Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 00:19

pmarena schreef:
En hij wist dat jij na die opmerking van hem nu juist met Pret zou gaan fokken....?
Had hij niet iets anders in gedachten :+

Nouja gelukkig verdunt het helle-gen en neemt de loyaliteit en wijsheid wel toe per generatie :=

Ik had maar 1 merrie dus hij had dat wel een beetje moeten zien aankomen. _O-

Denk dat hij erg rekende op de invloed van de brave Ismir. :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 23:42

Dus Gust had het al geopperd maar Rêve en post-work out van pharmahorse is geen goede combinatie. := :=

Manlief kwam net aan toen ik ‘ellendige vuile k*tknol!’ Grommelde omdat ze steil overeind kwam omdat twee seconden halt houden blijkbaar te lang was. >;) >;)

Manlief kwam vragen of het lukte. >;)

‘Misschien moet je een galopje proberen..’
‘Nee want dan lig ik bij de buren!’
‘Wacht even dan pak ik de camera.’

Thx schat. >;)

En en…. ik heb een melktand van Joy <3
Hij heeft hem zo ongeveer aan me gegeven. Pak zijn voerzak af en er ligt iets gek in. Dus ik denk ‘huh?’ Blijkt het een melktank te zijn :+:

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 00:07

Een melktank nog wel. Dat krijg je als met je Tank Rêve fokt?

Jij hebt echt een haat-liefde verhouding met Rêve, of niet?!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 00:53

:j :j :j meestal liefde maar als onze meningen verschillen dan escaleert het snel… := :=

Nu is Rêve ook wel een paard dat echt heel goed is in knopjes indrukken..
Reve heeft bv bij het zadelen nooit een touw aan haar halster omdat ze me al een blauw oog gegeven heeft door er mee te zwieren.

Vast zetten is geen optie tenzij ze niet voor of achteruit kan want ze heeft de methode om halsters te breken tot een kunst verheven. :x
En ze gaat dan niet lopen. Ze breekt het en staat dan te kijken van ‘nou dat was het dan.’ :x :x ze breekt ze ook niet aan de gespen. Van de keel/oren maar ze trekt de ringen van de neusriem open (die gewoon gelast zijn vaak en kennelijk snel meegeven of Rêve weer echt exact hoe ze ze moet slopen) of bij vierkanten breekt ze gewoon dat vierkanten ding. :x

Dit was de laatste:
Afbeelding

Afbeelding


Ze gooit dus steeds met haar hoofd, als ik haar vast zet maakt ze de boel gewoon stuk en gaat dan verder met wat ze bezig was. Staat ze los is stil staan een ding…. Dus ik kan basically perfect een paard opzadelen dat aan de longe stapt inmiddels. :+

Is ze niet aan het bewegen of me KO aan het slaan (hoofdstel komt ook als laatste want teugels en martingaal doen ook pijn.) dan is ze dingen van de staldeur aan het duwen (Sam zijn beschermers bv) of in de poetskist ravage aan het creëren… daarnaast is het áltijd slim om ten alle tijden te weten of je voeten binnen bereik van haar hoeven zijn….

En dan moet je dus als je haar gezadeld hebt nog steeds rustig en kalm op stappen want anders is ze pissig want ze heeft niks mis gedaan…. >;)

Sommige dagen is ze echt een engel. Staat ze stil, knuffeltje, geduldig…. Dus ze weet heus wat van haar verwacht wordt…
En sommige dagen……….. zou ik willen dat ik grotere handen had.

En dan denk je vast: corrigeer dan…

Noem het en ik heb het geprobeerd meestal met verwondingen (bij mij) tot gevolg en geen enkel effect op haar… negeren en hoogstens eens schelden werkt voor mij en maakt haar iig niet erger. :=

Maar als je dat allemaal kan negeren is het echt een heel lief paard……….
Eigenlijk gewoon negeren en vloeken…. Dat is het geheim om Rêve te waarderen… :+
En denken ‘maar ze is wél braaf op wedstrijd.’

