Jaarlinghengst vermist Friesland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:27

Behalve duidelijkheid tot hij gevonden worden, ofwel toevallig als skeletje of anders omdat iemand de chip uitleest.

Maar het is inderdaad wat Ayasha en DuoPenotti schrijven. Nergens in het verhaal wordt een tijdsaanduiding gegeven. Alleen dat hij op mei ernaartoe gebracht is, en in oktober terug opgehaald. Tussen die periode hebben ze hem zelf niet kunnen herkennen (want dat geven ze ook toe van 20 in een dozijn) en heeft de weide eigenaar dus ook niet kennis gemaakt van een mogelijke vermissing van paard. Het punt dat er dan ook nog eens gegeven wordt door de weide eigenaar dat hij geen idee heeft, komt voor mij ook laks over.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:28

Ik denk dat er genoeg discussie gevoerd is.

Vraag me alleen af of er mensen zijn (eigenaars van andere jaarlingen) die regelmatig op bezoek gingen en foto's maakten... Die zouden misschien dan op de foto's kunnen kijken of het vermiste paard erop staat. (goede beschrijving van details is dan wel cruciaal)
Dan kan er ook gekeken worden wanneer die nog aanwezig was in de kudde en heb je al meer informatie.
Nu is het echt gissen naar hoelang het dier vermist is.

Maar als dit ook meer dan 40 eigenaars zijn... Begin dan maar eens rond te vragen. En wie weet heeft niet iedereen Facebook.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:34

The_Cat schreef:
Behalve duidelijkheid tot hij gevonden worden, ofwel toevallig als skeletje of anders omdat iemand de chip uitleest.

Maar het is inderdaad wat Ayasha en DuoPenotti schrijven. Nergens in het verhaal wordt een tijdsaanduiding gegeven. Alleen dat hij op mei ernaartoe gebracht is, en in oktober terug opgehaald. Tussen die periode hebben ze hem zelf niet kunnen herkennen (want dat geven ze ook toe van 20 in een dozijn) en heeft de weide eigenaar dus ook niet kennis gemaakt van een mogelijke vermissing van paard. Het punt dat er dan ook nog eens gegeven wordt door de weide eigenaar dat hij geen idee heeft, komt voor mij ook laks over.


Maar ik heb nergens een compleet statement van het opfok bedrijf gelezen. Dus in hoeverre is er daadwerkelijk laks gereageerd? Of is dit een aanname op basis van het Facebook bericht?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:35

Art_Ificious schreef:
Ik denk dat er genoeg discussie gevoerd is.

Vraag me alleen af of er mensen zijn (eigenaars van andere jaarlingen) die regelmatig op bezoek gingen en foto's maakten... Die zouden misschien dan op de foto's kunnen kijken of het vermiste paard erop staat. (goede beschrijving van details is dan wel cruciaal)
Dan kan er ook gekeken worden wanneer die nog aanwezig was in de kudde en heb je al meer informatie.
Nu is het echt gissen naar hoelang het dier vermist is.

Maar als dit ook meer dan 40 eigenaars zijn... Begin dan maar eens rond te vragen. En wie weet heeft niet iedereen Facebook.


Dat is denken in oplossingen in plaats van schrijven in verwijten! Hier heeft de eigenaar iets aan!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:36

Zelf ook een veulen gefokt die (net als dit veulen) als veulen wat gebreken had. In de kudde gedaan en werd eerst verstoten. De eerste weken daarom vaak geweest, maar later had hij een vriendje en gingen we 1x in de maand (was een heel eind rijden). Laatste maand, door omstandigheden, niet meer geweest en toen we hem kwamen halen was hij half dood. Paarden liepen in een groot natuurgebied en een eigenaar die weinig toezicht hield. Ik zou het nooit meer doen. Weet niet precies hoe groot het gebied was waar de mijne stond, misschien wat minder dan 100 hectare. Soms kwamen we en zagen we de kudde niet. Maar als de kudde in de buurt was, dan waren ze wel altijd bij elkaar, dus zou je best kunnen tellen...Eigenlijk zou zoiets in een contract moeten staan als je je paard weg brengt.

