Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friendly
Berichten: 8400
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:25

Ik vind t misschien erger dat ze geen 24/7 open huis wilt houden… :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 14:43

_O- _O- jullie zijn niet meer welkom op de bbq! Jullie zouden haar nog op ideen brengen. _O-

Ik ben ooit mee gesleurd naar bloemschikken door mijn moeder. Heb er helaas geen talent voor. _O-

Mer1980

Berichten: 18885
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:46

Ach kunnen we altijd nog bij de buren naar binnen lopen. _O- _O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 14:47

Mer1980 schreef:
Ach kunnen we altijd nog bij de buren naar binnen lopen. _O- _O- _O- _O-

Wel de juiste nemen hè! _O- een kant is even asociaal als wij. _O-

Mer1980

Berichten: 18885
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:39

Hahahaha hebben die ook honden? :D

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:00

Ayasha schreef:
karuna schreef:
Niet rijden lijkt me een betere optie. Dat zou je een ander ook adviseren denk ik :+ . In de wei bewegen ze ook

Inderdaad, en daar kunnen ze die overtollige energie die ze blijkbaar hebben uit hun systeem werken. _O-


Maflinger_S schreef:
Rijden met een kapotte hand terwijl die andere het ook niet doet, lijkt mij geen aanrader. Een dagje wat minder doen krijgt niemand wat van.

Joy wordt een eitje voor jou, saaaaaai.

Ik weet niet hoe je je vingers spreidt 's nachts maar ik heb gemerkt dat dat prima lukt door van beide handen de vingers te "vlechten". Afhankelijk van waar de wondjes zitten dat ter hoogte van het 1e, 2e of 3e vingerkootje.

Nou ik blijkbaar niet zo vaak gezien ze aan elkaar plakte. _O- En dan natuurlijk half slapend gewoon los trekken. :roll:
Tis niet zo vies om te zien dus kan wel zo. Dit zijn de "troublemakers"
[ [url=m/0IRsDg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zijn "gewoon" blaren maar ze maken vrij veel wondvocht waardoor ze dus aan elkaar gaan plakken. :x :x

Ik hoop echt dat Joy saai wordt. __O- Ik wil wel eens een saai paard. :)) :)) Als ze eenmaal droog zijn dan maakt rijden me niet uit maar in mijn ervaring houd je dit soort wondjes onnodig lang open als je er mee rijdt. En als het nu alleen mijn ringvinger was deed ik mijn teugel gewoon een vinger hoger maar nu moet ik m al tussen mijn wijsvinger en duim houden. _O-


Rocamor schreef:
Wellicht om zowel de paarden als je pa even links te laten nu? :+

Vette gaasjes in een handschoen geen optie?

helaas paps vorige week al links laten liggen omdat ik toen ziek was. Dus ga deze week toch "moeten" gaan. Niks moet natuurlijk maar hij gaat er niet beter van worden als ik niet ga zeg maar en dan voel ik me schuldig. :o


petraaken schreef:
Man het is mij een raadsel dat je geen hoef tegen je hoofd had. :oo

Denk dat Pretty door 98% van de ruiters/eigenaars naar de slacht zou zijn gebracht.


gezien de verwondingen aan je hand en ribben zou ik het rijden voor een paar dagen toch on hold zetten.


Volgens mij doen ze wel hun best om mijn hoofd niet nog meer naar de vaantjes te helpen dan het al is. :j
Pretty ging normaal naar de slacht omdat ze haar vorige eigenaar drie weken in het ziekenhuis gekregen had (vrijwel alle ribben gebroken en 1 rib had de long door boort.) maar ik had een paard nodig.... :o :o (Neem nooit keuze advies aan van mij kwa paarden.)

en Pretty was echt een prachtig paard, Rêve lijkt best wel op haar. Dus Pret ging mee oorspronkelijk zou ik haar alleen rijden en dat deed ik in die tijd gewoon... Dergelijke paarden rijden tot ze verkoopbaar waren. Maar na een paar maanden kwam de eigenaar me ineens haar paspoort en papieren brengen. := Toen had ik dus ineens een paard. :=


pmarena schreef:
Als je ook maar een vezel voor zelfbehoud hebt dan sla je het rijden gewoon even lekker over joh :=

