Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yavanna

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:52

Is geen probleem hoor.. Heeft mijn vriendje ook...Donkere krullen, getinte huid ( mensen vragen vaak of hij Marrokaans is, maar is oer-Hollands :') _/-\o_ )
En als mensen dat denken, tja, dan is dat hun probleem. Ze kunnen dan blijkbaar niet verder kijken dan hun neus lang is..
Jij wordt lekker snel bruin in de zomer.. Heerlijk. Gewoon trots zijn op je prachtige bruine ogen...

pien_2010

Berichten: 43803
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:53

Zelfs als hij marrokaans zou zijn maakt het niets uit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 14:34

Yavanna schreef:
Is geen probleem hoor.. Heeft mijn vriendje ook...Donkere krullen, getinte huid ( mensen vragen vaak of hij Marrokaans is, maar is oer-Hollands :') _/-\o_ )
En als mensen dat denken, tja, dan is dat hun probleem. Ze kunnen dan blijkbaar niet verder kijken dan hun neus lang is..
Jij wordt lekker snel bruin in de zomer.. Heerlijk. Gewoon trots zijn op je prachtige bruine ogen...

Ik woon in Maasmechelen. Meer dan de helft van dit dorp is immigrant of afstammelingen van immigranten (zo ook mijn man.). Mijn man zijn achternaam is duidelijk buitenlands maar mijn achternaam klinkt ook niet helemaal oervlaams (vermoedelijk Frans. Heb het willen uitzoeken maar ben nooit ver gekomen, heb maar een grootouder kort gekend dus nooit echt kunnen vragen en weet nu niet goed waar te beginnen.)

We kregen eens een vertegenwoordiging thuis toen mijn man de zaak nog had. Mijn man had gevraagd om er bij te zijn omdat ik nogal snel de bullshit er uit pik. De beste man merkte natuurlijk op dat 1 van ons zuiders was aan de achternaam.

Vertegenwoordiger wilde gladjes zijn en het ijs breken (manlief en ik zijn allebei sterren in niet leesbaar zijn en dat vinden mensen nogal eens eng maar met zo’n verkoper is dat het doel. Die moeten zich niet thuis voelen. :o ) en zegt ‘ik zag aan de achternaam (die van mijn man) dat een van jullie zuiders bloed heeft. De mooie jongedame veronderstel ik?
Terwijl mijn man een grinnik probeerde te onderdrukken want hij weet wat een hekel ik aan zo’n vals geslijm heb trek ik 1 wenkbrauw op. Wijs naar mijn man en zeg vrij koeltjes: ‘als het zuiders bloed u interesseert zal ik u naar mijn echtgenoot moeten door verwijzen.’

Dat ijs is bevroren gebleven zeg maar. := :=

We hebben hier een markt. Hoofdzakelijk Turken, Afghanen en Pakistanen. Wetf als ik daar heen ging standaard aangesproken alsof ik verkoopster was. :roll:

Yavanna

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:43

pien_2010 schreef:
Zelfs als hij marrokaans zou zijn maakt het niets uit.


Gooi ik nou de knuppel in het hoenderhok als ik zeg dat dat voor mij de wereld uit maakt? Dus ja, als hij Marrokaans zou zijn geweest, waren wij niet bij elkaar geweest. :o
En voor ik beticht word van discriminatie.. ik heb Marrokaanse kennissen, maar in een relatie zou dat hem voor mij niet zijn...

En Ayasha, you go girl.. Ik heb ook zo'n hekel aan van die popie Jopie mensen die denken dat ze op zo'n manier lollig zijn.. Fl..... op.. ga lekker verder je spullen verkopen.. :') Zo heb ik ook wel eens gladde vertegenwoordigers de deur gewezen..
Maar is erg off topic nu.. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 22:45

mwah het gaat hier toch al alle vijf lappen off topic dus dat beetje zal het nu ook niet meer maken. _O- Tis alweer de 10e. Een dezer dagen toch die blog van februari maar eens schrijven. :oo

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:43

Ja voor je het weet is de maand al weer om. :+

Ben al blij dat het hier redelijk droog is gebleven deze week. Hoe is het bij jou geweest Ayasha?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 12:03

echt droog hebben we het hier niet gehouden, gisteren heeft het weer flink bij geregend waardoor ik mijn water training met Rêve rustig kan verder zetten. :x :roll:
Waar Joy staat is gelukkig enkel wat modder aan de ingang van de stal (in de stal zelf staan ze tot hun buik in het stro) verder hebben die nog geen plasje staan. :+ Zodra daar een paar uur de zon geschenen heeft (zoals nu) is het gras zelfs droog genoeg om te gaan zitten. (heb het woensdag getest. :+)

Afbeelding

Afbeelding
Mijn gsm was aan het f*cken met de belichting. := Iets tussen deze twee in was goed geweest lieve telefoon. :(:)
Afbeelding