Enn...als dit paard op een markt aangeboden zou worden vraag ik me af "hoe dan"? Zonder paspoort kom je de markt niet op.
Laatst bijgewerkt door manubres op 18-10-21 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:38

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:
Behalve duidelijkheid tot hij gevonden worden, ofwel toevallig als skeletje of anders omdat iemand de chip uitleest.

Maar het is inderdaad wat Ayasha en DuoPenotti schrijven. Nergens in het verhaal wordt een tijdsaanduiding gegeven. Alleen dat hij op mei ernaartoe gebracht is, en in oktober terug opgehaald. Tussen die periode hebben ze hem zelf niet kunnen herkennen (want dat geven ze ook toe van 20 in een dozijn) en heeft de weide eigenaar dus ook niet kennis gemaakt van een mogelijke vermissing van paard. Het punt dat er dan ook nog eens gegeven wordt door de weide eigenaar dat hij geen idee heeft, komt voor mij ook laks over.


Maar ik heb nergens een compleet statement van het opfok bedrijf gelezen. Dus in hoeverre is er daadwerkelijk laks gereageerd? Of is dit een aanname op basis van het Facebook bericht?

Het is toch gewoon laks al je er pas eentje mist op de dag van ophalen?
Wat moet daar dan nog voor verdere uitleg bij gegeven worden? :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:39

DuoPenotti schreef:
Maar zien jullie niet het verschik wat Ayasha bedoeld?

Dat er ongelukken gebeuren in de opfok weten we allemaal
Dat is ook niet de discussie lijkt me.
Maar een paard kwijt zijn is toch wat anders.
En dan niet eens aan kunnen geven, gisteren weet ik zeker dat hij er nog was.
Nee hij kan 3 dagen kwijt zijn maar ook 3 maanden.
Maar we weten het nu omdat een baasje geen paard mee kan nemen. Dat is toch bizar?

Dat is toch wat anders dan een paard dat direct gemist word. Met misschien hetzelfde lot als deze, maar wel meteen bekend.
Dat is brute pech, maar kan helaas.


Dit dus.

En Janine: er staat letterlijk: Dat ze het pas laat op merken kan ik me nog voorstellen, als ie een paar uur er voor "kwijt" geraakt is dan is dat prima te begrijpen.

Ik zeg dus nergens dat ie al een dag of langer weg is. Ik haal zelfs aan dat ie wellicht maar een paar uur weg was. Maar dat ze hem vervolgens na een zoekactie met meerdere mensen niet vinden en dat ze daarna nog steeds niet weten of ie daar ergens het leven gelaten heeft of dat hij gepikt is, dát zegt IMO wel iets over hoe goed er te controleren valt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-10-21 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:42

DuoPenotti schreef:
Het is toch gewoon laks al je er pas eentje mist op de dag van ophalen?
Wat moet daar dan nog voor verdere uitleg bij gegeven worden? :)


Dus jij gaat er vanuit dat dit dier al langer dan 24 uur is vermist? Dat is een aanname hè...

En ik vroeg naar jouw beredenering om de eigenaar/pachter van de grond laks te noemen, want op basis van de berichtgeving en zonder het doen van aannames vind ik dat persoonlijk een lastig oordeel om te vellen.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:45

Ayasha schreef:
En Janine: er staat letterlijk: Dat ze het pas laat op merken kan ik me nog voorstellen, als ie een paar uur er voor "kwijt" geraakt is dan is dat prima te begrijpen.

Ik zeg dus nergens dat ie al een dag of langer weg is. Ik haal zelfs aan dat ie wellicht maar een paar uur weg was. Maar dat ze hem vervolgens na een zoekactie met meerdere mensen niet vinden, dát zegt IMO wel iets over hoe goed er te controleren valt.


En ook op basis van de aanname van slechts enkele uren vermissing en berichtgeving zoals op Facebook kan jij deze aanname maken cq oordeel te geven over mensen die hun paard hier neerzetten?

Ik vind het persoonlijk al lastig om een oordeel te vellen over de controle mogelijkheden van 100 hectare aan kwelders zonder dit ooit in beheer te hebben gehad. Ook al ben ik er wel vaker dan eens geweest...

