Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:48

Is dat nog iets dat potentieel met "een nieuwe knie" voor een groot deel opgelost zou kunnen worden? Of gaat het verder dan dat?

petraaken

Berichten: 44215
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:02

Tjonge zo te horen komen jullie honden uit super goede bloedlijnen wat werk betreft.

Kan het geloven dat je man je graag met zo'n bodyguards omringt als ik je verhaal zo hoor over dat ongewenste bezoek. Moet wel grinniken dat Yaiko je man wakker maakt. :')

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:04

En hoe dan ook vraag ik me af..? Wat is "niet zo subtiel".....? :=

*blaf* naast zijn hoofd? Of een krabbel met een poot? Natte neus in zijn oor...? :))

Hier heb ik wel met de katten, die gaan om 1 of andere reden met hun hol op je gezicht liggen als je niet uitkijkt, blegh!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 20:06

pmarena schreef:
Is dat nog iets dat potentieel met "een nieuwe knie" voor een groot deel opgelost zou kunnen worden? Of gaat het verder dan dat?

Mijn omliggende knoken zijn bij de huidige aangetaste gewrichten te slecht, daar krijgen ze geen prothese in vast gezet. Of dat bij mijn knie ook zo gaat zijn weet ik niet natuurlijk. Sowieso áls het necrose is dan zetten ze geen protheses... avasculaire necrose is een contra-indicatie voor protheses omdat ze dan sneller los komen. Necrose is eigenlijk door botinfarcten en vaak (Iig bij de gewrichten die bij mij al na gekeken zijn.) is het omliggend bot ook aangetast. Daarom zijn enkel protheses ook geen optie. Mijn scheenbenen zijn ook aangetast.


petraaken schreef:
Tjonge zo te horen komen jullie honden uit super goede bloedlijnen wat werk betreft.

Kan het geloven dat je man je graag met zo'n bodyguards omringt als ik je verhaal zo hoor over dat ongewenste bezoek. Moet wel grinniken dat Yaiko je man wakker maakt. :')


:j Arras heeft de ‘minste’ papieren. De twee anderen stammen af van een hele goede vader-lijn en heel stabiele lieve moeders. Best of both worlds dus. Ja het ongewenste bezoek is een dingetje... maar nu dus opgelost. _O-
Niemand passeert Yaiko als ik me onveilig voel. :+


pmarena schreef:
En hoe dan ook vraag ik me af..? Wat is "niet zo subtiel".....? :=

*blaf* naast zijn hoofd? Of een krabbel met een poot? Natte neus in zijn oor...? :))

Hier heb ik wel met de katten, die gaan om 1 of andere reden met hun hol op je gezicht liggen als je niet uitkijkt, blegh!

Niet zo subtiel is eerst een koude neus in zijn gezicht terwijl hij wat jankt. Dan een poot. En dan legt hij zijn kop langs zijn oor en blaft hij. _O- en dan zitten we allebei rechtop. Want Yaiko zijn blaf is een soort combinatie tussen een blaf en een wolvenhuil. _O- Dus das WOEWOEWOEWOE!!!! Luid genoeg dat de buren het ook horen. Dan is iedereen dus wakker. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:58

Haha heerlijk, die verhalen. En geweldig hoe ze aanvoelen of er iets speelt, he. Die van ons was echt een blije allemansvriend, maar die heeft me ook een keer beschermd toen ik achtervolgd werd door een creep. Ze had het veel eerder in de gaten dan ikzelf. En mooi ook hoe Yaiko nogal duidelijk communiceert :D

Die knie, is dat dezelfde als die waarvan Sam laatst je knieschijf van zijn plek had gebeukt? Hoe dan ook, beterschap!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 22:22

culaccino schreef:
Haha heerlijk, die verhalen. En geweldig hoe ze aanvoelen of er iets speelt, he. Die van ons was echt een blije allemansvriend, maar die heeft me ook een keer beschermd toen ik achtervolgd werd door een creep. Ze had het veel eerder in de gaten dan ikzelf. En mooi ook hoe Yaiko nogal duidelijk communiceert :D

Die knie, is dat dezelfde als die waarvan Sam laatst je knieschijf van zijn plek had gebeukt? Hoe dan ook, beterschap!

