Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11352
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:02

Oh dat filmpje, wat een coole chick !

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:36

Wat een leukerd! (Ik heb sinds een week Freiberger Vosje). Erg mooi koppie heeft ze. Gefeliciteerd

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 20:05

Ja Ik had hem gezien mamabird, gekocht in Weerselo toch? Voelt hij zich al een beetje thuis bij je en gaat het goed?

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 20:09

Lukasje schreef:
Oh dat filmpje, wat een coole chick !

Ja dat filmpje doet het hem echt he, ik vond haar al leuk op de foto's maar door dat filmpje werd ik ook echt verliefd op haar <3

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:18

Ik wist niet wat er zo speciaal aan een freiberger was en volgde daarom dit topic. Maar wat een leuk paard is dat zeg! En de naam past echt zo perfect, jammer als je hem zou veranderen.

pmarena

Berichten: 48317
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:28

Dat oogt als een vriendelijk, ongecompliceerd dier :)

Swanette, Hanne.... anders misschien een tussen oplossing met Swanne...?

Eretria

Berichten: 452
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:31

Sanne, Zara, Beau, Lana, Yara om iets korts te noemen :D
Leuk paard!!

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:16

Wat een leuke merrie! Van harte gefeliciteerd.
Zo mogen ze paarden vaker verlopen, handleiding woorden en lichaamstaal erbij :)

Etty?

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 22:19

Lijkt te veel op mijn zus haar naam dus helaas

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:49

namen blijven lastig :D
Zomaar wat ideen

heel simpel misschien haha maar Miracle
Reida
Tova


Amira betekent Princes, Mysterieus
Adorea betekent Overwinning, Victorie
Fiore betekent Bloem
Joi betekent vreugde

Lieser
Berichten: 1560
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:52

Freibergers komen oorspronkelijk uit Zwitserland toch? Dan is Heidi misschien leuk :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34773
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:01

Meelezer meldt zich, ik had vroeger een oppaskindje die Swante heette. Dat is misschien nog een mooie samenvoeging van Swanette. Maar ik vind Swanette ook wel wat hebben. Ik zou er zelf Sjaan van maken denk ik.

Ze is trouwens prachtig, heel veel plezier met haar.

Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:52

Leuk om alles mee te lezen!

Is er kans dat het Zwaantje een kuiken krijgt?
Of is dat uitgesloten?

(Vorm buik maakt dat ik daar even aan denk, maar kan ook gewoon onbespierde merrie met royaal gras zijn)

Magisch
Berichten: 53
Geregistreerd: 03-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:56

Oh, haha sorry. Reactie gewijzigd. Ik reageer weer eens veel te laat. :')

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:51

Lizenlotte schreef:
Deze is 1.55 idd, net hoog genoeg voor mij om op te leunen met een wijntje haha. Ik dacht dat dat niet zo groot was vanaf de foto's maar dat viel alles mee in het echt, het is veel meer paard dan ik verwachtte eigenlijk (gelukkig!)
Om nog even terug te komen op het onderwerp van dit topic, ik heb 8500 geboden en daar kreeg ik al een afkeurend geluidje op en voor ze 9 als tegenbod gaf zei ze dat ik geluk had dat ze had gezien dat het paard mij leuk vond en dat we hetzelfde denken over paarden houden, dus een ieder die denkt te kunnen beginnen met 5 of 6 had ze geheid de deur uitgezet ben ik bang.

Vraag me dan wel af waarom de prijsindicatie 5 a 10 was. Richtprijs 10 is dan beter :=

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:16

smurffie schreef:
Lizenlotte schreef:
Deze is 1.55 idd, net hoog genoeg voor mij om op te leunen met een wijntje haha. Ik dacht dat dat niet zo groot was vanaf de foto's maar dat viel alles mee in het echt, het is veel meer paard dan ik verwachtte eigenlijk (gelukkig!)
Om nog even terug te komen op het onderwerp van dit topic, ik heb 8500 geboden en daar kreeg ik al een afkeurend geluidje op en voor ze 9 als tegenbod gaf zei ze dat ik geluk had dat ze had gezien dat het paard mij leuk vond en dat we hetzelfde denken over paarden houden, dus een ieder die denkt te kunnen beginnen met 5 of 6 had ze geheid de deur uitgezet ben ik bang.