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:47

Ja daar ga ik vanuit, want als de opfok eigenaar zeker wist dat het paard de dag er voor nog zou staan, dan zou er vast wel in dat facebook bericht staan.
Sinds een dag vermist mijn lieve paard, bla bla bla.
Nee nu staat er dat ze ooit een keer op zoek zijn geweest en hem toen al niet zagen. Ook daar nergens dat de opfokeigenaar zeker weet dat de kudde nog compleet was.
Dus als er aannames zijn staan ze in dat FB bericht.

En zou er dan niet meer ruchtbaarheid aan zoekacties zijn als hij korter dan 24 uur weg is?
Omdat hij dan misschien ook nog wel rond zou huppelen in een aangrenzend gebied oid.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:50

DuoPenotti schreef:
Ja daar ga ik vanuit, want als de opfok eigenaar zeker wist dat het paard de dag er voor nog zou staan, dan zou er vast wel in dat facebook bericht staan.
Sinds een dag vermist mijn lieve paard, bla bla bla.
Nee nu staat er dat ze ooit een keer op zoek zijn geweest en hem toen al niet zagen. Ook daar nergens dat de opfokeigenaar zeker weet dat de kudde nog compleet was.
Dus als er aannames zijn staan ze in dat FB bericht.

En zou er dan niet meer ruchtbaarheid aan zoekacties zijn als hij korter dan 24 uur weg is?
Omdat hij dan misschien ook nog wel rond zou huppelen in een aangrenzend gebied oid.


Helder, jij leest aannames die ik niet lees...

Dat maakt verdere discussie vrij lastig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:55

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
En Janine: er staat letterlijk: Dat ze het pas laat op merken kan ik me nog voorstellen, als ie een paar uur er voor "kwijt" geraakt is dan is dat prima te begrijpen.

Ik zeg dus nergens dat ie al een dag of langer weg is. Ik haal zelfs aan dat ie wellicht maar een paar uur weg was. Maar dat ze hem vervolgens na een zoekactie met meerdere mensen niet vinden, dát zegt IMO wel iets over hoe goed er te controleren valt.


En ook op basis van de aanname van slechts enkele uren vermissing en berichtgeving zoals op Facebook kan jij deze aanname maken cq oordeel te geven over mensen die hun paard hier neerzetten?

Ik vind het persoonlijk al lastig om een oordeel te vellen over de controle mogelijkheden van 100 hectare aan kwelders zonder dit ooit in beheer te hebben gehad. Ook al ben ik er wel vaker dan eens geweest...

Ja, ik kan op basis van de informatie die ik heb beslissen voor mezelf dat ik het niet verstandig vind om daar een paard neer te zetten ja. Dat jij dat lastig vindt is helemaal prima. Ik vind dat niet lastig en ook dat is helemaal prima.

Het dier is weg, niemand weet hoe lang, niemand weet of het dood of levend is, zelfs na een zoek actie in het gebied kan men blijkbaar niet uit sluiten dat het daar dood ligt of dat het er simpelweg geheel niet meer is en dus mogelijk gestolen is. Het dier is geopereerd geweest dus mogelijk meer gewend aan mensen waardoor het makkelijk uit de kudde te halen was. Let goed op het woordje MOGELIJK. Het is slechts een optie. Eentje die de eigenaren ook overwegen gezien ze vragen om naar hem uit te kijken .. Het enige dat men weet is dat het er in mei nog was en in oktober niet meer en dat de eigenaren hun eigen knol niet herkende in de kudde toen ze gingen kijken. Op basis van die informatie kan ik concluderen dat IK daar niet voldoende controle vind zijn en dat IK daar dus MIJN dier nooit zou willen hebben lopen. Wat een ander doet moet ie helemaal zelf weten. Dat is mijn probleem en zaak niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-10-21 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:55

Er zijn zelfs mensen die opfok bedrijven zijn gaan opbellen!


Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:55

Nee ik lees gewoon wat de eigenaar schrijft.
Ze heeft nergens staan dat hij pas net kwijt is.
En wat ik eerder al aangaf, hij kan 3 dagen weg zijn maar ook 3 maanden.
Dat laatste stuurt ze overigens zelf ook naartoe.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:01

Weet iemand of er überhaupt al een grote zoekactie geweest is in het gebied? Dat kan ik nergens vinden. Waarom niet met een drone of een grote groep mensen, evt te paard of met een quad, dat gebied doorzoeken?
Ik denk dat dat nuttiger is dan de zuidlaardermarkt afstruinen :o

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:02

Linnie050 schreef:
Er zijn zelfs mensen die opfok bedrijven zijn gaan opbellen!


