Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:21

Aii dat is balen!

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 08:51

Jeetje balen dit.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:11

Zit inderdaad net op de singelplek. Stoute Sam.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:57

Oh wat balen. Stoute Sam. Wordt hij baldadig van t niets doen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 19:06

Muga schreef:
Oh wat balen. Stoute Sam. Wordt hij baldadig van t niets doen?

Dat of hij had gewoon een Darth Samantha dagje. :=

Joy daarentegen wilde behulpzaam zijn. :j

En toen gingen ze maar wat spelen. :+

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:28

Echt mooi. Die kleine zwarte kan toch ook mooi bewegen....van Joy weet ik dat hij.prachtig is maar die kleine zwarte heb ik nu eens goed naar gekeken en valt zeker niet tegen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 21:43

pien_2010 schreef:
Echt mooi. Die kleine zwarte kan toch ook mooi bewegen....van Joy weet ik dat hij.prachtig is maar die kleine zwarte heb ik nu eens goed naar gekeken en valt zeker niet tegen.

Sky is zeker geen verkeerd paard idd. Toen hij hier net aan kwam moest je er even doorheen kunnen kijken maar nu hij mooi op gewicht is en spieren heeft kunnen opbouwen kan je stilaan zijn potentieel zien. :+:

Hij is erg gevoelig maar niet flauw. Hij ‘blijft er niet in hangen’ zeg maar.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:09

Potverdikkie...die Joy is gewoon echt het perfecte barbiepaard hè :+ gave bok is het toch ook *\o/*

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:25

Sky wordt steeds mooier idd krijgt meer verhouding nu met wat spier erop.

En Joy, ai ai dat is wel een blikvanger hoor!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 01:33

Neon schreef:
Potverdikkie...die Joy is gewoon echt het perfecte barbiepaard hè :+ gave bok is het toch ook *\o/*

:j hij reageert ook op echt mini signalen want wanneer hij zo weg springt kwam hij te veel in mijn ruimte en keek ik alleen even naar hem. :+ Hij kent de regels maar hij is een beetje aan het puberen nu. _O- maar 1 blik en hij staat weer twee meter van me af. :+


Mars schreef:
Sky wordt steeds mooier idd krijgt meer verhouding nu met wat spier erop.

En Joy, ai ai dat is wel een blikvanger hoor!

:j sky is een tijd groter geweest dan Joy maar nu is Joy weer groter. Je ziet wel dat de extra ruimte Sky goed doet. Het kwetsbare is er af nu. :+: eigenaresse is ook echt blij dat hij zich zo herpakt heeft. Ik ook… de eerste maand was ik er een klein beetje bang voor.. :o maar nu heb ik er alle vertrouwen in dat hij er geen enkele schade van gaat over houden. Terwijl hij letterlijk geen interesse meer had in voer de 1e dag hier. :(:) Ik zie hem nog onderuit gaan toen hij de eerste keer wilde galopperen hier. :(:) zijn achterhand was gewoon niet meer sterk genoeg… :(:) Dat moment dacht ik echt ‘sh*t….’
Hij heeft een lange weg heel dapper af gelegd. En nu hij fit en stevig is de volgende stap: andere veulens dan Joy. Maar hij is er klaar voor nu. Hij is lekker brutaal en sterk op de benen. Ik heb ook bewust gewacht met bekend te maken dat ik plaats had voor meer veulens omdat ik Sky er klaar voor wilde. :o nu zei S afgelopen vrijdag ook heel droog ‘over te weinig eten moet ik me hier duidelijk geen zorgen maken’ toen ze me bezig zag met hun slobber. _O- Joy krijgt wat minder gezien zijn figuur maar Sky krijgt nog wat extra. Hij komt wat moeilijk uit de haren en ik wil hem er eind van de zomer echt goed voor hebben staan dat hij de winter aan kan zonder problemen.

Een goede zakenvrouw zal ik wel nooit worden. := maar ach… de weide is betaald. Ik verlies niet ‘actief’ (alsin huur) wanneer er minder paarden op staan.


Dan een update over huize Lestzous voor de geïnteresseerden in wat hier voor ‘normaal’ door gaat. :+

Mijn oriëntatie-uitgedaagde zwaluwen zijn eindelijk aangekomen. Maar gedurende hun scenic tour heeft mijn vaste koppel zwarte roodstaarten het zwaluwnest wat uitgebouwd en al hun jongen succesvol groot gebracht. Vier kleine, brutale zwarte roodstaartjes er bij. :j

En nu heeft het zwaluw vrouwtje haar gerenoveerde nest terug op geëist tot ergernis van de zwarte roodstaarten. (Die trouwens een soort timesharing gestart lijken te zijn gezien elke lamp inmiddels twee nesten heeft, Dus vier nesten ongebruikt of voor de nakomelingen wie zal het zeggen. :+)
De vroege vogel heeft dan misschien de worm. De laattijdige zwaluw heeft een gerenoveerd huis bij terugkomst. :+

Nu is vindt er dus een soort vete plaats op stal. In Rêve haar stal… gelukkig niet in die van Sam want dan moest ik hem om zetten. :=
Rêve negeert het en bukt gewoon indien nodig. :+ :=