Afbeelding

als we rijk waren geweest hadden we in die buurt een huis gekocht om te verbouwen. :=

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:10

Oei, staat Joy in een dure buurt wat huizenprijzen betreft?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 12:16

Ja helaas wel. Lanaken staat hij. :) Wij wilden eigenlijk richting zutendaal (en dat is gelijkaardig kwa prijzen). om de simpele reden dat mijn weide daar vlakbij ligt.
Daar konden we voor 300.000 euro een krot kopen dat gesloopt moest worden (er was echt geen verbouwen meer aan.) dan hadden we wel een aardig stukje grond ook maar alsnog; in wezen was dat de prijs voor de grond plus nog sloopwerken en afval afvoeren.

dat bewuste stuk is nu gekocht door een Nederlander, plat gegooid en een weide van gemaakt. :+ :+
elke keer als we er langs rijden zeggen we "da's ook een dure paardenweide geworden..."

pien_2010

Berichten: 43803
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:19

Dat is een hele dure weide geworden. Ik vind de foto van die twee kopjes zo ontzettend lief!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 12:25

idd, dat zeggen wij ook altijd en het knaagt ergens nog steeds maar goed, 300k hadden we niet en konden we simpelweg niet lenen, laat staan de verbouwing die nog moest gebeuren. het was ook niet dat je "een tijdje kon kamperen" zeg maar in het huis... Het stond echt op instorten. Het enige dat nog goed was was een prachtige schoorsteenmantel maar ja goed, onder een schoorsteenmantel kan je nie wonen. :+

Wij zijn uiteindelijk ook maar een koppel dat "zonder hulp" gekocht heeft. Geen achterban. Allebei vroeg huis uit gegaan dus weinig tot geen mogelijkheid om echt iets op te bouwen kwa spaarrekening. Ik had door jarenlang corrigeren en alles op sparen dat ik verdiend kreeg met de paarden wél het grootste deel van het schrijfgeld bij elkaar. We hebben nog even moeten zwoegen om die laatste paar duizend euro bij elkaar te krijgen. (we zitten hier met groot schrijfgeld dus dan kom je met alle kosten van de beschrijving, notaris, lening enz al snel rond de 30.000 uit.)

Als invalide krijg je minder snel een lening en nog veel minder snel een levensverzekering: lees: mijn verzekering was zo duur dat je net zo goed dat bedrog kon sparen voor het geval dat ik dood viel dan had ie er meer aan dan wat we in de plaats kregen want we konden ook maar max 50% van de lening laten wegvallen met mij. Mijn man is wel voor 100% verzekerd kunnen worden. :\

Dus we hebben echt best wel veel prioriteiten moeten stellen... We wilden beiden een rustig gelegen huis liefst met genoeg grond, niet alleen voor de paarden maar ook voor de honden van mijn man en mogelijkheid om garages te zetten of garage al aanwezig omwille van de 2e hobby van mijn man die nogal plaats vergt. :+
Daardoor zijn we eigenlijk terecht gekomen in een gehucht waar we allebei niets mee hebben. :+

Niet dat we hier ongelukkig zijn maar als we ooit de kans zouden krijgen om in Zutendaal iets te kopen moet je zien hoe snel dit huis te koop staat. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 13:12

en vlak nadat ik dit typte en me wilde gaan klaar maken om te gaan rijden kwam er hagel uit de lucht. >;) Nópe. Plassen en wat regen kan ik mee leven maar hagel trek ik de grens. Daar hebben Rêve en ik al mee geoefend. :+ (niet gepland trouwens)
Je zou denken dat paarden blij zijn als ze naar een groene weide mogen. Maar waar Sam meteen met zijn kop naar de grond gaat zodra ie op de weide komt, staat Rêve me altijd even na te kijken van "jamaar baas.... Nu moet ik uit je broekzak?" _O-

Meestal is ze zó stoer maar ze is zo'n softie binnen in. _O- :+:

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:11

typje ruwe bolster en zeer blanke kleine pit dus. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 14:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zalig gekroeld worden op zijn hals

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als je goed kijkt zie je waarom die oren plat gaan. :+ Vigo kwam zijn neus er tussen duwen. :))

Afbeelding
Afbeelding
Maar hij wil OOK graag aandacht... :+:

Afbeelding

N maakt zich zorgen omdat Joy weer wat af gevallen is maar ik begin te vrezen dat Joy gewoon echt een mensenpaard is. := Hij leeft helemaal op zodra er iemand op weide komt waar hij bij mee kan lopen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-02-22 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kally
Berichten: 5256
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:10

Leuk die foto’s waar Vigo tussen jullie in wil om ook mee te genieten van jullie momentje…

