Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:07

Samen taart eten voor het tienjarig jubileum, kan best.

Ik denk dat dat komt doordat je "echt" bent. Niet jezelf zijn is voor jou veel te vermoeiend en je zou het volgens mij ook niet willen als je het wel zou kunnen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 13:46

:n We (fysio en ik) zijn vrij snel (zeg maar de 2e keer) tot de concencus gekomen dat ik me niet kan aanpassen en het ook niet zou doen als ik het wel kon. Ik accepteer anderen zoals ze zijn, ik "verwacht" datzelfde terug en als dat niet kan, dan houdt het op. :) Dan ben ik niet boos of whatever, dan is het gewoon niet haalbaar om veel tijd samen te spenderen.

Dat was wel mooi van deze stagiair. Hij vroeg hoe het met me ging en ik zeg "Tegen K zeg ik nu normaal "zoals gewoonlijk de laatste tijd maar daar hebt ge niks aan en de alternatieve omschrijving gaat u wellicht ietwat choqueren dus geef me effe om een beleefde variant op te diepen." Waarop hij heel rustig "das niet nodig, zijt maar gewoon u zelf ik kan wel tegen een stootje.."
Ben desondanks toch maar voor "niet geweldig" gegaan en toen bedacht ik me dat hij daar nog niet veel mee was (K weet meestal voor ik binnen kom al waar het pijn doet aan mijn manier van lopen.) zei ik "gij wilt wsl weten wat pijn doet." en toen glimlachtte ie even (ik geloof dat ie aan het uit dokteren was wie van de twee nu precies "nieuw" was in deze context. _O- ) waarop hij "alleen als ge mij dat wilt zeggen, K komt dadelijk ook dus ik kan me ook gewoon zelf voorstellen en tegen die tijd is hij er wel." (de vorige keer heeft K gewoon zijn naam gezegd en dat hij de stagiair was)
Kijk, als je mij zó respectvol benaderd kan ik niet anders dan je waarderen. Hij las tussen de regels door precies waar mijn vertwijfeling zat en speelde daar perfect op in.

uiteindelijk bleek dat ie van K nog niet zo heel veel info mee gekregen had dus heb hem een kort overzicht gegeven en hij vroeg hoe mijn infarct gekomen was (da's de standaard vraag.) dus ik zeg "uw gok is zo goed als de mijne." en toen glimlachte ie opnieuw even. Ik denk niet dat hij me "negatief" apart vond maar het was wel duidelijk dat ie even moest wennen zeg maar. _O- Maar K flapt er na een paar seconden stilten van tijd nog steeds uit "oké dit is een antwoord dat ik alleen van u kan krijgen en waarop ik dus niet voorbereid ben." dus dat wennen gaat langer duren dan hij nu vermoed. :))

Maar het praatte gewoon heel makkelijk. Hij had best wel een compliment gegeven over me aan K, wat K me al door gezegd had. Maar terwijl hij dus bezig was (later in de behandeling) zei hij ineens "ik weet niet of K het u verteld heeft maar .." en toen zei hij het dus nog eens rechtstreeks tegen mij. Ik dacht echt "gast... Jij zou niet eens kunnen zwijgen als je leven er van af hing laat staan dat je zou kunnen liegen...." _O-

Ik geef vrijwel alle stagiairs die bij mij komen tips om K te etteren. :+ (ja dat weet hij, mogelijk is dat ook de reden dat hij ze niet te vaak bij me laat. :)) ) eentje daarvan is om als K te druk is om dan zelf heel stil te worden. dan wordt K nl. ook rustiger en hij kan niet tegen stiltes dus die gaat hij dan opvullen. :)) :)) waarop Stagiair "ma gij hebt misschien ook liever stilte, want als ge dat liever hebt dan praten we gewoon niet he."
hij bevestigd echt élk vermoeden dat ik over hem had alsof iemand het hem verteld heeft. :+

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:50

Dat zal vast púúr toeval zijn O:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 14:03

