Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10898
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:13

Het is dus eigenlijk begonnen op de dag dat je met Rêve op wedstrijd was?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 23:31

De dag er na, hij reageert altijd een minuut of 10 als Rêve mee gaat. Maar na 10 minuten gaat hij eten (ik voorzie altijd een grote bak luzerne naast hooi.)
De buren hebben uitzicht op hem en hebben bevestigd dat hij dat zondag ook gedaan heeft. (Onze directe buren zijn super lief en kijken altijd even als we de camion pakken.)
Zondag had hij dus de normale onrust.

Maandag stond hij te weven. Maar dat doet hij soms als de boer bezig is of de buren verder op hun haag doen. Dus niet meteen echt verder naar gekeken tot ik ze rond 13:00 ging halen om op weide te zetten. Toen ontdekte ik het grachtje en dat hij niet gegeten had. Ik zet ze al om 7 uur buiten dus als hij de meerderheid van die tijd heeft staan weven… :\

Op de grote weide deed hij het niet máár hij gedraagd zich wel afwijkend aan de hand en ook bij het loslaten. (Erg onrustig en niet wachten wat hij normaal doet als een heilige.)

Maandag hebben we gezien dat hij op de grote weide wel wat alerter is (sneller/meer op kijken) maar hij eet wel.

Hem naar de grote weide doen zonder Rêve durf ik niet. :o

Heb een bevriende DA ook even gestuurd. Die is officieel geen paardenarts meer maar kwam vroeger wel altijd thuis en kent Sam beter dan mijn huidige DA. Hij is ook mijn uren gewend. _O-

Hij begon vandaag zo goed. Hinnikte zelfs weer op zijn normale toon toen ik buiten kwam zoals altijd… besefte toen dat hij dat maandag en de dagen er na ook niet meer deed. Maar zodra ik Rêve nam was het om. :\

Het is niet dat hij dit niet kent…. Er is niets veranderd kwa voer of omgeving. Enkel de vossen maar die zitten er ook al langer dan maandag. :\ ‘s avonds op stal is hij normaal. Bij het buiten zetten ook. (Hij begint niet meteen te weven. )

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:35

Sam meenemen op wedstrijd? Of zal hij daar ook te keer gaan als je met Rêve door de baan gaat?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 23:43

herr_balou schreef:
Sam meenemen op wedstrijd? Of zal hij daar ook te keer gaan als je met Rêve door de baan gaat?

Ik vrees dat ik hem dan bij me in de ring heb. := toen hij nog met Pretty stond waren we eens tegelijk op wedstrijd (pret haar bijrijder en ik in aparte trailers omdat ik enkel 1,5p had toen) en hij brak toen de trailer al af…. := er was geen land mee te bezeilen die dag. Schreeuwde de hele wedstrijd bij elkaar. :=

En… om het allemaal nog simpeler te maken: zelfs toen hij mee op wedstrijd kwam had ik hem vrijwel altijd vast langs de camion omdat ie op de camion zelfs weeft tijdens het rijden… en zodanig dat je de vrachtwagen voelt schudden. :=

(Voor wie zich nu vragen stelt … ik weet ook niet waarom het nooit zo erg geleken heeft als dat het nu lijkt als ik het op schrijf. := heb er nooit echt bij stil gestaan dat hij best veel issues had. := := we zeiden gewoon heel vaak ‘Sam is Sam’ met enige gelatenheid en deden wat we konden voor hem. := )

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 06:14

Kan Sam bij die merrie met veulen staan als je op wedstrijd gaat of is dat teveel “anders” voor hem?
Andere wei, ander paard, ander ritme?

Joy een dag naar huis halen om hem met Sam te zetten?
Joy kent hij en joy kent hem en jullie plek.

Rocamor

Berichten: 10898
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 06:19

Wellicht een heel domme vraag, maar kan het zijn dat er een wolf in de buurt gesignaleerd is?

pmarena

Berichten: 48195
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 06:58

Nu je het zo zegt van "Reve mee op wedstrijd" besef ik me pas dat Sammie dan alleen achterblijft.
Dat is eigenlijk sowieso al knap van zo'n neuroot dat hij dat normaal gesproken trekt :j

Wel vervelend zeg die onrust..... merk je aan Reve op zich niks, behalve dan het effect wat Sam op haar zal hebben....?

