Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10891
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:03

Ik ga mijn man steeds beter snappen als hij zegt dat paardenvolk vreemd volk is.
Jeetje zulke eigenaren snap je toch niet?!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 23:21

Ik begrijp dat iig niet. Mijn paarden mogen ook niet ‘aan de smid snuffelen’. Gewoon met rust laten dat die man zijn werk kan doen, ik krijg plaatsvervangend frustratie als ik een eigenaar zie lachen om het feit dat het paard met een smid zijn T shirt of chaps aan het prullen is… :x

Afbeelding
Afbeelding
Brokkenpiloot met zijn nieuwe neusnetje. Blijkbaar had ik deze eerst moeten spoelen met warm water (dan zou ie soepeler zijn) maar Joy moet zelf maar spoelen. :+

Goedkopere varianten gezien Vigo ze op eet. Heb nog vier reserve in de auto liggen. _O-
Dit is trouwens pony. Vind ze klein vallen. :=

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:48

Oh oh als ik die zie groeien is het maar goed dat ie nog even hengst blijft :D Vroeg ruinen laat ze nog meer de lucht in schieten toch?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 00:17

Mars schreef:
Oh oh als ik die zie groeien is het maar goed dat ie nog even hengst blijft :D Vroeg ruinen laat ze nog meer de lucht in schieten toch?

Dat zeggen ze maar of dat ook zo is weet ik niet. Grootte ligt genetisch vast toch?
Als ik hem uithonger zal ie vast kleiner blijven dan genetisch gepland maar dat is wat rigoureus denk ik. _O-

Ik haalde net de paarden terug. Doe dat bewust laat omdat er ean gewoonlijk geen verkeer meer is in de straat. Sam is letterlijk tegen Rêve moeten gaan op lopen (die in de met struiken overgroeide berm geduwd werd) om niet geraakt te worden door een buur die met dat onnodige manoeuvre (of hij kan echt niet autorijden) wel een halve seconde eerder zijn oprit kon oprijden. -:(-
Ik heb de paarden thuis gebracht en ben terug gelopen maar hij was al binnen dus heb in de straatapp gevraagd of de buur woonachtig op nummer ** zich realiseert dat ie mijn paard aangereden had als deze niet zijn vriendin in de berm geduwd had. En dat zijn bijzitter het wel gezien had (en dat hij idd zo kort passeerde dat ik in het donker zijn bijzitter zijn gezichtsuitdrukking kon zien. :x )

Ben eens benieuwd komende week is speelstraat. Zal ik hun kinderen eens op die manier passeren ?
Ik zit te trillen van woede -:(-

petraaken

Berichten: 44209
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:03

Had hij haast of zo? Je zou ze toch. -:(-

Muga

Berichten: 2072
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:24

Wat een bizar figuur . Wel benieuwd of je dan nog het lef hebt om te reageren. Even wachten is volgens mij ook goed mogelijk...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 13:28

vooralsnog geen reactie maar ik heb er geen probleem mee met te gaan vragen waarom dat nodig was als ik hem een dezer dagen zie.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:24

Even een kleine tip tussendoor; hang de draden ff iets hoger. Ze horen midden tussen oren en ogen te zitten, zodat de ‘frontriem’ niet op de oogkas drukt.

Daarnaast @#&€! :n buur. :(:) Ben benieuwd wat ie terug gaat mauwen als je het ter sprake brengt terwijl zijn kinderen in de speelstraat rondrennen. …en ternauwernood net niet overlopen worden door een paar paarden… oh nee doe dat laatste maar niet ~~}> :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 17:48

Dat is de bedoeling maar Vigo blijft hem naar beneden trekken (en over het algemeen heeft ie 'm niet langer dan 10 minuten om maar we blijven proberen. :+)

Vandaag een hele fijne proef gereden, niet flitsend maar IMO wel netjes maar erg laag gescoord. Even teleurgesteld gezien ik nu eigenlijk geen kans meer maak om geselecteerd te worden voor het kampioenschap. Maar het is wat het is. Sam voelde weer als Sam en weer een beetje vertrouwen gevonden. :j Áls het zou gebeuren dat ze een reserve oproepen en wij zouden die reserve zijn, dan denk ik dat we een prima prestatie zouden kunnen leveren (drie jury's op het kampioenschap ipv 1) maar we zullen dus een beetje afhankelijk zijn van of er ruiters zijn die niet willen gaan.

