Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:13

Ja wat een leuke paarden komen er voorbij, gefeliciteerd allemaal met de nieuwe aanwinsten.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:50

Earth schreef:
c_alsemgeest schreef:


Hij is echt stoer. Ga je hem meenemen naar Almelo?


Nee we hebben verder geen combi's meer in de basissport. Dus het uitje is Tolbert, want dan heb je subli en subtop samen.
Maar het ARD sfeertje heb je helaas nergens anders.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 17:08

Stoer dier c alsemgeest
Ik houd er van lekker veel body <3

Wij hadden heel stoer gezegd we gaan d'r meenemen naar de pavocup nu maar eens zien of dst lukt :D

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 20:06

c_alsemgeest schreef:
Earth schreef:



Nee we hebben verder geen combi's meer in de basissport. Dus het uitje is Tolbert, want dan heb je subli en subtop samen.
Maar het ARD sfeertje heb je helaas nergens anders.


Almelo heeft dit jaar ook subtop.. maar volgens mij alleen maar maandag

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:17

Flevolander schreef:
Almelo heeft dit jaar ook subtop.. maar volgens mij alleen maar maandag

Ja klopt, maar geen subli voor de jonkies. En 1 dag is dan wel weinig voor dat hele eind. Tolbert is dan twee... maar dan kunnen de jongere beesten van de groep ook mee.

Anders ga ik me vervelen als groom :') :+

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:25

Wat een super gave paarden! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. En veel geluk en plezier toegewenst.


Markt normaler? Paarden eerlijk zonder bemerkingen of ditjes en datjes gaan nog steeds als zoete broodjes volgens mij.
Staan nu wel veel met bemerkingen op…. Chipje hier chipje daar….

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:28

Klopt, ik schrik niet van een chipje, mits gunstige plek en mits geen verandering over de jaren. Bij een 3 jarige zou ik er dan weer iets voorzichtiger mee zijn. Maar ligt dan echt aan wat mijn VA zijn advies hierin is.

Daarintegen heb ik met andere zaken weer hele nare ervaringen. Waardoor die er niet meer in komen. En dat zijn mogelijk weer dingen waar iemand anders zo over heen stapt.
Luchtzuigers, darmproblemen, allergieën en headshaking begin ik niet meer aan :')

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:48

Wat een knappe nieuwe aanwinsten! Gefeliciteerd iedereen!

Shimar
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-02-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:16

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten! Wat zijn jullie goed geslaagd zeg!

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:35

Misschien leuk om even te laten weten , de drachtige Gelderse merrie die hier als tip gegeven door een van m'n klanten aangekocht is vanmorgen bevallen van een mooi merrieveulen palomino <3

Durquia

Berichten: 197
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:52

knollentuin schreef:
Misschien leuk om even te laten weten , de drachtige Gelderse merrie die hier als tip gegeven door een van m'n klanten aangekocht is vanmorgen bevallen van een mooi merrieveulen palomino <3


Waauw gefeliciteerd!! Eentje van Edmundo?

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:08

Ja idd :j

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:11

Was er niet iemand op zoek naar een leuke leermeester d pony? Zie er eentje staan voor 6k uit 2005. Staat op mp

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:53

6k voor een pony van 18 is echt bizar veel geld. Kan het nog zo’n goede leermeester zijn en nog zo braaf, maar ik zou het er echt nooit voor neerleggen

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:04

Ja ik was dat!

Ze vragen ook 7500-8000 op dit moment. Maar is inderdaad heel veel geld voor een 18 jarige

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:08

Maartje_M schreef:
6k voor een pony van 18 is echt bizar veel geld. Kan het nog zo’n goede leermeester zijn en nog zo braaf, maar ik zou het er echt nooit voor neerleggen


Voor een écht fijne pony vind ik dit geen astronomisch bedrag hoor, denk dat je dan toch al snel in die richting gaat. Voor een fijn leerpaard van 18 betaal je dat ook en een pony kan vaak langer mee..