Misschien toch tijd om Joy naar huis te gaan halen, dat wilde je dit jaar gaan doen toch...?
Wellicht helpt wat "versterking" Sam....?

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:25

Vreemd dat Sam vorig jaar niet zo reageerde toen je met Rêve op wedstrijd was. Ook vreemd dat hij thuis al zo'n reactie geeft nu terwijl je haar gewoon wilt rijden thuis. Iets moet er hem getriggerd hebben.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:14

Arme Sam!
Zou het kunnen dat ofwel zijn zicht of gehoor wat achteruit gaat? Dan ervaart hij de wereld ook wat anders en ik heb wel gehoord van paarden die dan wat paniekerig reageren.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:01

petraaken schreef:
Vreemd dat Sam vorig jaar niet zo reageerde toen je met Rêve op wedstrijd was. Ook vreemd dat hij thuis al zo'n reactie geeft nu terwijl je haar gewoon wilt rijden thuis. Iets moet er hem getriggerd hebben.

Vorig jaar was je toen nog met Sam aan het rijden als je met Rêve op wedstrijd ging? Of hij had nog behoorlijk last van zijn blessure? Nu hij permanent op rust staat en het weer een stuk beter gaat krijgt hij wat teveel aan energie dan goed is voor een pensionada?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 12:19

petraaken schreef:
Vreemd dat Sam vorig jaar niet zo reageerde toen je met Rêve op wedstrijd was. Ook vreemd dat hij thuis al zo'n reactie geeft nu terwijl je haar gewoon wilt rijden thuis. Iets moet er hem getriggerd hebben.

Vooral dat inderdaad. Dat hij terug even zou moeten wennen met wedstrijd snap ik maar thuis is ze nu toch al even met regelmaat terug onder het zadel. Een zestal weken? Twee maanden? Om dan nu ineens zo te reageren is gewoon vreemd. Vooral ook omdat ze in het zicht blijft.


Taucha schreef:
petraaken schreef:
Vreemd dat Sam vorig jaar niet zo reageerde toen je met Rêve op wedstrijd was. Ook vreemd dat hij thuis al zo'n reactie geeft nu terwijl je haar gewoon wilt rijden thuis. Iets moet er hem getriggerd hebben.

Vorig jaar was je toen nog met Sam aan het rijden als je met Rêve op wedstrijd ging? Of hij had nog behoorlijk last van zijn blessure? Nu hij permanent op rust staat en het weer een stuk beter gaat krijgt hij wat teveel aan energie dan goed is voor een pensionada?

Nee hij stond stil sinds begin februari als ik goed reken. Echt lang last heeft hij niet gehad, ik meer dan hij denk ik. := hij liep iig vrij snel gewoon zuiver. Ik kan hem wel wat laten stappen en op termijn draven maar het is niet dat ik hem vol in het werk kan zetten. Hij moet opgebouwd worden met die pees natuurlijk.


pmarena schreef:
Nu je het zo zegt van "Reve mee op wedstrijd" besef ik me pas dat Sammie dan alleen achterblijft.
Dat is eigenlijk sowieso al knap van zo'n neuroot dat hij dat normaal gesproken trekt :j

Wel vervelend zeg die onrust..... merk je aan Reve op zich niks, behalve dan het effect wat Sam op haar zal hebben....?

Misschien toch tijd om Joy naar huis te gaan halen, dat wilde je dit jaar gaan doen toch...?
Wellicht helpt wat "versterking" Sam....?

Nee Rêve reageert verder niet echt anders op hem. Ze heeft engelen geduld met hem. Gisteren was zij ook wat frisser maar niet abnormaal.
Joy komt normaal inderdaad naar huis dit jaar maar dat is eigenlijk ten vroegste voor de zomermaanden gepland ivm stallen vergroten voor hij naar huis komt.