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 14:42

Vigo krijgt ook zijn momentjes hoor. :+: Is een heel lief en zacht dier. Maar soms wil hij dan alsnog die van Joy ook pikken en dat vind Joy dan weer niet oke natuurlijk. _O-

kally
Berichten: 5256
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:51

In ieder geval komen ze niets tekort maar zijn wel aandoenlijke foto’s…

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 14:59

:n Ging gisteren naar N om te betalen voor de maand. Werd van ver begroet door iemand die wel eens mee helpt daar op stal. Ik moest en zou even iets bekijken op zijn mobiel. Nu ben ik van nature wantrouwig. Ik houd er niet van als (voor mij) vreemden me perse wat willen laten zien. :+ Dus ik wandel ietwat aarzelend naar hem toe (tegelijkertijd speurend waar N was) en hij had een foto van Joy die bij hem liep terwijl hij de weide uit mest. Hij was helemaal fan van Joy, hij was zo lief en leuk en braaf. :+:

Toen ik bij N kwam kreeg ik eigenlijk een soortgelijke lofzang over hem. _O- Lang verhaal kort: Joy maakt een stuk sneller vriendjes dan zijn moeder op zijn leeftijd deed. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 02:49

Sam had mijn knie schijf soort van naar buiten geramd met de hulp van de treinbil en goede timing. :+ fysio heeft m vandaag hoofdschuddend weer goed gezet, :=

We gaan het over een andere boeg gooien kwa trainen en ik heb thuis wat dingen om mijn coördinatie te verbeteren. Mijn fysio is zijn gewicht in goud waard. Én deze maand heb ik wél een blog. :+

pien_2010

Berichten: 43803
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 08:15

O jee, echt niet fijn. Hopelijk niet teveel pijn. Sterkte.

Rocamor

Berichten: 10980
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:16

Treinbil?

Nou ben ik inmiddels gewend aan de kine, de getten, de tok, het wandelen, de vapurrekes, de zeker en vast en nog heel wat meer, maar treinbil?

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:20

Rocamor schreef:
Treinbil?

Nou ben ik inmiddels gewend aan de kine, de getten, de tok, het wandelen, de vapurrekes, de zeker en vast en nog heel wat meer, maar treinbil?


Bilz!
Waar Reve haar als ik het goed onthouden heb ook al eens tegen geramd heeft.

Wat een schatje is joy ook, er komt wel dagelijks iemand op de weide toch? Denk dat joy het heerlijk zou vinden om gewoon lekker naar buiten mee op wandelen, spelletjes, al wat schriktraining enzo.

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:33

Treinbilzen zijn die houten dwarsliggers van het spoor.

Dat zal pijn gedaan hebben die knie. Hopelijk nu snel geen pijn meer er in. Hoe komt het dat Sam je knie tegen die treinbilz heeft geramd?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 12:09

Hannanas schreef:
Bilz!
Waar Reve haar als ik het goed onthouden heb ook al eens tegen geramd heeft.

Wat een schatje is joy ook, er komt wel dagelijks iemand op de weide toch? Denk dat joy het heerlijk zou vinden om gewoon lekker naar buiten mee op wandelen, spelletjes, al wat schriktraining enzo.

:j Die dingen staan goed stevig in de grond. :j


petraaken schreef:
Treinbilzen zijn die houten dwarsliggers van het spoor.

Dat zal pijn gedaan hebben die knie. Hopelijk nu snel geen pijn meer er in. Hoe komt het dat Sam je knie tegen die treinbilz heeft geramd?

Miscommunicatietje... := Hij wilde niet helmaal fijn buigen, dus ik vroeg meer buiging en toen deed ie het goed getimed ineens wel waardoor alleen mijn knie geraakt is. :+ Zadel en mijn chaps dus niet, echt alleen mijn knie. :roll:
Was een gevalletje "doetie anders nooit want dan had ik mijn buitenteugel er beter bij gehouden." _O-

Ging ook weer heel mooi: "Sam heeft mijn knie tegen de treinbil geramd in galop en nu doet ie pijn"
Kine *rolt met ogen* "lijkt me vrij logisch" *begint met behandelen en komt aan knie* "Kathleen, uw knieschijf staat naar buiten, da kan nie anders dan dat die pijn doet."
"Ja ik zei toch dat ie pijn deed"
Hij: *knippert paar keer met ogen* "dat hoort meer pijn te doen dan jij deed uit schijnen"

Man, mijn lijf heeft geen vrije zenuwuiteindes meer genoeg om de juiste hoeveelheid pijn bij blessures te geven denk ik. _O-



Er komt dagelijks iemand op weide bij Joy. :j Minstens 2x daags eigenlijk, s morgens en 's avonds. Hij mag dus minstens twee keer per dag even knuffelen met iemand want niemand kan Joy zijn grote bruine ogen weerstaan... (Zelfs niet met da lelijke mensenoog. :)) )

Rocamor

Berichten: 10980
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:17

Ohhhhhhh, een biels! Jaaa, dat ken ik dan weer wel.

Die geven inderdaad niet mee. Brrr!