Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:50

@ Seven: ik stuur je een PB.

Cjuan
Berichten: 53
Geregistreerd: 18-08-19

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:30

Dank voor jullie reacties allemaal!

Wat een knappe paarden :)

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:33

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost van dit topic en is daarom verwijderd
Laatst bijgewerkt door balance op 25-03-24 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderator opmerking

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:49

Cjuan schreef:
@Paljaslaura Ja dat zie ik ook idd van 10-23k ongeveer. Maar is 23k de “normale” prijsklasse geworden? Dan maak ik geen kans ben ik bang! Hoe lang ben je al op zoek?

@Balou_k super fijn dat het gelukt is! Braaf had ik er ook bij moeten zetten idd. En 6 jaar/L niveau zou perfect zijn :D

Uh zo'n 2 maanden nu. Heb er al eentje laten keuren die niet goed was. Dat was toevallig ook de eerste die ik heb gezien. Maar het is lastig om mensen te vinden die mee kunnen. Paarden staan toch al gauw een uur verderop dus je rijdt dan niet ff heen en weer :Y)

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:06

Als het dier talent heeft om echt hoog te komen en veel talent heeft voor verzamelen is het helemaal niet duur.....

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:25

Cjuan schreef:
Dank voor jullie reacties allemaal!

Wat een knappe paarden :)

En ik heb er eigenlijk 2 voor de prijs van 1...


Afbeelding

Aan de linkerkant heb ik een gewone bruine, rechts een met een bles :')

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:30

Elisa2 schreef:
Leuk Roxanne, wat voor een?

Ik zou ook even wachten met een berichtje sturen tot vandaag, of nog beter. Gewoon even bellen.


Een zesjarige elite merrie, dragend van Nashville Star. Aanstaande zaterdag wordt ze gebracht, dan zal ik ook een foto delen. Ik ben echt heel enthousiast, het is een heel ander type dan de twee merries die we nu hebben. Ik hoop dus maar dat ik genoeg beeldmateriaal van haar krijg, zodat ik me kan oriënteren op een hengst voor dit jaar :)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:53

c_alsemgeest schreef:
Cjuan schreef:
Dank voor jullie reacties allemaal!

Wat een knappe paarden :)

En ik heb er eigenlijk 2 voor de prijs van 1...

Aan de linkerkant heb ik een gewone bruine, rechts een met een bles :')


Haha, bofkont. Zou ook wel mijn type kunnen zijn qua uiterlijk denk ik :)

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:54

c_alsemgeest schreef:
Cjuan schreef:
Dank voor jullie reacties allemaal!

Wat een knappe paarden :)

En ik heb er eigenlijk 2 voor de prijs van 1...


[ [url=m/gnhwOz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aan de linkerkant heb ik een gewone bruine, rechts een met een bles :')

:D

Als je het een beetje handig fotografeert heeft Tante Taart vanaf de ene kant drie witte voeten en vanaf de andere kant 4 witte voeten.

Ik vind dat wel grappig, zulke aftekeningen.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:37

Haha tover beentjes, ik ben gek op aftekeningen. Cor heeft ook 4 lage witte voetjes.
Mijn vorige had dan wel een kleinere bles, maar die had weer hoge sokken aan en een witte stip op zijn buik... en dat voor een Don Tango :+ Maar zijn moeder gaf wel vaker veel wit.

Afbeelding

Mijn paarden hebben ook meestal een grappige uitstraling... dat trekt mij ook altijd aan :')
Ze hadden allemaal van die ondeugende prethoofden.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 02:13

Jam was wel een hele speciale hoor. <3 :knuffel:

Elisa2

Berichten: 37178
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:28

_Roxanne schreef:
Elisa2 schreef:
Leuk Roxanne, wat voor een?

Ik zou ook even wachten met een berichtje sturen tot vandaag, of nog beter. Gewoon even bellen.


Een zesjarige elite merrie, dragend van Nashville Star. Aanstaande zaterdag wordt ze gebracht, dan zal ik ook een foto delen. Ik ben echt heel enthousiast, het is een heel ander type dan de twee merries die we nu hebben. Ik hoop dus maar dat ik genoeg beeldmateriaal van haar krijg, zodat ik me kan oriënteren op een hengst voor dit jaar :)



Leuk, ben benieuwd naar de foto en afstamming. :)

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:39

Earth schreef:
Jam was wel een hele speciale hoor. <3 :knuffel:

Ja klopt, hij was echt mijn once in a lifetime horse. Een die zo vreselijk veel power en werklust heeft en dan ook zo blij en echt altijd 100% betrouwbaar vanaf dat hij 3 was al. Altijd willen werken en leren, binnen 2 dagen oefenen zat de vliegende wissel er bv op. Hij wilde je echt begrijpen en leren. En met een halstertje even een buitenritje maken kon ook gewoon :+ Zoiets ga je nooit meer vinden. Maar ik zocht gelukkig ook geen vervanger, maar een opvolger. Maar het maakte de zoektocht echt niet makkelijk, als je zoiets eenmaal gevoeld hebt :D Corrie heeft ook de power en de humor, is alleen een tikkeltje dominanter en onstabieler tussen zijn kleine wollige oortjes _O- :+ Maar nu we elkaar echt goed kennen begint hij ook echt bom proof te worden.
Als je hem ziet zou je het niet zeggen qua postuur e.d. :') maar eigenlijk is het best een gevoelig paardje.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:38

Ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
Ik heb een paard gekocht met aankoopkeuring en die was positief
Nu komt er na 9 dagen toch iets anders naar boven wat de veearts in mijn ogen niet had mogen missen.
Hoe ga ik dit nu aanpakken?