Rocamor schreef:
Wellicht een heel domme vraag, maar kan het zijn dat er een wolf in de buurt gesignaleerd is?

Niet dat ik weet in elk geval. Die wat het dichtste bij zaten zijn zelfs voor een deel door getrokken naar Duitsland las ik gisteren.


Bloemetje75 schreef:
Kan Sam bij die merrie met veulen staan als je op wedstrijd gaat of is dat teveel “anders” voor hem?
Andere wei, ander paard, ander ritme?

Joy een dag naar huis halen om hem met Sam te zetten?
Joy kent hij en joy kent hem en jullie plek.

Ik weet niet wat de merrie doet ivm haar veulen met een vreemde ruin.

Joy voor een dag naar huis halen lijkt me voor alle partijen veel verandering en voor Sam en Joy risico, als ze elkaar niet meer kennen is eentje stuk als ik thuis kom. Gezien Sam een paar jaar geleden zo vreemd reageerde op Sky.


Mars schreef:
Arme Sam!
Zou het kunnen dat ofwel zijn zicht of gehoor wat achteruit gaat? Dan ervaart hij de wereld ook wat anders en ik heb wel gehoord van paarden die dan wat paniekerig reageren.

Gehoor kan, zicht is sowieso iets wat we weten. Hij heeft al een jaar of vijf inmiddels een kristallisatie in zijn oog links. Zag een tijd geleden dat het iets groter geworden is. DA had voorspeld dat dat kon gebeuren maar dat hij zelf in principe weinig ‘extra’ last zou mogen hebben gezien hij met het kleine plekje links alles zag alsof hij in de zon keek. (Wel beweging maar als ik in de zon kijk voel ik me vrij blind dus ben er van uit gegaan dat dat voor paarden ook geld.)


Momenteel heeft hij nog niet geweefd en is hij aan het eten maar Rêve heeft ook rust vandaag dus weet morgen pas of hij wat meer rust in het hoofdje heeft met zijn nieuwe fles.

pmarena

Berichten: 48195
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:47

Nee Joy voor 1 dag naar huis halen zou ik ook niet doen, of een andere 1-dags oplossing. Dat is wel wat veel stress voor 1 dag....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 13:05

Inderdaad. We gaan de weide iig open zetten. We wilden onze weide eigenlijk nog iets laten bij groeien maar voor 1 dag is dat ook geen ramp. Grasjes leiden wellicht meer af dan luzerne. En dan kan hij verder weg van de vossen. Wellicht voelt hij zich oké met stoere Rêve bij zich maar niet alleen met de kleine spoken die nu natuurlijk door het hoge gras rennen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 17:59

Zo moet toch nog wachten of ik nog terug moet gaan of niet. :+

Vandaag een boeiende wedstrijd gehad. Vanmorgen toen we net vertrokken waren kwamen ze ineens op de proppen met code geel. >;) >;)

Ik had wedstrijd in een club die basically midden in een bos (wandelgebied) ligt. :+ :+ Was dus erg boeiend in de losrijpiste. Vooral toen Rêve een kleine rebellie creëerde toen ze steigerde en elk ander paard in de piste haar voorbeeld volgde. :roll: Met veel spanning de proef door gestuurd en terecht maar 61.8% gereden. Maar ik zelf was er wel veel meer bij dus dat was positief.

De wind trok wat aan naar de tweede proef toe. Rêve was nog lichtjes gespannen maar was voor het merendeel wel gewoon aan de geluiden inmiddels, ze had alleen een beetje haar lol gevonden in stress creëren bij de andere paarden. 1 paard specifiek eigenlijk. :o :o Ik heb echt heel bewust de andere kant van de piste op gezocht na het 3e incident want elke keer als ze dat paard passeerde vrat ze wat uit, schrok dat dier zich de pleures en liep zij zelf ijskoud door.... En ik maar "SORRY!!" roepen... :roll:
Er kwam een punt dat de mensen aan de kant en de ruiter zelf in de lach schoten (kleine trut is dan ook nog zo charmant dat ze het van haar pikken ook. :roll:)
Maar na de 3e keer had ik door wat ze aan het doen was en ben ik dus zo ver mogelijk uit de buurt gebleven dat die combinatie ook enigszins kon losrijden. :=

