Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:12

ikjn halfbroer lijkt wat ingevallen
Klopt dat ook met de werkelijkheid?
Misschien is Joy al die regen wel spuug zat.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:40

Joy heeft het arsenaal aan gezichtsuitdrukkingen van zijn mama mee gekregen zo te zien :D fijn dat je weer wat hebt kunnen rijden.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:47

Denk ook dat Joy die regen beu begint te geraken net zoals iedereen.

Hier thuis gaan we van de ene verkoudheid in de andere. Tegen dat de ene er van verlost krijgt de volgende in huis hem en zo gaan we rond. Tegen dat iedereen er goed en wel vanaf is begint de volgende ronde. Ik begin echt te denken dat ontbreken van zonlicht er toch de oorzaak van is.

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:29

In ieder geval is er dan sprake van te weinig weerstand. Als je aan verse (bio) thijm en of rozemarijn kunt komen, dan kun je die thee regelmatig gaan drinken gezamenlijk.
Dat is erg goed voor neus/keel/sinussen gebied, smaakt lekker en rozemarijn wordt in de natuur geneeskunde de natuurlijke antibiotica genoemd. Is al heeeeeel oud beproefd middel om weerstand op te bouwen.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:58

Rozemarijn hebben we staan maar geen thijm. Of toch geen verse. Wel zo'n potje gedroogde thijm voor in gerechten te doen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 12:46

pmarena schreef:
Misschien is het humeurtje wel gewoon net zoals je op school bij de oudste kleuters ziet in de laatste maanden van het schooljaar, dat die er ineens aan toe zijn om een klasje op te schuiven. Dat ze zachtjes aan wel uitgekleuterd beginnen te raken :)

Fijne open blik heeft het kleintje nu hè :)

Dat zegt iedereen al. :o hij klaart ook op zodra je wat met hem gaat doen. :(:)
Hij is sowieso altijd vrij ‘volwassen’ geweest.


pien_2010 schreef:
ikjn halfbroer lijkt wat ingevallen
Klopt dat ook met de werkelijkheid?
Misschien is Joy al die regen wel spuug zat.

Denk dat dat zo lijkt door de goed geplaatste moddervlekken, Charlie is momenteel forser dan Joy die wel wat ingevallen is de laatste dagen (daarom denk ik dat ie nog een groeispurtje in gezet heeft.)


Mars schreef:
Joy heeft het arsenaal aan gezichtsuitdrukkingen van zijn mama mee gekregen zo te zien :D fijn dat je weer wat hebt kunnen rijden.

:j :)) je weet precies wat hij er van vindt. _O-


petraaken schreef:
Denk ook dat Joy die regen beu begint te geraken net zoals iedereen.

Hier thuis gaan we van de ene verkoudheid in de andere. Tegen dat de ene er van verlost krijgt de volgende in huis hem en zo gaan we rond. Tegen dat iedereen er goed en wel vanaf is begint de volgende ronde. Ik begin echt te denken dat ontbreken van zonlicht er toch de oorzaak van is.

Dat merk je inderdaad ook erg aan ze, als zoals nu de zon schijnt is het een heel andere kudde. :(:)

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:59

petraaken schreef:
Rozemarijn hebben we staan maar geen thijm. Of toch geen verse. Wel zo'n potje gedroogde thijm voor in gerechten te doen.


Lekker thee zetten van Rozemarijn. Gaat jullie helpen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 01:36

Hi, even niet meer gepost, ik leen wat foto’s en filmpjes van de dames.

Met Whiskey gaat het inmiddels goed. Half maart komt hij terug naar mij. De vitaminen E helpen hem enorm. Hij staat nu even bij mini’s. Tegen dat hij terug komt is hij nog eens gecontroleerd en kan hij veilig weer de kudde in.
Op de filmpjes is hij een stuk bij getrokken en ook een stuk energieker dus maak me minder zorgen om hem.

Toto heeft in deze periode zichzelf echt weten te ontwikkelen en zijn plek gevonden tussen de rest. Hun wordt geaccepteerd en accepteert de rest waardoor ze gezellig samen slobber eten. Hij is inmiddels enorm gegroeid ook. :oo
Afbeelding
Afbeelding

In de groepsapp wordt veel gepraat en vooral Leo en diens eigenaar zijn altijd wel in voor een geintje. Leo is ook gewoon een uitzonderlijk dier. Hij trekt zich nergens wat van aan maar iedereen vindt m leuk. Ze moeten soms even aan hem wennen maar Leo zijn charmes zijn onweerstaanbaar. Zijn eigenaresse wisselt graag van halster en blijkbaar heb ik een tijd terug gezegd dat het volgende roze moest zijn. Kwam dus vorige week ergens op weide en was toevallig met haar aan het sturen en toen zag ik dit: _O-
Afbeelding

Verder is het gelukkig business as usual. Geen uitzonderlijke gebeurtenissen.

