Pony indirect word gedumpt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3795
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:06

Begin even bij het begin. Ken je deze mensen? Zag je een adv en wilde je wel een pony bij en ben je gaan kijken? Of hoe kom je bij deze pony terecht?
Wat heb je gezegd toen je daar was? Hoe weten zij jouw adres?

Wat als je zegt je kunt hem hier wel neerzetten maar ik breng hem net zo hard weer terug?

Iets meer uitleg maakt het voor iedereen duidelijker

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:09

Huh ik snap het ff niet, heb je dat die nu al bij jou op stal staan?

Zijn ze hem komen brengen, heb je hem bekeken, wou je er vanaf zien en hebben ze hem simpelweg laten staan?

Of ben je eerst bij hen wezen kijken? En zo ja, hoe komt dat dier dan op jouw terrein?

Heb je ook betaald? Paspoort? Koop gesloten die je nu wilt ontbinden?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:10

Zijn het vrienden/kennissen? Maar ze verkopen niet dan?
Als het vrienden/kennissen zijn begrijp ik ergens wel dat je gaat kijken. Maar toch niet bij wild vreemde en die weten ook niet waar je staat met je andere paard.

Oudje

Berichten: 15
Geregistreerd: 18-03-19
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Pony indirect word gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:20

Ervan uitgaande dat dit een waar verhaal is...

Je bent gaan kijken bij een pony, die vind je leuk alleen komt het niet uit en heb je nee gezegd. Logisch.

Nu staat er toch een pony bij jou want ze hebben die pony er gewoon bijgezet. Niet logisch.

Is er iemand bij je in de buurt die jou hiermee kan helpen? Bel desnoods de politie (niet het noodnummer).

Nog een vraag: Heb je voor de pony betaald? Ken je deze mensen?

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:20

lolotjeh schreef:
rien10 schreef:
Nou, dan is het onderwerp afgesloten. Mooi. Ook weer opgelost.

Nee is niet opgelost. Ondanks dat ik heel duidelijk ben walsen ze over mij heen als of het niks is... Het is ook zo ze brengen hem en laten hem bij mij achter... Dus tja ben dus gedwongen. Gelukkig heb ik wel die ruimte dat is geen probleem...



Nee hoor je hoeft de pony op geen enkele manier zorg te verlenen, niet jou paard en ook gen pension paard waar je ja tegen hebt gezegd. Dit in een berichtje mededelen per datum ophalen anders per dag 10euro stalling betalen etc en dan je rechtsbijstand erop zetten.

In principe kan je hem dus gewoon loslaten niet jou zorg

Politie doet niks is civiele zaak dus via rechter/advocaat

Lieser
Berichten: 1527
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:28

lolotjeh schreef:
Ze staan er op en zetten hun voeten in soort van beton en willen ook echt niet afwijken...

Met hun voeten in het beton is de kans klein dat ze de veewagen kunnen besturen, dus die pony gaat voorlopig nergens heen.

Boras
Berichten: 9954
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:33

Wij kunnen je hier niet bij helpen, ts.

Vraag iemand in je directe omgeving om hulp. Die kent jou en kan zich er eventueel op jouw verzoek actief mee bemoeien.

Het is lastig als je je grenzen niet goed aan kunt geven en wanneer mensen daar misbruik van maken. Dat idee krijg ik bij deze kwestie.

Succes ermee, ts. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:50

wat een gezeik...ik geloof er eigenlijk geen snars van.
Ik dacht eerst: jij wilt hem, verkopers willen hem gelijk kwijt, maar jij wilt hem pas later..ja, dan hebben de verkopers het recht om te zeggen: nope..dan niet. En heb jij geen pony...

maar hij staat dus ook al bij je...dan verkoop je hem toch gewoon weer? Je hebt er niks voor betaald ws want je wilde hem niet, dus problem solved

jazzejam

Berichten: 399
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:52

:+ mag het niet hopen dadelijk blijkt het per toeval een tinker te zijn. :')

Maar wat een brutale mensen, als je duidelijk met hen hebt gecommuniceerd (misschien handig dit ook ergens als bewijs te hebben bijv appje of mail.) Dan is het de deur dicht houden desnoods even assistentie van imposante vader/ broer/ kennis.

prompter

Berichten: 11167
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Pony indirect word gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:53

Volgens TS haar eerdere berichten heeft ze een beperking. We hebben hier pas nog een heel topic over gehad. Ik vind de flauwe reacties hier dan ook niet echt gepast.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:56

Toch kan zoiets wel.Al is er tegenwoordig zoveel vraag naar paarden dat het niet gauw meer zal gebeuren.Ik heb een gehuurde pensionbox en ik werd ook ooit s,avonds gebeld door de pensionhouder dat er een paard in gezet was wat ik niet had afgesproken en die ik nooit gezien had. Ik was toen na het overlijden van mijn vorige wel op zoek en had met de eigenaren van deze wel overlegd maar het leek me toch niets en ik ben hem ook niet gaan bezichtigen.Stalgenootjes van mij waren zich ermee gaan bemoeien en hadden het paard opgehaald! Terwijl ik gezegd had niet te willen. Ik ging natuurlijk kijken en hij was best leuk.Anders zou hij naar de slacht moeten of zo zeiden ze dus ik vond het zielig.Maar zakelijk lukte het niet met de eigenaren (een heel lang verhaal) en ik heb hem een half jaar onderhouden terwijl zij nog kwamen rijden en ruzie maken dus toen weer laten ophalen.Ik had in elk geval zijn winterstalling betaald.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:05

Dus zodra iemand een paard in jouw gehuurde stal zet is hij gelijk van jou Anjali? Hoezo kan dat wel?