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat die jury zich rot schrok van je actie en het een groot schandaal vond. Het ziet er niet uit natuurlijk als je zó fel in komt := Maar kan het me net zo goed voorstellen dat je bij zulke streken even héél snel en duidelijk het idee om dit wéér te gaan flikken, er met een wel geplaatste beuk uit wil rammen :(:)

Het is wel logisch dat een ander zal twijfelen aan de noodzaak ervan, want welk paard is nou zo'n vieze draak als hoe Pretty blijkbaar was, wat een beest joh.... erg fijn dat die haar baasje dan toch nog gevonden heeft uiteindelijk want voor zo'n dier zelf is het ook sneu natuurlijk :(:)

Ja dat gemene diepe inbranden is echt iets van kunststof :j Dat genereert hitte bij wrijving.
Katoen is veel vergevingsgezinder.

Ik moet wel zeggen. die jury in kwestie heeft datzelfde seizoen haar excuses nog aan geboden omdat ze toen begreep waarom ik het deed. In de jaren dat ik met Pretty wedstrijd gereden heb had ze een behoorlijke reputatie op gebouwd (lees; Als Pretty de losrijpiste in ging was ie spontaan leeg. Een paar keer is de jury achter de tafel uit moeten springen en ze heeft meerdere proeven grotendeels al bokkend af gelegd. :=
Die wedstrijd liep ze al bij al vrij goed. Ik geloof dat ze toen 1 proef gewonnen had zelfs maar ik had niet gezien wie de jury was (met Pretty had ik geen tijd om te kijken wie in het hokje zat.) en ik sta dus achteraf een beetje op een afstandje van de kantine, ver genoeg dat ik buiten het volk stond maar zo dat ik wel kon kijken of ik terug moest op zadelen of niet. En ineens stond de jury in kwestie naast me. :) Ze wilde haar excuses aanbieden voor het bewuste voorval en dat ze nu snapte waarom ik toen zo reageerde en dat ze nooit meer zou twijfelen als ik bij een volgend paard zo reageerde nu ze gezien had wat voor paard Pretty was.
en zoals elk gesprek over Pretty vroeg ook deze vrouw me waarom ik in godsnaam met haar bezig gebleven was. Ik kan nog steeds alleen maar zeggen "ik had een paard nodig en zij was een paard...." :+

en ik zeg dit, met elke vezel paardenliefde die ik in mijn lijf heb: Pretty was het meest valse, vuile paard dat ik ooit gereden heb. :j Haar tanden zijn nog steeds te voelen in mijn linker schouder spier. Had ik toen geen vijf lagen aan gehad incl dikke bomberjack (als iemand zich af vraagt waarom ik zou vast houdt aan bomberjacks bij de paarden... die dingen hebben al meerdere keren mijn spieren in mijn lijf gehouden. :+) dan had ze gewoon de hele spier er uit gescheurd volgens mij. :x
en waarom? Ik singelde haar aan. :j


Denk dat menig ruiter en amazone heeft gedacht dat je meer dan Loco moest om die merrie te rijden en te houden en denk dat menig je voor helemaal kierewiet verklaarde dat je er nog uit fokte ook. :+

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:02

karuna schreef:
Of stalen zenuwen :')

Volgens mij moet dat wel want denk dat menigeen het haar zou verbieden. :+

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:13

Man, wat een stelletje horken zeg. Iemand die duidelijk pijn heeft of in de problemen zit nog niet helpen ook. :oo :oo :oo :oo

Omdat een ander het niet erg vindt dat je zo maar binnen komt wilt nog niet zeggen dat als er nieuwe mensen in dat huis komen te wonen dat die dat ook goed vinden. Als het familie is of goede vrienden kan ik nog snappen maar een onbekende nope dat je niet vind ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 21:59

Mer: :j maar het is zo een kleine Maltezer. Weer niet hoe ze precies noemen... hij maakt veel lawaai maar hij doet niet daadwerkelijk wat. Het huis met de Mechelaars moet je daar niet op rekenen trouwens. _O-

Petraaken: Op wedstrijd verklaren ze me met elk paard gek. :+ in de tijd met Explosion. Toen met Pretty (oké toen hadden ze een punt.) maar toen ik Sam de 1e keer meenam werd ik ook voor gek verklaart. >;)

Mij iets verbieden werkt tegendraads trouwens. _O- ik doe het slecht met commando’s en verboden. :)) :))

Meestal is er wel ‘a method to my madness’ en dat weet mijn man inmiddels wel. :D hij weet ook dat ik hulp vraag wanneer ik twijfel. Dat helpt ook. Ik weet wat ik kan maar nog beter wat ik niet kan. Kan ik de inschatting niet maken zoals met die merrie van N, dan vraag ik mijn man om ze aan de longe te nemen. Dat weet hij ook. Dus denk dat hij daarom vrij rustig blijft er onder..