Tweede proef was beter, wel nog wat hakkeltjes hier en daar maar ze was er veel meer bij. Het kostte haar wel moeite om te luisteren maar ze deed haar best. :+: (er stonden ook verpakte balen met losse plastic die rond waaide en oh ja, er kwam een haflinger met touw voorbij draven ook nog gevolgd door een gefrustreerde meid. Haf wilde niet de trailer op. _O- )
Dus ondanks dat we niet in de prijzen zijn (ik zie net dat ik er uit lig inmiddels) erg tevreden. :j Tweede proef liep ze 65.8%
is niet hoog maar ook niet laag. Deze week echt voor les bellen. :o

Rêve zelf staat al meerdere uren op weide trouwens, had gezegd dat ik sowieso te voet kwam als ik er al bij zou zijn. Sam heeft zich heel rustig gehouden. Magnesium, zijn fles en grasjes hebben het 'm gedaan.
Heel misschien neem ik haar in mei mee maar dat zal dan eind mei zijn want de 1e in mei heeft mijn man zelf wedstrijd.

Heb ze zelf nog niet gezien trouwens maar:
proef 1:

proef 1:


Ga ze nu zelf even kijken en dan door naar de hengsten... Enfin eerst even om kleden denk ik. :=

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:18

O nee, stoute Reve! _O-
Wat is het Franse woord voor nachtmerrie overigens? Past er soms ook beter bij vanuit het perspectief van dat andere paard dan. :D

Ik reed vroeger ook zo’n darm Uhm clown. Dan reed ik in de manegeles mee in de winter en dan ging meneer gillen en dan volgde er een boksessie oid. Of net als Reve; gillen en dan zelf niks doen, maar de rest ging uit hun plaat. := . Ik ben met meerdere paarden en op meerdere momenten verzocht de les uit te gaan of aub niet mee te rijden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 18:36

ikkedus schreef:
O nee, stoute Reve! _O-
Wat is het Franse woord voor nachtmerrie overigens? Past er soms ook beter bij vanuit het perspectief van dat andere paard dan. :D

Ik reed vroeger ook zo’n darm Uhm clown. Dan reed ik in de manegeles mee in de winter en dan ging meneer gillen en dan volgde er een boksessie oid. Of net als Reve; gillen en dan zelf niks doen, maar de rest ging uit hun plaat. := . Ik ben met meerdere paarden en op meerdere momenten verzocht de les uit te gaan of aub niet mee te rijden.

Ik stond aan het secretariaat samen met een aantal ruiters om uit te leggen dat ik het vandaag niet zag zitten om te paard te gaan als ik in de prijzen zou zijn (stond toen nog 2e).

Dus ik zeg: ‘geloof me, niemand gaat blij worden van Rêve in de prijsuitreiking vandaag.’
En de Amazone van het paard dat ze uitgekozen had stond langs me en zei heel droog: ‘laat haar asjeblieft te voet gaan….’ _O- _O-
Een derde ruiter die het ook gezien had: ‘als Rêve in de prijsuitreiking is ga ik te voet.’ _O-mevrouw hen het secretariaat (die mij niet echt mag) ‘breng haar dan maar naar huis.’

