Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 13:15

momenteel komen de twee heren de stal niet uit. _O- Stoere mannen noemen ze zich dan. :') Lekker knus binnen hooi eten. :))

Taucha: eigenlijk op vraag van de eigenaresse van het weiland. :) Hier hebben ze normaal geen halsters om op weide (Joy ook niet) dus die is wel gewend van het om te krijgen en weer af maar ergens snap ik ook wel dat als er wat is de eigenaresse niet eerst wil gaan zoeken naar halsters en die om doen enz. Vigo is nl nog niet echt halstermak dus die zou het dan sowieso beter aan houden want in geval van nood of paniek heb je die zo snel het halster niet om.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 23:14

Weet iemand van jullie of er dekjes bestaan met een zachte rand? Sam heeft een schuurplekje van de rand van zijn zadeldek. Heb ik eindelijk dekens die geen plekken geven, heeft ie het van zijn dek. :x

Sintara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:17

Ja toevallig vandaag gehoord van lemieux sensitive. Die hebben een randje merino wol rondom

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 23:20

Natuurlijk moet zijn potentiële oplossing weer 100 euro kosten. _O-

Edit; ik vind iets gelijkaardig dankzij jou voor de helft: HKM Gently
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-02-22 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:22

Sorry :+
Ik heb de hele onderkant van mel dr pads van merinowol. Is bij mijn volbloedje helaas een harde eis ipv een optie...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 23:26

vond via jou wel een aantal opties waaronder de HKM gently, de showmaster teddy fleece...

Sintara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:31

Fleece is wel een heel ander product dan echte wol, maar hee wie weet :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 00:44

Klopt, maar gok dat gewoon geen ‘harde rand’ al genoeg zal zijn. Hij heeft het ook nu met dat ze stilaan gaan verharen denk ik. Tot nu is het me niet op gevallen en ik ben nogal neurotisch op de rug en benen nakijken. :o ( N maakte daar snel kennis mee... :o )

N heeft trouwens een nieuwe voor verkoop. Ze ging echt geen paard voor verkoop meer nemen. _O-

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 02:58

Ayasha schreef:
momenteel komen de twee heren de stal niet uit. _O- Stoere mannen noemen ze zich dan. :') Lekker knus binnen hooi eten. :))

Taucha: eigenlijk op vraag van de eigenaresse van het weiland. :) Hier hebben ze normaal geen halsters om op weide (Joy ook niet) dus die is wel gewend van het om te krijgen en weer af maar ergens snap ik ook wel dat als er wat is de eigenaresse niet eerst wil gaan zoeken naar halsters en die om doen enz. Vigo is nl nog niet echt halstermak dus die zou het dan sowieso beter aan houden want in geval van nood of paniek heb je die zo snel het halster niet om.

Ah inderdaad wat ik al dacht ivm Vigo. Begrijpelijk. Wel jammer.
De eigenaresse heeft nu niet zoiets van; omdat Joy zo ‘handtam’ is, is dat een handige opening om ook eens te gaan oefenen met Vigo?

Succes met het dekje voor Sam. Let wel op dat fleece soms juist extra warmte kan genereren onder het zadel in tegenstelling tot een natuurproduct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 03:32

Ayasha schreef:
N heeft trouwens een nieuwe voor verkoop. Ze ging echt geen paard voor verkoop meer nemen. _O-

Haha :D Heb je die al gezien? En heb je toevallig nog iets van die merrie gehoord? Dacht dat je zei dat ze in de buurt kwam te staan, maar dat heb ik misschien verkeerd onthouden.

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:13

Oh, heerlijk die verhalen. Heb hier dubbel gelegen bij het lezen er van. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 12:26

Taucha schreef:
Ah inderdaad wat ik al dacht ivm Vigo. Begrijpelijk. Wel jammer.
De eigenaresse heeft nu niet zoiets van; omdat Joy zo ‘handtam’ is, is dat een handige opening om ook eens te gaan oefenen met Vigo?

Succes met het dekje voor Sam. Let wel op dat fleece soms juist extra warmte kan genereren onder het zadel in tegenstelling tot een natuurproduct.

het ide is eigenlijk dat ik dat ga doen. :)) Het weer is alleen nog niet echt uitnodigend geweest. :+ Op zich denk ik ook dat het op een paar dagen gebeurt is. Laatst had hij zijn halster stuk gedaan en zei N van "hoe ga ik hem dat ooit weer aan krijgen" (een nieuwe dus). Dus ik had gestuurd "leg de nieuwe maar gewoon klaar dan kijk ik wel." dus knol samen met Joy even de stal in gelokt dat ie net een klein beetje minder bewegingsvrijheid had en binnen de vijf minuten had ie 'm aan. Even rustig aan doen op het enge deel (die neus er door steken he, dat vindt ie niks) en daarna was het goed.
Dus had gezegd dat ik wel met een full halster zou gaan oefenen (wat ik dus over zijn huidige heen kan doen). Dan kan ik het hem leren zoals Joy en eigenlijk alle paarden hier (als je het halster voor ze houdt op neus hoogte steken ze zelf hun neus er in.)

Ik ga het vandaag eens rustig bekijken die dekjes, was al laat gisteren. :) Vast een domme vraag, ik heb hier wel nog zo'n zadel onderlegger van echte wol, maar dus zo'n "pad". Zou die eventueel onderaan kunnen? Mij is altijd geleerd dat ie op het dek moet (ook al leek me dat helemaal niet logisch maar goed, je ziet het ook niet echt vaak andersom)

culaccino: van de merrie eigenlijk niks meer gehoord maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet meer echt naar gevraagd heb. :o
Nieuwe paard zou een bonte zijn, heb een foto door gekregen maar daarna is ze vergeten dat ze een gsm heeft denk ik. _O-

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:18

Echt lamsvel direct op het paard is het fijnste, dat beschermd goed tegen schuurplekken :j

Mensen leggen hem er vaak bovenop omdat dat er natuurlijk mooier uitziet :=
Het is ook wat praktischer om het kleinste ding bovenop te leggen.

Maar eigenlijk wil je natuurlijk het lamsvelletje lekker op je paard zijn velletje.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 19:59

Moet m even zoeken. :o heb zo’n echte van mattes. Die kan dan wel even er onder tot hij in zomervacht zit.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:29

Ja alleen die dingen zijn duur....... |(

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 23:06

Ja maar ik heb al zo eentje. Ik weet alleen momenteel even z'n locatie niet. :oo

Mag ik even melden dat Rêve vandaag een kleine mijlpaal bereikt heeft?
Rêve heeft een bloedhekel aan natte voeten. Onder het zadel hebben we dus ook consequent ruzie over plassen met als gevolg dat ik niet meer graag rijd met plassen omdat ze van tijd op het gevaarlijke af is.
Maar dankzij de regen van gisteren is mijn paddock zeg maar extreem nat en dacht ik: Ongeacht wat ze doet; ze eindigt in een plas dus NU is de moment.
Rêve heeft nl. de neiging om gewoon over plassen heen te springen, en ze kan erg goed springen, dus de meeste plassen haalt ze. (alleen ben ik daarom niet altijd even goed mee want jezus wat een macht zit er in die merrie en ik ben dressuur aan het rijden geen f*cking parcours!)
Maar die van vandaag.... Zelfs al zou ze proberen te springen ze zou gewoon in een andere eindigen. _O-

en... Jawel... Na een paar korte discussies (van seconden en veelal op gelost met een korte "DOOR!" liep ze door plassen... In stap, draf EN GALOP zonder het ritme te onderbreken. Natuurlijk gaan die benen wel hoger in de diepe plassen maar niet versnellen of dwaas gaan doen. :+:
en haar beloning is dat ze dat morgen nog een keer mag doen. :j :))

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:26

GPS tracker erin laten zetten.
Gompie Rêve en natte voeten. }>
Dat van gisteren was geen regen maar een zondvloed.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 00:08

Morganlefay schreef:
GPS tracker erin laten zetten.
Gompie Rêve en natte voeten. }>
Dat van gisteren was geen regen maar een zondvloed.

_O- Kijk, het probleem is dat ik heel zuinig ben op zulke spullen. Ik heb dat ding al járen, hij is van Ex geweest. Omdat het een duur ding is heb ik hem ongetwijfeld ergens opgeslagen waar ie vochtvrij was en veilig... Heel, heel erg veilig... Zelfs voor mij... :x

Dat was inderdaad een zondvloed....Maar nu kan ik Rêve wel mooi trainen op plassen. Het ergert me enerzijds dat ik niet echt kan "door trainen" nu maar anderzijds is dit ook wel belangrijk.

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:24

When life gives you lemons.... O:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 00:36

Mijn fysio heeft me vandaag alleen gelaten met de stagair. }:)
belangrijk om te weten is dat ik normaal een hekel heb aan stagairs. Ik ben licht autistisch/neurotisch hoe je het wil noemen. Ik haat verandering. Ik houd niet van veel mensen in een klein kamertje en ik ben heel slecht in dat niet tonen. Ergo: al heel snel kwam er de regel dat er geen stagairs bij mij gelaten werden tenzij ik mijn uitdrukkelijke toestemming gaf en dan met mijn fysio er bij. :+

Deze stagair echter trok vrijwel meteen mijn aandacht. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen waarom. Er is *iets* met hem. (en nee, dit is helemaal niet romantisch of whatever, ik ben heel gelukkig getrouwd.) dus vorige week maandag mocht ie even mee volgen en vrijdag kreeg ik een kort verslag van mijn fysio. Laat het nu zo zijn dat mijn fysio en ik een soort.... "weddenschap" hebben over deze gast. In de meest positieve zin van het woord trouwens. Ik heb een aantal dingen "voorspeld" (bij gebrek aan een beter woord) en mijn fysio hoopt dat ze uit komen want hij heeft nog een nieuwe nodig en als mijn vermoeden klopt zou dat zomaar deze gast kunnen zijn.

Vrijdag bleek dus dat hij braaf mijn "schema" lijkt te volgen. :)) Vandaag mocht ie me uit de wachtkamer halen en ik ken mijn fysio goed genoeg om te weten dat dat een bewuste beslissing geweest is. Wederom bevestigd deze gast gewoon al mijn vermoedens... Het is gewoon een goudeerlijke, goede gast met veel empathie, gevoelig, bereid om te leren en adaptief. (ik heb vrijdag al lachend tegen mijn fysio gezegd dat ik 'm graag wilde houden. _O- Ik heb dat nog ooit van eentje gezegd en die werkt er nu overigens. _O- ).
Nu vandaag mocht ie ook een stukje behandeling over nemen. Een stukje, want er zijn dingen die alleen mijn vaste fysio mag doen van mij óf zijn vervanger (die ik ook al jaren ken, de andere die ik wilde houden dus... :)) ) maar niet iemand die ik nog maar een paar keer gezien heb. (zeg maar: Alle aanrakingen in de liesstreek kan ik niet verdragen van iemand die ik amper gezien heb hoe sympathiek ze ook zijn, ik heb tijd nodig om te wennen aan iemand. Door mijn heup moet die spier in mijn lies helaas vrijwel altijd los gemaakt worden maar mijn vaste fysio weet heel goed welke delen hij kan over geven en welke niet goed gaan komen als iemand anders het doet. Hij vraagt het ook altijd en er zijn al stagairs geweest waarbij ik geweigerd heb en dan was dat ook gewoon oké. Hij weet dan dat ik me echt niet goed voel bij die persoon.)

en toen... Toen liet ie me alleen met de boeiende stagair..... }:) en ik ben heel nieuwsgierig aangelegd... Ik heb nogal gezegd dat ik best op Rêve lijk he? Ik ben ook een beetje een olifant in een porseleinwinkel als ik heel nieuwsgierig ben naar iemand zelfs als ik taktvol probeer te zijn. (mijn variant van "takt" is niet echt ehm.. taktvol.).
Dus ik had héél veel vragen.... en stagair... die had eigenlijk ook héél veel vragen want blijkbaar is dat stukje "boeiende persoonlijkheid" wederzijds. :)) Maar ik ben beter in vragen ontwijken dan stagair. ~~}> Ladies first after all!
eindresultaat is: Mijn fysiotherapeut gaat deze week heel veel vragen krijgen over mij en ik denk ook over het gesprek dat we gevoerd hebben. }:) }:)