Vraag me dan wel af waarom de prijsindicatie 5 a 10 was. Richtprijs 10 is dan beter :=

Dat vraag ik me dus ook af. En dan wel losstaand van het geval van ts want zij heeft de koop al gesloten naar wederzijdse tevredenheid volgens haar berichten. Maar in het algemeen in te-koop-advertenties van paarden,dan zie je dat vaker.Je gaat als koper toch niet automatisch het hoogst aangegeven mogelijke bedrag aanbieden? En dan nog wel met een verschil van 5000, ik vind dat nogal wat! Logischer vind ik dan: VRAAGprijs 10.000, voor heel goed tehuis kan er wat af.

Slmt9

Berichten: 4867
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:33

Femke_Tweety schreef:
Leuk om alles mee te lezen!

Is er kans dat het Zwaantje een kuiken krijgt?
Of is dat uitgesloten?

(Vorm buik maakt dat ik daar even aan denk, maar kan ook gewoon onbespierde merrie met royaal gras zijn)


Ik ga stuk om deze reactie, een kuiken whahahaha :')

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 12:36

Ze woont nu nog in the middle of nowhere met 2 andere merries, kans lijkt me niet zo groot dus dat ze een kuikentje krijgt. Eerder te weinig training in combi met wat teveel gras dus.1 van de 2 andere merries in haar kudde heet Heidy, dus ik denk niet dat ze zal snappen dat zij nu ineens bedoeld word als ik haar Heidy zou gaan noemen helaas.

MyWishMax

Berichten: 25476
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:39

Lizenlotte schreef:
Ze woont nu nog in the middle of nowhere met 2 andere merries, kans lijkt me niet zo groot dus dat ze een kuikentje krijgt. Eerder te weinig training in combi met wat teveel gras dus.1 van de 2 andere merries in haar kudde heet Heidy, dus ik denk niet dat ze zal snappen dat zij nu ineens bedoeld word als ik haar Heidy zou gaan noemen helaas.


Ik denk dat je je vergist in hoeverre de naam belangrijk is voor een paard. Ik kocht alle paarden toen ze al een paar jaar anders genoemd werden. En allemaal reageerden ze op tig verschillende bijnamen :') Het was vooral mijn stem en nooit echt wat ik zei. Of ik nu de echte naam riep of dikke, beide dezelfde reactie. Dus dat weidegenootje Heidy heette maakt echt niet uit. Want je wil haar sowieso anders noemen, dus haar naam snapt ze in het begin dan toch niet.

windsor14
Berichten: 188
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:11

Wat een knappe meid <3 <3 .
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:15

Stille meelezer meldt zich, gefeliciteerd TS!
Is het rijfilmpje op youtube ook van deze merrie of is dat een andere?
Ik vind Swanette eigenlijk wel een mooie naam, maar volgens mij ben ik de enige. :')

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:49

tjakka123 schreef:
Stille meelezer meldt zich, gefeliciteerd TS!
Is het rijfilmpje op youtube ook van deze merrie of is dat een andere?
Ik vind Swanette eigenlijk wel een mooie naam, maar volgens mij ben ik de enige. :')

Ik vind het ook een mooie naam.En best apart- veel andere namen die gesuggereerd worden zijn veel algemener.

Lukasje
Berichten: 11352
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:50

Aparte naam maar zeker niet lelijk. De naam van het oppaskindje vind ik een leuk alternatief.

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 15:14

Het rijfilmpje is van een ander paard wat ik eerder bezichtigd heb tjakka, bij deze bezichtiging zijn er helemaal geen rijfilmpjes gemaakt omdat ik zo opging in het paard en zo aan het kletsen was met de eigenaresse dat ik dat vergeten ben te vragen haha. Ik snap de verwarring wel, want ze lijken idd erg veel op elkaar. Het andere paard was een kruizing schwarzwalder fuchs/haflinger.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:46

Lizenlotte schreef:
Ja Ik had hem gezien mamabird, gekocht in Weerselo toch? Voelt hij zich al een beetje thuis bij je en gaat het goed?


Ja klopt.
Hij is al helemaal op z’n gemak. Eigenlijk meteen al. Is niet snel ergens van onder de indruk maar heeft wel alles in de gaten. Helemaal blij mee.