En de bewuste buurvrouw is thuis verpleegster hè... :x

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:06

Bloemschikken...... Okeeee,heb je gezegd dat je talent bij rouwkransen lag?

Misschien was dan de boodschap beter over gekomen. :D


Fijne buurt joh, jemig doet mij gelijk aan het topic denken wat al zo lang loopt op bokt, over die aso buren met oa dakkapel.

Je hebt toch echt geen normale cel in je pokkel als je iemand ziet vallen van een paard en dan laat liggen :roll:

Gok dat ik niet zou aarden in jullie buurt.


Hoe gaat het met je spieren en andere blauw paarse unicorn plekken?

Maflinger_S
Berichten: 12172
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:08

OMG, buren die ineens bij je binnen staan. Neeeee, wegwezen. Hier komt ook bijna nooit iemand. Ik moet er niet aan denken.

Buren die belangstellend staan te kijken terwijl jij net van je paard gelazerd bent. Je zal ze maar hebben. Ze hadden op zijn minst kunnen vragen of het wel een beetje ging. Dat ze geen eerste hulp wilden verlenen, daar kan ik inkomen, hoewel, ik lees net dat ze thuisverpleegster is, dus ze kán het waarschijnlijk wel?
(Beetje herkenbaar wel: ooit met een vriendin op vakantie op Lanzarote toen daar ook de Iron Man gehouden werd (das een triathlon die heel lang duurt, voor de echte doorzetters). 's Avonds kwamen de niet zo heel erg snelle Jelles nog langsstrompelen, anders kan ik het niet noemen. Droogkloot vriendin zegt: "Kom we gaan, anders moeten we er straks nog een reanimeren".

Ik kan me zo maar voorstellen dat jullie buren wel even aan jullie moeten wennen. Mijn vermoeden is dat jullie er heel anders uit zien en heel anders doen dan de rest van de straat.

Ik hoop dat het momenteel weer een beetje met je gaat. Wat een verhaal over je broer: hem kwalijk nemen dat de kat dood is gegaan, zijn ex is echt een beetje raar. Je broer klinkt als een lieverd die de weg een beetje (behoorlijk) kwijt is. Hij boft maar met jou. Ondanks je eigen gedoe probeer je hem ook nog op de pootjes te houden/krijgen.

Let op jezelf. :(:)

Rocamor

Berichten: 10929
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:14

Daan13 schreef:
Je hebt toch echt geen normale cel in je pokkel als je iemand ziet vallen van een paard en dan laat liggen :roll:


Doet mij denken aan die keer dat ik met een toenmalige stalgenoot een buitenrit reed in het bos. Een prachtig ruiterpad (onthoud dit even), steile heuvel op, bochtje erin. Vooral prachtig om te galopperen.

Komen we in volle galop boven, bocht om. Staan er 2 wandelaars midden op het ruiterpad. Een plek waar ze niet hoorden, aangezien er geen wandelpaden in die buurt waren.

Ik voorop, zie ze, paard en ik in de ankers en konden ze ontwijken. Mijn vriendin had minder geluk. Haar paard moest letterlijk met zijn neus in het zand om te remmen. Gevolg: zij klapt niet zachtzinnig van haar paard. Geloof nog gekneusde ribben eraan overgehouden.

Die lui kijken een keer om zich heen, zonder boe of bah zijn ze heel snel weggegaan. Terwijl mijn vriendin ongeveer kermend op de grond lag.

Ennnnn bedankt

Maflinger_S
Berichten: 12172
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:29

@Rocamor: auwie, mafklappers op het ruiterpad waar je ze niet verwacht. Je kan in zo'n geval als wandelaar op de verkeerde plek toch altijd je excuses aanbieden aan de gevallene en zo nodig aanbieden om 112 te bellen? (Gesteld dat je bereik hebt in het bos.)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 23:56

Daan13 schreef:
Bloemschikken...... Okeeee,heb je gezegd dat je talent bij rouwkransen lag?