Filmpje gepikt van Toto zijn eigenaresse;



Als ze mij zien denken ze ook gewoon aan eten dus laten ze veelal vallen waar ze mee bezig zijn en Joy is sowieso een hond als ik op weide rond loop. :=

Dan komen we op dit weekend…. Gisteren heb ik met hulp van buren (mijn man was weg) mijn paarden van de rijksweg gehaald. :\ iemand (heb een sterk vermoeden wie maar geen bewijs) heeft de poort open gezet. :x :X
Nu ze veilig en oké zijn ben ik iets rustiger… het was een groot contrast. Enerzijds het laagste van de mens met deze streek (ik heb alle mogelijke scenario’s doorlopen. De poort moet echt open gedaan zijn door iemand.)
Anderzijds hoe mensen kunnen samen komen.

Iemand die aan de andere kant van de rijksweg woont had gezien dat er paarden losliepen en is meteen gekomen om ze terug het veld in te jagen (naar mij toe dus). Daarna hebben we ze samen terug de paddock in gejaagd want je komt dus echt niet meer bij ze als ze zo zijn. :\

Kende de man totaal niet. Hij heeft ook paarden. Snapte de ernst en ook al mijn emoties. Na korte twijfel heeft hij me even vast gepakt en daarna samen gekeken of ze oké waren. Sam heeft zijn slechte pees wat overbelast maar je moet zijn gang kennen om de afwijking te zien. Rêve was in orde.

Inmiddels hangt er een slot op de poort. In principe heeft niemand daar wat te zoeken maar goed… het had heel anders kunnen lopen. :\

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:38

Jee wat schrikken zeg! Die paarden zijn je leven.... als het inderdaad open is gedaan, bewust om ze los te laten, dan is dat wel het laagste van het laagste om zowel dieren als argeloze passanten in gevaar te brengen.

Kan het niet een pennymeisje of kwajongens zijn geweest....?

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:49

Jeetje wat waardeloos en echt een minne streek. Gelukkig lieve voorbijganger / buuf die je hielp.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:04

Jeetje wat een schrik Kathleen. Wat een laffe streek zeg van die persoon.

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:26

Wat bezielt mensen om zoiets te doen. Gelukkig heb je een fijne buur gehad die je heeft geholpen.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:46

Wat een nachtmerrie om je dieren zo los te zien lopen! Gelukkig had je fijne hulp en zijn ze okee maar een dik slot erop kan ik goed begrijpen. Het zit ook nooit eens mee he :\

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 14:56

pmarena schreef:
Jee wat schrikken zeg! Die paarden zijn je leven.... als het inderdaad open is gedaan, bewust om ze los te laten, dan is dat wel het laagste van het laagste om zowel dieren als argeloze passanten in gevaar te brengen.

Kan het niet een pennymeisje of kwajongens zijn geweest....?

Het kan haast niet omdat ze eigenlijk ofwel via de rijksweg moeten komen en dan moeten ze nog een kleine km door velden wandelen. Of ze moeten via een perceel dat omheind is. Je moet eigenlijk al echt weten dat die poort daar is… :\
Het zou kunnen dat een van de kinderen op de straat geschrokken is of whatever maar dan zou ik verwachten dat ze hun ouders waarschuwen dat het mis gegaan is (er is op de straat open en rustige communicatie rond de paarden. Als de kinderen willen komen aaien bv moeten ze me alleen even sturen) maar het is een toevallige voorbijganger die de eigenaar is komen zoeken en dus iemand van aan de rijksweg die over gestoken is. Enkel de buren die haar geholpen hadden om mij als eigenaar aan te duiden waren op de hoogte. om 9:00 had ik ze terug in de paddock en ze zijn om zes uur buiten gegaan. om half acht is mijn man vertokken en was alles nog oke. Het lijkt dus alsof er gewacht is tot de auto weg was. :\
(mijn auto staat hier altijd als we samen weg zijn. Een van de buren had ook gezegd niet te weten of we thuis waren gezien de auto weg was. :\ )

Ik ga altijd even terug slapen gezien ik simpelweg anders de dag niet vol houd. Ik was heel snel wakker en 'up and running'. letterlijk. :x

Tel daarbij op dat een buur al eerder vuurwerk op onze honden af geschoten heeft en consequent klaagt over de paarden (waarom weet ik niet want ze woont net niet in een andere straat dus het is ‘klagen uit principe’ ) en je kan vast raden wie bovenaan mijn lijstje staat.