:j maar na de behandeling was de pijn weg... Sinds vorige vrijdag begon het met zeuren en ‘s nachts kon ik ineens niet meer steunen. En het is sinds slechter geworden. Duurt nu ongeveer vier uur voor mijn knie deblokkeert. Gedurende die tijd kan ik moeizaam steunen en amper buigen. Als ik voorzichtig blijf bewegen wordt het dus beter maar het blijft pijn doen en elke dag blijft er meer pijn ‘over’ :x

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 05:44

Stille meelezer die geniet van je verhalen
Maar Lanaken (weet niet of ze mri doen. Maar foto’s en echo’s kunnen wij daar altijd dag zelf nog terecht) al eens gevraagd ?
Desnoods idd voor een tussentijdse echo…
Of Maaseik ?

Voor een echo kan je trouwens ook vaak bij Jaspers in Genk de dag zelf terecht.

Je bent pijn gewend, maar zoals je zelf zegt, je fysio verricht wonderen met je. Dus hoe sneller en gerichter hij kan helpen, hoe beter…

pien_2010

Berichten: 43525
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:36

Balen en hopelijk kun je gauw terecht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 12:38

GUSTIxBILL schreef:
Stille meelezer die geniet van je verhalen
Maar Lanaken (weet niet of ze mri doen. Maar foto’s en echo’s kunnen wij daar altijd dag zelf nog terecht) al eens gevraagd ?
Desnoods idd voor een tussentijdse echo…
Of Maaseik ?

Voor een echo kan je trouwens ook vaak bij Jaspers in Genk de dag zelf terecht.

Je bent pijn gewend, maar zoals je zelf zegt, je fysio verricht wonderen met je. Dus hoe sneller en gerichter hij kan helpen, hoe beter…

Genk, Tongeren en Hasselt zijn blijkbaar de ziekenhuizen met een MRI in Limburg.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:51

Niet om beter te weten
Maar normaal zou eind 2021 in Maaseik ook een mri scan geïnstalleerd moeten zijn.

Ik hoop in ieder geval voor je dat de pijn met of zonder hulp van je fysio snel mindert

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 14:24

GUSTIxBILL schreef:
Niet om beter te weten
Maar normaal zou eind 2021 in Maaseik ook een mri scan geïnstalleerd moeten zijn.

Ik hoop in ieder geval voor je dat de pijn met of zonder hulp van je fysio snel mindert

Dan ga ik daar eens bellen. :j Dat wist ik niet. Mijn huisdokter gaf me enkel de nummers van boven genoemde. Maar nee heb ik, Ja kan ik krijgen.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:34

Laatst bijgewerkt door jokari op 08-04-22 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 14:39

Pelt is zo'n drie kwartier rijden. :) tienen is ook niet bij de deur. Maaseik heeft pas in mei een plek dus denk dat we het op tongeren gaan houden. :) Om nu drie kwartier of langer te gaan rijden voor een MRI van een knie. :=

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:43

Hèhè ik was mijn post aan het editen terwijl jij antwoordde. Is St-Truiden ook ver ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 14:54

st truiden is vanuit maasmechelen ook een klein uur. Denk dat ik maar gewoon ga wachten tot 18 april. :+ Overal waar we bellen zitten we ten vroegste in mei. Dokter zei ook dat Tongeren hoogstwaarschijnlijk het snelst ging kunnen maar dat dat wel een eindje rijden is. Dus denk dat ik maar gewoon tevreden ga zijn. Het is ook niet levensbedreigend. Het is ellendig omdat het zoveel pijn doet maar ongeacht welke van de opties het is: Met tien dagen wachten gaat er niet meer "stuk" gaan. Als het is wat ik vrees dan is het gewoon fijn om te weten ivm oefeningen bij de fysio maar ga gewoon straks al doorgeven dat ik voor een MRI ga en dan kunnen ze er al rekening mee houden.

