Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:47

Ik hoop dat hij dat bedoelt ja. Hetgeen nu nog genaaid is. Is denk ik ‘safe’ maar dan is er nog steeds een ‘gat’ ter grootte van een euromunt tot op het bot dat van binnen naar buiten moet genezen dus ‘dicht’ vind ik erg positief. Ik gun hem een voorspoedig herstel maar ik wil ook dat ze realistisch zijn in hoe snel hij terug veilig in de kudde kan. :o niet dat hij na drie dagen terug met koorts staat.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:02

Zo'n gat vraagt ontiegelijk veel deskundige verzorging en dat betekent dat hij voorlopig niet thuis is.
Dit kun jij er niet bij hebben denk ik zo. Dus ik denk dat je man en jij hier alvast over na moeten gaan denken van wat je wel en niet kunt leveren en met wel/ niet prijskaartje eraan op het moment dat hij naar huis komt. Want daar zal wel goede afspraken over gemaakt moeten worden, denk ik zo.

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:25

Ik ben het eens met Pien. Sowieso is 24/7 buiten met zo een wonde niet ideaal, op een weide kan je toch minder makkelijk verzorgen dan je zou willen en met deze natte periodes is het zowieso niet goed met een wonde. Daarnaast zal die niet id groep kunnen tot het dicht is, want de andere gaan er sowieso gaan aan klooien.
Als die wel terugkomt zou ik idd heel goed nadenken hoe je het aanpakt en zeker ook betreft prijs voor verdere verzorging. Een beetje wonde ben je al snel een uur per dag aan kwijt, laat staan alle materialen etc.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 22:47

Duhelo schreef:
Ik ben het eens met Pien. Sowieso is 24/7 buiten met zo een wonde niet ideaal, op een weide kan je toch minder makkelijk verzorgen dan je zou willen en met deze natte periodes is het zowieso niet goed met een wonde. Daarnaast zal die niet id groep kunnen tot het dicht is, want de andere gaan er sowieso gaan aan klooien.
Als die wel terugkomt zou ik idd heel goed nadenken hoe je het aanpakt en zeker ook betreft prijs voor verdere verzorging. Een beetje wonde ben je al snel een uur per dag aan kwijt, laat staan alle materialen etc.

Jouw eerste zin dus. Los van wat ik wil en kan doen, en zoals je al aan geeft: een uur ben je snel kwijt. Het verschil tussen de wonde is ‘dicht’ en ‘de wonde is kudde-proof’ is er wel… en ik denk niet dat ze een alternatief hebben maar ik ook niet. Kan hem niet hier op stal halen. In die zin ben ik dus ‘bang’ voor hun positiviteit. Ik gun ze van harte dat hij volgende week dik oké is maar ik betwijfel of ik hem dan al ga kunnen bieden wat hij nog nodig heeft. Kon ik hem ‘s nachts al op stal zetten dat de wonde iig x aantal uur droog bleef of was het gewoon minder nat weer hadden we het over heel andere omstandigheden. Dan doe je zilverspray en klaar als de wonde oké is. Maar die omstandigheden hebben we niet.

Recent ook nog over gehad met een andere eigenaar over hoe snel ‘tien minuten hier’ en ‘vijf minuten daar’ uren werden waar men niet bij stil staat. := ik heb bv een ‘geen eigen voer’ regel. Supplementen mogen ze brengen maar ze nemen wat ik voer. Want als ik straks zes veulens heb lopen en die willen alle zes ander voer en misschien ook nog eens twee soorten (míjn paarden hebben immers ook twee soorten) dan geraak ik mijn schuur niet meer in. :+

En ‘ik hou het wel in mijn auto ’ gaat ook simpelweg niet want dan ben ik dus aan het afspreken om te voeren. Dat is de bedoeling niet.

Voor 1 persoon klinkt het allemaal flauw maar het is niet 1 persoon natuurlijk.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 03:37

Voor 1 persoon is het ook al vervelend :=
Je moet gewoon "lucht" hebben om je ding te kunnen doen zonder dat elke stap een probleem is.
Daarbij kies jij vast geen rommel uit om te voeren.

Oei ja dat gat.... er zal inderdaad wel wat tijd zitten tussen "goed genoeg om de kliniek te verlaten" en "goed genoeg om weer volledig in de kudde mee te draaien". Hoe zien de eigenaren dat zelf, vraag ik me af.... het makkelijkst zou zijn als hij een paar weken onder hun eigen verzorging valt totdat de wonde echt een stootje kan hebben. Maarja hebben ze zelf nog andere paarden...?

