Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8819
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:17

Weet je hoe weinig mensen een schimmel willen ..
Had vorig jaar een grote C staan .
Juist schimmel . Echt onder de prijs verkocht .

Maar je bent er geweest Pantykous ?

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:03

Zinzi_jewel schreef:
Weet je hoe weinig mensen een schimmel willen ..
Had vorig jaar een grote C staan .
Juist schimmel . Echt onder de prijs verkocht .

Maar je bent er geweest Pantykous ?


Nee, deze pony stond bij mijn instructrice die haar had gekocht op een markt. Pony is ook verkocht als project pony. Absoluut niet braaf, bokt en steigert, op de poetsplaats doet ze pogingen om je te pletten, moet met een ketting onder de kin van-naar de wei anders neemt ze een loopje.
Pony is vorige week verkocht :') Dus die streken zijn er echt nog niet uit.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:16

Mij maakt kleur dan weer niks uit.. ik ben op zoek naar de klik.. ( oké en iets dat past bij mijn wensen uiteraard..)
Maar werkelijk wat staan er veel projecten of kapotte paarden te koop..
En de beruchte handelaren die onder allerlei andere namen overal adverteren..

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:22

Ik heb ook nooit naar kleur gekeken. Vind zelfs bont of schimmel (mits vrij van melanomen) prima bij een echt goed paard.
Heb zelf een voorkeur voor vos met veel wit, maar die heb ik maar 1x gehad :+
Nu heb ik een donker bruine, wel met veel wit :P

Zonnebloem24
Berichten: 47
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:28

Zouden jullie al op voorhand röntgen foto's doorsturen naar een geïnteresseerde alvorens die is langs gekomen om te bezichtigen?

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:35

Op zich vind ik er niks mis mee. Geïnteresseerde zal geen tijd willen “verspillen” aan een paard wat niet goed is op RX denk ik dan. Maar anderzijds, wat ben je met goede RX indien het rijden niet bevalt? Is het dan eerder een paard voor verkoop dat ze zoeken?
Zelf heb ik het altijd anders geweten. Eerst proef gereden, dan RX aan mijn eigen DA kunnen voorleggen.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:35

Ja, dan kunnen ze deze alvast aan eigen VA laten zien ter beoordeling.
Maar of je dat vooraf doet, of pas als ze zijn geweest is natuurlijk je eigen keuze.
Als het vooraf kan, versneld het natuurlijk wel de mogelijkheid tot een beslissing maken.

Joltsje

Berichten: 9033
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:08

ik heb een keer een paard verkocht aan een meid. dit was het 4e paard wat ze wel wou kopen, maar de rest allemaal niet goed op de foto's. ik kan me voorstellen dat als je ver moet rijden, dit je vaak is overkomen, je eerst foto's vraagt. als ze er toch zijn, kan opvragen altijd.

en wat heb je te verbergen als ze goed zijn. aan de andere kant. jan en allemaal de fotos sturen van je paard schiet je ook niets mee op. ze moeten wel serieus zijn dan of zo

Zonnebloem24
Berichten: 47
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:12

Lukasje schreef:
Op zich vind ik er niks mis mee. Geïnteresseerde zal geen tijd willen “verspillen” aan een paard wat niet goed is op RX denk ik dan. Maar anderzijds, wat ben je met goede RX indien het rijden niet bevalt? Is het dan eerder een paard voor verkoop dat ze zoeken?
Zelf heb ik het altijd anders geweten. Eerst proef gereden, dan RX aan mijn eigen DA kunnen voorleggen.

Dat zou ik dus ook zeggen, persoonlijk wil ik eerst kijken of ik het paard wel leuk vind en vind ik foto's pas in een later stadium belangrijk.
Is een paard voor zichzelf overigens, recreatief gebruik.

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:20

Maar bij foto's zit toch altijd een keuringsrapport. Dat kun je toch sturen als een fatsoenlijke eerste indruk?

Of zou ze dat dan niet eens durven te vertrouwen?

Voor mij persoonlijk is dat voldoende info vooraf: Wat vond de keurende DA van de foto's. Je kunt altijd alvast hinten op overkeuren/ opnieuw beoordelen van de foto's als je iets meer zekerheid wil hebben over de eerlijkheid van de verkoper.

StalNollie

Berichten: 9143
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:22

Pantykous schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Weet je hoe weinig mensen een schimmel willen ..
Had vorig jaar een grote C staan .
Juist schimmel . Echt onder de prijs verkocht .