_O-

Maakte uiteindelijk niks uit maar goed. Geeft een ide. _O-

Op zich: ik blijf echt wel zitten. Dat is het issue niet. Maar ze heeft ze gegarandeerd alle 7 op hol. :=

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:14

Zo zeg, die balen met dat wapperende plastic zijn voor menig paard wel een uitdaging om langs te komen. Zeker op vreemd terrein en de onrust van de wedstrijd er omheen. Jullie hebben het toch maar weer mooi gedaan :j

pien_2010

Berichten: 43460
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:23

-O- Precies, ik vind het stoer Kathleen. En ik moest lachen om haar pestgedrag. Wat een deugniet.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-04-24 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 19:23

Ja ik denk dat die balen voor velen de dooddoener geweest zijn. Drie opgaves en drie mensen die verlies gereden hebben (terwijl dat niet zo snel voor komt in dit niveau normaal) maar er waren ook echt paarden die een blik op de ring wierpen en rechtsomkeert maakte. :(:)

En als 500kg bang is mag je ‘m nog zo goed getraind hebben dan maak je gewoon geen kans. Vond het ook wel sneu voor die ruiters.

Rêve is dan gelukkig nog redelijk nuchter en van mening dat ik de grote boze wereld wel aan kan… maar Sam was denk ik ook terug naar de vrachtwagen gegaan, met of zonder mij. :=

Meestal als ik haar even stil zet en laat kijken en zeg ‘tis goed meid’ dan is ze wel gespannen (dat zie je ook in die aanleuning) maar ze gaat. Zolang ze dat vertrouwen heeft is het een geslaagde wedstrijd voor mij. Met Rêve op wedstrijd gaan (en mijn man.) is sowieso wel een ervaring eigenlijk. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 00:31

Afbeelding

Afbeelding
Heb morgen de rest. Zei vandaag nog tegen mijn fysio: weet niet of ze prijzen gaat lopen maar met haar op wedstrijd gaan is iig een ervaring. _O-
Rêve… Rêve is altijd een beetje haar eigen feestje aan het vieren en als je gewoon ‘mee’ gaat met de flow dan is het gewoon leuk… over de parking met losse teugen terwijl ik meer achter me kijk dan voor me. Eigenlijk is met Rêve wedstrijden rijden gewoon een soort uitstap. := sh*t happens en we maken lol en als we nu weer even getraind hebben dan loopt ze ook weer punten maar ik ben echt te laks geweest. En ik vind het niet eens erg want zondag was een hele leuke wedstrijd met haar. :+: ondanks alles kan ik met Rêve veel meer ontspannen. Niks ten nadele van Sammeke maar met Sam kon ik niks door iemand laten doen behalve vast houden (en dan nog met mij in zijn zicht.)

Met Rêve is het meer teamwork met mijn man en ze staat bij het zadelen op wedstrijd gewoon te genieten. Misschien moet ik haar op wedstrijd beginnen vlechten. :+
Toen ik haar begroette met ‘hey poppemieke, klaar om naar huis te gaan?’ Bromde mijn man: poppemieke? Poppemieke? Hebt gij wel door wat een tank dat is?’
Tja..: op wedstrijd is het echt een poppeke waar ik ondanks haar grillen 100% veilig mee ben. Ik wel. :+

En dan een nieuwtje….

Afbeelding

Afbeelding

Het is niet heel verstandig maar hart en ziel schreeuwden dat hij het nodig had.. we stappen sowieso elke dag aan de hand en ook na bok-partijen enz is hij zuiver en oké. Dus vandaag hem op de poetsplaats gezet. Gepoetst… hij bloeide helemaal op… Nooit verwacht, hij leek tevreden met niks doen… vroeger was hoofdstel over de oren doen altijd met veel gesus… nu stak hij zelf zijn hoofd er in. :oo en hij oogde zoo…. Happy….

De bak ligt perfect momenteel. Wilde stappen maar Sam is even kwijt hoe dat werkt onder het zadel. Hij kent wel een soort hele trage draf… je kan het geen echte draf noemen. Dus tot hij even zijn ei kwijt was zijn ‘wannabe-stap’ afgewisseld met korte stukken echt stappen. Toen hij zijn eerste tikken er uit had hebben we nog een paar rondjes mooi ruim door gestapt en daarna afgezadeld. En ik heb een heel ander paard…. Hij lijkt wel 10cm gegroeid, loopt weer vrolijk mee… :+:

Hij staat nu met zijn back on track bescherming om voor de zekerheid. Als de piste goed ligt stap ik een kwartiertje met hem en toch de DA nog eens bellen voor een nieuwe echo als hij echt zo veranderd na een kwartiertje stappen. Had niet meer gebeld omdat ik zo iets had van ‘als hij rad is op weide is het prima’ maar denk dat ik nu toch ga bellen. Stappen op goede bodem kan sowieso geen kwaad lijkt me, wil vooral weten hoe het hersteld is en advies over hoe ver ik hem mag op bouwen (alsin; mag hij op termijn bv nog galopperen onder het zadel of niet.)