Ook door hoe de poort open stond. Zelfs als Rêve een poort gekregen had waar ze amper haar mond om krijgt. Ik moet al best kracht zetten om de veer ingedrukt te krijgen. Zou niet weten hoe zij het gedaan moet hebben. En als je die poort met brute kracht open beukt dan veert ze terug. Ze stond netjes volledig open. (Ik heb al meermaals gevloekt op die poort omdat je die echt op een bepaald punt moet ‘duwen en even tegen houden als je wil dat ze open blijft)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-03-24 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:58

Is er totaal geen mogelijkheid dat ze het zelf open gekregen hebben / opengewaad / niet goed in het slot?
Zou ergens mee gemoedsrust geven als het "per toeval" was dan met opzet denk ik

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 15:03

Nee, als ze het zelf gedaan had zou de poort niet zo open gestaan hebben. We hebben zelf ook geduwd terwijl we zelfs de veer wat ‘in duwden’ (zoals als ze zou schuren bv) maar dan gaat ze gewoon niet open. Niks beschadigd dus er is ook niets geforceerd…

Ik voel elke ochtend voor ik ze buiten zet of ze goed dicht is omdat ik panisch ben voor wat nu gebeurt is.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:15

pfff, vre bizar. Geen camerabeelden dat je kan terugkijken toevallig?
Slot is idd geen stom idee.
Rijden ze bij jullie op het land om te baggeren? Elk jaar rijden ze bij mij vlak langs de weide om een grachtje te baggeren, voorgaande jaren konden ze zo door (en elke keer was er een deel omheining kapotgereden). dit jaar staat er een omheining rond en hebben ze gewoon de poort opengedaan om erin te gaan rijden. gelukkig stonden er geen paarden op dat stukje track ...
op mijn nieuw stuk komen er dus ook overal sloten ..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 15:17

Nee, er zit een boer op het perceel langs ons maar die houdt netjes zijn meter afstand en heeft bovendien zijn land nog niet omgewoeld. Geen grachten langs de weide hier. :)

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 06:23

Heb je mogelijkheden om iets van een camera op het hek te richten....? Wat een ellende joh.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 13:57

Dat is een optie maar eentje waar we tot nu nooit bij stil gestaan hebben dat dat nodig zou zijn. :\

Er zit nu iig een stevige ketting rond en de camera komt er ook. :\

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 01:23

Vandaag medicatie gehad en het valt flink tegen deze keer. :X ik heb alleen ook toevallig terug stud muffins in huis. En mijn vuurspuwende draak die voor merrie door moet gaan wordt spontaan een lief, onschuldig happy princes je als ze weet dat er muffins zijn. _O-

Ze krijgt dan als ik ze binnen krijg eentje en ‘s avonds als ik ze op stal zet.
Toen ik ze dus op stal zette, misselijk en stijf en me af aan het vragen was waarom ik ook alweer paarden in eigen beheer wilde draaide ik me om met mijn twee muffins (Sam ook natuurlijk) en keek recht naar Rêve die de meest open, onschuldige vrolijke verwachtingsvolle blik had wetende wat er ging komen. En toen dacht ik ‘Jep… hier doe ik het voor… :+:

Kleine side note: rockies van cavalor vat ze op als een persoonlijke belediging… := := die gaan nu dus mee naar de veulens. :=

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:59

Madame weet wat ze lekker vindt. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 13:30

:j en als koningin vindt ze het haar goed recht om enkel het beste te eisen. :=

Ze krijgt heus geen cake om in haar hooibal bij te steken als extraatje om de zoveel tijd… die hooibal waar ze bij het binnenkomen altijd even tegen duwt als ik hem zoals gisteren een dag niet vul. :=

Soms zit er alleen hooi in, soms prop ik er een brix van havens in of een vitamine koek of wortel. Ik wissel af. Als ik moe ben laat ik hem leeg want tis echt proppen… dag twee duwt ze dan als ik haar even na check eens tegen die bal met haar neus. :=

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:35

Gelukkig is ze dan wel weer een rasechte opportunist, madammetje :')

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:36

Grappig gedrag.