[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 22:56

Ja hier komt schrik nu toch ook wel weer boven. Op dit moment vliegen er ook 3 of 4 straaljagers continue boven mij (hoor ze alleen en kan niets terug vinden op de radar, dus weet niet hoeveel het er precies zijn, in ieder geval meerdere)...

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:56

Quir schreef:
Ja hier komt schrik nu toch ook wel weer boven. Op dit moment vliegen er ook 3 of 4 straaljagers continue boven mij (hoor ze alleen en kan niets terug vinden op de radar, dus weet niet hoeveel het er precies zijn, in ieder geval meerdere)...


Ik neem aan dat het Zweedse toestellen zijn?

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 22:58

pien_2010 schreef:
Quir schreef:
Ja hier komt schrik nu toch ook wel weer boven. Op dit moment vliegen er ook 3 of 4 straaljagers continue boven mij (hoor ze alleen en kan niets terug vinden op de radar, dus weet niet hoeveel het er precies zijn, in ieder geval meerdere)...


Ik neem aan dat het Zweedse toestellen zijn?


Hoop het. :=
Ik heb geen idee, kan ze niet zien, alleen horen en dus ook niet op de radar terug vinden. Maar ga maar van uit dat het Zweedse zijn.

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:49

Super Quir die cursus van je, en fijn dat het ook goed gaat :)
Maar jakkie, dat oorlogstuig, brrr.

Bontfire

Berichten: 221
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:08

En ging het goed vandaag?

Ja ik heb ook paarden mee genomen :) Dat was trouwens een stuk ingewikkelder dan gedacht.
Een haflinger, een Arabier en een 2 jarige haf/Fries. Daarnaast hebben we nog een shetlandpony; deze komt over een aantal weken met hopelijk een veulentje aan de voet. Ze is nl begin deze maand uitgeteld.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 22:07

Jaa geslaagd! *\o/*
En ga helpen op een ander station, EU station waar de docent van de opleiding werkt. Kwamen er achter dat ze ook op een uur van mij vandaan zit! Merries gaan dan ook daar heen. Dus wel super leuk! Ze stelde zelf voor om daar te komen werken. :))

Vond je het lastig om ze mee te nemen ja, Bontfire? Maar wel allemaal gelukt uiteindelijk? :D


Hier weer zorgen om een baby. |(

Finnsje stond met een dik been toen ik terug kwam en buren hebben gewoon niet eens iets gezien, zoveel kijk op paarden hebben ze, pff. Was echt niet te missen. 8)7

Nu heeft hij een wond op de kogel en dus een dik been... Morgen de dierenarts maar weer terug, want zijn beentje lijkt weer dikker te worden. -O-


Afbeelding

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:09

Gefeliciteerd! En wat een gaaf aanbod, goed dat je dat aanneemt.

Arme Finn, vervelend dat je buren dat niet door hebben gehad. Duimen dat het nu weer snel gaat opknappen!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 22:18

Dankjewel! Ja echt super leuk en hopelijk ook heel leerzaam! In ieder geval een heel leuk en enthousiast mens (ze komt uit Frankrijk) die veel uitlegt, dus komt vast goed. :D

Ja echt balen van Finnsje. Gelukkig is hij helemaal niet kreupel en ook geen koorts, eet normaal en is zijn gekke zelf. Beentje doet m denk ik wel pijn als je m aan raakt...

Zo trof ik hem aan, is toch niet te missen?
Afbeelding

DA had t schoon gemaakt gisteren, maar vertrouw het toch niet helemaal. -O-

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:57

Wij hadden vorige maand iets vergelijkbaars met Relpda, alleen dan de sprong ipv kogel. Ook door een wondje ontzettend dik, maar met koelen en de wond steeds goed verzorgen is het weer goed gekomen.
Je krijgt ook echt meer grijze haren van die jonkies hoor :')

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 23:54

Ja echt hoor, onder tussen meer grijze haren dan gewone. :=
Echt elke keer weer wat, meestal loopt het met een sisser af tot nu toe, maar toch...

Wat heb je met de wond gedaan? Was haar been ook zo dik?

Ben een beetje bang voor 2 dingen, einschuss en gewrichtsontsteking...

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 00:14

Proficiat en sterkte met het brentje!
En wat gaaf dat je gaat helpen. Is het een baan?

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:12

Quir schreef:
Ja echt hoor, onder tussen meer grijze haren dan gewone. :=
Echt elke keer weer wat, meestal loopt het met een sisser af tot nu toe, maar toch...

Wat heb je met de wond gedaan? Was haar been ook zo dik?

Ben een beetje bang voor 2 dingen, einschuss en gewrichtsontsteking...


Je kan groene leem klei erop smeren, dat trekt het vocht eruit en werkt ontstekingremmend

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:42

Gefeliciteerd met je diploma!
En sneu van finn, hopelijk is het inmiddels al wat beter

Hoeveel uur per week gaat het om op dat dekstation? Leuke ontwikkeling

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:07

Ik heb eerst grondig ontsmet, toen honingzalf en eromheen in de groene leem. Daarna dagelijks opnieuw honingzalf erop, ze is nogal smerig dus ook opnieuw schoongemaakt wanneer nodig.
Ik was inderdaad ook bang voor gewrichtsontsteking.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:26

Gefeliciteerd! En wat leuk dat je daar mag gaan helpen/werken.

Hoe gaat het met Finn nu?