Misschien was dan de boodschap beter over gekomen. :D


Fijne buurt joh, jemig doet mij gelijk aan het topic denken wat al zo lang loopt op bokt, over die aso buren met oa dakkapel.

Je hebt toch echt geen normale cel in je pokkel als je iemand ziet vallen van een paard en dan laat liggen :roll:

Gok dat ik niet zou aarden in jullie buurt.


Hoe gaat het met je spieren en andere blauw paarse unicorn plekken?

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn reactie op zulke dingen/situaties vaak bestaat uit blikken. := Ik heb het nog al gezegd denk ik maar ik praat eigenlijk vrij weinig irl. Als het maar enigszins kan antwoord ik met lichaamstaal of een blik.
Ik heb haar dus hoofdzakelijk staan aan staren alsof ze gek was vrees ik. :o

Mijn fysio vertelde vorige week nog tegen de stagiair dat de eerste twee jaar met mij geen gesprek te voeren was. Ik had toen een dag dat ik weinig zin had om echt te praten dus dan reageer ik kort en de bezorgde stagiair vroeg of alles wel oke was. Dus ik zei gewoon "ja, gewoon geen zin om te praten, K is erger gewoon."
Daardoor vertelde mijn fysio dus er over. Dat ging letterlijk van "Kathleen is de enige patiënt die ik ooit gehad heb die op een open vraag met ja of nee kan antwoorden of zelfs gewoon een hoofdbeweging kan maken en u toch het gevoel heeft dat als ge het antwoord niet begrijpt, gij de idioot zijt. "
Toen schoot ik in de lach en zei hij "ja serieus Kathleen, die eerste twee jaar met u kon ge echt geen communicatie noemen." _O-

Maar hij heeft zich wel leren aanpassen want als ik nu van die dagen heb past hij zich feilloos aan. :))


Overigens zagen ze me niet van de knol vallen, ze zagen me mét de knol vallen... Ze hebben Sam bovenop me zien rollen... Dus het was echt wel overduidelijk dat het flink mis ging.

Wij zijn vrij "op ons zelf" dus op zo lang ze ons niet dwars liggen zoals die ene buur met dat hooi (die kwam echt ruzie maken) maakt het ons eigenlijk weinig uit. Het topic met de dakkapel ken ik, dat ging nog wel iets verder. Ik heb gewoon een stel rotte mandarijnen en ik denk één appel terug gegooid. Ofwel eten ze sinds hun fruit op tijd op ofwel hebben ze het door. :+ (misschien moet ik, als het terug begint een briefje in de bus doen dat ze hun bananen apart moeten bewaren van het andere fruit)

Ik heb vandaag mijn infuus gekregen en die slaat ook altijd op mijn spieren. Heb het merendeel van de avond samen met Yaiko op de zetel gelegen. <3 Mijn jack lag vroeger altijd zo bij me na de infuus, nadat die gestorven is miste ik dat wel. Sinds we Yaiko hebben komt die zo bij me liggen. :+:


Maflinger_S schreef:
OMG, buren die ineens bij je binnen staan. Neeeee, wegwezen. Hier komt ook bijna nooit iemand. Ik moet er niet aan denken.

Buren die belangstellend staan te kijken terwijl jij net van je paard gelazerd bent. Je zal ze maar hebben. Ze hadden op zijn minst kunnen vragen of het wel een beetje ging. Dat ze geen eerste hulp wilden verlenen, daar kan ik inkomen, hoewel, ik lees net dat ze thuisverpleegster is, dus ze kán het waarschijnlijk wel?
(Beetje herkenbaar wel: ooit met een vriendin op vakantie op Lanzarote toen daar ook de Iron Man gehouden werd (das een triathlon die heel lang duurt, voor de echte doorzetters). 's Avonds kwamen de niet zo heel erg snelle Jelles nog langsstrompelen, anders kan ik het niet noemen. Droogkloot vriendin zegt: "Kom we gaan, anders moeten we er straks nog een reanimeren".

Ik kan me zo maar voorstellen dat jullie buren wel even aan jullie moeten wennen. Mijn vermoeden is dat jullie er heel anders uit zien en heel anders doen dan de rest van de straat.