Fysio kwam binnen midden in ons gesprek en ik zweeg en grijnsde en fysio keek al van "oh boy..." en stagair zei "wij hebben een heel interessant gesprek." waarop mijn fysio: "ja, dat vreesde ik al ......." _O- _O-

En toen moest ik cardio gaan doen.... Maar onderweg naar cardio kwam ik een andere kinesist tegen die ik al een tijd niet meer gezien heb. Dus ik stop en zeg "he P! Jou heb ik al lang niet meer gezien, ik moet cardio doen en ik heb geen zin in cardio dus ik ga gewoon bij jou blijven hangen" waarop hij in de lach schiet en we raken dus aan de praat. Uiteindelijk gaat hij naar huis, passeert mijn vaste fysio om hem een fijne avond te wensen, zegt "Kathleen heeft haar cardio gedaan he!" en ik schiet in de lach. Dus ik hoor mijn vaste fysio "Kathleen heeft volgens mij niks cardio gedaan en alleen met u staan praten ma ik snap het wel vandaag." (hij weet dat ik een zware week/weekend achter de rug heb mentaal.) Dus ik roep van aan de deur "Danku K! enneh, ik heb voorbereidend werk voor u gedaan eh!" waarop stagair zijn hoofd ineens buiten het deurtje kwam en zegtie "ik zal 'm updaten sebiet!"

Ik heb het niet kunnen zien maar ik ben vrij zeker dat mijn fysio toen gezucht heeft.

Ik ben gewoon de menselijke versie van Rêve... Dat is de conclusie. :+

Donnatella

Berichten: 436
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:44

:D Fantastisch verhaal.
Ik ben er wel zeker van dat de mensen waarmee het voor jou goed klikt hun leven ook rijker (op allerlei manieren :D ) wordt door jouw aanwezigheid. Net zoals jouw leven ook heel wat rijker / kleurrijker is door de aanwezigheid van Rêve.

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:11

_O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 12:29

:D :D Mijn fysio is echt heel blij met het feit dat ik daar ooit ben komen binnen wandelen denk ik. _O- _O-
Ik ben... Ik denk dat er met mij niet echte en middenweg is.. Of je vind me leuk, of niet. Niks er tussen in. :))

Het is een vrij grote kine praktijk en ik ben daar soort van "meubilair" zoals we hier zeggen. Ik ben vrij zeker dat als ik hun lunchkamer zou binnen lopen dat ze me gewoon een stoel zouden aanbieden. :+ Als een van de patiënten iets trakteert krijg ik ook altijd aangeboden van mijn fysio. (Maar ik denk ook dat dat is omdat hij mij te mager vindt en hij zo stiekem calorieën er in wil krijgen. _O- )

er is ook niemand van de fysio's daar die mij nog echt als patiënt behandeld. Ik zit daar gewoon te veel denk ik. :))
Gisteren P ook "gij gaat me gewoon gebruiken!" "jep. Komt er van als ik u zo lang moet missen." *schiet in de lach* "dit soort antwoorden maakt het dus moeilijk om u van ideeën af te brengen eh .." _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-02-22 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:35

Echt wel! Anders had ie jou nooit leren kennen en nooit zo veel geleerd in relatief korte tijd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 12:37

mja, inmiddels is het alweer zes jaar... :oo
ik ga vragen of ik op tien jaar een feestje krijg. :j

Als het met mij klikt ben ik wel erg goed in mensen "uit hun schulp" krijgen zeg maar. Ik zit daar best veel en deze stagiair is erg verlegen, dat hoofd dat zo spontaan buiten kwam is volgens mij de 1e keer dat ie dat deed. _O- Ik haal gewoon dergelijke dingen naar boven in mensen. :))