Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 17:00

Ik vind de beschrijving ook niet heel goed, er staat waardoor het probleem voortkwam, maar niet of het nu ook daadwerkelijk is opgelost? Wat heeft het paard nodig om niet weer hierin terug te vallen? Zoals ik het nu lees zou ik denken dat hij dus in het werk gehouden moet worden en niet een paar weken stilstaan. Terwijl je hier op bokt schrijft dat hij gewoon een zekere ruiter nodig heeft. Dat is wat veel recreatieruiters toch wel vaak met hun paard doen.

vidya

Berichten: 310
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:59

Hoera! Ik geloof dat ik mijn match heb gevonden. Hij is in januari al volledig op de foto's geweest met alleen 1 en 2tjes.
Maandag nog een keer kijken, maar heb er een heel goed gevoel bij! Hèhè, na driekwart jaar zoeken!

overzee2

Berichten: 668
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:42

vidya schreef:
Hoera! Ik geloof dat ik mijn match heb gevonden. Hij is in januari al volledig op de foto's geweest met alleen 1 en 2tjes.
Maandag nog een keer kijken, maar heb er een heel goed gevoel bij! Hèhè, na driekwart jaar zoeken!


Wat spannend, veel succes.


De advertentie is een beetje kneuterig. Wat ik wel ontzettend goed vind is je zelfkennis. En ik krijg echt het gevoel dat je het beste voor hem wil. Dat kan ik waarderen.
Ik zou je willen verwijzen naar ruitje. Geen idee of die nog actief is op bokt maar die kon zulke onwijs goede advertenties maken. Eerlijk maar met humor en spot on. En ik ga mee met Marjan de prijs moet echt naar beneden want die vind ik niet reeel. Maar dat ben ik hè, doe ermee wat je wil.

Je filmpje bij de advertentie doet me gek genoeg aan iets anders denken, namelijk hieraan https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... 7w5gicoIw&
(Sommige dingen zijn zo slecht dat ze leuk worden)

Totaal niet naar bedoeld maar het heeft dezelfde hoge kneuterigheidsgehalte en dat is vast niet wat je wil overdragen. Zou ander filmpje toevoegen van dressur, buiten rijden, springen, trailergebruik, uit stal halen, wandelen aan de hand en opzadelen. Dan weten mensen wat hij wel of niet doet en krijg je betere kandidaten. Nu is de info zoals je al hebt gehoord van de feedback zo vaag en niet specifiek dat mensen gaan invullen.

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:04

Gisteren proef gereden op eentje voor de 2e keer. Was een kort ritje. Wilde aangalopperen en beest ontploft. Komt stijl overeind waarbij ik haar hoofd in mijn gezicht gemept kreeg. Na nog 3 steigers er afgesprongen/afgegleden want ze hield niet op en reageerde ook helemaal niet meer op mij -O-

Dus ik zoek weer verder...

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:05

Oh fijn dit -O-

Deed ie anders zeker nooit :+ ?

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:33

Haha nou ik ken deze persoon wel en die is zelf ook geen held. Is ook niet haar paard maar verkoopt voor derde partij. Dus dit had ie idd niet eerder gedaan bij haar. Verwacht ook dat zij er niet meer op gaat nu

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 07:56

Ik heb bij een kruizing fries x kwpn gekeken.
Ruin, 8 jaar, verkeersmak, lief, vrij van gebreken. vaste prijs €6000

Is dit een beetje normale prijs of teveel?

En is een kruizing fries x kwpn aan te raden ivm alle erfelijke aandoeningen bij Friezen?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:00

Dat klinkt imo zelfs aan de goedkope kant :)

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:12

Zijn er hier mensen die in het fokkerij wereldje van springpaarden zitten en eens mee willen denken?

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:15

Tieme schreef:
Ik heb bij een kruizing fries x kwpn gekeken.
Ruin, 8 jaar, verkeersmak, lief, vrij van gebreken. vaste prijs €6000

Is dit een beetje normale prijs of teveel?

En is een kruizing fries x kwpn aan te raden ivm alle erfelijke aandoeningen bij Friezen?