Ik hoop dat het momenteel weer een beetje met je gaat. Wat een verhaal over je broer: hem kwalijk nemen dat de kat dood is gegaan, zijn ex is echt een beetje raar. Je broer klinkt als een lieverd die de weg een beetje (behoorlijk) kwijt is. Hij boft maar met jou. Ondanks je eigen gedoe probeer je hem ook nog op de pootjes te houden/krijgen.

Let op jezelf. :(:)

Wij kunnen ons ook voorstellen dat ze moeten wennen, ze zijn vrij ouderwets (ook kwa rollenpatroon van wat ik zie). Toen ik terug kwam uit het ziekenhuis na mijn laatste operatie had mijn man het verteld tegen één van de buren want ze zijn wel nieuwsgierig en "ze hadden mijn auto al zo lang niet meer zien verplaatsen" (4 dagen want ben maar 4 dagen in het ziekenhuis geweest van die laatste operatie. :+) waardoor het rond gegaan was natuurlijk. (good news travels fast).

Dus de 1e dag thuis kwam ik buiten en zij zaten net ook buiten maar ja thuis achter liep ik gewoon met verband rond mijn hoofd, als ik ergens heen ging deed ik een bandana op maar thuis niet. Toen raakte we aan de praat en vroeg ze wat voor operatie ik ondergaan had. En ik flap er zonder nadenken uit "ze hebben een stuk van mijn schedel moeten vervangen door een prothese."
Echt, er kwam letterlijk niet meer uit dan "oh" en verder stond ze gewoon te kijken van " :wow: :wow: "
Sociale vaardigheden van Kath: 0
Mijn man heel droog "Schat... Voor de meeste mensen is dat vrij schokkend...." en toen heeft hij het gesprek maar over genomen. _O- _O-

Ze is idd thuisverpleegster en ze had een paard boven op me zien rollen dus het is echt niet dat ze gedacht kunnen hebben dat het "wel mee viel". :=

Jouw vriendin is denk ik een beetje een flapuit zoals ik? :o Ik zou zo ook wel iets kunnen zeggen maar ik zou niet de daad bij het woord voegen zeg maar. _O- Als het serieus is dan zal ik zo'n opmerking niet maken. :))


Rocamor schreef:
Daan13 schreef:
Je hebt toch echt geen normale cel in je pokkel als je iemand ziet vallen van een paard en dan laat liggen :roll:


Doet mij denken aan die keer dat ik met een toenmalige stalgenoot een buitenrit reed in het bos. Een prachtig ruiterpad (onthoud dit even), steile heuvel op, bochtje erin. Vooral prachtig om te galopperen.

Komen we in volle galop boven, bocht om. Staan er 2 wandelaars midden op het ruiterpad. Een plek waar ze niet hoorden, aangezien er geen wandelpaden in die buurt waren.

Ik voorop, zie ze, paard en ik in de ankers en konden ze ontwijken. Mijn vriendin had minder geluk. Haar paard moest letterlijk met zijn neus in het zand om te remmen. Gevolg: zij klapt niet zachtzinnig van haar paard. Geloof nog gekneusde ribben eraan overgehouden.

Die lui kijken een keer om zich heen, zonder boe of bah zijn ze heel snel weggegaan. Terwijl mijn vriendin ongeveer kermend op de grond lag.

Ennnnn bedankt


Jézus wat een idioten... Soms begrijp je mensen toch niet?



Vandaag heeft mijn dokter bloed onderzoek aan gevraagd om te kijken hoeveel medicatie er nog in mijn bloed zit tegen de tijd dat ik een nieuwe toediening krijg. Ik doe het nl al uitzonderlijk lang goed met deze medicatie (normaal ben je max een jaar of 5 "goed" hier mee en ik zit al op 8 jaar inmiddels). Dus hij wil weten hoeveel ik nog in mijn bloed heb. Als de waarde nog torenhoog is kunnen we ofwel de dosis verlagen of de interval verlengen. Als er geen medicatie meer in mijn bloed zat vandaag dan is het niet de infuus die zorgt dat ik "goed blijf".
Als dat laatste het geval is weet ik niet wat de gevolgen gaan zijn voor mij eigenlijk. Hij zei dat het wel kon zijn dat ik het zo lang goed doe met remicade omdat ik nog steeds een lage dosis cortisonen neem. Die zou de afweerreactie die normaal op treed na een vijftal jaar kunnen "voorkomen".

