[VOLG] Een nieuw avontuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 14:01

Ik heb nog genoeg foto's waar ik wel een rechte lijn kan tekenen, die ga ik hier niet posten want het is een volg topic van Donna en mij en niet van alle andere pony's en of ik een goede houding op de foto heb of niet :+

Morgen komt er weer een nieuwe update, dan hebben we in de ochtend onze tweede selectie wedstrijd. Na dit weekend weten we ook hoeveel mensen er door mogen naar de regio en of we er dan al bij zitten :D

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:07

Ok duidelijk dat je hier niets mee wilt :) Succes met de selectiewedstrijden :)

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:29

Veel succes morgen in de wedstrijd!

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 15:46

Ik heb weer een hele leuke update :D Donna deed het weer onwijs goed vandaag. Zelf had ik na de proeven eigenlijk niet zo'n heel goed gevoel. Ze was enorm bezig met alles om haar heen en had het gevoel dat we daarom redelijk wat spanning hadden. Diegene wie mij voorlas zei dat dat dus eigenlijk helemaal niet te zien was en dat was dus ook zo. De selectie proef behaalde we een mooie 2e plaats met 203 punten en heel leuk commentaar. De tweede proef net buiten de prijzen, maar ook mooi commentaar en 194 punten. Het losrijden en beide proeven zonder zweep kunnen rijden, ze blijft steeds fijner actief naar voren lopen. Blij om dit nu al te merken. Ook is ze al wat afgevallen want deze singel begint nu alweer te groot te worden :+

Over 2 weken hebben we de laatste selectie. Voor nu staan we er echt onwijs goed voor dus ben enorm benieuwd. Wil tussen deze wedstrijd en de laatste selectie wedstrijd weer 1 of 2 lessen plannen.

Foto's zijn dit keer alleen van het losrijden. Vriendin wie foto's maakte had mij namelijk ook voorgelezen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 21:14

Ziet er netjes uit! Vriendelijk en ontspannen.

Volgende week een gaatje langer! Let dan wel op dat je meer in het midden van je zadel gaat zitten (je zit nu continu op de lepel). Als het goed ligt is dat het diepste punt. Daardoor kom je wel bij je beugel en ben je meteen ook van die stoelzit af.
Heb je spiegels ter beschikking waar je normaliter rijdt? Anders proberen om film te maken, meteen terugkijken en corrigeren daar waar nodig.
Succes!

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 21:18

Dankjewel! :D

Grappig dat je dat zegt, vandaag was al 1 langer. Heb ze meteen 1 langer gedaan voordat ik op stapte :+
Nee heb geen spiegels tot mijn beschikking helaas, ook niet bij mijn rijvereniging.

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 21:39

Gefeliciteerd met de punten en met het rijden!

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:07

Wat ook zal helpen is het zadel 3 cm naar achteren leggen. Op een bollie (ja ik weet het, helaas ook ervaring mee) leg je te makkelijk het zadel te ver naar voren of het schuift er zelf heen.

Voor zover ik alle foto’s in je topic bekijk ligt het zadel net een fractie te ver naar voren. Dan kantelt het iets naar achteren waardoor jij op de lepel kom te zitten ipv in het (normaliter) diepste punt. Leg het zadel eens ietsjes naar achteren en kijk eens hoe je dan zit.

Wat je ook zou kunnen doen is even kliederen met wat krijt of een whiteboardmarker (die zijn wateroplosbaar en niet schadelijk op de huid) Teken het zadel af wanneer je het er zonder nadenken op gooit en ga dan eens kijken waar het terecht komt als je het zonder dekje op de juiste plaats schuift. Ik verwacht dat dat tussen 3 en 5 cm verder naar achteren is. Precies de afstand die jij verder naar voren op het zadel hoort te zitten.

Ga dan met al dat geklieder rijden en kijk eens waar het zadel dan uiteindelijk ligt. Grote kans dat je dan de oorzaak van je stoelzit hebt gevonden.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 13:00

@Gonniee, dankjewel! :D

@Taucha, zal het eens proberen of het zadel wat naar achteren kan, dankjewel

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 17:55

Ondertussen staat de uitslag van de 2 selectie wedstrijden erop en van iedereen wie ze nu beide gereden hebben staan we eerste :D Over anderhalve week hebben we de laatste selectie. De beste 2 tellen mee en dan weten we de uitslag, enorm spannend want het kan dus nog alle kanten op gaan.