Maar je bent er geweest Pantykous ?


Nee, deze pony stond bij mijn instructrice die haar had gekocht op een markt. Pony is ook verkocht als project pony. Absoluut niet braaf, bokt en steigert, op de poetsplaats doet ze pogingen om je te pletten, moet met een ketting onder de kin van-naar de wei anders neemt ze een loopje.
Pony is vorige week verkocht :') Dus die streken zijn er echt nog niet uit.

Vorig jaar zelfde voor gehad met eerlijke verhaal verkocht. Week later als bixie pony, verkocht aan onzeker meisje die hoop ellende heeft meegemaakt en op mijn advies verkocht hebben dat het nooit niks ging worden. Snap dat niet

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:43

Snap ik ook niet en al zeker niet als het over kinderen gaat. Heel erg!

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:17

Bielsje schreef:
Het weekend is voorbij dus ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het voor Mamabird is afgelopen!

En indirect dus ook of de andere kijkers een paard van 15k kopen zonder keuren :+


Het loopt allemaal toch weer anders dan gedacht. Ik wil nu nog niet alles op internet kwijt, maar zal een update geven zodra het kan.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:24

Ooit lang geleden voor mijn dochter een zogezegd brave b-pony gekocht. Die bleek toch niet zo braaf helaas… Bleek ook nooit braaf geweest te zijn (per toeval achter gekomen). Veel werk ingestopt, maar is nooit echt geschikt geworden voor kinderen, tenzij het een handig pittig ruitertje betrof, dan ging het goed. Toen dochter eruit groeide verkocht met alle info en duidelijk uitgelegd dat het geen brave beginnerspony was. 3 wkn later staat tie te koop als ‘ de allerbraafste’ en z’n luchtzuigen werd ook nog verzwegen en zelfs ontkent (vriendin heeft er naar geïnformeerd)….
Al met al is paarden kopen én verkopen zeer zeker niet mijn hobby blijkt ook nu weer

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:44

Hoe kun je nu een pony als doodbraaf voor een kind verkopen terwijl je weet dat de pony dat niet is ?! Kunnen die mensen nog met zichzelf leven vraag ik me dan af.
(Trouwens hetzelfde geldt voor een volwassene hoor)

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:47

Jahoor, net als een kapot paard.
Alles voor het geld.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:37

Zonnebloem24 schreef:
Zouden jullie al op voorhand röntgen foto's doorsturen naar een geïnteresseerde alvorens die is langs gekomen om te bezichtigen?


Ik zie daar geen probleem in.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:39

mamabird schreef:
Bielsje schreef:
Het weekend is voorbij dus ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het voor Mamabird is afgelopen!

En indirect dus ook of de andere kijkers een paard van 15k kopen zonder keuren :+


Het loopt allemaal toch weer anders dan gedacht. Ik wil nu nog niet alles op internet kwijt, maar zal een update geven zodra het kan.


Nou ben benieuwd :D

StalNollie

Berichten: 9143
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:43

Lukasje schreef:
Hoe kun je nu een pony als doodbraaf voor een kind verkopen terwijl je weet dat de pony dat niet is ?! Kunnen die mensen nog met zichzelf leven vraag ik me dan af.
(Trouwens hetzelfde geldt voor een volwassene hoor)


Het gebeurd echt. En dit ook ten nadele van de Ponys zelfs. De betreffende pony heb ik in half jaar tijd helemaal in zijn lichaam moeten resetten, zette zicht voort klem en bol en geen pas voorruit (los van het gedrag aan de grond) daar hoorde dus een kundige ruiter op. Vond het sneu voor het nieuwe meisje de Pony en mijn tijd die ik er daarvoor in had gestoken.
Maar je ziet het de schimmels hierboven gebeurd hetzelfde mee.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:53

Lukasje schreef:
Hoe kun je nu een pony als doodbraaf voor een kind verkopen terwijl je weet dat de pony dat niet is ?! Kunnen die mensen nog met zichzelf leven vraag ik me dan af.
(Trouwens hetzelfde geldt voor een volwassene hoor)


StalNollie schreef:
Het gebeurd echt. En dit ook ten nadele van de Ponys zelfs. De betreffende pony heb ik in half jaar tijd helemaal in zijn lichaam moeten resetten, zette zicht voort klem en bol en geen pas voorruit (los van het gedrag aan de grond) daar hoorde dus een kundige ruiter op. Vond het sneu voor het nieuwe meisje de Pony en mijn tijd die ik er daarvoor in had gestoken.
Maar je ziet het de schimmels hierboven gebeurd hetzelfde mee.