Hij wil ook perse een colonscopie doen maar daar ben ik eerlijk gezegd echt doodsbang voor. :o :o (daarom zat ik ook te huilen, het ide alleen al doet me huilen. :o) Ik heb een extreem slechte ervaring met zo'n "klein" darmonderzoek en het ide van dat onderzoek zelfs met verdoving (want het zou met anesthesist zijn) doet me echt gewoon huilen. :o (en dat was de reactie die hij dus echt niet verwacht had van mij toen hij er over begon. :=)

Broer is vandaag ook bij de dokter geweest, hij heeft AD gekregen om hem even door deze periode heen te helpen op verschillende gebieden. Dokter heeft hem ook overtuigd dat hij écht niets had kunnen doen voor de kat. (mijn broer vond dat hij niet genoeg gedaan had en van daaruit ging hij redeneren dat hij alles altijd mis deed en da's een gevaarlijke "gedachtengang" in zijn huidige staat). Hij was vandaag na het bezoek iets beter blijkbaar... Dokter ging hem ook helpen ivm zijn werk (daar heeft hij een jaarlijks onderzoek gehad en die dokter heeft 1+1 gedaan en hij was bang dat hij geen contract meer zou krijgen nu.)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 01:39

Rêve voelt zich behoorlijk vernedert dat ze terug met de ketting moet lopen. _O-

Ik merk wel dat ze veel meer op mij let met ketting dus ik vrees dat ze er toch aan vast zit als we ergens gaan waar ze de weg op kan. :x Als ik haar nooit meer naar die weg hoef te zien galopperen is het nog te snel dus ze krijgt m helaas voor haar gewoon om... Maar ik zie elke keer veulen-Rêve als ze dat doet...

Ik houd haar ketting dan nog zo stil mogelijk maar vandaag drukte ze dat onderlipje weer naar voren, _O-
Toen ze veulen was deed ze dat als ze iets niet mocht, tis lang geleden dat ik het haar nog heb zien doen maar daarnet voelde ze zich heel zielig. :+

Sam heeft vandaag de hele weg naar huis met zijn neus tegen mijn schouder gelopen en kwam net ook eerst even uit blazen in mijn nek voor hij ging eten... Dat dier snapt het gewoon echt... :+:

En nu met pijnstilling slapen... remicade is niet lief voor je lijf,.. (en ook niet voor je luchtwegen trouwens. Ben altijd een tweetal weken erg kort-ademig waarbij de eerste week het ergst is. :x)

Die stomme blaren op mijn vingers lijken dieper dan ze in eerste instantie oogde. Dus hoop dat die wat voort maken met genezen. :x maar ook daarin is remicade geen voordeel... (remicade verstoort wondgenezing. Genoeg dat de remicade 4 weken ‘oud’ moest zijn voor ze wilde opereren ivm de wond heling. :x)

En omdat ik van zes tot tien ofzo geslapen heb kan ik nu niet slapen natuurlijk. :roll:

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:02

Ayasha schreef:
En de bewuste buurvrouw is thuis verpleegster hè... :x

Tjonge dat maakt het nog een ferme portie erger. :x :x :x

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:10

Ja maar staan ze constant naar je te kijken dan, dat lijkt me ook sterk toch :o

Niet om je in twijfel te trekken ofzo, maar een logischer scenario lijkt me dat ze in de buurt bezig zijn, weten dat je aan het rijden bent, maar niet constant hun ogen op je gericht hebben. En dan ineens merken dat je ligt en ze zich afvragen wat er loos is en even niet zo goed weten wat ze met de situatie aan moeten...?

Als je iemand bewegingloos op de grond ziet liggen is even vragen of alles wel okee is, sowieso natuurlijk wel het minste dat je kan doen, ook als je diegene een ontzettend muts vindt :(:)

Dat binnenlopen kan ik ook nog wel door de vingers zien, dat iemand bij geen reactie denkt van ze hebben me niet gehoord, ik roep even naar binnen.... dat is al wel heel brutaal maar okee. Maar als je dan aangeeft dat dit niet de bedoeling is, dan moeten ze ook gewoon verontschuldigen en je met rust laten, maar niet een discussie aangaan zeg :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 14:17

Normaal staan ze niet te kijken, het toeval wilde dat het een fijne zomer avond was en ze een klein kind hebben dat graag "naar de paardjes kijkt". Dat kleinkind was op bezoek en stond dus samen met hen in de tuin naar "het paardje" te kijken.
Vandaar dat ik zo zeker ben dat ze het hebben zien gebeuren, ze stonden letterlijk bijna tegen de draad met de kleine op de arm zodat die beter kon kijken.