Op zich is op stal natuurlijk niet per-sé beter als in dat er dan wellicht teveel mogelijkheden zijn om de wond langs te schuren als het gaat jeuken? Dan kan je misschien beter de afleiding van een kudde / wei hebben.... maarja nattigheid is ook niet alles.... misschien dat hooi voorzien in het schuilhok nog soelaas biedt...?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 00:26

Ze krijgen equifyt en tot nu toe heb ik elk paard er op zien verbeteren. Eigenlijk reageert ook elke DA unaniem positief als ze vragen wat ze krijgen en ik heb er tot nu toe echt mooie resultaten mee (bijkomen, niet meer schuren, meer glans enz) het is iig zeker niet het goedkoopste voer. Ook niet het duurste maar ik ben er op uit gekomen in mijn zoektocht om Rêve een dieet te bieden dat haar past. (Rêve eet alles maar doet het op weinig echt goed)
Ik werk graag met slobbers (zeker voor aansterken waar toch vaak spraken van is.) €en daarin biedt equifyt ook veel aan waardoor je ook kan inspelen op individuele nood én seizoen. Kwa mixen is hun assortiment IMO gewoon net groot genoeg om niet verloren te lopen en toch individueel te kunnen samen stellen. In de zwaardere maanden neem ik Agrobs ook mee in de overweging. (Zustermerk dus sluit goed aan op equifyt) maar dat gaat dan om heel specifieke dingen zoals bv futtergerecht. Echt aanvullend dus.

Kan zijn dat er een dag komt dat eentje het er niet goed op doet dan is een alternatief zoeken de logische optie natuurlijk. Maar dan spreken we uit welzijn en niet uit ‘random voorkeur voor pavo/mijten/cavalor’ want daar komt het meestal op neer. :=

Als ze op iets anders staan en ze hebben nog voer over vraag ik wel of ze eventueel een deel kunnen achterlaten voor de overgang. Charlie en Toto hebben dat bv elk op hun tempo gedaan. Whiskey was heel snel overtuigd van de slobber, minder snel van de meuslie dus ook gemengd. Leo is een lopende vuilbak. Die eet alles behalve ontworming. (Ik heb echt een zwak gekregen voor dat gekke dier en letterlijk iedereen die hem leert kennen gaat van ‘wtf’ naar ‘hij is leuk.’ Zelfs met dit weer krijgt hij het klaar dat zijn manen minstens even vaak gekamd zijn als dat er eigenaren komen. _O- )
Nero als haflinger ging letter van ‘ik weet niet waarom het om mijn hoofd moet maar er zit eten in dus I’m in. ‘ _O-

Toto hinnikt nu ook als hij ‘de slobber bakken’ ziet. _O- (al die eigenaren zijn gedoemd slobber te geven. _O-)

De slobber is zeker voor guppies als Toto die net af gespeend zijn fijn, maak hem dan wat natter en met kokend water en dan is ie op koude dagen lauw-warm als ze hem krijgen. Dat nodigt uit om te eten, warmt op van binnen uit en vult hun vocht aan. Hoewel Toto wel meteen heel goed dronk doen ze dat niet allemaal. Ik blijf altijd daar tot ik een nieuwe minstens 1 keer heb zien drinken en mesten en hooi eten. Meuslie willen ze dag 1 vaak niet, ook niet hun eigen voer trouwens. Maar hooi, drinken en mesten vind ik wel belangrijk. Alleen Nero at eigenlijk op dag 1. Meestal vroeg ik om in de vroege middag te komen. Dan kon ik na een paar uur naar huis meestal en dan in de avond proberen voeren. Na een paar uur ‘landen’ eten ze dan vaak wel maar met Toto heb ik tot 22:00 op weide gezeten en de dag erna nog eens ivm DA wat gelukkig vooral spierpijn bleek te zijn. Maar er komt toch best wat kijken bij in scharing en again: heb hele lieve eigenaren nu maar allemaal ‘schrokken’ ze toch wel als ik om 20:00 nog updates stuurde. :)) Ze leren me elk op hun manier ook veel want elk paard heeft al een andere aanpak nodig gehad.