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:25

Hier juist het omgekeerde, mijn nichtje wil door de overstap naar de paarden haar palomino sportpony verkopen. Braaf en bewezen in de sport, maar je moet er wel aan rijden. Echter lukt het ze niet om de juiste koper te vinden.

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 06:40

Hoi iedereen,
Ik meld me ook in dit topic. Mijn ruin is helaas onvoorzien op pensioen gezet. Ik heb mijn oog laten vallen op een fijne merrie van 12 jaar. Ze heeft nu nog een veulentje aan de voet, maar zou ze binnen een maand kunnen gaan proberen. Ben echt benieuwd hoe het gaat aanvoelen. Ben niet de dapperste dus ben wat bang dat ik na 1 of 2x proefrijden nog niet genoeg ga weten :')

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:05

juniper schreef:
Hier juist het omgekeerde, mijn nichtje wil door de overstap naar de paarden haar palomino sportpony verkopen. Braaf en bewezen in de sport, maar je moet er wel aan rijden. Echter lukt het ze niet om de juiste koper te vinden.


Idee om te kijken of ze een geschikt paard kan vinden bij een stal waarop ze de pony kan inruilen/de stal de pony voor haar verkoopt? Dergelijke stallen hebben vaak een groter netwerk en ook meer vanuit het buitenland waar het budget vaak wat hoger ligt.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:10

Padoertje schreef:
juniper schreef:
Hier juist het omgekeerde, mijn nichtje wil door de overstap naar de paarden haar palomino sportpony verkopen. Braaf en bewezen in de sport, maar je moet er wel aan rijden. Echter lukt het ze niet om de juiste koper te vinden.


Idee om te kijken of ze een geschikt paard kan vinden bij een stal waarop ze de pony kan inruilen/de stal de pony voor haar verkoopt? Dergelijke stallen hebben vaak een groter netwerk en ook meer vanuit het buitenland waar het budget vaak wat hoger ligt.


Volgens mij hebben ze dat geprobeerd; ze werkt zelf op een dresuurstal en ze heeft inmiddels al een tijdje een paard. De pony is goed gekeurd en braaf, maar ze geeft aan dat mensen verwachten dat kinderen op knopjes drukken en het allemaal perfect gaat, echter moet je er wel aan rijden.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:51

Pastis schreef:
Hoi iedereen,
Ik meld me ook in dit topic. Mijn ruin is helaas onvoorzien op pensioen gezet. Ik heb mijn oog laten vallen op een fijne merrie van 12 jaar. Ze heeft nu nog een veulentje aan de voet, maar zou ze binnen een maand kunnen gaan proberen. Ben echt benieuwd hoe het gaat aanvoelen. Ben niet de dapperste dus ben wat bang dat ik na 1 of 2x proefrijden nog niet genoeg ga weten :')


Ik zou dan bij de 1ste keer kijken een filmpje ( laten ) maken en de 2de keer proefrijden je instructeur meenemen. Je instructeur kent jou en weet wat jij aankan en wat je ongeveer zoekt.

Durquia

Berichten: 197
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:30

Ineke2 schreef:
Pastis schreef:
Hoi iedereen,
Ik meld me ook in dit topic. Mijn ruin is helaas onvoorzien op pensioen gezet. Ik heb mijn oog laten vallen op een fijne merrie van 12 jaar. Ze heeft nu nog een veulentje aan de voet, maar zou ze binnen een maand kunnen gaan proberen. Ben echt benieuwd hoe het gaat aanvoelen. Ben niet de dapperste dus ben wat bang dat ik na 1 of 2x proefrijden nog niet genoeg ga weten :')


Ik zou dan bij de 1ste keer kijken een filmpje ( laten ) maken en de 2de keer proefrijden je instructeur meenemen. Je instructeur kent jou en weet wat jij aankan en wat je ongeveer zoekt.