Sowieso mag hij alleen nog op goede bodem lopen. Maar als ik dan net zag hoeveel blijer en trotser hij weer liep :+: mijn man zei meteen ‘schat bel de DA en laat hem nakijken, kijk hoe blij hij is…’
Mijn man is normaal echt niet zo sentimenteel maar Sam zijn hele houding en uitdrukking was weer ‘jong’ ipv gepensioneerd’.

Al mag ie alleen maar stappen in het bos. Dan zadel ik hem wel als mijn man met de honden gaat wandelen.
Na zo lang alleen Rêve rijden viel me vandaag op hoeveel kleiner en smaller Sam is. := _O- Rêve is écht veel meer paard dan Sam ondanks dat ze ook weer niet zoveel schelen in hoogte (10cm ongeveer give or take…) Maar als je ‘wisselt’ had ik net zo goed van eentje van 1,70 kunnen afkomen. :=
Rêve heeft veel meer front en rug zeg maar. _O-


Verder heb ik vandaag ook Chris gebeld en mag donderdag al met Miss Terror naar Chris. Hij leek blij te zijn wat van me te horen. Hoop dat hij niet teleurgesteld is donderdag (en daar komt de kern van waarom ik maar niet belde. :o )



Nachtmerrie in het Frans is trouwens cauchemar of terreur terrible. Terror leek mij de beste afkorting. Cauchemar afkorten gaat voor verwarring zorgen gezien er kwa uitspraak een aantal woorden zijn die lijken op ‘cauche’ die nergens op slaan. _O- ‘terreur’ is in het Frans en NL hetzelfde en was op twee maanden al toepasselijk dus vandaar dat ik haar ook Terror noem. Terror bekt ook gewoon beter. Als ik ‘Terror!’ Sis dan stopt ze meestal ook met wat ze bezig is. _O- dan weet ze dat mijn geduld op is. :))

pien_2010

Berichten: 43460
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 03:22

Heerlijk verhaal over Rêve mee op wedstrijd. Zou fijn zijn als je met Sam weer voorzichtig wat kan doen. Sneu dat hij blijkbaar toch dat contact met je gemist heeft.

Rocamor

Berichten: 10898
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 06:09

Yes! De koning van stal mag weer even laten zien waarom hij koning van stal is.

Ik ben benieuwd wat de arts zegt. En zolang Sammeke blij is met wat stapwerk, hij kan er niet slechter van worden

pmarena

Berichten: 48195
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:17

Ik heb nooit geloofd dat Sam echt "klaar" was onder het zadel, dus denk dat je wel groen licht krijgt van de DA om er nog lekker wat mee te gaan doen hoor :j Maargoed ik kan het ook fout hebben natuurlijk, het is maar mijn gevoel op afstand :)

Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:32

Kathleen, jij volgt je gevoel en als jouw gevoel zegt dat Sam dit nodig heeft, klopt dat. En dat zie je ook terug in zijn blije hoofd. Hij wil alles voor je doen en is nu, m.i. zo blij dat hij weer even kan “werken” En stapritjes zijn ook een genot toch. Sam komt weer buiten zijn wei en ik denk dat hij daar echt beter van wordt. Onze oude dierenarts, supervent, zei altijd, als je opgebouwd hebt aan de hand, kun je daarna rustig stapritjes doen, want rust roest..

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:50

Al zijn het maar stapritjes dat je mag doen blijkbaar is het genoeg om Sam weer helemaal happy te krijgen.

Rêve die de boel op stelten zet hoe herkenbaar. :')