Wb Whiskey

Schuilhok kan ik bieden. In samenspraak met de eigenaren kan ik bij terugkomst ook kijken of ik hem met zijn vriendje langs de kudde kan zetten (dus wel contact maar minder risico.)

Zijn favoriet uit de kudde is een heel lief en rustig dier dus als die eigenaar akkoord gaat is dat een optie maar ik ga niemand voor blok zetten. Ze heeft gekozen voor kudde niet voor met 1 paard apart staan dus als ze dat niet wil kan hij met Joy maar ook dat heeft (veel) invloed op de kudde. Then again gaat Joy er toch uit dit jaar dusja..

Kwa samenstelling van een rustige plek zijn er opties máár de wonde moet wel tegen ‘buiten staan’ kunnen. Óf ze moet zo ver zijn dat het af geplakt kan worden (hij is nu toch geschoren.) maar buiten staan-proof moet het wel zijn. Ik mag geen dichte stallen maken dus ik kan ook niet tijdelijk ‘verplicht stalrust voor een dagdeel’ bieden nog los van de potentiële risico’s die dat ook met zich mee neemt.

Maar momenteel krijg ik weinig updates. Hij is ook ineens gecastreerd dus hoewel hij welkom is weet ik ook niet zeker of er wellicht overwogen wordt hem op dezelfde plek te zetten als hun andere paard. Met een ruin hebben ze meer opties dichter bij huis en zeker na deze schrik zou ik er ook alle begrip voor hebben als ze hem dichterbij willen. Voorlopig mag hij nog niet huiswaarts dus ik weet niet wat hun plan is. :) Ik ga iig nergens moeilijk over doen. Zijn plek is vrij zolang hij op de kliniek is maar dat houdt verder geen verplichting in.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 07:44

Ojee, ook meteen maar naar de kiwiplukker geweest :(:)
Op zich wel slim denk ik, als je toch al wilde castreren, om het dan nu meteen maar op de kliniek te doen.

Stal-arrest op de wei zou ik sowieso niet zo snel aanbieden denk ik als ik jou was. Zeker dat jonge spul wil toch gewoon lekker met de rest samenlopen. Als er echt iemand op stal moet dan werkt dat imo vaak beter op een plek waar sowieso al opgehokt wordt, omdat het daar dan "normaal" is, dan leggen ze zich er toch vaak wat makkelijker bij neer :(:)

Ik heb eigenlijk best een sterk gevoel dat hij wellicht / waarschijnlijk niet terugkomt. En misschien is dat zo erg niet ook. Sowieso met die wond, maar ook denk ik dat het handiger is als ze hem ergens stallen waar ze hem zelf meer in handen kunnen hebben zodat ze wat handiger met hem worden....

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:18

Ik snap je loyaliteit aan de eigenaren van Whiskey, maar jij hebt een opfok voor hengsten en imo past daar geen ruin tussen. Maar net als pmarena denk ik niet dat hij terug komt en als ze dat wel zouden willen, denk ik, maar dat ben ik he, dat je echt aan zou moeten geven dat je een hengstenopfok hebt en geen ruinenopfok, die zijn er genoeg.
Heel hard, maar je mag echt wel voet bij stuk houden hierin denk ik..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 13:24

Charlie is ook een ruin. Die is als ruin gekomen. :)) als hengsten een sociaal leven willen leiden zullen ze met ruinen moeten kunnen staan in de meerderheid van de gevallen. Dus een paar ruinen er tussen is juist goed voor de hengsten hun toekomst. :)

Het ide van de opfok is hengsten een kans bieden om sociaal te kunnen leven als hengst. Niet om zoveel mogelijk hengsten te verzamelen. Natuurlijk neem ik wel liefst hengsten aan maar als ze gecastreerd worden gedurende die drie jaar dan moeten ze daarvoor niet weg.

Maar ik denk ook dat hij vanuit de kliniek dichter naar huis gaat. Vooral omdat er nu zo weinig communicatie is zeg maar.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:09

Ayasha schreef:
Charlie is ook een ruin. Die is als ruin gekomen. :)) als hengsten een sociaal leven willen leiden zullen ze met ruinen moeten kunnen staan in de meerderheid van de gevallen. Dus een paar ruinen er tussen is juist goed voor de hengsten hun toekomst. :)

Het ide van de opfok is hengsten een kans bieden om sociaal te kunnen leven als hengst. Niet om zoveel mogelijk hengsten te verzamelen. Natuurlijk neem ik wel liefst hengsten aan maar als ze gecastreerd worden gedurende die drie jaar dan moeten ze daarvoor niet weg.