pien_2010

Berichten: 43525
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:08

Ayasha schreef:
Pelt is zo'n drie kwartier rijden. :) tienen is ook niet bij de deur. Maaseik heeft pas in mei een plek dus denk dat we het op tongeren gaan houden. :) Om nu drie kwartier of langer te gaan rijden voor een MRI van een knie. :=



:= wij wonen op het platteland, dus elk ziekenhuis bezoek is 1 uurtje met de auto. Dus 45 minuten vind ik niet ver als je snel geholpen kunt worden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 19:30

pien_2010 schreef:
Ayasha schreef:
Pelt is zo'n drie kwartier rijden. :) tienen is ook niet bij de deur. Maaseik heeft pas in mei een plek dus denk dat we het op tongeren gaan houden. :) Om nu drie kwartier of langer te gaan rijden voor een MRI van een knie. :=



:= wij wonen op het platteland, dus elk ziekenhuis bezoek is 1 uurtje met de auto. Dus 45 minuten vind ik niet ver als je snel geholpen kunt worden.

Als het de pezen zijn worden het ontstekingsremmers en fysio. De ontstekingsremmers krijg ik nu al via zalf omdat mijn darmen niet om kunnen met diclofenac. En fysio heb ik sowieso en heeft vandaag al aangepaste oefeningen gegeven.. Is het necrose wordt het fysio en weet ik gewoon vanwaar de pijn komt. Wat mij meer ‘rust’ geeft. Dan leg ik me er mentaal makkelijker bij neer.

Dus ‘geholpen worden’ is sowieso relatief. En als je meerdere keren per week naar één of andere behandelaar gaat al tien jaar lang dan is ‘een uurtje’ voor een scan die vooral informatief is gewoon lang. Gezien de fysio vandaag (nummer twee) ook zei dat hij betwijfelde dat het de pezen waren wordt mijn vermoeden ook zekerder en als het necrose is dan gaan ze me even veel helpen als met mijn heupen en enkels: zoek zelf maar hoe je er mee dealt. De eerste keer dat mijn fysios fout zitten moet nog komen helaas.

Ik heb nu toevallig een heel goede fysio die mee denkt. En die me daardoor als hij weet wat er zit, tot op heden heel goed heeft kunnen helpen. Dus die MRI is vooral om mijn fysio’s meer informatie te geven en als het necrose is steekt het niet op een week. Het verbaasde hem al dat ik de 18e al kan gaan.

Ik heb pijn en het is irritant maar ik ben niet dood aan het gaan en heb al enige hulp. Dus ik ga geen uur rijden om maar sneller te kunnen gaan (wat twijfelachtig is) als ik al relatief snel kan gaan en iemand anders wellicht om dringendere reden ‘ook’ een relatief snelle afspraak nodig heeft. :) Tongeren is ook al iets van 40 a 45 minuten voor ons in praktijk. Pelt en zeker Tienen zijn minstens een uur.

pien_2010

Berichten: 43525
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:44

Rustig maar Ayasha. Ik begrijp het en het was absoluut geen kritiek!

Maflinger_S
Berichten: 12172
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:11

't Is allemaal een kwestie van perspectief: als je iets overkomt, bijvoorbeeld een ongeluk waardoor je je knie breekt, wil je zo gauw mogelijk uitsluitsel of je daadwerkelijk je knie hebt gebroken zodat je zo snel mogelijk kunt beginnen met herstelwerkzaamheden en weer zo snel mogelijk terug kunt naar je "normale leven". Dan kan je "pas" over 10 dagen terecht voor onderzoek.
Als je last hebt van necrose in je gewrichten en je knie begint ineens ook te zeuren en het lijkt verdacht veel op necrose en dat wordt ook bevestigd door goede fysio's, dan kan je "al" over 10 dagen terecht voor onderzoek, want je kunt al aardig inschatten dat er in de tussentijd geen grote verbeteringen zullen zijn en ook geen echt grote herstelwerkzaamheden.
Neemt niet weg dat necrose gewoonweg balen is want volgens mij is het onomkeerbaar? Zo'n gebroken knie biedt een beter genezingsperspectief denk ik.