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 06:50

Als je dat allemaal kunt negeren is het ....... _O-

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:26

Ayasha schreef:
Dus Gust had het al geopperd maar Rêve en post-work out van pharmahorse is geen goede combinatie. := :=

Manlief kwam net aan toen ik ‘ellendige vuile k*tknol!’ Grommelde omdat ze steil overeind kwam omdat twee seconden halt houden blijkbaar te lang was. >;) >;)

Manlief kwam vragen of het lukte. >;)

‘Misschien moet je een galopje proberen..’
‘Nee want dan lig ik bij de buren!’
‘Wacht even dan pak ik de camera.’

Thx schat. >;)

En en…. ik heb een melktand van Joy <3
Hij heeft hem zo ongeveer aan me gegeven. Pak zijn voerzak af en er ligt iets gek in. Dus ik denk ‘huh?’ Blijkt het een melktank te zijn :+:


Nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar die pre workout, worden ze daar scherper van of hoe moet ik me dat voorstellen? ~~}>

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 15:27

Laten we zeggen dat er gegrom en gesteiger en geknor aan te pas kwam en dat ze Sam ‘a run for his money’ gegeven heeft kwa hevigheid. _O-

Joy heeft vandaag longeersingeltje om gehad en het hoofdstel. Wat Joy betreft heeft het hoofdstel gewoon een handig ingebouwd halstertouw om op te knabbelen. :j

Zijn tandje. Had het in de voerzak laten liggen en vergeten omdat ik met een van de eigenaren had staan praten en helaas heeft een muis wel de wortelkanalen af gevreten….


Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:21

Wat dacht je na dat getob met Terror, ik kap er mee met die 2 neuroten en ga lekker verder met Joy _O-

Apart ding zeg die tand...!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 16:24

_O- terror heb ik net ook gereden. Die is van haar post-work out high af en deed weer normaal. _O-

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:27

Waarom gaf je dat spul eigenlijk := En wie krijgt nu de rest :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 16:32

pmarena schreef:
Waarom gaf je dat spul eigenlijk := En wie krijgt nu de rest :D

Omdat ze altijd zo enorm zweer op de vrachtwagen en dan nog les… wilde haar helpen met stijfheid voorkomen. Das gelukt obviously maar weet niet of het het waard is. _O-
Denk dat ik het te koop zet. :=

[MD] Is dit een paarden/pony (melk) kies?
Hier ik zeggen ze dat het een kies is. Melktand-kies dus.
Had ik hem gisteren niet vergeten had ik ook de ‘haken’ er mooi aan gehad. Helaas.

Misschien morgen eens in zijn mond gaan vissen of er nog wat los zit. _O-

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:04

Dat leek mij ook een dop trouwens en geen tand. Heeft hij zijn voortanden nog niet gewisseld?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 18:07

Rocamor schreef:
Dat leek mij ook een dop trouwens en geen tand. Heeft hij zijn voortanden nog niet gewisseld?

Een dop is ook een tand lijkt me.. :=

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:28

Ja euhm, dop is voor mij het melkgebitkies-element-ding, wat dus achter in de mond zit. En tand dus de elementen voor in de mond.

miicchhellee

Berichten: 1352
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:30

Als je het wil verkopen heb ik wel eventueel interesse om het te proberen, mijn merrie mag wel wat weer hebben zegmaar :oo

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 19:07

miicchhellee schreef:
Als je het wil verkopen heb ik wel eventueel interesse om het te proberen, mijn merrie mag wel wat weer hebben zegmaar :oo

Er zijn twee schepjes uit. Woon je in de buurt? (Maasmechelen)


Rocamor schreef:
Ja euhm, dop is voor mij het melkgebitkies-element-ding, wat dus achter in de mond zit. En tand dus de elementen voor in de mond.

Kiezen zijn toch tanden. :+ Anyhow ik maak het onderscheid niet. Het is uniek van hem en ben blij dat ik eentje heb. :D

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:19

Citaat:
Het is uniek van hem en ben blij dat ik eentje heb.


HAD bedoel je want je verkoopt de kies van Joy aan Michelle haar Merrie _O-

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:39

pien_2010 schreef:
Citaat:
Het is uniek van hem en ben blij dat ik eentje heb.


HAD bedoel je want je verkoopt de kies van Joy aan Michelle haar Merrie _O-


_O- _O- _O-

Je hebt gelijk hoor Ayasha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 23:06

Rocamor schreef:
_O- _O- _O-

Je hebt gelijk hoor Ayasha.