Maar ik denk ook dat hij vanuit de kliniek dichter naar huis gaat. Vooral omdat er nu zo weinig communicatie is zeg maar.



Ik dacht dat je alleen maar hengsten had :) Maar idd, raar dat de eigenaren weinig laten horen. Vaak zegt dat wat over de mens.
Maar nog steeds niet achter gekomen waar hij zijn neus zo aan bezeerd had?

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:32

Ik zou het ook wel cru vinden om te zeggen dat hij als ruin niet terug zou mogen komen. Hij is in principe nog steeds deel van de kudde totdat ze aangeven dat hij verhuist. Ik vind dat je het keurig aanpakt zo :j

Het zou natuurlijk wel fijn zijn als ze het zsm laten weten als dat hun plan is...zodat jij ook de deur open kan zetten voor een ander die een plekje zoekt.

Heb je überhaupt iets van een gesprek openstaan van wat hun plan "na de kliniek" is, hoe zij dat voor zich zien...?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 14:50

Yavanna schreef:
Ayasha schreef:
Charlie is ook een ruin. Die is als ruin gekomen. :)) als hengsten een sociaal leven willen leiden zullen ze met ruinen moeten kunnen staan in de meerderheid van de gevallen. Dus een paar ruinen er tussen is juist goed voor de hengsten hun toekomst. :)

Het ide van de opfok is hengsten een kans bieden om sociaal te kunnen leven als hengst. Niet om zoveel mogelijk hengsten te verzamelen. Natuurlijk neem ik wel liefst hengsten aan maar als ze gecastreerd worden gedurende die drie jaar dan moeten ze daarvoor niet weg.

Maar ik denk ook dat hij vanuit de kliniek dichter naar huis gaat. Vooral omdat er nu zo weinig communicatie is zeg maar.



Ik dacht dat je alleen maar hengsten had :) Maar idd, raar dat de eigenaren weinig laten horen. Vaak zegt dat wat over de mens.
Maar nog steeds niet achter gekomen waar hij zijn neus zo aan bezeerd had?

Nee er staat ook een ruin tussen. Maar sowieso wil ik niet dat mensen die bv op 2,5 besluiten te ruinen halsoverkop voor bv een jaar nog ergens anders heen moeten. :) Of zoals nu in dit geval: hij is gecastreerd omdat hij toch onder narcose moest en op de kliniek stond. Zou het dan niet netjes vinden om te zeggen ‘ja weet je, ik snap dat het wat stressig is maar zoek je op die X dagen ook ‘even’ wat anders? :+
Ze zijn niet meteen onvruchtbaar ook niet.
Dus hij is als ruin even welkom als als hengst.

Hoe meer wij hier nadenken over de situatie hoe meer wij neigen naar toch een trap. De rand waar zij aan dachten zou een ander type wond gegeven hebben als hij er zo hard tegen aan knalde om botsplinters los te maken. We hebben het desalniettemin beveiligd maar dat dak geeft lichtjes ‘mee’ zeg maar dus om een klap te creëren die het bot beschadigd zou hij 1 rechte lijn moeten hebben en geen ‘winkelhaak’. Hoger op de neus zie je ook een verkleuring nu het geschoren is. Dus ik vrees dat hij echt op de verkeerde plek was op het verkeerde moment.


pmarena schreef:
Ik zou het ook wel cru vinden om te zeggen dat hij als ruin niet terug zou mogen komen. Hij is in principe nog steeds deel van de kudde totdat ze aangeven dat hij verhuist. Ik vind dat je het keurig aanpakt zo :j

Het zou natuurlijk wel fijn zijn als ze het zsm laten weten als dat hun plan is...zodat jij ook de deur open kan zetten voor een ander die een plekje zoekt.

Heb je überhaupt iets van een gesprek openstaan van wat hun plan "na de kliniek" is, hoe zij dat voor zich zien...?

Nee niks. Gisteren hebben ze een foto gestuurd en dat ze met de DA gepraat hadden maar toen ik vroeg hoe dat mee gevallen was is er tot nog toe geen reactie gekomen. Kijk ze zijn me niks verplicht begrijp me niet verkeerd maar dat voelt wel een beetje als dat ze zich aan het ‘losmaken zijn.’ bij gebrek aan een betere verwoording.

Heb voorlopig de ruimte om ze die tijd te geven maar als het er op aan komt dat ik het moet weten dan bel ik ze gewoon op of ik hem terug mag verwachten of dat ze andere plannen hebben. Zo lang dat niet van toepassing is laat ik ze rustig zelf beslissen. Wellicht weten ze het zelf ook gewoon nog niet.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:38

Dat kan ik me ook heel goed voorstellen :j

Misschien zijn ze hun opties aan het overwegen. En om te weten of er elders een nu "beter" plekje beschikbaar is, zal je toch even moeten vragen en wellicht wachten op antwoord. En misschien is het ook nog afwachten hoe de genezing verder vordert. Je moet toch eerst de opties duidelijk hebben voordat je knopen door gaat hakken.

Ik zou ook lekker rustig afwachten, en inderdaad misschien eens informeren als je een andere aanvraag krijgt. Want gewoon allemaal open en eerlijk zijn over ieders situatie is meestal het beste volgens mij :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 15:59

Ineerdaad. Zolang ik niet ‘in de knoop kom’ wil ik hen niet overhaasten. Daarom dat ik er nu wellicht wat laks mee ben. Als ik nu drie ‘aanvragen’ zou krijgen dan komen ze veelal toch eerst nog eens kijken. Als ik op dat punt zit dat drie veulens ‘zouden kunnen komen’ kan ik nog even bellen op een rustig moment en gewoon de situatie uitleggen. Een maandje ofzo met 7 zeker naar de zomer toe is ook geen ramp zouden ze bv in april komen (de huidige twee die gevraagd hebben zouden ten vroegste april zijn.) dus voor nu is er gewoon geen druk. Toto stond er heel snel maar dat ís uitzonderlijk. :))
Meestal is het afspreken, kennismaken. Vaak hoor ik de avond zelf of de dag erna wel de beslissing maar meestal zit er toch wel een week minimaal tussen komen kijken en brengen. Dus als ik als de ‘3e’ wil komen kijken contact op neem hebben ze nog veelal twee weken minimaal.

Als die twee daadwerkelijk komen of de eigenaar me voor april laat weten te willen komen kan ik ook al gewoon sturen dat als er nog iemand zou sturen om te komen kijken ik eigenlijk wel zekerheid nodig heb.
Met Whiskey heb ik twee plaatsen vrij tot Joy er uit gaat. Wanneer we Joy halen is vrij flexibel dus if push comes to shove is daar ook nog wel wat te halen. Sta nu in contact over drie veulens waarvan twee pas in april af gespeend worden. Maar april is in dir soort situaties in mijn ervaring nog ver weg. Dus zolang ze geen datum sturen om te komen ga ik nergens van uit maar ik houd het wel in mijn achterhoofd natuurlijk. De 3e zou van Toto zijn leeftijd zijn als ik goed reken.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:41

Fijn dat er geen druk op de ketel staat. Doe je goed even afwachten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 01:45






We stonden natuurlijk vlakbij ze met de plastick zak. Charlie is herenigd met zijn bal en plat of niet hij was er blij mee. :+
Sowieso sta minstens ik vlakbij al het beeld materiaal klaar om in te grijpen indien nodig. Maar spelen met een plastick zak leek me ook leerzaam. Rêve heeft dat ook gedaan en die loopt gewoon over wapperende plastick heen nu. :+ waar Sam niet in een straal van 20m zou komen.

Vandaag geoefend met de meetstok ook. :+ alleen Toto was nog niet te overtuigen. Het meten was alleen ook niet correct omdat we m níet waterpas hadden staan of op effen grond maar als ze gewend zijn aan de stok kan dat opgelost worden. :+ work in progress dus. Leo was wederom wel de eerste die uberhaupt in de buurt wilde komen, die is op 1.48 a 1.50 gemeten maar geen meting volgens het boekje dus. :+

Joy heeft besloten nog wat te groeien en liet zich, als hij zijn neus in mijn armen mocht steken, ook meten. Joy is minimum 1.50 maar mogelijk ook groter. Kont staat echter ook terug hoger en als hij iets van zijn moeder heeft krijgt hij nog wel een paar cm’s ondanks dat ie grotendeels klaar hoort te zijn. := de touwtjes-truck gaf ook nog wel ettelijke cm’s aan die er bij zouden komen. :+

Verder heb ik even niet zoveel info. Ben moe, deze week ook echt ziek geweest. Nu nog vrij veel pijn. Hoop dat ik na het weekend weer op mijn normale level van pijn zit zodat ik een fatsoenlijk bericht kan maken. Ben ook te lui geweest om titels te geven want de filmpjes zijn van doorheen de week. :+ wilde ze samen voegen tot 1 maar vindt niet echt iets waar dat mee lukt.