Kunnen hele leuke kruisingen zijn, gewoon goed laten keuren. Of is deze rontgen al goed?

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:20

MarjanB schreef:
Zijn er hier mensen die in het fokkerij wereldje van springpaarden zitten en eens mee willen denken?

Ik kan niet zeggen dat ik echt in het fokkerij wereldje van springpaarden zit, want mijn pogingen tot het fokken van een springpaard zijn mislukt (mijn merrie werd niet drachtig). Ik heb me wel toen goed verdiept in de springhengsten, ben veel gaan kijken op wedstrijden wat de nakomelingen van bepaalde hengsten deden en heb uberhaupt veel interesse in de springpaardenfokkerij.
Dus ben misschien niet de expert die je zoekt, maar vind het sowieso leuk om mee te denken.

Je zou ook Oehlala die wel meepost in dit topic kunnen vragen, die zit wel ook echt in de springpaardenfokkerij of eens kijken in dit topic: [F-AM] Topic voor springpaardenfokkerij

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:34

Tieme schreef:
Ik heb bij een kruizing fries x kwpn gekeken.
Ruin, 8 jaar, verkeersmak, lief, vrij van gebreken. vaste prijs €6000

Is dit een beetje normale prijs of teveel?

En is een kruizing fries x kwpn aan te raden ivm alle erfelijke aandoeningen bij Friezen?

Als er verder geen gebreken zijn is het een koopje :P met de keuring even extra aandacht schenken aan de doorgaande gebreken (slokdarm, corsage) naast de standaard klinische en RX keuring en dan hoeft het imo zeker geen probleem te zijn. Wel zou ik een Fries of kruizing hieruit altijd RX doen ivm ook de veel voorkomende problemen in de gewrichten e.d. maar dat kan soms ook net zo goed van de kwpn kant af komen.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:36

Maar let wel op al die keuringen die hier aangeraden worden dat de prijs mogelijk gaat stijgen bij goedkeuren.

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:39

StalNollie schreef:
Maar let wel op al die keuringen die hier aangeraden worden dat de prijs mogelijk gaat stijgen bij goedkeuren.

Als je vooraf al een prijs overeen gekomen bent, is dat onzin.
En je dierenartsen rekeningen stijgen harder hoor als je de beperkingen aan het bewegingsapparaat van de Friezen kant mee krijgt.
Wij hebben aan aantal Friezen nu op stal staan, er is er werkelijk geen een helemaal gezond. Allemaal cornage, artrose of problemen aan de weke delen of slokdarm.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 19-03-24 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:39

Dat is niet hoe het hoort en mag, akkoord gaan met keuren en daarna de prijs verhogen.

Sowieso nog nooit van gehoord ook.

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:41

Ik ook niet... hoe zie he dat voor je?
"Ja ik verkoop een gezond paard voor 6K"

Komt goed door de keuring; "ja nu is die 10K?" :+

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:03

c_alsemgeest schreef:
Ik ook niet... hoe zie he dat voor je?
"Ja ik verkoop een gezond paard voor 6K"

Komt goed door de keuring; "ja nu is die 10K?" :+


Stel je voor :+ :Y)

Denk wel dat het nu de moment is om iets te kopen. Het is echt een kopersmarkt momenteel :j

Tilmar

Berichten: 3325
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:15

c_alsemgeest schreef:
Ik ook niet... hoe zie he dat voor je?
"Ja ik verkoop een gezond paard voor 6K"

Komt goed door de keuring; "ja nu is die 10K?" :+


Haha dat heb ik gehad.. Heel bizar.
Paard toch kunnen kopen hoor, en heel gelukkig mee.

Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:59

Tieme, dat klinkt als een nette prijs! Inderdaad goed laten keuren.

Hebben jullie ook een plek waar je meer zoekertjes kan vinden?
Had mijn pony even op Marktplaats te koop aangeboden, maar met veel privé aan m'n hoofd had ik echt geen energie voor de berichten en alles wat erbij komt kijken.
Hij hoeft ook nog steeds niet weg, maar ik blijf bezig met mijn onzekerheid en vind het zo zonde van de pony.