Snap wel wat je bedoel hoor. Gelukkig is het geen blijvende kies. :D dan hadden we de DA nodig. Maar het is wel mooi omdat mijn man en ik een paar dagen geleden nog zeiden dat een melktandje/dop wel mooi zou zijn om een sieraad van te maken dat echt 100% Joy is.
En een paar dagen later levert ie een mooi exemplaar af met groeven die niet zouden misstaan in een edelsteen. :+

Proper laten maken door iemand die er wat van kent en zilveren ‘houder’ voor laten maken (ik ben extreem allergisch voor nikkel, als ik er te lang naar kijk krijg ik uitslag :x dus het moet hoog karaat goud/zilver of titanium zijn) en het wordt een unieke hanger. :+:

Net rat twee te pakken gekregen. (Ja deze heeft zodanig met mijn voeten gerammeld en zoveel stuk gemaakt en begaaid dat ik gisteren zei dat ik ze zelf schoot als ik ze te pakken kreeg. :o )

Ik heb cavalor rockies (vergissing die op moet) en stud muffins in twee dezelfde doosjes zitten. Rêve heeft zich er inmiddels bij neer gelegd dat ze niet altijd muffins krijgt want dan ga ik failliet. :+ Anyhow. Eergisteren denk ik kwam ik in de stal en zag ik de (goedkopere) rockies open staan. Beide doosjes hebben een draaideksel omdat Rêve elke andere deksel open heeft voor je met je ogen kan knipperen. Met de draaideksels moet ze, tot nu toe, zichzelf altijd verraden met geluid te maken waardoor ik haar voor ben. Anyhow. Vond het raar dat die doos open was want gezien onze residentiële rat ben ik normaal echt secuur maar goed, iedereen kan iets vergeten. Er leek niks uit die doos dus schouders op gehaald. Deksel er op gedraaid, bewust die van de muffins ook aan gedraaid dat ik zeker was. Kom ik gisteren avond de stal in, ligt de doos van de stud muffins om, deksel niet meteen in het zicht en doos was op wat kruimels na leeg. 1/4e zak muffins heeft dat kreng gepikt!!! >;) deze kanon dus blijkbaar deksels open draaien. Heb de deksel na wat zoeken gevonden vlak voor een smalle spleet op weg naar haar hol. Die heeft ze vermoed ik willen meenemen maar vast blijven zitten. :=

Ze.heeft.reve.haar.muffins.opgegeten!!!!
Veel dagen zijn die muffins het enige dat tussen mij en zekere dood-door-pissige-merrie staat…
Met de muffins is ze te ver gegaan. >;)

Vandaag de val dus anders gezet en een muffin er in. ~~}> manlief heeft hem/haar een snelle dood gegeven en ze ligt in het veld voor de vossen. Daarna heeft manlief even zijn zorgen geuit over hoe rustig en efficiënt ik ze op ruimde en het bloed weg spoelde. (Mijn man kan absoluut niet tegen bloed.)
Heb hem maar gerust gesteld met ‘zolang ik moeite heb met doden hoef je niet bezorgd te zijn over het opruimen.’ }:)

Ik vind het ergens echt wel sneu ze doen ook maar wat hun instinct hun in geeft maar elke dag alles verzetten om uitwerpselen op te ruimen, ze zat in mijn hooi (en dan maak ik me toch zorgen om ziektes als ik daar óók uitwerpselen vind) ze vrat alles stuk.. heb normaal 1 papieren zak waar ik er meer in steek zoals de meesten wel doen, die lag gisteren grotendeels versnipperd door de stal. :x :X

Hoop dat het nu klaar is. :\ vind ze vangen en doden echt niet leuk maar het is bizar hoeveel schade ze doen. Deze zat ook regelmatig in Sam zijn stal aan de uitwerpselen te zien en elke keer als er keutels lagen had Sam niet gelegen :\


Michelle gunt me vast Joy zijn dop wel. _O- maar de post work out is wel over te nemen. :))
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-05-24 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 23:12

Ik help het je hopen... de paarden staan nu ruim vier jaar aan huis. We hebben inmiddels 108 ratten te pakken (waarvan 2 vermoedelijk geplet door Rock, die lagen in de deuropening van zijn stal.
Wij zijn, letterlijk, omringd door water en 2/3 van ons land is (aan de andere kant van de sloot) omringd met appel- en perenbomen. Dus wij komen nooit van die beestjes af.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 23:19

Wij hebben twee of drie jaar geleden vijf exemplaren gevangen bij de buren. Maar daarna niks meer gezien tot dus recent. Het stikt hier van de karren, er lopen nu minstens vijf vossen in het veld waar ze dus ook haar hol heeft :? Ik snap niet hoe ze lang genoeg leven dat ze zoveel schade kunnen doen. :?
We zijn omringt door open veld en wei….