[ [url=m/2IOF57.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja vind ik heel erg triest... Vandaar dat ik de veroordelingen naar eigenaar en opfokbedrijf toe ook moeilijk vindt.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:04

Ayasha schreef:
Ja, ik kan op basis van de informatie die ik heb beslissen voor mezelf dat ik het niet verstandig vind om daar een paard neer te zetten ja. Dat jij dat lastig vindt is helemaal prima. Ik vind dat niet lastig en ook dat is helemaal prima.

Het dier is weg, niemand weet hoe lang, niemand weet of het dood of levend is, zelfs na een zoek actie in het gebied kan men blijkbaar niet uit sluiten dat het daar dood ligt of dat het er simpelweg geheel niet meer is en dus mogelijk gestolen is. Het dier is geopereerd geweest dus mogelijk meer gewend aan mensen waardoor het makkelijk uit de kudde te halen was. Let goed op het woordje MOGELIJK. Het is slechts een optie. Eentje die de eigenaren ook overwegen gezien ze vragen om naar hem uit te kijken .. Het enige dat men weet is dat het er in mei nog was en in oktober niet meer en dat de eigenaren hun eigen knol niet herkende in de kudde toen ze gingen kijken. Op basis van die informatie kan ik concluderen dat IK daar niet voldoende controle vind zijn en dat IK daar dus MIJN dier nooit zou willen hebben lopen. Wat een ander doet moet ie helemaal zelf weten. Dat is mijn probleem en zaak niet.



Excuus, dan heb ik zelf een aanname gedaan naar aanleiding van het bericht waarin je schrijft dat je eigenaren die hun paard hierheen brengen niet begrijpt.

Ik heb dat vertaald naar een veroordeling. En laat ik nu zelf niet eens zo'n eigenaar zijn :')

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:05

Ja dat gaan bellen is natuurlijk idioot.
Die mensen moeten zich niet moeien op die manier.


Amy223 schreef:
Weet iemand of er überhaupt al een grote zoekactie geweest is in het gebied? Dat kan ik nergens vinden. Waarom niet met een drone of een grote groep mensen, evt te paard of met een quad, dat gebied doorzoeken?
Ik denk dat dat nuttiger is dan de zuidlaardermarkt afstruinen :o

Ik heb wel ergens gelezen dat is gezocht, maar van grote acties nog niets gezien.
Lijkt me idd ook zinniger dan de markten nakijken.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:17

De markt is een optie, maar toch ook een beetje vergezocht lijkt me.
Ik zou denk ik eens checken wanneer het laagtij is, misschien zelfs wanneer het springtij is of er dan niemand met een drone beschikbaar is die inderdaad even kan vliegen. Of checken bij bepaalde populaire plekken die je misschien kan bereiken met een outdoor voertuig. Maar dan moet je ook nog toestemming hebben van de eigenaar en zelf verantwoord kunnen zoeken

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:21

Zou je niet het beste met een aantal honden het gebied kunnen afspeuren? Dat is wat ik als eigenaar als eerste zou doen. Je wil zoveel mogelijkheden uitsluiten, en dat hij verdronken zou kunnen zijn, ligt nogal voor de hand. Een kadaver zouden de honden snel moeten kunnen vinden.
Mij lijkt de handel/markt juist een hele slechte optie, omdat het dier gechipt is. Dan moet hij echt naar oost-Europa worden gebracht lijkt mij, en dan is de kans helemaal klein dat je hem terugvindt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:23

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
Ja, ik kan op basis van de informatie die ik heb beslissen voor mezelf dat ik het niet verstandig vind om daar een paard neer te zetten ja. Dat jij dat lastig vindt is helemaal prima. Ik vind dat niet lastig en ook dat is helemaal prima.

