[VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 21:16

Hier gebeurt weinig. Ik heb niet zo veel tijd en ik wil ook weer wat stapjes terug nemen om niet tegen blokkades door overvragen aan te lopen. Weer starten bij plezier hebben in dingen leren en met mij zijn.

De grondwerk dingetjes die we wel doen gaan elke keer beter. Stappen, halt houden, achteruit lopen. Telkens in een andere volgorde, de ene hand en op de andere hand.

Ook gewoon buiten ontspannen poetsen, voetjes geven en lekker grazen aan de hand. Zo stond ze vandaag mooi te glimmen:)


juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:22

Wat een prachtig dier!

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 20:56

juniper schreef:
Wat een prachtig dier!


Dankjewel <3 ze begint zó mooi te ontpoppen.

Ik heb het wel een beetje moeilijk. Financieel ziet het er niet goed uit. Een huis, voertuig én paard kan ik met de huidige huizen, energie en brandstofprijzen niet gaan kunnen betalen. Er hoeven nog geen keuzes gemaakt te worden, maar ik weet nog niet zo goed wat de mogelijkheden gaan zijn om haar te houden…

Nu probeer ik gewoon maar te genieten van haar en niet teveel na te denken. We nemen het dag voor dag :)

Verder! Vandaag voor het eerst gelongeerd! Alle voorbereiding qua grondwerk heeft het onwijs makkelijk gemaakt. Makkelijk om haar de lijn te laten volgen, rustig weg stappen en wijken voor de druk van de zweep. Toen ik begon te filmen had ik beide kanten op al een keer gedaan.

Volgende stap: van hand veranderen en direct door. En ho, stappen en prr prrr (achteruit) op afstand, met stem kunnen doen.


JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:51

:(:)

Ik hoop voor je (en velen) dat er wat ademruimte komt!
Het is ook wel echt absurd momenteel. Begin van dit jaar zijn bij ons de energieprijzen verdrievoudigd en tov toen is het nu weer verdubbeld. 8)7

Brandstof, inflatie etc krijg je er dan nog bij. :x

Ze doet het zo te zien goed! +:)+

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 19:04

Ze doet het fantastisch! Even weer een paar stappen terug om er meer plezier in te krijgen. Niet de longeercirkel in willen gaan is wel een duidelijk signaal dat ze niet wilt.

Gisteren voor de 2e keer een singel om gedaan. Een longeersingel met dekje. Zolang we daarna aan de hand werken, maalt ze er niks om. Flink wapperen helemaal om haar heen, niks aan de hand. Linksom en rechtsom haar neusje vragen om te kijken, niks aan te hand.

Maar als ik haar dan los laat en vraag om te bewegen :+ Dan is de singel ineens het gekste wat ze ooit heeft meegemaakt. Bokkensprongen op de plaats, niet er mee willen lopen. Gelukkig hadden we gisteren genoeg rust om er geen rodeo van te maken, maar uiteindelijk een drafje beide kanten op kunnen doen, zonder gekke sprongen. De ontspanning was er nog niet helemaal, maar korte sessies zijn bij haar essentieel. Ze wist in ieder geval dat ze er mee kan bewegen en dat als ze ontspant, ik haar beloon door te stoppen.

En vandaag met de hitte weer lekker afgespoeld. Alleen de achterbenen zijn nog niet helemaal ok, maar verder was ze kletsnat:) Ook nog niet overal ontspannen, maar wel weer telkens het water opzoeken voor de beloning.

Achteraf probeerde ik of ze wilde rollen. Na een paar minuten schrapen met mijn voeten, en wegblijven van alle minuscule eetbare plantjes tussen het zand, is ze toch gaan rollen aan de hand *\o/*

Voor mij alweer een heerlijk teken van vertrouwen en ontspanning <3

Afbeelding

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:07

Wat een puppie is het ook! Zo mooi dat je je paard geeft wat ze nodig heeft :)

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:21

<3 Heerlijk

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 21:24

Lieve pup met haar mooie teke oortjes. Ze is zó expressief. Dit wordt zo’n fantastisch eerlijk paard als je haar de ruimte geeft om te begrijpen en leren.

We hebben ook voor de 2e keer ‘gelongeerd’ gisteren en er een rustig drafje er bij gedaan. Ik ben echt trots op haar hoe ze het oppakt. Linksom buigt ze mooi in, rechtsom loopt ze nog wat hoekig tegen de lijn aan.