Als je nu ook necrose in je knie zou hebben, kan je dan al inschatten wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben, bijvoorbeeld voor het paardrijden?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 22:03

Dit dus inderdaad. :)
En gezien ik het gevoel herken en de fysio van vandaag zei ook al dat het niet de pezen waren omwille van het type zwelling. Dat de pezen eerder reageren op een andere oorzaak.

Dat is dan of artrose of necrose. In uiting lijken ze op elkaar. Necrose is onomkeerbaar inderdaad. Wat dat precies gaat betekenen weet ik ook niet goed. Een paar jaar geleden is me gezegd dat zolang mijn knieën goed blijven die kunnen compenseren voor mijn enkels.... maar er is me niet echt verteld wat er gebeurt als mijn knieën dat niet meer kunnen....

Het nadeel van necrose is dat alles dat kan helpen met artrose (infiltreren bv) necrose enkel erger maakt... bij necrose is er sprake van een botinfarct, tijdelijk geen bloedtoevoer waardoor het bot af sterft en zo ontstaat er een artrose-achtig beeld. (Vervormd gewricht).
Door dat de bloedtoevoer niet goed is heeft infiltreren dus ook weinig zin want infiltratie is voor de ontsteking tegen te gaan en ontsteking is bij necrose secundair. Niet primair zoals bij artrose... de schade is er dus al voor er ontstekingen komen omdat het gewricht ‘vervormd’ is en niet meer glijd zoals moet. Je voelt mijn knie ook al jaren schuren. Wellicht is er nu een ‘groter stukje’ los gekomen wat voor de plotse pijn zorgt (wederom typisch voor necrose.)
Maflinger_S schreef:
't Is allemaal een kwestie van perspectief: als je iets overkomt, bijvoorbeeld een ongeluk waardoor je je knie breekt, wil je zo gauw mogelijk uitsluitsel of je daadwerkelijk je knie hebt gebroken zodat je zo snel mogelijk kunt beginnen met herstelwerkzaamheden en weer zo snel mogelijk terug kunt naar je "normale leven". Dan kan je "pas" over 10 dagen terecht voor onderzoek.
Als je last hebt van necrose in je gewrichten en je knie begint ineens ook te zeuren en het lijkt verdacht veel op necrose en dat wordt ook bevestigd door goede fysio's, dan kan je "al" over 10 dagen terecht voor onderzoek, want je kunt al aardig inschatten dat er in de tussentijd geen grote verbeteringen zullen zijn en ook geen echt grote herstelwerkzaamheden.
Neemt niet weg dat necrose gewoonweg balen is want volgens mij is het onomkeerbaar? Zo'n gebroken knie biedt een beter genezingsperspectief denk ik.

Als je nu ook necrose in je knie zou hebben, kan je dan al inschatten wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben, bijvoorbeeld voor het paardrijden?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 17:40

Morgen de rosborstel nog eens meenemen naar meneer Joy. Heb eentje gekocht voor in de auto maar was ‘m er in vergeten te leggen. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Berichten: 44215
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:27

Hij blijft er knap uit zien. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 19:47

petraaken schreef:
Hij blijft er knap uit zien. :)

Vooralsnog ziet ie er een beetje uit als een zwerver. _O- hij oogt wel iets eleganter dan Rêve. (Rêve was als jaarling al een hele hoop paard.). Dat was ook het doel overigens. Niet perse smaller. Wel wat eleganter.

Maflinger_S
Berichten: 12172
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:08

Hij ziet er zo lekker gegrond uit. Vier pootjes goed op de grond, een mooie open blik en nieuwsgierigheid om dingen te leren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 22:39

Maflinger_S schreef:
Hij ziet er zo lekker gegrond uit. Vier pootjes goed op de grond, een mooie open blik en nieuwsgierigheid om dingen te leren.

Hij is érrug gegrond.... :+ Als je hem poetst staat ie met vijf benen op de grond. :j :j (blijft verder trouwens gewoon rustig staan maar hij heeft geen probleem met zijn geslacht te showen. :+)