Het dier is weg, niemand weet hoe lang, niemand weet of het dood of levend is, zelfs na een zoek actie in het gebied kan men blijkbaar niet uit sluiten dat het daar dood ligt of dat het er simpelweg geheel niet meer is en dus mogelijk gestolen is. Het dier is geopereerd geweest dus mogelijk meer gewend aan mensen waardoor het makkelijk uit de kudde te halen was. Let goed op het woordje MOGELIJK. Het is slechts een optie. Eentje die de eigenaren ook overwegen gezien ze vragen om naar hem uit te kijken .. Het enige dat men weet is dat het er in mei nog was en in oktober niet meer en dat de eigenaren hun eigen knol niet herkende in de kudde toen ze gingen kijken. Op basis van die informatie kan ik concluderen dat IK daar niet voldoende controle vind zijn en dat IK daar dus MIJN dier nooit zou willen hebben lopen. Wat een ander doet moet ie helemaal zelf weten. Dat is mijn probleem en zaak niet.



Excuus, dan heb ik zelf een aanname gedaan naar aanleiding van het bericht waarin je schrijft dat je eigenaren die hun paard hierheen brengen niet begrijpt.

Ik heb dat vertaald naar een veroordeling. En laat ik nu zelf niet eens zo'n eigenaar zijn :')

Ik schrijf ten alle tijden van uit mezelf. Wat ik ‘wil’ vinden anderen waarschijnlijk overbezorgd en dat is ook prima. Ieder moet doen waarbij ie zich goed voelt. Het is hoe dan ook een triestige zaak. Ik hoop dat er duidelijkheid komt voor de eigenaren want ik persoonlijk zou hem nog liever dood terug vinden dan helemaal niet. Ik zou het niet echt kunnen af sluiten zonder duidelijkheid.

In het andere topic stond dat er wel gezocht is maar met hoeveel of ‘hoe’ stond daar niet bij. :)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:23

The_Cat schreef:
De markt is een optie, maar toch ook een beetje vergezocht lijkt me.
Ik zou denk ik eens checken wanneer het laagtij is, misschien zelfs wanneer het springtij is of er dan niemand met een drone beschikbaar is die inderdaad even kan vliegen. Of checken bij bepaalde populaire plekken die je misschien kan bereiken met een outdoor voertuig. Maar dan moet je ook nog toestemming hebben van de eigenaar en zelf verantwoord kunnen zoeken


100 hectare moet je meerdere drones (en bestuurders) voor hebben en dan wel het soort waar een vergunning voor nodig is denk ik...

Uitgaande van de drone die m'n vader heeft zeg maar haha.

Er wordt natuurlijk niet gesproken over wat er precies al is gedaan zover ik kan lezen. Maar het lijkt me niet makkelijk om een goed georganiseerde zoektocht op touw te krijgen voor zo'n gebied...

wumpalumpa
Berichten: 16
Geregistreerd: 15-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:07

Ik heb helaas hele slechte ervaringen met opfokbedrijven. Er zijn er erg veel die niet naar de paarden omkijken, maar dat wel beloven! Ze worden ontwormd en ook bekapt wordt er dan gezegd, maar dat komt er bij de meeste bedrijven niet van. Er zou wat mij betreft een keurmerk moeten komen voor opfokbedrijven zodat ze goed in de gaten worden gehouden, en de paarden de zorg geven die ze nodig hebben.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:18

wumpalumpa schreef:
Ik heb helaas hele slechte ervaringen met opfokbedrijven. Er zijn er erg veel die niet naar de paarden omkijken, maar dat wel beloven! Ze worden ontwormd en ook bekapt wordt er dan gezegd, maar dat komt er bij de meeste bedrijven niet van. Er zou wat mij betreft een keurmerk moeten komen voor opfokbedrijven zodat ze goed in de gaten worden gehouden, en de paarden de zorg geven die ze nodig hebben.


Tsjah, dan zou je alle stallen moeten laten controleren. Niet alle opfokbedrijven zijn gelijk. Zie ook niet wat deze reactie bijdraagt aan dit verhaal.

Ik zag net in de reactie van de eigenaresse dat ze Bokkers zoeken die naar de Zuidlaardermarkt gaan en uit willen kijken naar Porsche.

wumpalumpa
Berichten: 16
Geregistreerd: 15-09-20

Re: Jaarlinghengst vermist Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:30

Mijn bericht is hoe ik er over denk, sorry hoor!
Ik geloof ook niet dat deze jaarling gevonden wordt op een markt. Het gebied uitkammen met vrijwilligers lijkt mij een beter idee. Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat hij daar niet meer is!