Het was dus echt door een samenloop van omstandigheden dat ik zo zeker ben dat ze het hebben zien gebeuren. Anders zou ik er ook gewoon van uit gegaan zijn dat ze niet aan het op letten waren. Toen Rêve me lanceerde zat de zoon op hun terras maar ik kan me zo voorstellen dat die niks gezien heeft. Die was met zijn vrienden aan het praten niet naar ons aan het kijken.

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:24

Oef.... :(:)

Dan zou je denken, 1 gaat met die kleine uit de buurt en de ander kijkt of die kan helpen :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 14:25

inderdaad, dat ze die kleine dan nog eerst naar binnen brengen had ik ook nog gesnapt, maar roep even of er hulp nodig is toch?
Kijk even of er antwoord komt als je roept. :=

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:33

Kan niet anders dan ze het moeten hebben zien gebeuren. Of je nou iets van paarden weet of niet snap je toch wel dat het niet normaal is als de ruiter gelanceerd wordt en die niet meteen weer rechtopstaat?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 19:05

Dat lijkt mij toch ook petraaken, ongeacht of er een paard bij betrokken is, als je iemand ziet liggen buiten in de tuin en die persoon geeft "geen teken van leven" dan check je toch even of die persoon oke is? Al is het maar door even te roepen?

Iemand heeft de lintjes van onze grote weide terug goed gehangen en we hebben geen ide wie. _O- Misschien voelde de buurman van de hond zich schuldig en heeft die ze mooi gehangen zoals ze horen te hangen. :)) (we hebben witte plastick linten om de draad omdat we zo makkelijk kunnen zien dat de draad in orde is zonder dat we perse de hele weide rond moeten. )

Rêve en Sam willen wel eens spelen met de linten maar die hangen ze niet zo netjes zoals ze nu hangen, dat is mensenwerk. :+ (het is het feit dat ze er mee spelen dat ze regelmatig opnieuw in het midden gehangen moeten worden. Ze weten precies hoe ver ze van de draad af moeten blijven. Of tenminste; Rêve weet dat. Sam zal wel regelmatig een schok krijgen hem kennende. _O- )

Moet naar de dokter bellen voor mijn man. Dus ik vroeg hem wat hij nu precies wil weten.
Na dat hij de vijfde zin begon die ik voor hem af maakte omdat hij niet goed op de vraag kwam schoot ie zelf in de lach. :)) Tis maar goed dat ik hem ken. :') :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 23:09

Vandaag hebben ze voor het eerst zonder deken buiten kunnen staan. :j Sam ben ik om 21:00 zijn deken weer gaan op leggen maar Rêve peerde hem na de poetsbeurt en voor ik haar deken kon op leggen dus die staat nog zonder. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kunnen ze morgen weer hyperactief zijn. :+ Wil morgen toch proberen om eentje te rijden.

Vandaag een goede avond gehad bij de fysio. :j _O-

Je moet je dit dus voorstellen in een oefenzaal waarbij ik bovenop een bal zit te schommelen die ik daarvoor gebruikt had voor een oefening.