Niet zo lang geleden ook hier op bokt zo'n topic gevolgd. Die bokker heeft overigens - wel na enig juridisch aandringen - de pony door de verkoper terug kunnen laten nemen. Een schimmeltje, connemara of iers oid. Gekocht als kinderpony maar daar te gevaarlijk voor vooral met opstijgen herinner ik me.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:56

Babootje schreef:
Zonnebloem24 schreef:
Zouden jullie al op voorhand röntgen foto's doorsturen naar een geïnteresseerde alvorens die is langs gekomen om te bezichtigen?


Ik zie daar geen probleem in.


Ik heb een paard te koop en deel dat gewoon :j

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 17:57

Zonnebloem24 schreef:
Zouden jullie al op voorhand röntgen foto's doorsturen naar een geïnteresseerde alvorens die is langs gekomen om te bezichtigen?


Ja, wij vragen altijd rapport op. Vaak zie ik al iets waardoor ik niet eens hoef te gaan kijken. Zelfde met veilingen, daar kun je ook van tevoren foto’s en klinisch rapport in zien. Als de foto’s m.i. goed zijn en de video aanspreekt, dan gaan we pas kijken. Is er een klik, dan gaan de foto’s door naar de eigen DA.

HStrik
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-10-18

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:58

Ik ben een hobby fokker en heb de laatste 25 jaar 22 veulens gefokt, waarvan er nog 4 heb. Ben ik een handelaar of particulier verkoper?
Stel ik wil iets verkopen en zet een advertentie op 3 verkoopsite ‘s. Gemiddeld 15 tot 20 reacties per site, dus 40 reacties totaal. Meer dan de helft zijn vragen die in de advertentie, maarja toch maar antwoorden en weer 20 berichten verder (schat 14 dagen) nog niets verkocht. Soms afspraken voor bezichtigingen waar de helft zonder bericht niets meer laat horen.
Jonge jonge wat zijn de verkopers slecht en kopers zielig. Nu nog de laatste 4 verkopen en geen veulens fokken dus geen kopers meer .ZALIG

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:07

Volgens mij wordt je door de belastingdienst vanaf 5 paarden verkopen per jaar gezien als prof...
(en uiteraard zal het ook nog van de bedragen afhangen of er iets mee gedaan wordt)

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:18

HStrik schreef:
Ik ben een hobby fokker en heb de laatste 25 jaar 22 veulens gefokt, waarvan er nog 4 heb. Ben ik een handelaar of particulier verkoper?
Stel ik wil iets verkopen en zet een advertentie op 3 verkoopsite ‘s. Gemiddeld 15 tot 20 reacties per site, dus 40 reacties totaal. Meer dan de helft zijn vragen die in de advertentie, maarja toch maar antwoorden en weer 20 berichten verder (schat 14 dagen) nog niets verkocht. Soms afspraken voor bezichtigingen waar de helft zonder bericht niets meer laat horen.
Jonge jonge wat zijn de verkopers slecht en kopers zielig. Nu nog de laatste 4 verkopen en geen veulens fokken dus geen kopers meer .ZALIG

Herkenbaar hoor, had 64 reacties op mijn pony maar uiteindelijk besloten haar naar een handelaar te doen. Vorig jaar al 2 bezichtigen gehad waarvan 1 haar niet kocht omdat ze simpelweg te zwaar was voor zo'n luxe pony, en die andere kwam niet opdagen omdat ze liever een 3 jarige wilde ipv een 2 jarige maar daar hou je dus wel een week een pony voor vast. Allemaal dingen die je toch vanuit de tekst en foto's al kunt verzinnen. Dit jaar weer geprobeerd maar dus zo veel reacties maar dan vraag je door en zijn het toch vooral jonge meiden (jonger dan 16) handelaren en een enkele potentiële serieuze geinteresseerde maar zie die er maar eens tussenuit te vissen. Misschien leuk als je elke dag even tijd hebt voor bezichtigingen maar niet leuk als je ook gewoon 6 dagen werkt. Dus nouja erg lastig voor beide kanten ja, vooral door de mensen die zelf niet goed weten wat ze willen en daardoor de serieuze kopers een beetje onvindbaar maken.