Indien niet.... het was eerlijk om elkaar weer te vinden vandaag. :+:
Het was niet perfect en de middendraf kán meer maar ik wilde vandaag fijn kunnen rijden. De laatste wending om de achterhand ging ook niet helemaal goed. Maar een 4 vind ik wel erg streng. :=


Maflinger_S
Berichten: 12167
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:53

*\o/* *\o/* *\o/*
Sámen gereden en elkaar weer (h)eerlijk gevonden. Daar gaat het toch om. Punten en kampioenschappen zijn mooi maar niet waar het daadwerkelijk om gaat. Ze zijn mooi meegenomen, dat dan weer wel.

Rocamor

Berichten: 10891
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:59

Ik vind het netjes gereden. En wellicht iemand die niet wil, zodat jullie alsnog kunnen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 22:57

Rocamor schreef:
Ik vind het netjes gereden. En wellicht iemand die niet wil, zodat jullie alsnog kunnen

Ik WEET dat we kunnen scoren. Ik gun het de anderen ook. Heb het zelfs voor een andere ruiter opgenomen ten koste van mezelf waarschijnlijk omdat ze een dwaas beleid voeren. Maar nog één keer mee kunnen zou ook leuk zijn. Ik geloof in Sammie.
Afbeelding

Afbeelding

Sam weet hoe dan ook dat hij mijn kampioen is. :+:
Afbeelding

Muga

Berichten: 2072
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:13

Hij lijkt echt zo groot! Waarom nog 1 keer? Niet volgend jaar weer? Of binnen in de winter?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 12:49

Muga schreef:
Hij lijkt echt zo groot! Waarom nog 1 keer? Niet volgend jaar weer? Of binnen in de winter?

Omdat ik volgend jaar naar een hoger niveau gaan waar ze geen team meer hebben. En individueel heeft niet meer charme dan één wedstrijd hier.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 13:47

Dat was misschien onduidelijk. Fysio heeft net weer eens af gebeld. :x :x

Het kampioenschap dat ik wil mee rijden is voor niveau 1 en 2 in team. Ik zit nu in niveau 2 en ga volgend jaar naar 3. Niveau 3 gaat individueel op en dat wil ik met Sam niet doen. Daarvoor schiet hij simpelweg te kort. Dat zijn allemaal paarden die over gaan naar nationaal en het is geen teamwedstrijd meer dus het heeft ook geen extra charme wat het bij niveau 1 en 2 wel heeft. 1 en 2 verdedigen echt "hun provinciale" (soort landenwedstrijd maar dan voor amateurs. :+) terwijl die van 3 voor zichzelf rijden. Voor mezelf rijden kan ik hier ook. :+ Daarvoor hoef ik geen uur (of meer) voor op pad te gaan. :)

Niveau 3 moet ook een kür rijden en daar heb ik geen zin in. :+

Muga

Berichten: 2072
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:49

En je mag niet met Sam nog gewoon niveau 2 rijden als je met reve hoger zou rijden?
Ik ben niet thuis in de Belgische wedstrijdsport dus misschien domme vragen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 13:59

Muga schreef:
En je mag niet met Sam nog gewoon niveau 2 rijden als je met reve hoger zou rijden?
Ik ben niet thuis in de Belgische wedstrijdsport dus misschien domme vragen.

Nee, Sam moet naar niveau 3. We hebben te veel winstpunten en ik wil ook wel niveau 3 starten met hem maar ik wil gewoon niet naar het IPK in niveau 3.
Rêve gaat sowieso lager starten dan Sam ook. :)
Met Rêve in het Z2 beginnen zie ik niet zo zitten. _O-

Hannanas
Berichten: 13023
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:23

Wat vervelend dat je fysio heeft afgebeld, is er dan geen vervanger?

Waarom is er geen team op niveau 3?

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:40

Is dat nou die fysio waar je zo'n fijne band mee had....?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 22:25

Jep. Juiste gebruik van tijd ook. :j :) Morgen even mijn afspraken fixen met de andere fysio.

Helaas eveneens geen selectie voor het IPK. Het is een dag die maar blijft geven. :j

Maflinger_S
Berichten: 12167
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:31

Nou, da's allemaal volkomen k u t op zijn Hollands gezegd. Vooral heel erg jammer van die fysio, want die leek me wel zo ongeveer een maatje van je.

Qua paardrijden is dit ook heel erg jammer maar ik heb het idee dat je hier wel weer een mouw aan weet te passen.