Alles wat we kunnen, kunnen we ook al zonder druk. Het lijntje hangt altijd los:)

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 20:54

Wat een heeeeerlijk paard was het vandaag. Mijn ouders zijn in Nederland en hebben Gulgyz voor het eerst ontmoet. Lekker met zijn allen gepoetst rond een rustig stilstaand paardje, beetje kroelen en ongemakkelijk zacht poetsen. Maar het paardje vond het allemaal prima <3

Daarna wilde ik even laten zien hoe ver we samen al zijn gekomen. En ik ben echt zó overtuigd van hoe goed ze het snapt allemaal *\o/* even kort een showtje gegeven, zonder druk, zonder stress, zonder gesnuif en uitdagen.

Aan de hand, stappen, ho, achteruit allemaal op lichaam en stem. Heel snel door op longeren, linksom rondje, van hand veranderen, rechtsom rondje, van hand veranderen, linksom stap, drafje, terug naar stap en zo ook op de andere hand. Vervolgens los nog even draven en een galopje en op commando vanuit de galop weer terug naar draf en weer naar stap.

De connectie was echt enorm, het ging zo fantastisch *\o/*

Moeders heeft alleen een paar foto’s van het om doen van de peesjes en kogelbeschermers. Stiekem hoopte ik dat ze de hele sessie gefilmd had :Y) ik probeer binnenkort wel de telefoon ergens neer te zetten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:48

heerlijk om te zien. Vooral hoe ze haar ene oortje op het publiek houdt en het andere op jou. Duidelijk wel nieuwsgiering naar de toeloop, maar toch geconcentreerd op haar job ("letten op wat jij vraagt").

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 23:48

zippora schreef:
heerlijk om te zien. Vooral hoe ze haar ene oortje op het publiek houdt en het andere op jou. Duidelijk wel nieuwsgiering naar de toeloop, maar toch geconcentreerd op haar job ("letten op wat jij vraagt").


Zo leuk, die expressieve oortjes. Hoewel discomfort en intense concentratie soms nog wat lastig te onderscheiden zijn.

Voor de mensen met de zin om wat te kijken, hier 3 video’s. Er was veel afleiding, haar beste vriendin was aan het werk in de bak er naast.

Ook pakten we wat dingen op die ze erg moeilijk vindt of nieuw zijn. Singeltje blijft ze maar een gek fenomeen vinden, ik probeer als ze haar grens aangeeft; zwaaien met haar hoofd, staart, trappen met been, eerst weer wat plezierigs te doen. Kriebelen, bekend grondwerk etc. Het singeltje zit echt niet strak, maar wel strak genoeg om verschuiven te voorkomen.

Daarna probeer ik haar te laten merken dat ze er gewoon mee kan bewegen. Dit doe ik liever los zodat ik wat meer veilige ruimte heb voor mezelf, gezien haar capriolen.

Afsluitend nog een kort filmpje over hoe het halster altijd om gaat. Meestal met meer concentratie, maar altijd met haar neusje die ze het halster in stopt <3






Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:15

Oeh giga sensibel! Leuk bezig. Mooi dat we via film met je mee mogen kijken.

Let je wel op dat je de singel niet te ver naar voren legt? Deze mag zeker 3-5 cm naar achteren. Kan zijn dat ze dan anders gaat reageren.

Misschien zou je ook eens het verschil kunnen testen met een elastieke dekensingel?

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:24

Stille meelezer meldt zich! Ik heb de filmpjes bekeken en wil m’n licht er ook wel even op laten schijnen. Ik heb natuurlijk niet de wijsheid in pacht en iedereen mag me zeker corrigeren.

Het valt me in het eerste stukje grondwerk op dat je je energie heel laag hebt, ook als je iets van haar vraagt. Hoe reageert zij als je je energie ietsje omhoog brengt als je iets vraagt? Daar ben ik wel benieuwd naar, omdat ze soms wat traag reageert op jouw vraag, maar wat ik snap, door de lage energie van je vraag.