:)) Ik doe het regelmatig terwijl hij er bij zit. :') :') Dus subtiel ben ik er niet mee. _O- hij kan ze in de oefenzaal niet altijd van me weg houden }:)

Mijn fysio en ik hebben blijkbaar een vrij unieke manier van communiceren. (lees: rechtuit zonder filter die je normaal zou hebben met een hulpverlener. Hij pest mij, ik pest 'm net zo hard terug en als ie een sarcastische opmerking geeft krijg ie gerust een "och f*ck you" _O-) Normaal is K zo dus helemaal niet kennelijk (heb ik van horen zeggen.) maar zoals ik al zei: ik haal dit soort dingen in mensen boven als ze me mogen. :)) )
Het resultaat is dus dat als K en ik aan het discussiëren zijn over een oefening (ja dat komt voor. :)) :)) ) dat iedereen in de zaal meestal aan het mee luisteren is en dat hebben wij zelf pas de 1e keer beseft toen ik vanuit mijn ooghoeken iemand haar eigen patiënt zag "vergeten" dus ik zeg midden in de discussie "we hebben een toeschouwer geloof ik." en zij werd meteen rood (was een kinesiste die nog maar kort daar werkte) en zegt heel verontschuldigend; "jamaar... Jullie communiceren altijd zo raar met elkaar!" (lees: Ik ga in tegen K, niemand gaat in tegen K. :') En ik kom er nog mee weg ook. Met goede reden overigens, ik breng het altijd vrij luchtig maar hij weet dat als ik tegen een oefening in ga dat ik hem dan eigenlijk aan het vertellen ben dat die oefening pijn doet/eng is/ ik aan mijn lijf twijfel of ik het wel kan en hij gaat daar op een even luchtige manier op in en past het aan zodat ik wel durf/kan en als we dan de volgende keer privacy hebben spreken we het even door.)

stagiairs hebben die neiging dus ook om te gaan mee luisteren. En soms blijven ze dan net even hangen als K al door wil lopen en dan zo nét dicht genoeg komen dat ze mijn aandacht kunnen trekken. :)) En meestal begin ik dan met "Jij wil tips om K te etteren?" en meestal moet ik dan wel bukken omdat er iets naar me toe vliegt van K uit maar hij loopt dan door en laat me rustig doen. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-02-22 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:04

Gevalletje stemvorkprincipe.

Lekker leesvoer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 14:10

Maflinger_S schreef:
Gevalletje stemvorkprincipe.

Lekker leesvoer.

het stiller worden als iemand anders stil is?

Ik doe dat sowieso omdat ik vrij stil praat. :)
Stagiair zei maandag dat ik een heel rustgevende uitstraling heb, dat ik hem rust gaf op één of andere manier. (terwijl ik in mijn hoofd en lijf dus één en al spanning ben.).
Maar die heb ik puur omdat ik rustig en stil praat. Ik kan een vraag stellen en me heel afwachtend opstellen, hoe duidelijk ik mijn vraag ook stel. Toch kan ik me zo opstellen dat ik niet perse antwoord hoef. Als ik aarzeling merk (zoals een paar keer met de stagiair gisteren.) dan zal ik vaak ook zeggen "gewoon ja of nee is prima, je hoeft niet in detail te treden. zolang jij het antwoord maar weet. Jouw antwoord is gewoon om het gesprek verder te zetten, niet omdat ik je wil uit horen, geen antwoord is ook een antwoord, dan hebben we het ergens anders over..) Mensen passen zich ten eerste aan aan mijn afwachtendheid en het feit dat ik de tijd neem om te antwoorden/vragen te stellen en worden zelf rustiger. En ik haal elke vorm van druk van vragen af, al dan niet verbaal. Waardoor het hen ook geheel vrij staat om het gesprek af te ronden zonder dat ze het gevoel hebben dat ze me af kappen. Die "vrijheid" maakt ironisch genoeg vaak dat ze zelf juist liever verder willen praten.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:08

Grappig om over je band met je fysio te lezen..