Nou had ik laatst bijvoorbeeld gereageerd op iemand die perfect klonk voor hem en zij is op zoek naar een pony. Bleek dat ze geen aanschafbudget hebben. :(

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:00

De prijs is afgesproken op hoe het paard nu erbij staat. Al die keuringen (los van 'simpele' keuringen(klinisch) doet zeker wat met het paard in prijs. De omschrijving met deze prijs is een beetje af / af

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:01

Budget dingetje ik moet op me handen zitten. Op facebook zo niet realistische zoekertjes allemaal weinig tot geen budget. Moet niet perse wat kunnen maar aan het eind van de advertentie moet de Pony/paard toch nog een hoop kunnen en zijn

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:10

StalNollie schreef:
De prijs is afgesproken op hoe het paard nu erbij staat. Al die keuringen (los van 'simpele' keuringen(klinisch) doet zeker wat met het paard in prijs. De omschrijving met deze prijs is een beetje af / af


Het paard is toch al geadverteerd als gezond paard zonder gebreken? De vraagprijs is dan de vraagprijs.
Het enige wat dan nog wat met een prijs kan doen is wanneer er bemerkingen door de keuring aan het licht komen, niet als het paard gezond blijkt te zijn zoals de verkoper hem al te koop heeft staan.
Of wanneer een groen dier nog verder ontwikkeld, maar ook dat meldt je vooraf. Dat is met het paard van de post ook niet.
De koper betaald de keuring, dus daarmee kan de verkoper in een later stadium niks, want de rapporten gaan naar de koper in spe.
Heb heel wat paarden gekocht en gekocht/verkocht zien worden. En nog nooit een duurder zien worden na een keuring.
In vrijwel alle ads staat zelfs vraagprijs met keuring kk.
Op het moment dat je een prijs af spreekt ovbv keuring gaat het daarna echt niet omhoog.
Je spreekt een prijs af voor een gezond paard zonder gebreken, je voldoet aan je onderzoekplicht en blijkt dat dit dus zo is, en het paard inderdaad de waarde heeft die jullie overeengekomen hadden.


Het enige geval wat ik me dan nog zou voor kunnen stellen is wanneer een paard geadverteerd wordt met bemerkingen, maar bij de keuring ze als sneeuw voor de zon verdwenen zijn en het paard dus gezonder is dan geadverteerd en dus ook duurder kan zijn... maar dat is zo'n hypothetisch verhaal wat nooit voor zal komen gok ik :+

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:21

Als er in de advertentie niet expliciet staat dat dit een inpakken en wegwezen prijs is, zou het belachelijk zijn als de prijs na keuring omhoog gaat. Nog nooit meegemaakt.
Als hij wel geadverteerd staat als inpakken en wegwezen dan is het een ander verhaal en kan de prijs omhoog gaan, maar nog spreek je dat wel af voorafgaand aan de keuring wat dan de prijs gaat zijn bij positief aankoopadvies.

Alja

Berichten: 25651
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:22

Als ik een paard zou kopen en hij wordt op mijn verzoek gekeurd en daarna is de prijs hoger dan kan diegene het steken in een plek waar de zon niet schijnt…

Echt als je zo met mensen om wil gaan…..

Tieme
Berichten: 4974
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:31

Hoe gaan jullie om met de zoektocht?
Voor 1 paard een kijk afspraak maken en wordt dit niks dan verder kijken?

Of hebben jullie meerdere afspraken staan en kijk je dan achteraf welke meest geschikt is? Met risico dat die ondertussen weg is...

Ik ga van de week bij een stal 2 bekijken en eind van de week 1. Die laatste zal waarschijnlijk meer mijn type zijn. Maar dat is altijd afwachten.
Maar diegene heeft wel nog een tijd nodig om te bedenken naar wie ze hem verkoopt. Met de kans dat diegene die ik eerder gezien heb en die me mogelijk qua rijden enz bevallen dan al weg zijn... ik heb nu al stress :') Had er beter 1 af kunnen spreken

Tips?
Of beter eerst naar diegene kijken die waarschijnlijk mn type is en paar dagen later de 2 op de andere stal?
Laatst bijgewerkt door Tieme op 19-03-24 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt