[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tijn8
Berichten: 511
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:34

dan kun je wat inparkeer oefeningen ed doen, dat is op zich misschien wel fijn.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 14:53

Ja, ik merk dat ik dat niet heel goed durf nog met het verband erom, haar balans is minder, omdat het verband van boven tot onder is he := en het punt was ook om die knie te fixeren, omdat de wond net boven de knie zit, dus ze mag hem niet buigen.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:55

Ai wat een pech

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 15:27

Ja paarden zijn bizar goed in wondgenezing, maar 't is nog maar een week he, en door de plek waar het zit, is het toch riskant :=

hagelslag
Berichten: 9136
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:28

Ach liever nu nog even een paar dagen boxrust eraan vast hangen ipv nu geen boxrust en daarna toch weer boxrust.

Meerdere dagen aaneen is vaak makkelijker dan het heen en weer tussen wel en niet los

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 15:29

Is ook hoor, en ik wil ook echt dat het been goed geneest.

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:31

Jammer, maar inderdaad liever een beetje voorzichtig. Gelukkig trekt ze het wel goed :)
Hoe gaat het met jou ava, trek jij het nog een beetje?

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 15:37

Ik baalde vanmorgen als een stekker. Gewoon echt, het viel me gewoon echt tegen.

En ik vind het gewoon poedersuiker. De box uitmesten is lastiger met paard erin, ik durf haar niet goed opzij te zetten, omdat ik bang ben dat ze haar balans verliest, en ik hou haar wel bezig, maar ik merk gewoon dat ze naar buiten wil en ondanks dat ik weet dat het veel beter voor haar is dat ze binnen blijft voel ik me er gewoon klote schuldig over ;(

En ik merk dat ze er stress van heeft, ze valt af ondanks onbeperkt hooi. En dat vind ik ook poedersuiker want ze was best goed aan het bijkomen.

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:50

-O-

Wat is nu de termijn dat de hechtingen eruit gaan? Een paar dagen of echt een week?

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:54

Avalanche81 schreef:
Dat mag wel, maar korte rondjes en op het harde omdat de dokter toch te bang is dat ze uit haar stekker gaat en de hechtingen lostrekt op zachte ondergrond.


Ik zou het risico ook niet nemen. Tis vervelend voor dr, maar een week en als het moet 2 kan er ook nog wel bij. :(:)

tamary

Berichten: 29216
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:55

Liever een dag te lang op stal om te genezen dan terug tot onder af en uiteindelijk 2-3x zo lang bezig zijn.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 15:59

Babootje schreef:
Avalanche81 schreef:
Dat mag wel, maar korte rondjes en op het harde omdat de dokter toch te bang is dat ze uit haar stekker gaat en de hechtingen lostrekt op zachte ondergrond.


Ik zou het risico ook niet nemen. Tis vervelend voor dr, maar een week en als het moet 2 kan er ook nog wel bij. :(:)

Ik durf het ook niet hoor. Maar ik haat dit, he. Echt vanuit de grond van mijn hart. Ik hou haar liever heel. Maar 't is gewoon poedersuiker dat ze niet meer blij is ;( de band tussen ons twee is niets veranderd hoor, maar ik merk het gewoon aan haar.

@fransje: maandag gaan we weer kijken, dan zitten we op 10 dagen geloof ik.
En ze zei dat er bij honden 14 dagen voor staat normaal gezien, dus het is nog snel. Maar het heeft vooral ook te maken met de plek waar de wond zit, en omdat dat zo beweegt, en omdat zij ook zo groot beweegt is het idd wel slim om er voorzichtig mee te zijn.

Dat betekent niet dat ik het leuk vindt. Ik vind het echt echt heel stom. Blegh


tamary schreef:
Liever een dag te lang op stal om te genezen dan terug tot onder af en uiteindelijk 2-3x zo lang bezig zijn.

Zo sta ik er zelf ook in hoor. Maar damn........

oji

Berichten: 4275
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:26

Avalanche81 schreef:
Ik baalde vanmorgen als een stekker. Gewoon echt, het viel me gewoon echt tegen.

En ik vind het gewoon poedersuiker. De box uitmesten is lastiger met paard erin, ik durf haar niet goed opzij te zetten, omdat ik bang ben dat ze haar balans verliest, en ik hou haar wel bezig, maar ik merk gewoon dat ze naar buiten wil en ondanks dat ik weet dat het veel beter voor haar is dat ze binnen blijft voel ik me er gewoon klote schuldig over ;(

En ik merk dat ze er stress van heeft, ze valt af ondanks onbeperkt hooi. En dat vind ik ook poedersuiker want ze was best goed aan het bijkomen.

2 dagen geleden was ze nog blij ondanks de boxrust. Paard weet niets van tijd. Paard is waarschijnlijk vooral nu gestrest en niet blij omdat ze het verschil in jouw gemoedstoestand merkt. Jij bent gestrest en niet blij door de teleurstelling. Paard had geen enkele verwachting dat de boxrust vandaag opgeheven zou worden, paard is niet teleurgesteld. Paart spiegelt jou.

Dus laat de teleurstelling van je afvallen en focus je gewoon op de goede afloop en er het beste van maken.

Sintara

Berichten: 7455
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:53

Avalanche81 schreef:
Ik baalde vanmorgen als een stekker. Gewoon echt, het viel me gewoon echt tegen.

En ik vind het gewoon poedersuiker. De box uitmesten is lastiger met paard erin, ik durf haar niet goed opzij te zetten, omdat ik bang ben dat ze haar balans verliest, en ik hou haar wel bezig, maar ik merk gewoon dat ze naar buiten wil en ondanks dat ik weet dat het veel beter voor haar is dat ze binnen blijft voel ik me er gewoon klote schuldig over ;(

En ik merk dat ze er stress van heeft, ze valt af ondanks onbeperkt hooi. En dat vind ik ook poedersuiker want ze was best goed aan het bijkomen.

Snap ik helemaal! Je doet enorm je best dus schuldig hoef je je zeker niet te voelen :(:) mag je haar ook niet bijvoorbeeld in de box ertegenover zetten tijdens uitmesten? Ik weet niet of je die optie hebt maar dat geeft echt lucht.

Het is altijd zwaar om je lieve kleine paardenbeest in de lappenmand te hebben. Misschien toch een beetje paaien met wat diverse andere dingen die ze kan eten, grasbrokjes wortelslinger enzovoorts.

Maandag is ook al best snel, hopelijk ziet het er dan weer beter uit.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:38

Ik lees al een tijdje met heel veel plezier mee.
Diepe buiging zoals jij dit project hebt opgepakt.
Om verveling nog verder te bestrijden en haar wat te doen hebben is dit mms nog een optie.
Zelf hele goede ervaringen mee. Hooi en snacks kunnen er in l.

https://www.agradi.nl/hay-slowfeeder-fu ... e-22cm.htm

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:11

Hoe ga je straks naar buiten voor het eerst?

irmaz

Berichten: 4841
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:01

Oh verdorie, ik kwam dit topic binnen met "nog 1 nachtje slapen' en een hele hoop dans- en juichsmileys onder de sneltoets -O-
Dan nog maar even door aftellen. Beter dat de wond ook netjes geneest daar heb je straks nog jaren plezier van. Maar het is niet fijn :knuffel:

Misschien samen met haar iedere dag wat kopjes pepermuntthee gaan drinken? Dat geeft rust aan haar spijsvertering (en is gezellig :j )

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:33

Snuffelen in andermans vieze box is ook weer een afleiding, is dat geen optie?

hagelslag
Berichten: 9136
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:39

manubres schreef:
Hoe ga je straks naar buiten voor het eerst?



In bubbeltjes papier verpakt *\o/*

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:43

hagelslag schreef:
manubres schreef:
Hoe ga je straks naar buiten voor het eerst?



In bubbeltjes papier verpakt *\o/*


:)* haha...goed idee!! +:)+

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 22:04

hagelslag schreef:
manubres schreef:
Hoe ga je straks naar buiten voor het eerst?



In bubbeltjes papier verpakt *\o/*

Minstens .;) ik heb altijd gezworen nooit paarden in de bescherming naar buiten te doen, maar ik ga een uitzondering maken >;)


oji schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik baalde vanmorgen als een stekker. Gewoon echt, het viel me gewoon echt tegen.

En ik vind het gewoon poedersuiker. De box uitmesten is lastiger met paard erin, ik durf haar niet goed opzij te zetten, omdat ik bang ben dat ze haar balans verliest, en ik hou haar wel bezig, maar ik merk gewoon dat ze naar buiten wil en ondanks dat ik weet dat het veel beter voor haar is dat ze binnen blijft voel ik me er gewoon klote schuldig over ;(

En ik merk dat ze er stress van heeft, ze valt af ondanks onbeperkt hooi. En dat vind ik ook poedersuiker want ze was best goed aan het bijkomen.

2 dagen geleden was ze nog blij ondanks de boxrust. Paard weet niets van tijd. Paard is waarschijnlijk vooral nu gestrest en niet blij omdat ze het verschil in jouw gemoedstoestand merkt. Jij bent gestrest en niet blij door de teleurstelling. Paard had geen enkele verwachting dat de boxrust vandaag opgeheven zou worden, paard is niet teleurgesteld. Paart spiegelt jou.

Dus laat de teleurstelling van je afvallen en focus je gewoon op de goede afloop en er het beste van maken.


<3 thanks <3 super lief <3

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 22:05

irmaz schreef:
Oh verdorie, ik kwam dit topic binnen met "nog 1 nachtje slapen' en een hele hoop dans- en juichsmileys onder de sneltoets -O-
Dan nog maar even door aftellen. Beter dat de wond ook netjes geneest daar heb je straks nog jaren plezier van. Maar het is niet fijn :knuffel:

Misschien samen met haar iedere dag wat kopjes pepermuntthee gaan drinken? Dat geeft rust aan haar spijsvertering (en is gezellig :j )

Ja zo voelde ik me ook echt he....... nog een nachtje slapen en dan feest, maar -O-

Oji heeft gelijk :j paard heeft geen besef van tijd :j

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:22

Avalanche81 schreef:
hagelslag schreef:

In bubbeltjes papier verpakt *\o/*

Minstens .;) ik heb altijd gezworen nooit paarden in de bescherming naar buiten te doen, maar ik ga een uitzondering maken >;)

Er zijn nogal wat tussenwegen tussen inpakken in bubbeltjes papier en roekeloos in een te groot weiland gooien.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 22:31

In bubbelplastic in een groot weiland gooien :j

hagelslag
Berichten: 9136
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:33

Eigenlijk vergeten jullie beide het rode strikje in de staart, zou eventueel uit vreugde een bokje kunnen doen :Y)