Ik start met Spike de 3. Morgen ons debuut in Stuijvezand.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:11

roosjenat schreef:
Vandaag hebben wij onze WE debuut gehad in de introductie klasse.

Dressuur ging heel fijn, Miley vond het wel raar dat je bij het hand veranderen niet hoefde te verruimen dus moest haar wel even bij me houden. In de dressuur hadden we 66,53%

Trail ging daarna echt heel goed, toen ze de baan in ging vond ze het eerst allemaal wat vreemd maar daarna deed ze alles netjes. Hier hadden we 73%, alle obstakels hadden we een 7,0 of hoger.

Heel erg tevreden over onze debuut en daarnaast een mooie 2e plaats als resultaat.

We gaan nu lekker maandelijks trainen bij Hester en dan volgend jaar eens WE1 starten. :D


He wat leuk, gefeliciteerd! Ik vond jullie ene leuke combinatie :)
nog leuke filmpjes ( jij was met die go pro toch?)

Ben zelf 3e geworden tot mijn grote verbazing

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:58

hobbelheks schreef:
roosjenat schreef:
Vandaag hebben wij onze WE debuut gehad in de introductie klasse.

Dressuur ging heel fijn, Miley vond het wel raar dat je bij het hand veranderen niet hoefde te verruimen dus moest haar wel even bij me houden. In de dressuur hadden we 66,53%

Trail ging daarna echt heel goed, toen ze de baan in ging vond ze het eerst allemaal wat vreemd maar daarna deed ze alles netjes. Hier hadden we 73%, alle obstakels hadden we een 7,0 of hoger.

Heel erg tevreden over onze debuut en daarnaast een mooie 2e plaats als resultaat.

We gaan nu lekker maandelijks trainen bij Hester en dan volgend jaar eens WE1 starten. :D


He wat leuk, gefeliciteerd! Ik vond jullie ene leuke combinatie :)
nog leuke filmpjes ( jij was met die go pro toch?)

Ben zelf 3e geworden tot mijn grote verbazing


Bedankt! Jij ook gefeliciteerd! :D Moest even spieken in je profiel naar je gezicht, maar ik herken je weer haha. Zijn voor mij allemaal nog onbekende namen :Y)

Nee ik was niet degene met de Go Pro haha. Ik had een zwarte pony, met bruine set :D

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:26

Ja diepzwarte pony met bruine set had ik wel, dacht dat jij ook de go pronged maar in de war dus :D

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 23:03

Hier tussen al verhuis perikelen door ook gestart in Stuifzand. Helaas veel spanning en dus niet zo best. Wel eerste keer WE3 gestart. Dus de kop is eraf. Nu de kür aanpassen en beter eigen maken en op naar Exloo ❤️

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:40

Hallo

Ik kom even binnenvallen

Ik wil graag wat dingen leren aan de hand op de grond later misschien erop.
Voornamelijk omdat mijn paard hoog in energie kan zitten en ik kan haar niet meer aarden

Wie weet er een goede lesgever omgeving Breda die eerst op locatie kan komen

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:29

Hier iemand afgelopen weekend nog gestart in Stuifzand?

Wij gisteren in de introductie klasse. Eerst de stijltrail die ging iets minder als vorige keer maar alsnog een mooie 70%

Tijdens losrijden dressuur was ze in galop aan het bokken en dat deed ze tijdens de proef ook. Ik denk dat ze een beetje fanatiek was door de harde wind en alle regen, wel jammer dat drukte onze score naar beneden. We hadden bijna 60%.

Geen hoge plaatsing dit keer maar dat had ik ook niet verwacht na de dressuur. We zijn mooi in de middenmoot geëindigd :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:44

Ik was ook in Stuifzand. Helaas ook lage punten, maar goed, het blijft een jurysport. In de trail eindelijk wel over de brug ( na een met jury erover)

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:01

Hier ook gestart. Dressuur iets tegenvallende score. De trail in de WE3 (2e keer dit niveau) een mooie 63% gereden en speed een 2e tijd. Al met al tevreden. Nu de dressuur weer

fransje23

Berichten: 15395
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:17

Hi! Het topic even nieuw leven ingeblazen!

Mochten er mensen interesse hebben in Working Equitation clinics in Noord-Holland.
De rijvereniging in Heiloo organiseert een serie van drie clinics olv Karin van der Sluis.

Meer informatie via Facebook of via pb

miereneter

Berichten: 2566
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:27

Ja, ik zag 'm op Facebook en heb me aangemeld. Hoop zo dat er nog plek is. Lijkt me enorm leuk.
Heiloo is voor ons goed te doen (vanuit Amsterdam). Zou wel de eerste keer op een andere locatie zijn voor mijn jonge paard. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn.

fransje23

Berichten: 15395
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:25

Leuk, dan zie ik je waarschijnlijk aangezien ik het samen met een clubgenoot organiseer!

We gaan vanavond de mail van vandaag beantwoorden.
Inschrijvingen gingen heel hard!

miereneter

Berichten: 2566
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:59

Dan duim ik voor mezelf :D . Heel erg leuk dat jullie dit organiseren!