Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:00

Oh fijn dat Sam toch enigszins ok de nacht heeft doorstaan !

Gelukkig nieuwjaar allemaal (en gelukkige verjaardag, Devic).

Vriendin heeft vannacht zo’n wensballon met kaarsje in het hooi gekregen. -:(- Gelukkig stonden ze bij de paarden en is er dus niks gebeurd omdat ze onmiddellijk konden ingrijpen maar serieus… -:(-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:30

Zijn zo'n wensballonnen niet verboden? Bij ons althans wel dacht ik.

Goed dat ze erbij waren.

Hier heeft hooi tevens ook niet geholpen. Mijn paarden hebben 3u lang niets gegeten voorbije nacht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 17:06

Devic schreef:
Oh fijn! Zo ben je tenminste ook happy het nieuwe jaar in gegaan!!

Gefeliciteerd!! :+:

Art: dat zijn ze maar ze zijn verkrijgbaar dusja...

Sam vandaag nog eens kunnen trainen en die deed het super. Daarna het jonkie. Daar hadden ze wat problemen mee. Maar eigenlijk is het een heel fijn dier. Ik denk dat ik haar vaker ga rijden ook. _O-
Eigenaresse had haar nog nooit zo zien lopen. Dat doet toch goed om te horen. Ik houd zo van jonge paarden rijden. :+:

Ze zei van Sam ‘dat daar alle knopjes opzaten’ :+: :+: ze zijn soms moeilijk te bedienen maar tóch leuk dat iemand dat ziet ondanks dat het voor mij soms zo moeizaam voelt..

pien_2010

Berichten: 43526
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:07

Wat een toffe ervaring Ayasha.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:14

[quote="Ayasha"
Gefeliciteerd!! :+:

Ze zei van Sam ‘dat daar alle knopjes opzaten’ :+: :+: ze zijn soms moeilijk te bedienen maar tóch leuk dat iemand dat ziet ondanks dat het voor mij soms zo moeizaam voelt..[/quote]

Bedankt!

Alle knopjes….+ een paar extra voor de special effects;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:23

Wat een leuk compliment over jouw rijden.
En fijn dat Sam het zo goed deed. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 18:52

Het was leuk om te horen dat Sam zo overkomt. :+: :j

Jonge paard was gewoon heerlijk om dat moment te voelen dat ze het snappen. Dat ze onder je gaan ontspannen en dat die hele mentaliteit veranderd... Ze had een aantal ‘problemen’ en eigenlijk waren die er allemaal uit. Het was na een half uur gewoon een onervaren paard dat op de hulpen die ze al kent heel licht reageerde en de hulpen die ik haar bij wilde brengen heel snel door had. (Ik leer ze uit automatisme ‘prrr’ om het tempo te verlagen. Het was de bedoeling om haar rijdbaar te krijgen vandaag niet om haar effectief dingen bij te leren.)

En als ze dan zakken en je voelt die rug bollen en ontspannen. En die oortjes gaan naar voren (die volgens de eigenaresse strak naar achteren staan normaal..)

Daar heb ik altijd zo van kunnen genieten. Het moment dat zo’n dier zo iets heeft van ‘hè. Dit is best leuk éigenlijk,’
Dat vind ij nog het ergste van mijn lijf... zou niks liever doen dan dit. Maar ik kan op mijn best eentje om de dag... het zou kunnen dat ok deze merrie ga rijden tot ze verkocht is. Eigenaresse zit een beetje met de huidige ruiter maar die is eigenlijk gewoon niet ervaren genoeg voor een jong paard...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:25

Hoe gaat het met Joy?
Niet teveel last van modder nu met die regenval?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 12:55

hier staan ze op de paddock die doenbaar is, plassen maar geen echte modder. Zutendaal heeft droomgrond wat dat betreft. Die hebben een paar "paden" die ze veel lijken te nemen waar het gras weg is maar geen modder. :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:05

Oh gelukzak. Hier is het wel modderig en op bepaalde plaatsen kogeldiep. Maar de paarden zijn slim en kiezen de drogere wegen haha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 13:07

Ik zelf zit op klei, dus veel rottiger kan je het niet hebben.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:17

Dat wordt dan verhuizen naar Zutendaal :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 14:28

Art_Ificious schreef:
Dat wordt dan verhuizen naar Zutendaal :+

Sponsor je? :D
We zijn hier niet komen wonen omdat we allebei zo dol zijn op deze streek. _O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:06

Haha als ik geld kon missen dan sponsorde ik :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 17:39

Zo. Jongetje had kuren. Wilde achter hem door lopen nadat ik het eten gegeven had en hij dreigde/waarschuwde met trappen. Hij heeft nu geleerd dat ik niet dreig/waarschuw maar handel. :j nadat ie de lege voerschep tegen zijn kop kreeg, kreeg ie ook nog een schop onder zijn edele billen. En terwijl Joy stond van ‘oké oké! Sorry!’ Moest ik Vigo (die ik even vergeten was) gerust stellen dat de wereld niet vergaan was.... :(:)
Handig is het niet altijd twee uitersten bij elkaar kwa nuchterheid. _O-

pien_2010

Berichten: 43526
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:44

Goed gedaan. Polie heeft ook maar 1x beentje opgetild en kreeg er met mijn hand gelijk een zachte pets op (heeft niet zoveel correctie nodig) . Heeft het ook nooit meer gedaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 18:24

Ja Joy is heel lief maar hij is echt niet snel onder de indruk. Dus een correctie voor iets als dit moet vrij groot zijn wil je hem aan het denken zetten. :=

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:26

Oeps de Joy met kuren, goed gehandeld wel.