Verder zie ik dat ze eigenlijk nog niet helemaal comfortabel is met het dekje zelf. Als je het rond zwaait, doe je dat ook best snel, zonder haar de tijd te geven na te denken. Met mijn paard weet ik dat ik dingen juist daarom heel traag moet doen, maar dat is natuurlijk niet bij ieder paard. Weet je hoe dat bij haar is? Ik zou zelf denk ik nog een tijdje langer trainen met alleen het dekje, totdat ze daar 100% comfortabel mee is. Ik zie haar nu soms ook heel kwaad kijken en ik zou er niet voor kiezen om dan te gaan kriebelen. Je beloont dan eigenlijk voor de discomfort. Ik zou er denk ik voor kiezen om al eerder te kriebelen, als alles nog goed gaat en zo steeds een stapje verder te gaan.

Hetzelfde geldt voor het singeltje. Doordat ze vooral het opLeggen van het dekje nog niet zo chill vindt, snap ik dat ze het singeltje helemaal lastig vindt. Daarvoor zou ik denk ik ook kiezen om alles helemaal los te maken, dus eerst de bovenkant op haar leggen en dan pas de onderkant vastmaken en gaatje voor gaatje heel langzaam aansingelen. In mijn ogen zag het er nu namelijk ook weer wat onrustig uit.

En dit was natuurlijk op een dag met heel veel afleiding, maar daarom zou ik dan juist voor wat kleinere stappen kiezen. Op een dag waarop ze heel rustig is, kun je dan misschien wel weer sneller gaan.

Ik vind het echt supergoed dat je haar even laat lopen met de singel op! Ik denk dat dat echt super is voor het gevoel. Ik zie dat ze, zeker in het begin, heel vaak vraagt of ze naar jou toe mag komen. Jij geeft dan rustig de hulp om weer door te gaan. Ik vind dat je dat heel goed doet. Wel zou ik denk ik de keuze gemaakt hebben om haar nog even door te laten gaan en haar dan even naar binnen te vragen. Even samen staan en een rustmomentje en dan weer door. Dan kan ze misschien al wat meer gaan verwerken.

Ik vind het ook echt heel mooi om te zien hoe erg ze op jou gericht is. Hoe makkelijk ze je los volgt en graag bij je is. Ten slotte zou ik je nog de tip (waar je zelf mee mag weten wat je doet natuurlijk) Willen geven om haar wat rustmomenten te geven als ze kauwt. Dan is ze namelijk aan het verwerken en ik merk aan mijn paarden dat ze het heel fijn vinden om dan even een momentje voor zichzelf te hebben.

Dit was wat mij nu opviel, maar misschien heb je wel heel goede redenen voor je keuzes. Ik ben heel benieuwd en vind het sws superinteressant om jullie proces te volgen. Ook voor mij weer heel leerzaam :)

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 21:38

Taucha schreef:
Oeh giga sensibel! Leuk bezig. Mooi dat we via film met je mee mogen kijken.

Let je wel op dat je de singel niet te ver naar voren legt? Deze mag zeker 3-5 cm naar achteren. Kan zijn dat ze dan anders gaat reageren.

Misschien zou je ook eens het verschil kunnen testen met een elastieke dekensingel?


Dekensingel vond ik teveel schuiven en ik wilde niet dat deze bij haar kruis terecht zou komen.. dezelfde twijfel met de singel wat verder naar achteren leggen, maar ik zal die twijfels even testen:) bedankt voor je tips!:)


Kimmie25501 schreef:
Stille meelezer meldt zich! Ik heb de filmpjes bekeken en wil m’n licht er ook wel even op laten schijnen. Ik heb natuurlijk niet de wijsheid in pacht en iedereen mag me zeker corrigeren.

Het valt me in het eerste stukje grondwerk op dat je je energie heel laag hebt, ook als je iets van haar vraagt. Hoe reageert zij als je je energie ietsje omhoog brengt als je iets vraagt? Daar ben ik wel benieuwd naar, omdat ze soms wat traag reageert op jouw vraag, maar wat ik snap, door de lage energie van je vraag.

Verder zie ik dat ze eigenlijk nog niet helemaal comfortabel is met het dekje zelf. Als je het rond zwaait, doe je dat ook best snel, zonder haar de tijd te geven na te denken. Met mijn paard weet ik dat ik dingen juist daarom heel traag moet doen, maar dat is natuurlijk niet bij ieder paard. Weet je hoe dat bij haar is? Ik zou zelf denk ik nog een tijdje langer trainen met alleen het dekje, totdat ze daar 100% comfortabel mee is. Ik zie haar nu soms ook heel kwaad kijken en ik zou er niet voor kiezen om dan te gaan kriebelen. Je beloont dan eigenlijk voor de discomfort. Ik zou er denk ik voor kiezen om al eerder te kriebelen, als alles nog goed gaat en zo steeds een stapje verder te gaan.

Hetzelfde geldt voor het singeltje. Doordat ze vooral het opLeggen van het dekje nog niet zo chill vindt, snap ik dat ze het singeltje helemaal lastig vindt. Daarvoor zou ik denk ik ook kiezen om alles helemaal los te maken, dus eerst de bovenkant op haar leggen en dan pas de onderkant vastmaken en gaatje voor gaatje heel langzaam aansingelen. In mijn ogen zag het er nu namelijk ook weer wat onrustig uit.

En dit was natuurlijk op een dag met heel veel afleiding, maar daarom zou ik dan juist voor wat kleinere stappen kiezen. Op een dag waarop ze heel rustig is, kun je dan misschien wel weer sneller gaan.

Ik vind het echt supergoed dat je haar even laat lopen met de singel op! Ik denk dat dat echt super is voor het gevoel. Ik zie dat ze, zeker in het begin, heel vaak vraagt of ze naar jou toe mag komen. Jij geeft dan rustig de hulp om weer door te gaan. Ik vind dat je dat heel goed doet. Wel zou ik denk ik de keuze gemaakt hebben om haar nog even door te laten gaan en haar dan even naar binnen te vragen. Even samen staan en een rustmomentje en dan weer door. Dan kan ze misschien al wat meer gaan verwerken.

Ik vind het ook echt heel mooi om te zien hoe erg ze op jou gericht is. Hoe makkelijk ze je los volgt en graag bij je is. Ten slotte zou ik je nog de tip (waar je zelf mee mag weten wat je doet natuurlijk) Willen geven om haar wat rustmomenten te geven als ze kauwt. Dan is ze namelijk aan het verwerken en ik merk aan mijn paarden dat ze het heel fijn vinden om dan even een momentje voor zichzelf te hebben.

Dit was wat mij nu opviel, maar misschien heb je wel heel goede redenen voor je keuzes. Ik ben heel benieuwd en vind het sws superinteressant om jullie proces te volgen. Ook voor mij weer heel leerzaam :)


Je hebt in bijna alles wat je zegt wel al mijn twijfels over deze sessie te pakken, knap gezien _/-\o_
Dit was de tweede keer met longeersingel op, vorige keer was er veel minder duidelijke irritatie rond het aansingelen en het dekje. En ik merkte ook dat ik eigenlijk weer wat stappen terug wil doen, want nu accepteert/negeert ze het dekje, terwijl ze het de volgende keer zat gaat zijn. Dus daar heb je helemaal gelijk in.

Qua energie, ze reageert echt heel erg heftig op mijn energie. Als die bij mij te hoog is, wil ze niet bij mij in de buurt zijn. Ik zal binnenkort weer eens filmen als we een sessie hebben zonder teveel afleiding.

Tips over meer rust geven bij kauw momenten en iets langer doorgaan neem ik ook van harte mee:) mijn huidige reactie is er in gesleten doordat ze vaak snel weer afgeleid is en met haar koppie naar de andere paarden draait, dit heb ik eerder willen ondervangen maar het is inderdaad tijd om bewust bezig te zijn met dit moment in plaats van dat het een gewoonte is.

Ik blijf door haar (en jullie) alert op dat het te makkelijk is om zulke simpel lijkende stappen toch weer te snel te nemen.

Bedankt voor het reageren :j

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:37

Wauw ik ben onder de indruk van je paard. Ze heeft echt een enorm intelligente en zelfbewuste uitstraling. <3

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:44

Bedankt voor je fijne reactie! Superinteressant! Dat stukje over energie had ik al wel een beetje verwacht bij zo’n paard. Later komt het wel om haar te leren omgaan met meer en hoger denk ik, maar dat is voor nu nog totaal niet aan de orde :)

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 23:04

Kimmie25501 schreef:
Bedankt voor je fijne reactie! Superinteressant! Dat stukje over energie had ik al wel een beetje verwacht bij zo’n paard. Later komt het wel om haar te leren omgaan met meer en hoger denk ik, maar dat is voor nu nog totaal niet aan de orde :)


Afgelopen vrijdag kwamen mijn ouders voor het eerst langs. Ik had ze een grondwerk sessie laten zien. Ze was nog los toen mijn vader vroeg hoe ik verder zou gaan vanaf hier. Ik zei dat we nog een lange weg te gaan heb en dat ze moet wennen aan mij rond en om haar heen, zoals wanneer ik spring om op te stappen. Dus ik doe een paar kleine hupsjes op de plaats. Gulgyz deed een 180 en draaide haar kont naar me toe, volledig beledigd van mijn gedrag.. ik stond stil, zei; hé! Nou moe! Kom eens hier?! En ze draaide haar hoofd weer naar mij toe.