Dat hebben wij ook met onze fysio, ze is inmiddels echt een goede vriendin geworden die ons altijd thuis komt behandelen.. Ideaal..
Ze is zelfs begin dit jaar een week bij ons in Spanje geweest, even relaxen en te bedanken wat ze voor ons doet..
Goede en empathische fysio's moet je echt zuinig op zijn..

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:09

Met gevalletje stemvorkprincipe bedoelde ik dat gelijkgestemden elkaar vinden en aanvoelen. Dan heb je een connectie met bijbehorende communicatie die bijna als vanzelf gaat.

pien_2010

Berichten: 43703
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:58

Geweldig je verhalen over je fysio. Ik vind het knap van je hoe je ermee omgaat (en dan heb ik het niet over je handicap, maar hoe je met je fysio en de stagiaire het contact hebt). Wat ik eigenlijk wil schrijven is, dat je trots mag zijn op je zelf want je bent een heel mooi mens.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 19:29

pien_2010 schreef:
Geweldig je verhalen over je fysio. Ik vind het knap van je hoe je ermee omgaat (en dan heb ik het niet over je handicap, maar hoe je met je fysio en de stagiaire het contact hebt). Wat ik eigenlijk wil schrijven is, dat je trots mag zijn op je zelf want je bent een heel mooi mens.

<3 ik heb echt... heel veel geluk.. dat ik bij mijn fysio terecht gekomen ben...
Ik weet oprecht niet of ik zonder hem hier nog zou zitten typen

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 22:11

Joy heeft zijn nieuwe halster. De rode die ik hier has paste hem mooi. De roze is iets groter dan deze en paste nog niet (enfin te groot.) maar ooit gaat ie met roze lopen. Deze heeft wel glitters maar die zie je niet. _O-
Afbeelding
Gewoon op weide, halster 1 uit, halster twee op. Bleef nog haken ter hoogte van zijn oog :oo terwijl ik al brommend aan het uitzoeken was waarom dat halster niet mee werkte liet Joy het maar over zich heen komen. _O- (alles wat met mij moet om gaan is Kath-proof wat in houdt dat alles met meer dan 3 hersen cellen het wel een halster om kan doen.)

Hij wilde daarna niet meer mooi poseren helaas. Mocht wel nog wat zalf doen. Hij heeft geen wondje. Wel kaal plekje en ik ben over bezorgd. :o

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:13

Met dat mooie koppie maakt het niet uit wat voor halster erom zit.

Wondverzorging is altijd handig bij zo'n jonkie, hij kan het maar beter gelijk leren. Zeker als jij daarbij weer een Kath-momentje hebt. Twee vliegen in een klap.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 22:58

tis nog geen echt wondje gelukkig. Maar toch, fijn als ze gewoon spul op die neus laten smeren. :+ Nu is Joy daar wel vrij zen in moet ik zeggen. Eigenlijk in alles wat je met hem doet. Hij vindt het allemaal wel prima. :+ Voor hem moet ik dus echt een halster met die vierkante dingen nemen, terwijl Sam dus juist plekjes krijgt van die halsters. :roll:

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 23:49

Jay! Manlief wist mijn mattes bontje liggen! :+:
Mijn man is heel goed in ordenen en heeft een olifanten geheugen. Ik wist dat als hij m in handen gehad had, dat ie ging weten waar ie was. Dus ik stuur een foto van een gelijkaardig bontje en vraag of ie zo iets ooit tegen gekomen was... Ja hoor, die zit bij je wintec zadel...

Mijn wintec zadel heeft zo'n decathlon zadelzak die je kan dicht ritsen, die dus helemaal om het zadel heen zit. Hij had m dus onder het wintec zadel bij in die zak gestoken.... veiliger dan dat kan je zo'n bontje niet opbergen voor de muizen. <3 <3 Denk dat ik hem daar ook terug ga steken als Sam m niet meer nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-02-22 00:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:53

Slim! Hopelijk helpt hij tegen het geschuurde randje

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 23:59

Deze is met echte wol, dus als dit niet helpt weet ik niet wat wel. := heb 'm al bijna 20 jaar. Heb hem ooit gekocht voor Explosion en zo ver ik weet is explosion de enige die er gebruik van gemaakt heeft tot, nou ja, morgen. Dan is Sam nummer twee.

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 00:10

Ja ik ben gewoon in de war. Ik dacht dat het om het buitenste randje van het dekje ging, en nu snap ik niet meer wat er was geschuurd. Maarja dat boeit ook niet, waarschijnlijk heb je een oplossing dus fijn, en klaar :D

Oja en het overbezorgde herken ik 100%.ik ben die troela die al bijna driekwart jaar elke dag in de weer is met een litteken van dr paard. In de zomer zonnebrandcrème en klei, nu zalf om soepel te houden... Ik weet niet waarom want het is enorm ver eelt en mel is er totaal niet gevoelig of extra voorzichtig mee ofzo. Onschuldige bezigheidstherapie :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 00:13

Ja het gaat ook om het buitenste randje. Als ik deze dus onder het dek leg (rechtstreeks op zijn rug dus) dan heeft ie daar dus wol ipv randje van het dek. Dat ligt dan van zijn huid af. :D En hij krijgt geen nieuwe plekken die hij mogelijk wel van minder goed ademende stoffen zou kunnen krijgen.


Soms vraag ik me af waar ik mijn kerel aan verdiend heb. <3 Ik kan 'm net als elk ander soms wel eens wurgen. Maar het merendeel van de tijd.... :+: Er wordt heel snel over hem geoordeeld helaas en zelden positief... Op basis van "hear say" (en veelal word ik dan meteen mee beoordeeld want ik ben er immers mee getrouwd) En het is zo'n fantastische man...

familie van mijn stiefvader had op het huwelijk van mijn moeder gevraagd "of dat wel goed ging thuis" met mijn man en ik. Want ik ben zon "freel" klein ding en mijn man is, tja, gewoon erg breed. :+ hij is niet uitzonderlijk groot maar hij is wel van nature breed en zwaar gebouwd. (dat zien jullie ook wel op de foto's hoe groot het verschil is tussen ons. :+) en ze waren dus bang dat hij mij niet goed zou behandelen. :roll:
Hij is juist over bezorgd zo nu en dan. :+ Beide herders hier zijn getraind om mij als prioriteit te zien als ze één van ons moeten beschermen (en vooral de jongste neemt dat erg serieus. := Die moet nog even volwassen genoeg worden om het knopje aan en uit te zetten want die beschermd me ook tegen mijn man. _O- )

Ik ben ook zo hoor Sintara. Ik voel nog elke keer voor ik het hoofdstel aan doe of Sam zijn kaak gevoelig is (de kant die hij gebroken gehad heeft) ook al is dat gewoon goed genezen en inmiddels al drie jaar geleden ofzo. Rêve heeft ooit aan een kogel een wondje gehad waar de kogel dik van werd. Dat is inmiddels al járen geleden, ik voel nog steeds die kogels af uit gewoonte of ze niet warm zijn als ik ze op stal zet. Sowieso doe ik een soort "full check up" als e op stal komen, hoofden en benen na kijken op wondjes, even over de buik voelen, dekens na kijken (als die niet stuk zijn ga ik er van uit dat ze elkaar daar niet vast gehad hebben.) Is er gewoon "lak af" (dus haar weg) dan wordt het in gesmeerd en soepel gehouden. Ik weet niet of ze er last van hebben maar voor kom het liever dan dat ze er mogelijk last van hebben. Daarom dus ook zalf bij Joy ondanks dat het echt gewoon haar weg is. :+

Je heb je bezigheid wel als je overbezorgde paardenmama bent. :+

Sintara

Berichten: 7456
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 00:17

Volgens mij heb je precies de goede voor jou :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 00:28

:j Ik heb iemand nodig die enerzijds weet wanneer hij zacht en rustig moet zijn, maar ook iemand die tegen me in kan gaan. Ik heb en sterke persoonlijkheid en ik heb iemand nodig die daar mee om kan. Maar ook iemand die me dat niet verwijt. Sowieso verwijten wij elkaar eigenlijk nooit wat, tot op heden iig niet.

Gisteren avond bv was hij weinig van zeg. Hij werkt met vaste nacht en toen ik terug kwam van de fysio heb ik hem gewekt en koffie voor hem gemaakt. Hij had door de dag weinig geslapen dus was nog even gaan liggen. Ik ben een slechte eter op mijn goede dagen en nog slechter als ik stress ervaar. Maar als ik thuis kom moet ik ook echt even "thuis komen" zeg maar. Dus toen ik niet meteen at zei hij een beetje bot van "gaat ge niet eten?" dus ik zeg "laat me ff thuis komen schat." waarop hij "jama als ge nu nie eet dan komt het er sffs weer niet van." en daarna was het dus stil.
Had wel gemerkt dat ie niet echt in een goed humeur was dus prima. t kan niet alle dagen feest zijn, dus ik liet hem een beetje doen. :)

Hij vertrekt naar zijn werk en ongeveer een half uurtje later (toen hij aan kwam vermoed ik) had ik een berichtje met "sorry voor net, voelde dat ik humeurig was."
:+:
Joh, maakt niet uit, er is niks gebeurt. Daarbij, ik ben hormonaal dus mijn humeur zal vast ook niet zo geweldig zijn. _O-

Ook wb mijn verleden en mijn infarct... Hij zal nooit pushen om te weten wat ik voel of mee gemaakt heb of hoe ik het ervaren heb. Wat veel mannen wel zouden doen. Als vreemden te veel pushen of als mijn moeder er te veel over door gaat dan komt hij meestal tussen in mijn plaats. Als ik zelf iets laat vallen er over (zoals vandaag) dan zal ie wel een vraag stellen maar ik bepaal dan ook echt zelf hoeveel ik vertel. :+:
Het is niet makkelijk om iemand te vinden die je laat zijn wie je bent als je ... Nou ja, mij bent. toch niet iemand die ook nog eens 24/7 met je samen moet leven.

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:15

Ach, het uiterlijk zegt niet altijd hoe iemand in werkelijkheid is. Heb ook al geleerd dat een frêle uitziend iemand soms een heel ander karakter heeft dan hun uiterlijk laat uitschijnen. Jou man past bij jou en dat is het belangrijkste. Zeker in een relatie.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:34

Och wij hadden vroeger op de zaak een vent met heeeeele mooie echte blauwe ogen en zwart haar.
Alles liep te te kwijlen totdat een van die dames wat beter kennis met hem had gemaakt. }>
Het omgekeerde van een man eater.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 20:56

Mijn kerel heeft ook felblauwe ogen. :+: :+:
zit ik hier met mijn saai bruin. :+
Al vroeg mijn ex schoonzus ooit eens "welke kleur ogen heb jij nu eigenlijk?" en manlief en mijn broer zeiden tegelijk "zwart". :+
dus echt bruin is het ook niet. :=

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:08

Ayasha schreef:
Mijn kerel heeft ook felblauwe ogen. :+: :+:
zit ik hier met mijn saai bruin. :+
Al vroeg mijn ex schoonzus ooit eens "welke kleur ogen heb jij nu eigenlijk?" en manlief en mijn broer zeiden tegelijk "zwart". :+
dus echt bruin is het ook niet. :=



Prachtig juist van die donkere ogen.. Trots op zijn op wat je hebt, is echt niet saai bruin ogen.. Ik heb weer niks met blauwe ogen, voor een ieder verschillend..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 23:44

Het probleem met mijn donkere ogen is dat ik zelf ook vrij getint ben en donker haar heb. En iedereen zegt altijd dat die donkere ogen mijn blikken veel intenser maken en mensen denken altijd dat ik boos/slecht gezind ben want ergens onbewust linken ze "donker geheel" aan "woede/boosheid" ofzo. :+
Dat is wel vrij irritant. _O-