Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 15:22

Ze is aan het inhalen. :+
Manlief was de voerbak aan het ophangen dus kon even filmen. :+

Ze komt nu iig wel naar me toe. Waarom worden die brutale vlegels gezegend met zulke schattige mini-neusjes. := het is niet eerlijk. :=

pmarena

Berichten: 48171
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:25

Mooi hoor, jong leven onder de bloesems +:)+

pien_2010

Berichten: 43408
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:31

Ik word er helemaal blij van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 15:51

Zalig hè om jong gespuis gewoon blij te zien rond springen. :+:

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:21

Ze durft ook al wat verder weg zie ik. Alhoewel
Moeder dat nog spannend vindt.

petraakenJarig

Berichten: 44209
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:58

Niet moeilijk dat ze te gevaarlijk zijn als ze nooit hun energie er kunnen uit rennen.

bij 40cm zou je zelfs een b-pony niet veilig kunnen buiten zetten. :roll:

Kijk die kleine eens blij rondspringen. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 13:24

Zo, de jaarlijkse enting is weer gebeurt. Rêve besloot de dosis te controleren. Moeder en zoon waren angstaanjagend gelijk in hun reactie. Beiden keken echt even naar achter zodra de naald er in ging alsof ze dachten ‘joh, wat heb jou misdaan?’ Maar gaven verder geen kik.

Leo en Charlie waren een beetje beledigd en Toto werd veilig omringt door zijn beschermers dus die liet zich ook probleemloos bloed trekken en enten. :+:

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 23:21

Wil iemand proeflezen en helpen snoeien in mijn blog? := :+

Met de mannen gaat alles goed. Moeder en kind voelen zich ook heerlijk ontspannen. :+: de merrie is blijkbaar vooral enorm snel gewend geraakt. :+:

Sam had vanmorgen wel een echt Sam-probleem. Zijn hooibal was ergens gedurende de nacht gevallen. Hij had er van gegeten dus het is niet meteen gebeurt maar zodra ik de poort open deed kwam er een schrille hinnik.
Met het hart in de keel bij hem de stal in gevlogen, zie ik hem met wit omrande ogen naar die bal staren. :roll: :roll:
Let wel: ik zet ze om zes uur in mijn slaapshirt met wat ik dan ook vindt dat me beschermt tegen de temperatuur en snel aan en uit is buiten en ga dan weer slapen… ik ben dus niet écht helemaal wakker zeg maar. :+

Ik was wakker genoeg om de duivelse bal in zijn voerbak te gooien gezien hij er niet langs wilde en te brommen ‘Sam dit soort onzin is de reden dat je uit je land gezet bent. >;)

Hij had ook nog het lef om ongeduldig te murmelen om de luzerne met slobber die ze ‘s morgens buiten krijgen omdat dat langer duurde. >;) (ze zijn écht niet verwend. :o )

Yavanna

Berichten: 2647
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 06:17

Gewoon een paard met karakter..Maar stuur maar door hoor, ik kan dat vanmiddag wel doen, ben nu tot een uur of 1 weg, maar daarna alle tijd..

pien_2010

Berichten: 43408
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:09

Hahahahaha heerlijk verhaal!

petraakenJarig

Berichten: 44209
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:20

Sam met diva gedrag. :+

pmarena

Berichten: 48171
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:21

Wat een eikel is het toch :roll:

Gelukkig heeft hij een goed kosthuis gevonden, waar zijn bijzonderheden wel met de mantel der liefde bedekt worden :(:)

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:54

Sam is een speciaaltje :D
Idd gelukkig is hij op een plek waar hij begrepen wordt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 23:19

pmarena schreef:
Wat een eikel is het toch :roll:

Gelukkig heeft hij een goed kosthuis gevonden, waar zijn bijzonderheden wel met de mantel der liefde bedekt worden :(:)

Ah nee… weet je. Voor hem is het oprecht een groot probleem. Mijn man snapt mijn insecten-fobie ook niet maar als er een beest zit haalt ie het toch voor me weg.