Fysio1: *komt zaal binnen die leeg is op mij na* "Zijt ge maar alleen?"
ik: *kijkt even rond* "Alleen als mijn ingebeelde vriendjes niet mee tellen."
Fysio1 (besluit er in mee te gaan.) "Laten we ze mee tellen."
ik: "dan ben ik niet alleen."
fysio1: "Knuffelt ge die ook?"
ik: "Ik probeer dat te vermijden in het openbaar. Mensen zijn zo veroordelend over zulke dingen."
fysio1 *schiet in de lach* "Ik heb altijd zó'n verwarrende gesprekken met u he..."
ik: "Alleen met mij?"
Fysio1: *kijkt bedachtzaam en wandelt naar stoel om zich neer te zetten* "die met u zijn toch wel vrij uitzonderlijk ja. Ik wilde eigenlijk alleen maar vragen hoe het met u was."
ik: "Maar zo ver zijt ge nooit geraakt... en ge komt meestal bij me zitten als gij u niet goed in uw vel voelt dus misschien kan ik u beter vragen hoe het met u gaat."
fysio1: *zucht eens* "hebt ge *stagiair* weg gejaagd?"
ik: *grijnst* "jep. Vrij letterlijk zelfs, heb gezegd dat ie moest op flikkeren. Vraag het hem zelf maar." (vanuit mijn positie zag ik de stagiair terug komen die zich alleen was gaan om kleden.)
fysio1: "Heeft Kathleen u gezegd dat ge moest op flikkeren?"
Stagiair: "uh, ja, eigenlijk wel."
fysio1: *kijkt geschokt naar mij.*
ik: "alleen maar omdat ie anders nog steeds op die stoel zou zitten waar gij nu zit terwijl hij een paar uur geleden zei dat hij ergens moest zijn!!"
Stagiair: "en nu zijt ge *fysio1* aan het etteren?
ik: "Nah, we hadden het over de discriminatie van ingebeelde vrienden en over het feit dat ik blijkbaar verwarrend ben."

*Fysio1 wrijft met hand over zijn gezicht*
*stagiair fronst en is duidelijk aan het verwerken of ie echt net gehoord heeft wat ie denkt gehoord te hebben.*

ik tegen fysio1: "Volgens mij vindt *stagiair* mij ook verwarrend..."
Stagiair: "ook, ma ik vind uw band met *hoofd fysio* ook eng."
Fysio1: "Daar went ge na verloop van tijd wel aan."
ik: "Tis niet alsof ik hier op de loonlijst sta dus wat is daar eng aan?"
stagiair: "Gij twee zijt partners in crime!"
ik: "technisch gezien ben ik hoogstens de medeplichtige gezien hij altijd degene is die de vragen stelt. Ik heb gewoon niet genoeg ethiek om niet te antwoorden."

*korte stilte bij beide*
Fysio1: "Als ze het zo stelt heeft ze het niet echt verkeerd."
Stagiair: "Gesprekken met u zijn zo verwarrend...."
Ik: "Ge zijt al de de derde van de drie personen waar ik vanavond mee gecommuniceerd heb die me dat gezegd heeft dus er zal we iets van aan zijn."

Fysio1 schoot in de lach en stagiair stond me gewoon aan te staren. _O-

Een uur daarvoor had ik mijn vaste fysio nl. ook al soort van weg gejaagd omdat hij me uit daagde om hem uit zijn comfortzone te halen er van uit gaande dat ik dat niet zou kunnen en toen ik mijn mond open deed en bleek dat ik dat wel kon was ie ineens pleite met een "Gij zijt echt de meest verwarrende persoon die ik al ontmoet heb" over zijn schouder vlak voor ie buiten ging. _O-


Maar buiten dat ben ik een heel leuk mens denk ik.... :+ Ze blijven iig terug komen. :))

Had een enveloppe nodig en die thuis waren op. Toen ik binnen kwam stond mijn fysio juist aan de balie dus ik zeg "He K! Mag ik een rare vraag stellen?" waarop hij me al ietwat achterdochtig aan keek maar knikte (en we hadden spontaan alle aandacht.) dus ik zeg "mag ik een enveloppe ehm.. lenen?" dus hij schiet in de lach en zegt "ge hoeft geen terug te geven" en geeft me gewoon een enveloppe zonder vragen te stellen. Fysio 1 van hierboven echter was nieuwsgierig en zegt "waarvoor hebt gij zo dringend een enveloppe nodig dat ge dat hier vraagt?" en ik hoor mijn eigen fysio zuchten maar negeer hem en zeg zonder nadenken: "Drugsgeld voor N. als ik die briefkes los in de brievenbus steek ben ik bang dat ze misschien weg waaien ofzo."
Fysio1: *knippert een paar keer met ogen*
K: " *fysio1* het kwam niet in u op dat er een reden was dat ik niet vroeg waarom ze een enveloppe nodig had nee?"

_O- _O-

De patiënt die bij aan de balie stond was blijkbaar werkzaam bij de drugsafdeling van de politie. _O- _O- _O-

Avelienvd

Berichten: 7226
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 01:34

Jij bent echt hilarisch!!

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 12:23

WAHAHAHA omg die gezichten had ik willen zien ! _O-