Zondag,
Ze vond aandraven tijdens het longeren een beetje moeilijk, dus ik probeerde met mijn energie een beetje mee te helpen en een beetje mee te hupsen. Nou, dat heb ik geweten :')

Ze vond het maar gek, en bedacht dat als ze haar kont naar mij toe draaide ze af zou zijn van mijn gehups. Ik boos, hoofd naar me toe halen, stem verheffen en wilde met de zweep nog wat kracht bij zetten(kont aanwijzen, zo van: deze wil ik van mij weg hebben) maar deze kwam verstrengeld te zitten in de leadrope.

Boos paard, springen en huppelen mag niet. Aan het eind ben ik dus even een paar minuten staan hupsen en lief doen (met haar hoofd niet aan een al te lange lijn). Het duurde echt even voordat ze haar vernietigende blik verzachtte en ze begon te kauwen.

Dus ja, zeer ongewenste reactie waarbij een jong paard zomaar nog eens een nog ongewenstere trap zou kunnen geven. Dus ik ben bedachtzaam van mijn eigen veiligheid als ik ‘experimenteer’ met mijn eigen lichaam en energie.

VogeltjeM schreef:
Wauw ik ben onder de indruk van je paard. Ze heeft echt een enorm intelligente en zelfbewuste uitstraling. <3


Dankjewel:) het is ook haar kracht en valkuil. Ze is echt nog erg jong en onbezonnen, maar wel overtuigd van haarzelf :+

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:30

Oef, ik snap je helemaal! Ik zou dan eens beginnen met een stukje meelopen ofzo en net wat meer rechtop lopen. Zo dus wat meer energie erin brengen. Dat is echt een ministukje meer en dan bouw je het wat langzamer op. Wel heel tot zo’n paard dat je zoveel laat nadenken!

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 09:34

Rechtop lopen roep ik de hele dag tegen mezelf; als ik in concentratie verzonken ben dan merk in na een tijdje weer dat ik ineen gedoken ben :') dan moet ik ook mezelf weer rechtrichten :*

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 08:41

Ik kan helaas geen duurzame oplossing vinden voor het houden van Guli. Ik ga maandag foto’s laten maken en de komende periode op zoek naar een nieuwe eigenaar voor deze dame.

Ik dacht als ik het uitzing tot de huizenmarkt beter wordt, de energiekosten omlaag gaan, de zorg beter betaald wordt… en haar tot die tijd in een goedkope opfok zet zodat ik zelf ook een dak boven mijn hoofd kan huren. Maar ik hou mezelf voor de gek als ik denk dat dit de komende jaren gaat gebeuren.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:51

Och wat ontzettend triest, geen enkele mogelijkheid om haar tijdelijk bij een liefhebber te stallen zodat er tijd is om een eventuele oplossing te zoeken?

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:05

Oh wat verdrietig! Wat bigone zegt, is er niet een andere tijdelijke oplossing denkbaar? Weet niet in welke regio je zit maar hier in het noorden zijn dingen naar ik begrijp wat goedkoper dan in het westen. Misschien dat samen verhuizen ook een optie is?

Lijkt me zo naar voor jullie beide, als ze verkocht moet worden |(

Maar, je lijkt me iemand die goed nadenkt over beslissingen, dat zal je ook hier wel gedaan hebben. We gunnen het jullie alleen zo dat je samen verder kunt gaan :(:)

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:44

Wat jammer voor jullie beiden zeg. Sterkte met de situatie. Hopelijk vind je een fijn thuis voor deze gevoelige dame of vind je een andere oplossing.

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:42

Superverdrietig, hopelijk vind je een goede oplossing!

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: [VOLG] Gulgyz; Hoe het is om een Akhal Teke mens te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 06:45

Waarom doe je dat niet gewoon, een tijdje in een opfok? Ze kent de basis nu al en dat verleerd ze niet.