:(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 22:44

Momenteel ben ik heel erg teleurgesteld eerlijk gezegd. :) En één van de keerzijdes van mijn "drive" is dat ik nogal in extremen functioneer... Als ik ergens voor ga, dan ga ik ook overal doorheen, maar als ik teleurgesteld ben dan doe ik het ook goed. Momenteel zou ik oprecht de brui er aan kunnen geven om nog wedstrijd te rijden met Sam. :o Niet alleen omwille van dat IPK. Maar ook omdat ik vooral na afgelopen zondag echt zo iets had van "ja wat moet ik nog meer doen om enigszins aan punten te komen dan?"

Overigens is het een tijdelijke "toestand". Ik ga er niet echt de brui aan geven maar dat is nu een beetje het heersende gevoel zeg maar. :) Beetje boos op mezelf vooral. Ook al weet ik dat ik met "had ik maar" nergens kom.

En ja, Fysio "was" mijn maatje of iig dat dacht ik. :) Over de afgelopen weken zijn er meerdere voorvallen geweest waarbij ik heb moeten slikken. De meest recente vorige week en toen heeft hij me verbaal nogal geraakt (al weet ik niet of hij dat ook beseft). En dan vanmorgen dat bericht dat hij naar Italie vertrokken is en dat hij zou vragen of zijn collega de afspraken zou over nemen. Dat ik dan vanmiddag bel omdat hij niet meer antwoord en de collega's in kwestie uit de lucht gevallen komen. Ik had daar dus vanavond gewoon voor niks gezeten als ik niet zelf gebeld had.

Maflinger_S
Berichten: 12167
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:14

Ik herken beide gevallen: ergens de brui aan willen geven omdat je denkt "waar doe ik het in godsnaam voor", zoals met Sam en dat je een goede connectie hebt met iemand waarvan je denkt dat die wel eens in groep 2 zou kunnen zitten en die zit gewoon in groep 3, zoals de fysio.

Met Sam zou je gewoon lekker moeten blijven trainen bij en met Chris, die waardeert jullie ten volle. En je daarnaast beseffen, en dat doe je al, dat dressuurwedstrijden rijden een jurysport is. Voeg daarbij dat je een perfectionist bent en je dat baalt van je eigen "stommiteiten", en dan is het plaatje compleet. Dat perfectionisme is gewoon niet haalbaar als je een hele hoop andere dingen in je leven hebt die je aandacht opeisen en die leiden tot stress waardoor je lijf het even wat minder doet. Beetje lief zijn voor jezelf mag best.

Wat de fysio betreft en de groepsindeling, hier een korte uitleg.
Groep 1: familieleden, waarvan je weet dat ze niet altijd helemaal eerlijk zijn. Dat is niet heel erg, want dat weet je en dus heb je je verwachtingen daaraan aangepast.
Groep 2: vrienden, waarvan je hebt ondervonden dat ze wel altijd eerlijk zijn. De toppers waar je op kunt bouwen en waarvan je hoge verwachtingen hebt waar ze over het algemeen ook aan voldoen.
Groep 3: de rest, mensen die je tegenkomt in je dagelijks leven en die niet altijd helemaal eerlijk zijn. Dat is niet heel erg want je hoeft er niets mee als in je hoeft er niets van te verwachten.

Het gaat mis als je een connectie hebt met een mens in groep 3 en je hebt verwachtingen omdat je denkt dat die mens weleens in groep 2 zou kunnen horen. Zo iemand, zoals je fysio, lijkt dan volgens jouw verwachtingen te zitten in groep 2 en blijkt met zijn gedrag/uitspraken in groep 3 te zitten. Elke keer als je met je neus op de feiten wordt gedrukt dat iemands gedrag/uitspraken niet matchen met de verwachtingen die hebt, heb je hartzeer, en flink ook.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:19

He bah, wat is dat balen van je fysio! Je had altijd zulke lovende woorden en ik merkte soms uit je posts dat je ook naar zo’nnafspraak toe kon leven, dat er dsn weer wat verlichting was. Mentaal en/of lichamelijk.
Een fysio komt zo dichtbij je, ik vond dat soms nog intenser dan met een psycholoog praten. Als je dan echt een fijne band met je fysio ontwikkeld lijkt me dat heel waardevol. Des te pijnlijker als het allemaal even niet goed loopt en het een deukje oploopt.

Neon

Berichten: 4930
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 00:58

Balen Kath...