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 07:39

Fijn dat ie is opgeruimd. Dat soort diertjes kunnen zoveel schade aan richten. Zo hadden wij een niet te pakken mol die onze voortuin volledig ruïneerde.
Hij is nu opeens weg en we vermoeden een uil want hij begon aan de andere kant van het pad te graven (zag een gat waar hij uit verdwenen was). We hebben een braakbal gevonden en de mol is eindelijk verdwenen en ik begrijp zo je opluchting. Want een rat brengt nog meer schade aan als een mol. Maar ook wij zijn vreselijk opgelucht want je ziet het voor je ogen allemaal gebeuren. En normaal zijn ze met lastig vallen zo naar het weiland vertrokken. Deze bleef maar en maakte mijn hele mooie voortuin kapot. Zo zonde.
Ratten vind ik ook onhygiënisch vanwege ziektes. Dus goed gedaan>

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:28

hopelijk zat die rat niet met jongen.

Hier worden gevangen ratten verdronken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 21:44

petraaken schreef:
hopelijk zat die rat niet met jongen.

Hier worden gevangen ratten verdronken.

Dat kan ik niet. Hoor veel van die gruwelijke methodes. Ik vind het al vreselijk dat ze de stress van de kooi moeten ondergaan tot we ze vinden. Deze zat ook echt in de tralies te bijten hoewel ik denk dat ze er nog niet lang in zat want de vorige had het hele aas op en had zich neergelegd bij haar ‘lot’. (Zat heel rustig en ik weet dat ze ook dood kunnen gaan van de stress in de kooi.) deze had het aas amper aangeraakt. (Een muffin nog wel.) zodra we ze vinden krijgen ze een loden kogeltje met de luchtbuks. Korte pijn. Dan gaan ze het veld in voor de aaseters. Vanmorgen was ie weg dus de vosjes of een roofvogel heeft een makkelijk maal gehad. Circle of life…. Hoe dat beest zo lang kan leven met minstens 5 vossen die hun hol op 30m van haar hol hebben en terwijl je hier (letterlijk) struikelt over de katten is me een raadsel. Wellicht dat de katten de vossen nu ontwijken?

Heb in den beginne tegen mijn man gezegd dat als ik hem op zo iets betrap ik de scheiding aan vraag. :o :o Ik snap de gevaren en ook dat ze kweken als, nouja ratten. :+ Dus ik snap ook dat je ze niet kan laten rond lopen als ze zo brutaal worden (deze was op een gegeven moment ook echt niet bang meer wat een dead giveaway is dat er meer zitten.) maar ze hoeven niet extra te lijden enkel om wat ze zijn.

Hoor verhalen van verdrinken tot in vuur steken want hun gekrijs zou andere ratten weg jagen…. Ik word misselijk als ik er aan denk.

Val staat terug op scherp en heb de stal vandaag volledig uit gepoetst dus zodra ik een keutel vind weet ik dat er terug eentje zit. Hoop wel dat ze zijn/haar intelligentie niet door gegeven heeft want deze heeft me lang voor de gek gehouden. := en een wilde rat díe schroefdeksels los maakt ben ik ook nog niet tegen gekomen eigenlijk… de vorige knabbelde door het plastick. :+

Lucia88

Berichten: 546
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:03

Ik kan me echt zo vinden in jouw manier van over (onge)diert(j)es denken! Hier gelukkig ook katten die t werk voor mij doen. Wel tot 2x toe eens een rat s ochtends in de drinkton vd paardjes gezien, die zichzelf blijkbaar verzopen had, dat vind ik al sneu, dat ze zolang hebben moeten zwemmen totdat ze te moe waren....

En 1 is ooit door Silfer (jong paard) vertrapt, ben heel benieuwd of dat per ongeluk of expres is gegaan.

Wat fijn dat je zo begaan bent met alle diertjes!