Over Whiskey heb ik sowieso geen nieuws behalve dat het er toch op lijkt dat hij nog terug naar ons komt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 23:33

Kreeg vandaag een berichtje over Pretty. Alles lijkt gestabiliseerd daar. Heb haar nogmaals laten weten dat als het niet meer lukt om eender welke reden ze me gewoon moet sturen maar Pret gaat blijven waar ze is. Zodra het terrein begaanbaarder is (gezien het soms een eindje lopen is voor je de kudde vindt en ik niet zo goed ter been ben als korte afstanden op vrij goede grond doen vermoeden.) ga ik haar toch nog eens op zoeken. :)

Pret is 27 dit jaar. Vuil maar dat betekent dat ze nog happy en soepel genoeg is om mee te lopen met de kudde. Sterke genen in de moederlijn iig. :+: Rêve lijkt die ‘oerkracht’ zoals wij het altijd noemen ook te bezitten én door gegeven te hebben want Joy oogt even krachtig als moeder en grootmoeder.

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet ook meteen dat ‘de blik’ ook door gegeven wordt. _O-

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:12

Madammetje loopt lekker rond zo +:)+

Wat fijn dat het toch weer gestabiliseerd is. Voor iedereen de beste optie :j

petraaken

Berichten: 44215
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:54

DAt is ook fijn nieuws over Pretty. Weer een zorg minder op dit moment. Ze is duidelijk nog soepel genoeg om zich in de modder te rollen. :D

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:08

Je zou niet zeggen dat madame 27 is, ze aged mooi.
Nog nieuws van Whiskey?
En ben je zelf weer een beetje opgeknapt? Het lenteweer komt er aan en komt er een eind aan deze ellenlange herfst, iedereen verlangt naar zon en droog weer, ipv alleen maar regen en wind

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:09

Fijn te weten dat t goed met haar gaat, zal toch wat rust geven voor je

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:06

Pretty kijkt precies zoals dochter en kleinzoon. Hahahaha. Fijn dat ze het goed doet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 18:04

Ja ben blij dat het op het Pretty front terug rustig is. :o
Leuk he die blik. _O-


Whiskey krijgt nu vitamine e bij want het bloed wees uit dat hij dat te kort had en zou nog een weekje blijven. De draadjes zijn er uit en een nieuwe foto heeft uit gewezen dat zijn neusbot nu in orde is gelukkig.

Hij is wel erg af gevallen op de kliniek dus ben nu een beetje aan het piekeren of ik hem rechtstreeks terug in de kudde kan zetten of eerst moet laten aan sterken met 1 maatje. :=
Misschien dat de vitamine E hem ook wel zullen helpen. Zal het moeten zien als hij aan komt gok ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57994
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 00:12

Joy heeft een humeur de laatste tijd. :+

Afbeelding
Gelukkig kan hij wel nog lief kijken ook. :+

Afbeelding

Afbeelding
Met zijn halfbroer:

Afbeelding
En de jongste van de bende:

Afbeelding

Leo had zijn prioriteiten op orde en stond aan het hooi. _O-
Heb het idee dat Joy terug een klein groeispurtje heeft momenteel. Hij is ineens terug wat slungelig ipv ‘af’ :=

Verder heb ik al twee dagen kunnen ‘rijden’. De bak is erg nat dus geen volle training maar heb er weer op gezeten. :+:

Ben wel stijf. _O- komt er van als je uit gewoonte gaat doorzitten. _O-

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:38

Misschien is het humeurtje wel gewoon net zoals je op school bij de oudste kleuters ziet in de laatste maanden van het schooljaar, dat die er ineens aan toe zijn om een klasje op te schuiven. Dat ze zachtjes aan wel uitgekleuterd beginnen te raken :)

Fijne open blik heeft het kleintje nu hè :)