Ik geef ook altijd een goede waarschuwing. Een zacht tikje helpt toch vaak niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 22:31

Sam is dus echt zo'n type waarbij je met een "SAM!" al echt een heel eind komt. Een zacht tikje is voor hem al een hele hele grote correctie. In heel zijn leven heeft Sam één keer een tik op zijn billen gehad met de vlakke hand omdat hij dreigde met trappen en daar schrok hij zo van dat hij vandaag nog steeds zijn kont onder zich in trekt als hij toevallig naar een vlieg trapt terwijl ik achter hem door loop omdat ie overtuigd is dat ie zijn voet geheel niet mag op heffen als ik achter hem loop. :+

Maar Rêve en Joy werken zo niet.. Joy laat zich dan nog wel corrigeren. Rêve is eigenlijk niet te corrigeren.

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:46

Oh ja onhandig is dat altijd...ook als je een forse brul moet geven tegen een lomperd en dan de sensibele de eerste 3 dagen niet meer bij je in de buurt durft te komen :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 13:42

idd, vandaag met naar de weide brengen kreeg Terror kuren, tis hier koud, het waait flink, het regent, ze is gewoon in een ***bui. Een tijd terug had ik in de straat app gevraagd om minimum 3m vrij te laten tussen de haag en de auto's die ze parkeren op "mijn" kiezel. Dat stuk met kiezel hoort bij de weide maar wij hebben er niks aan dus we zeggen niks als ze er parkeren zolang ze maar ruimte genoeg open laten. Ze vonden dat wat onnozel maar gezien het alternatief dat ik ze gaf was dat ik mijn eigen vrachtwagen er zou zetten zodat ze er geheel niet meer op konden gingen ze akkoord.

Nu is er al een paar maanden terug een voorval geweest waarbij ik ze heb doen verplaatsen en waar de beste man zelfs zei "anders pak ik wel ene." waarop ik toen "ik denk er nog nie aan." oid op gezegd heb.
Vandaag waren diezelfde mensen bezig (verbouwingen enzo) maar genoeg ruimte. Geen ide wat Terror kreeg maar ze deed onnozel dus ik laat haar een klein stukje gaan en trek haar hoofd naar me toe zodat ik haar uit balans kon trekken (het gaat daar een stukje naar beneden en we zitten op leem dus haar iets laten gaan werkt in mijn voordeel daar en zo waren we iets verder van de auto af) en daarop kreeg ze meteen een "TERROR!" en een knal met het touw.
Vervolgens namen we "ho" nog even door inclusief het achteruit zetten als ze niet "ho" deed wanneer ik "ho" zei en toen dat weer duidelijk was mocht ze pas de weide in. Sam liep al die tijd langs me a la "ik ben braaf, ik ben braaf, ik ben braaf...." :(:) Sam lijkt gelukkig inmiddels wel onderscheid te kunnen maken wanneer het tegen Rêve is.

Dus ik zet ze op weide, vloek nog wat binnensmonds op Rêve (die aller onschuldigst stond te kijken). Zet de stroom op en kom weer aan de straat en steek mijn hand uit gewoonte even op. Zegt die man "was dat van de auto of van de hond?" (heb geen ide welke hond maar maakte ook niet uit, het waren gewoon kuren, geen ide waarom.) dus ik zeg "Echt geen flauw ide. Maar daarom vraag ik dus om die ruimte vrij te laten, gaat 99 keer goed maar je zal zien dat die 1e keer dat het krap is jij een paard op de capeau hebt."

Ja, dat begreep ie nu wel. :j Hij begreep nu ook waarom ik zo direct was toen ik zei dat ik geen van beide uit handen gaf. :+ "ze zagen er zo braaf uit."
Ja, dat zijn ze in theorie ook. Maar het zijn ook dieren. Aparte karakters ook nog. Ik weet dat Rêve uit ziet als een my little pony maar ik zweer dat die merrie het toekomstige paard van de duivel is maar dat hij haar zelf niet wilde op leiden.

Rocamor

Berichten: 10919
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:52

_O- _O- _O-

sorry :=

petraaken

Berichten: 44215
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:35

Beeldende beschrijving van Rêve. :') :') :')

Geloof dat je voortaan dus wel ruim plaats gaat hebben. :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 14:44

:j :))

Ik noem haar altijd mijn hellepaard. Als ze haar eenmaal bezig gezien hebben snappen ze waarom. :j
Ze ziet er ook zo schattig uit als ze onder die dikke voorlok uit probeert te kijken en gewoon stil staat. :+

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:46

Ik moet ook ff grinniken bij de beschrijving van Reve :=