Gisteren avond toen ik de paarden ging halen wandelde ik terug naar de stal (de paarden gaan alleen naar hun stallen en ik hang hooi op voor de volgende dag en kijk even of ze voldoende water hebben want om vijf uur ‘s morgens ben ik niet helder genoeg voor zulke dingen.) ineens zie ik een schaduw tegen de bakrand… Ik moet er bij zeggen dat mijn nachtzicht niet top is. Nader onderzoek met het lampje van mijn gsm maakte duidelijk dat de boer wat verder omgewoeld heeft dan normaal en onze bash per ongeluk mee getrokken had. (Wij onderhouden die meter die hij van de grens moet blijven en in ruil mag onze kleine sleep er liggen in de hoek met onze grond en de stal van de buurman.)
Geen ramp. Kan gebeuren maar hij had dus met de beste bedoelingen die bash in het zich en veilig willen hangen en ik moest mijn hart terug inslikken. :+ een fractie van een seconde leek het of er iemand stond tot mijn hersenen bij beende. _O-

Er volgde in huis een discussie die ging als:
Ik: ‘de bash hangt over de bakrand, wilt gij die morgen weg leggen want die zit waarschijnlijk vol enge kriebelbeesten.’
Man (plagend): ‘ge zijt groot en stoer genoeg om dat zelf te doen. :j
Ik: ‘oké. Dus gij belt zelf voor uw volgende doktersafspraak?’
Man *kijkt beteuterd* ‘ik doe het morgen wel.’

Nu ligt de bash dus in de hoek van de paddock wat nog steeds onhandig is. Helemaal als Rêve besluit om er mee te spelen en Sam de stuipen op het lijf jaagt. :roll:
Dus vanavond riep ik ‘Rêve stop met aan die bash te trekken en ga uwe stal in ge maakt Sam bang!’
Waarop Rêve diep en licht knorrend zucht zoals alleen merries kunnen en mijn man in de lach schiet en zegt ‘gij hebt echt kinderen ipv beesten he.’
Want toen moest ik Sammeke al knorrend nog naar de stal begeleiden natuurlijk. :roll:

Joy heeft het van geen vreemden….

Ik begin te snappen waarom ik bloemen kreeg met Moederdag ‘omdat ik vijf zonen, een pleegzoon en een dochter heb’ := := (Arras, Yaiko, Zyon, Sam, Joy, Sky (pleegzoon) en Rêve. :+ )

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:05

Leuk dat jij ook zo geniet van die vogelvetes, doen wij ook. En leuk veulens erbij en je verslag van de dag weer.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:41

Heerlijk verslag van je dag weer Ayasha. :D

De dag dat Ayasha met Joy op wedstrijd gaan zal ze veel bekijks hebben. Gewoon doordat JOy alle ogen naar zich trekt. :j

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:31

Wat een verhaal weer! Ik geniet er zo van hoe jullie met elkaar zijn. Hilarisch.

Maar... ik weet nu niet wat de buurman heeft neergelegd. Kan het woord niet plaatsen haha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 16:33

Zo’n ding;
Afbeelding
Muga schreef:
Wat een verhaal weer! Ik geniet er zo van hoe jullie met elkaar zijn. Hilarisch.

Maar... ik weet nu niet wat de buurman heeft neergelegd. Kan het woord niet plaatsen haha.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:08

Aha die. Ik snap dat je schrok haha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 17:53


Monkey see, monkey do…. :=

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 18:07

_O-

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:57

_O- Joy brengt iedereen op het slechte pad......

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 20:35

Mwah, ze hebben zo allebei wel een mooie basis voor vrijheidsdressuur.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 22:43

pien_2010 schreef:
_O- Joy brengt iedereen op het slechte pad......

:j als het uit zijn schulp moet komen moet je het aan Joy over laten. Hij fixed ze wel. :j _O-

Ik ben niet verantwoordelijk voor hoever ze uit hun schulp komen. _O-

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:43

:') :') :')

Mijn hengstveulen kijkt momenteel nog niet om naar zijn Jollybal. Geen van mijn paarden/veulens was daarin geïnteresseerd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 13:44

Ik moet hun jollybal nog altijd gaan halen bij mijn ouders. Joy sleurde daar wel veel mee rond. Misschien laat ie dan mijn bakken een keer leven. :+

pmarena

Berichten: 48123
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:11

Je paard wil je iets vertellen.... O:)

Allemaal hints voor die jollybal, of je die nou verdorie eindelijk eens wil gaan halen ja want anders wordt er nog veel meer gesloopt >;)

:P

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 17:12

pmarena schreef:
Je paard wil je iets vertellen.... O:)

Allemaal hints voor die jollybal, of je die nou verdorie eindelijk eens wil gaan halen ja want anders wordt er nog veel meer gesloopt >;)

:P

_O- Ik ging hem ook nog een grote bezorgen maar da's er ook nog niet van gekomen. :o Hij had eentje bij N maar de hond heeft die stuk gebeten. := Straks mijn man vragen of hij de reserve wil op blazen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 23:37

pmarena schreef:
Je paard wil je iets vertellen.... O:)

Allemaal hints voor die jollybal, of je die nou verdorie eindelijk eens wil gaan halen ja want anders wordt er nog veel meer gesloopt >;)

:P

Volgens mij heb je gelijk. Ben de bal compleet vergeten…. Krijg ik vandaag dit van ‘m:

Afbeelding

Heb het na eerst voorzichtig proberen (mijn vader zei vroeger altijd ‘niet forceren’) toch maar de Joy-methode er op los gelaten. (Er op stompen tot het van vorm verandert)

Afbeelding

Ik ga maar vast nieuwe bakken bestellen. :j iemand tips voor hufter-proof bakken in dezelfde aard als deze? Liefst flexibel want niet flexibel scheurt/barst en wordt dan scherp.

(Ja je kan ook zien hoe proper ik altijd er bij loop. Ik snap niet hoe ruiters hun kleren zo stof-vrij kunnen houden. Ken een meisje dat op wedstrijd kwam en op het eind van de dag zag die altijd nog even fris uit als aan het begin. Na de 1e proef zit mijn haar al in standje zwerver…. := )