Ik had de stal houder vriendelijk verzocht mijn stal te ontruimen...

TS. Stel dat ze het paard bij jou in de wei zetten, politie bellen dat er een vreemd paard staat. Op laten halen. Klaar is kees.

Balko

Berichten: 1139
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:39

prompter schreef:
Volgens TS haar eerdere berichten heeft ze een beperking. We hebben hier pas nog een heel topic over gehad. Ik vind de flauwe reacties hier dan ook niet echt gepast.


Ik denk dat je haar met iemand anders verward want mijn nieuwsgierige ik is even gaan teruglezen maar ik zie laatste echt actieve tijd in 2017.
Of moet ik nog verder lezen?
Daar je het over een topic van pas geleden hebt ben ik niet heel diep gaan graven :')

prompter

Berichten: 11167
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:50

Dat topic van pas geleden staat op forumzaken: [FZ] Omgang met mensen met een beperking op bokt. Ik heb niet naar de datum van de berichten van TS gekeken, maar vond dat al vrij snel. Ik vind het wel fijn om een beetje rekening te houden met de poster, en niet al te snel in flauw gedrag te vervallen als iemand net iets anders dingen opschrijft dan de rest :)

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:53

lolotjeh schreef:
rien10 schreef:
Begrijp ik goed dat iemand een pony te koop heeft staan, jij bent gaan kijken om hem eventueel te kopen, en nu verwachten de verkopers dat je de pony ook daadwerkelijk van hen overneemt?


Ze staan er op en zetten hun voeten in soort van beton en willen ook echt niet afwijken...


Heb je hem betaald ? Zo niet gewoon kortaf zeggen dat je hem niet neemt en hen desnoods blokkeren. Lijkt mij dat jij hun de kans geeft om zo dwingend te zijn, je mag best wat duidelijker zijn als ze het niet lijken te begrijpen.

Edit: ik zie dat ze hem gebracht hebben. Jij hebt hen dus toegang gegeven tot jouw terrein als ik het goed begrijp. Kan iemand die je kent niet even helpen met communiceren naar hun en hem desnoods terug aan hun voordeur gaan afzetten ?
Laatst bijgewerkt door betadine op 08-06-22 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pony indirect word gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:56

Als je zelf niet zo sterk in je schoenen staat heb je dan niet iemand die je kan helpen? Een vriend of familielid die namens jou die mensen aanspreekt?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 00:15

prompter schreef:
Volgens TS haar eerdere berichten heeft ze een beperking. We hebben hier pas nog een heel topic over gehad. Ik vind de flauwe reacties hier dan ook niet echt gepast.


Maar dan is het alsnog vreselijk. In hoeverre mag TS dan beslissingen nemen en een grote aankoop als een paard zelf doen?
En dan zouden deze verkopers misbruik maken van haar beperking? Dan heeft ze hoop ik begeleiding en wordt er goed ingegrepen.

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 06:30

anjali schreef:
Toch kan zoiets wel.Al is er tegenwoordig zoveel vraag naar paarden dat het niet gauw meer zal gebeuren.Ik heb een gehuurde pensionbox en ik werd ook ooit s,avonds gebeld door de pensionhouder dat er een paard in gezet was wat ik niet had afgesproken en die ik nooit gezien had. Ik was toen na het overlijden van mijn vorige wel op zoek en had met de eigenaren van deze wel overlegd maar het leek me toch niets en ik ben hem ook niet gaan bezichtigen.Stalgenootjes van mij waren zich ermee gaan bemoeien en hadden het paard opgehaald! Terwijl ik gezegd had niet te willen. Ik ging natuurlijk kijken en hij was best leuk.Anders zou hij naar de slacht moeten of zo zeiden ze dus ik vond het zielig.Maar zakelijk lukte het niet met de eigenaren (een heel lang verhaal) en ik heb hem een half jaar onderhouden terwijl zij nog kwamen rijden en ruzie maken dus toen weer laten ophalen.Ik had in elk geval zijn winterstalling betaald.


Ook een bijzonder verhaal zal ik maar zeggen. Dreigen met slacht en jij vond het zielig, en dan ga je maar betalen??? Beetje dom eigenlijk.