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:46

Alja schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
Ik heb een paard gekocht met aankoopkeuring en die was positief
Nu komt er na 9 dagen toch iets anders naar boven wat de veearts in mijn ogen niet had mogen missen.
Hoe ga ik dit nu aanpakken?


O jeetje dat is rot!
Misschien kan ik meedenken, je mag een PB sturen.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:02

Alja schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
Ik heb een paard gekocht met aankoopkeuring en die was positief
Nu komt er na 9 dagen toch iets anders naar boven wat de veearts in mijn ogen niet had mogen missen.
Hoe ga ik dit nu aanpakken?


Oe, dat is rottig. Ik heb dat ook een keer gehad.

Paardje bleek een heel gevoelige rug te hebben.
Gekeurd bij een bekende kliniek.
Nog gevraagd hoe dat gemist kon worden. Helaas geen antwoord waar ik wat mee kon.
Was klinisch gemist.. Dus niet eens omdat ik geen foto's van hals en rug had laten maken (dat was toen niet gebruikelijk).

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:15

Oh wat ellendig Alja! Is het iets wat wel normaal gesproken in de keuring meegenomen wordt of wat de verkoper je eigenlijk wel had moeten melden? En is het niet iets dat in de afgelopen 9 dagen ontstaan kan zijn? Wat zegt je dierenarts? Is de keurende dierenarts je eigen dierenarts geweest?

Is het echt iets waarvan je zegt, ik wil hem het liefste terugbrengen, of meer dat je zegt, als ik dat had geweten had ik een lagere prijs gewild, maar wil het paard wel houden?

Als je hem van een particulier hebt gekocht, dan is het lastig, want dan ligt de bewijslast bij jou dat het al aanwezig was op het moment van aankoop.

Heb je hem bij een professional gekocht, dan ligt de bewijslast bij de verkoper om aan te tonen dat het gebrek er nog niet was op het moment van aankoop.

Ik wil best meedenken, maar ik ben niet thuis in de ijslanders, dus weet niet of dit gaat om iets specifiek voor dit ras?

Ik zou in ieder geval contact opnemen met de keurende dierenarts en navragen waarom dit gemist is.
Verder rapport van de dierenarts die het gebrek nu heeft geconstateerd (ik ga er vanuit dat het iets medisch is). En met dat in de hand terug naar de verkoper en overleggen. Checken waar die ook voor open staat, terugnemen en geld teruggeven, of lagere prijs, of helemaal nergens voor open staat.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:25

Alja schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
Ik heb een paard gekocht met aankoopkeuring en die was positief
Nu komt er na 9 dagen toch iets anders naar boven wat de veearts in mijn ogen niet had mogen missen.
Hoe ga ik dit nu aanpakken?


Ben wel benieuwd: heb je laten keuren bij je eigen veearts of die van de verkoper?
Je moet nu z.sm. alsnog het gebrek laten constateren bij een veearts (ik zou maar gelijk even een andere nemen). En een melding doen bij de verkoper; schriftelijk. Is het een gebrek waarbij je de koop wil ontbinden, dan dit ook gelijk melden. Zoek maar vast juridische bijstand.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:27

Gelukkig werk ik op een kantoor waar we de jurist in huis hebben.
Ik wordt er echt niet blij van.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:28

Chips ik hoop dat het iets overkomelijks is.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:31

Alja schreef:
Gelukkig werk ik op een kantoor waar we de jurist in huis hebben.
Ik wordt er echt niet blij van.


Dat is in ieder geval een geluk bij een ongeluk....
Het is van belang dat je snel bent met een goede diagnose; hoe sneller hoe beter. Ivm de datering van het gebrek.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:08

Oh alja :knuffel: idd snel boel regelen qua laten vaststellen en melden bij verkopende partij.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:45

Alja schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
Ik heb een paard gekocht met aankoopkeuring en die was positief
Nu komt er na 9 dagen toch iets anders naar boven wat de veearts in mijn ogen niet had mogen missen.
Hoe ga ik dit nu aanpakken?

Je mag me PBen, ik heb zoiets aan de hand gehad en een positieve afwikkeling ervan.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:48

Ik heb zoiets eens gehoord van een andere pensionklant. DA had (duur) paard voor haar goedgekeurd. Toen bleek er toch wat mee te zijn waardoor hij voor haar doel (wedstrijdsport) niet geschikt was. Dat werd een rechtszaak en die DA heeft de aankoopprijs van het paard moeten vergoeden! Dan was er nog wat, dat paard zat in een onderlinge verzekering. Die verzekering nam een paard over als de eigenaar het niet meer kon gebruiken. Dat deden ze nu ook en ze wilden het paard wat in hun ogen nog best bruikbaar was zelf doorverkopen. Eigenaresse werd kwaad want zij vond dat hij geslacht moest worden! Dat wilden ze dus niet want bij verkoop "voor het leven"zou hij meer opbrengen.Ik dacht, wees blij dat hij nog een kans krijgt elders .Maar uiteraard wist ik de precieze details allemaal niet, had er ook niets mee te maken. Die persoon van de verzekering was eigenaar van onze gezamenlijke stalling en zodoende ging die zaak rond. Het ging toen ook om een sportpaard wat veel duurder was dan de meeste andere paarden die daar stonden. Maar ook als het om een goedkoper paard gaat zijn dit hele vervelende situaties waar je niet hoopt tegenaan te lopen.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:35

Alja schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
Ik heb een paard gekocht met aankoopkeuring en die was positief
Nu komt er na 9 dagen toch iets anders naar boven wat de veearts in mijn ogen niet had mogen missen.
Hoe ga ik dit nu aanpakken?



Maar dan neem ik aan dat het iets is met een klinisch beeld? Kan het niet zijn dat het nieuw is?

Zuur wel hoor, wil je helemaal niet mee bezig zijn in de eerste periode.