Ik ben ook niet zo’n held en zo heb ik het ook gedaan inderdaad. Je moet je vooral fijn voelen op een paard en dat voel je met de eerste keer vaak wel, dan merk je wel of je het waard vindt om een 2e keer langs te komen

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:24

Ik meld me ook hier, wij zijn al even op zoek naar een leuk paard voor mij en mijn 9 jarige.
Ik ben vnml een recreatieruiter maar wil wat meer dressuurmatig gaan rijden. En mijn kind is lichtgevorderd.

Zoeken een braaf paard waar we allebei op verder kunnen leren maar vooral van elkaar kunnen genieten.

Nu 2x met een handelaar bezig geweest en die ervaringen waren beiden niet zo leuk. De laatste hadden we een koopovereenkomst en keuring zou vandaag plaatsvinden, maar zij trok de (ver)koop 1,5 dag tevoren in met een vaag verhaal. Wrs is het paard gewoon verkocht zonder keuren, want dat wilde ze het liefst…
Beetje jammer. Dus nu met een zwaar gevoel weer verder aan het zoeken…
Hopelijk komen we dat leuke paard tegen! Ik lees dus mee

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:46

Het paard waar ik mijn oog op had is zojuist goedgekeurd en mag ik dus nu mijn paard noemen :D :D :D

Meet Ollie (Bachus Olympus, Bon Ami Z x Wolkentanz II), een 13-jarige ruin van 1.68m. Nooit uitgebracht op wedstrijd, maar loopt thuis op B/L niveau. Super verkeersmak. Echt een lieve sul, en toch enorm werkwillig.
Afbeelding

En de foto waar ik verliefd op werd <3
Afbeelding

Ik had het eigenlijk al opgegeven met mijn budget en eisen, maar kwam hem laatst toevallig tegen toen ik MP nog maar weer eens opende. Hij heeft eigenlijk maar 1 'maar' en dat is dat hij niet op de trailer kan, hier raakt hij in paniek. Ik heb zelf een B-vrachtwagentje, dus dit hebben we wel nog getest en dat deed hij eigenlijk heel braaf (ondanks dat hij het spannend vond, hij was wel leerbaar). Voor mij dus geen probleem. Alleen jammer dat hij schimmel is, ik wilde er eigenlijk niet nog 1 in die kleur. Van de 15 paarden die we hebben zijn er nu 10 schimmel _O- Maargoed, hij past verder zo perfect dat we daar maar doorheen moeten kijken.

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:48

goldenarrow schreef:
Het paard waar ik mijn oog op had is zojuist goedgekeurd en mag ik dus nu mijn paard noemen :D :D :D

Meet Ollie (Bachus Olympus, Bon Ami Z x Wolkentanz II), een 13-jarige ruin van 1.68m. Nooit uitgebracht op wedstrijd, maar loopt thuis op B/L niveau. Super verkeersmak. Echt een lieve sul, en toch enorm werkwillig.
[ [url=m/KELD19.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de foto waar ik verliefd op werd <3
[ [url=m/AGtEqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had het eigenlijk al opgegeven met mijn budget en eisen, maar kwam hem laatst toevallig tegen toen ik MP nog maar weer eens opende. Hij heeft eigenlijk maar 1 'maar' en dat is dat hij niet op de trailer kan, hier raakt hij in paniek. Ik heb zelf een B-vrachtwagentje, dus dit hebben we wel nog getest en dat deed hij eigenlijk heel braaf (ondanks dat hij het spannend vond, hij was wel leerbaar). Voor mij dus geen probleem. Alleen jammer dat hij schimmel is, ik wilde er eigenlijk niet nog 1 in die kleur. Van de 15 paarden die we hebben zijn er nu 10 schimmel _O- Maargoed, hij past verder zo perfect dat we daar maar doorheen moeten kijken.


Wow, wat een mooi paard! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!