Sam heeft wat meer angsten dan een gemiddeld paard maar hij heeft desondanks wél veel voor me overwonnen ook. Die paar wat er nog over blijven los ik met liefde en wat gebrom voor hem op als ik dat kan.

pmarena

Berichten: 48171
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:31

Uiteraard. Marena was ook altijd zo'n neuroot :=

Maar dan is het nog wel eikelig :P Wie weet hoe lang hij daar heeft staan snuiven naar die hooibal :+

Is het nu wel weer goed of blijft het nu een verdacht voorwerp door wat de bal hem aangedaan heeft :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 11:34

Nee nu ie terug hangt waar ie hoort is het goed. :))

pmarena

Berichten: 48171
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:38

Nou dat valt dan weer reuze mee :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 13:09

Hij is niet onredelijk, gewoon…. Perfectionistisch … _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 15:31

Iets heel anders dames. Ik heb een tijd terug een lelijke schuurplek gehad op de binnenkant van mijn knie. Die is genezen maar met een verdikt litteken. Als ik een thermobroek onder mijn rijbroek aan heb, heb ik geen last maar zonder thermobroek heb ik bij elke rijbroek nu last dat het schuurt en terug open gaat. :\

Is er iets zoals een thermobroek dat ook bij zomerse temperaturen te verdragen is?
Nylon panties gaan wellicht snel stuk gaan? Ze vervangen is niet het issue maar als ze stuk gaan aan het begin van een les bv zit in weer met een open wonde. := (ja het was in alle eerlijkheid geen schuurplek meer te noemen. :o )

Yavanna

Berichten: 2647
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:37

Geen verstand van thermobroeken, maar een litteken kan slinken door trouw aloe vera gel te smeren. Niet geschoten is altijd mis, bij mij doet het wonderen..

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:36

En alleen een soort blarenpleister op die plek plakken?

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:40

Ik zou ook een verband erover doen dan een panty. Een panty is toch ook redelijk schurend materiaal als je er iets boven gaat dragen.
Heb je rijbroeken met knielappen of siliconen? Misschien dat dan net teveel wrijving geeft bij bevoordeeld doorzitten

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 17:38

Ik heb nu de maximillian zonder enige grip. De rest heeft dat ‘nepleer’ maar de hele zitting. En dat is dan meer de soepele ‘stof’ variant. Het is open gegaan door een broek die wat groot was. :o heb er een paar die wat groot zijn om in de winter een thermo onder te doen maar had te laat door dat ik de verkeerde gepakt had. (Zelfde merk en kleur. Ja heel handig ik weet het. _O- moet de maat er terug in schrijven)

Als ik nieuwe koop zijn het leggings zonder enige grip want ik vind te vast in mijn zadel zitten niet fijn. :o ik krijg soms nog wel eens kleine maatjes van mensen die niet zijn blijven hangen op 16 jaar kwa maat. :+ maar siliconen zeg ik altijd dat ze daar beter iemand anders een plezier mee doen of dat ik iemand zoek om er een plezier mee te doen. Ik heb slechte ervaringen met siliconen en het leder van mijn zadel en ik kon er helemaal niks mee kwa rijden. :=



Een blarenpleister is wel een goede trouwens! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:18

Een gewone grote (eiland)pleister zou ook moeten werken of iets als een strakke broekspijp/kous oid om je knie, desnoods zo'n 'brace' van elastische stof.
Het is immers puur om de wrijving te voorkomen.

Ik heb met mijn borst na een mislukte tepel reconstructie hetzelfde probleem gehad omdat de huid die terug groeide heel dun was.
Ik gebruikte van die vette gaasjes met zoogcompressen (ja, die moeders gebruiken tegen het doorlekken vd melk :+) en daarop leukoplast tegen het schuiven vd compressen.
Maar dat lijkt mij wat onhandig op de binnenkant vd knie.

Lucia88

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:52

Calendulazalf of crème vind ik altijd erg fijn bij littekens :)