Aankomend weekend heb ik weer een les gepland staan. I.v.m afscheid nemen van onze hond gisteravond is het rijden er even niet van gekomen. Morgen avond mag ze weer eventjes lopen :)

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 07:15

Een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven. Geen idee of er nog mensen zijn wie dit topic volgen :+

We hebben lekker getraind en les gevolgd. Gisteren hebben we onze laatste selectie wedstrijd gehad en we hebben deze gewonnen met 203 punten. Tweede proef hadden we 205,5. Doordat we de laatste wedstrijd hebben gewonnen zijn we ook kring kampioen geworden *\o/*


Nog een foto van gisteren toen we in de pauze de baan in mochten. De rest moet nog uitgezocht worden :)

Afbeelding

silvia58

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:34

Had je nog niet gevolgd :+
Maar van harte Gefeliciteerd met je top resultaten :D
Vanaf nu volg ik *\o/*

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:44

Dat zijn hele nette punten! :D top!

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:30

Lekker bezig! En vooral de ontspanning die ik denk te zien afgaand op de foto.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 09:15

Hartelijk bedankt alle 3! Echt onwijs blij met hoe het is gegaan.

Maandag kort nog eventjes gereden met haar en toen gewerkt aan de midden galop en heel iets het wijken mee genomen. Gaat ook steeds beter en beter :D
Vanavond of morgen avond mag ze lekker mee op buiten rit, eventjes wat anders tussendoor.

Nog een paar foto's van zondag :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 13:08

Weer een kleine update :D

Vorige week hebben we een heerlijke buitenrit gemaakt. Daarna heeft ze een weekje vakantie gehad. Ik was zelf ook een weekendje weg. Gisteren weer voor het eerst gereden, lekker lang laag om weer te beginnen :)

Dit weekend onze rozet in ontvangst mogen nemen van onze kring. Over 4 weken hebben we de Gelderse en tussendoor gaan we nog op pad om weer even in het ritme te komen :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

silvia58

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:42

Wat super leuk....Gefeliciteerd ! *\o/* +:)+ /3

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 20:44

Gisteren zijn er weer een paar foto's gemaakt tijdens het rijden. Niet onwijs veel omdat ik nog even de lijnen van ons proefje wilde oefenen dus die werd nog voorgelezen. Ondanks dat de B niet veel andere lijnen heeft per proef wilde ik ze graag nog eventjes oefenen voor onze wedstrijd van zaterdag :+

De laatste tijd zijn we bezig aan een nog ruimere draf, middendraf zonder dat ze versnelt en meer activiteit qua achterbeen gebruik en impuls. Dit gaat steeds beter en beter en ze begint steeds meer voorwaarts te denken waardoor ik die energie weer kan gebruiken voor oefeningen en meer impuls.

Zondag hadden we ook weer les gehad en ze kon duidelijk verschil zien met waar we mee aan het oefenen zijn :)

Foto's staan niet op volgorde

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:57

En hoppa weer een paar decimeters van bollie d’r buik af, dus hoppa weer een gaatje langer met die benen!

Blijf wel opletten dat je je zadel echt een stuk naar achteren legt. Probeer eventueel te achterhalen of het misschien naar voren schuift. In dat geval even contact opnemen met een goede zadelmaker of misschien doet een iets andere singel al wonderen.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 21:43

Jaa ze begint echt af te vallen! Super leuk dat je dat ook ziet

Ja klopt! Ik zag het ook op de foto's dat het zadel naar voren lag. De singel is ook eigenlijk net aan de lange kant, ze is dus ook echt afgevallen. Wil nog voor een andere singel kijken welke goed past. Deze begint nu te lang te worden, maar de andere die ik heb is nog te kort voor haar. Suggesties voor een goede singel mogen altijd! Daar ben ik namelijk niet echt in thuis :') Qua maat moet ik nog even kijken hoe groot deze is en welke maat de andere heeft moet dan eigenlijk net een tussenmaat hebben

hannelot
Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:48

wat een mooie foto's

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:50

Mooie foto's inderdaad! En er schijnt steeds meer een sportpony in de foto's door heen. Lekker op weg en succes bij de Gelderse!

AlwaysH

Berichten: 11284
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 13:10

Wat ziet het rijden er al onwijs vriendelijk en harmonieus uit zeg!!! :D

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 21:29

gonniee schreef:
Mooie foto's inderdaad! En er schijnt steeds meer een sportpony in de foto's door heen. Lekker op weg en succes bij de Gelderse!

Dankjewel! Sportpony in de maak :P

AlwaysH schreef:
Wat ziet het rijden er al onwijs vriendelijk en harmonieus uit zeg!!! :D

Dankjewel, super leuk om te horen :D

hannelot schreef:
wat een mooie foto's

Bedankt! :D

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 14:43

Gisteren mocht Donna weer mee. Nieuwe proeven en mooie oefening voor de Gelderse. Ze liep weer fantastisch. Fijn commentaar van beide jury's. Eerste proef 202,5 & 2e prijs en tweede proef 200 punten en eerste prijs :D

Afbeelding