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 06:32

prompter schreef:
Volgens TS haar eerdere berichten heeft ze een beperking. We hebben hier pas nog een heel topic over gehad. Ik vind de flauwe reacties hier dan ook niet echt gepast.


Ok dan, aangezien ik geen berichten terug lees kan ik ook niet weten wat jij nu beweert over TS. Blijft vaag verhaal en de reacties snap ik wel.

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Pony indirect word gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 07:44

Breng hem maar door naar mij. De goedkope paarden kan ik niet vinden. Plek genoeg voor een 3e in de wei

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:07

CharleyT schreef:
anjali schreef:
Toch kan zoiets wel.Al is er tegenwoordig zoveel vraag naar paarden dat het niet gauw meer zal gebeuren.Ik heb een gehuurde pensionbox en ik werd ook ooit s,avonds gebeld door de pensionhouder dat er een paard in gezet was wat ik niet had afgesproken en die ik nooit gezien had. Ik was toen na het overlijden van mijn vorige wel op zoek en had met de eigenaren van deze wel overlegd maar het leek me toch niets en ik ben hem ook niet gaan bezichtigen.Stalgenootjes van mij waren zich ermee gaan bemoeien en hadden het paard opgehaald! Terwijl ik gezegd had niet te willen. Ik ging natuurlijk kijken en hij was best leuk.Anders zou hij naar de slacht moeten of zo zeiden ze dus ik vond het zielig.Maar zakelijk lukte het niet met de eigenaren (een heel lang verhaal) en ik heb hem een half jaar onderhouden terwijl zij nog kwamen rijden en ruzie maken dus toen weer laten ophalen.Ik had in elk geval zijn winterstalling betaald.


Ook een bijzonder verhaal zal ik maar zeggen. Dreigen met slacht en jij vond het zielig, en dan ga je maar betalen??? Beetje dom eigenlijk.

Ik vond dat inderdaad zielig en ik had toch een lege stal,en ik vond het paardje toen ik hem zag ook leuk.Ik zou hem dan voor niets krijgen als de eigenaressen nog mochten komen.Het kwam er echter op neer dat ze mij alles lieten betalen ,ik er zelf haast niets mee mocht en zij zich als eigenaren bleven gedragen en de baas speelden.Zij hadden deze constructie bedacht omdat ze zelf geen geld maar hadden. Maar dit was zo niet leuk voor mij en ik bood toen een fors bedrag voor het paardje om hem gewoon te kopen en dat zij dan niet meer mochten komen.Dat wilden ze niet en daarom was het,oftewel zelf de stalling gaan betalen oftewel weer meenemen.Dat laatste deden ze dus. Nou trap ik in zoiets niet meer in hoor.Men heeft wel vaker geprobeerd me een paard te verkopen die dan anders geslacht zou worden,wetende dat ik dat zielig vind.Maar ik kan ze niet allemaal redden en dat waren dan ook nog paarden waar ik geen klik mee had.Als ik er wel een klik mee heb dan is er mezelf kennende toch weer kans dat ik er toch wel weer intrap voor zover ik het financieel nog kan.Maar dan wel zonder de ex-eigenaren.

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Pony indirect word gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:01

Tsja lastig, maar als je die pony niet wilt hebben komen ze het terrein niet op lijkt mij. Of je moet hem gratis krijgen als je het dan wil. :=

Ik denk dat ze zo stellig zijn omdat je waarschijnlijk (let op: dat denk ik) zelf ook twijfelt over wat te doen. En dat je die twijfel ook gewoon geuit hebt en zij dat nu als definitief beschouwen.

Boras
Berichten: 9954
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:45

prompter schreef:
Volgens TS haar eerdere berichten heeft ze een beperking. We hebben hier pas nog een heel topic over gehad. Ik vind de flauwe reacties hier dan ook niet echt gepast.


Hoe het ook zit met de ts, de reacties zijn pas echt van een niveau om je zorgen over te maken. Dat verveelt sommigen blijkbaar nooit. Als er 1 begint, buitelt de rest er overheen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:34

Boras schreef:
prompter schreef:
Volgens TS haar eerdere berichten heeft ze een beperking. We hebben hier pas nog een heel topic over gehad. Ik vind de flauwe reacties hier dan ook niet echt gepast.


Hoe het ook zit met de ts, de reacties zijn pas echt van een niveau om je zorgen over te maken. Dat verveelt sommigen blijkbaar nooit. Als er 1 begint, buitelt de rest er overheen.


Ach kom, je overdrijft.

Als je elke Bokker moet onderzoeken, heb je een dagtaak. Ik kijk nooit in een profiel en volg echt niet wie waar reageert en wat zegt.

Daarbij was het gewoon heel toevallig en weet je ook dat veel mensen meerdere accounts openen en mensen belazerd worden.

Er werd verder ook niets slechts gezegd.

Boras
Berichten: 9954
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Pony indirect word gedumpt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:36

Je hoeft helemaal niet iedere bokker te onderzoeken, je kunt dat soort kleutergedrag gewoon altijd achterwege laten.