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 22:50

Gisterenavond maakte ik me wel zorgen om zijn beentje, maar vandaag weer een heel stuk beter! *\o/*

Boven het verband nog iets dikker, maar de rest is weer helemaal normaal/dun. Beentje is ook niet warm gelukkig (alleen plekje van de wond een beetje, maar dat is normaal). Ook belangrijk, geen koorts en geen pas kreupel gelukkig. Hou ik de komende dagen nog wel goed in de gaten.

Dit was gisteravond, toen vond ik zijn been wel echt te dik worden. |(

Afbeelding

Afbeelding

Maar zo zag het er net uit!

Afbeelding
Net boven het wit is het wat dikker, verband zat tot ongeveer het wit. Onder en boven het verband is ook wat modderig, maar onder het verband zelf blijft het wel mooi schoon gelukkig. Hierna heb ik het nog zo'n 10 minuten kunnen koelen met koud water, toen was hij er wel echt klaar mee. :=

Maar goed, toch knap gedaan van hem. Had nog weinig geoefend met beentjes afspuiten, omdat het niet echt lekker weer geweest voor is. Dus toch doet hij het maar braaf. :knuffel:

Kijk baas! Zo krijg ik geen stroom!
Afbeelding
Kleine boef. :))

En mijn andere drakenkind.
Afbeelding
Lijkt alsof hij zo bijt haha, maar ik was hem de hele tijd aan het uitdagen en stoeien. Dus hij had groot gelijk. _O-


Ik ga 1 dag in de week op station mee werken (nog even afspreken vanaf wanneer, station is vanaf vandaag geopend voor de dravers, rijpaard is vanaf april/mei) en dan van de zomer als het drukker wordt, wat vaker. :D

Odie en Libs brengen we denk ik half mei.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 00:02

Odie heeft er weer een goedgekeurd broertje bij! En hij werd gisteren zelfs kampioen. <3

https://fb.watch/bK7Y7SBEu0/

Milo is druk bezig zijn winter jas uit te doen en komt een mooi goud kleurtje onder uit!


Afbeelding
He baas?! Wist je dat dit water niet meer vloeibaar is???? Ik zal je even helpen!

En Finnsje is lekker Finn. :):)
Afbeelding

Over 3 weken gaan ze al verhuizen! Voor die kleintjes wel heel fijn, hormonen worden wakker door het lente weer en met merries in de buurt (hengstig of niet, maakt niet uit :+ ) vinden ze die maar wat interessant, vooral Finn. Ze gaan dan naar een lösdrift (dag en nacht buiten met inloop stal op 1 hectare), alvast in het groepje waar ze in mei ook mee de wei op gaan. Geen merries in zicht en betere omheining dan hier. :))

Voor mij wel jammer, baby's niet meer thuis en niet meer naar buiten lopen en altijd begroet worden door een hinnikende Milo. -O-

Maar goed, nu nog even lekker van ze genieten en deze week nog maar een keer goede foto's maken. Het is in ieder geval prachtig weer! Best wel vroeg voor hier. Overdag echt lente en in de zon gewoon 10/15 graden, in de schaduw nog wel fris (4/5 graden) en in de nacht is het gewoon winter en -10. :brr:

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:17

Quir is dat prachtige paardje van jou? Ik begrijp het niet helemaal.
Wat leuk en jammer de mannen die op kamers gaan.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 00:27

pien_2010 schreef:
Quir is dat prachtige paardje van jou? Ik begrijp het niet helemaal.
Wat leuk en jammer de mannen die op kamers gaan.


Nee, helaas niet. :D

Maar is een broer van mijn merrie, de moeder van Milo. Hij is nog van de fokker (en dat is ook de fokker van Odie), heel erg veel geluk gehad met deze merrie! <3

Ja inderdaad leuk en jammer tegelijk, maar voor de mannen zelf wel beter en dat is het belangrijkste. Vind het ook fijn en belangrijk dat ze in een grotere groep (met oudere) komen te wonen, uiteindelijk komen ze toch weer thuis en kan uiteraard daar ook gewoon langs gaan, maar toch anders dan wanneer ze gewoon thuis staan en je even naar buiten loopt om een wortel of knuffel te komen brengen. :):)

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:17

Pfoe ik vond Nox vanaf het eerste moment al zo stoer <3 staat hoog op m’n lijst voor volgend jaar... Vorig jaar was Nilay (ook een broer van Odie toch?) ook al zo opvallend!
Snap dat je heel blij bent met je merrie, heel mooi lijntje komt ze uit!

Ahh ook minder updates dus van de mannen.. Jammer! -O-
Wel beter voor ze, benieuwd hoe ze het gaan vinden!

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:33

Ach zo, duidelijk, bedankt!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 18:58

Ja Nilay is ook een broertje. :D

Twee hele opvallende pony's! En Nolan vind ik ook zo gaaf (hij is helaas niet naar de keuring geweest), ook een broertje.

Ja ze komt echt uit een heel goed lijntje, ook veel EK pony's en goedgekeurde hengsten. His Royal Badness komt ook uit haar moederlijn (haar moeder is de zus van Nina (EK pony), de moeder van HRB).

Hopelijk gaat ze ons nog mooie veulentjes geven! <3
En hopelijk vooral ook een merrie om mee verder te kunnen fokken haha.

Ben ook heel benieuwd hoe de mannen het gaan vinden op kamers.

Kleine man vanochtend mee aan de wandel geweest, vond ie erg leuk (en spannend haha). Hij is erg veel hengst, maar gelukkig nog wel goed te doen.


Afbeelding

En mijn diploma binnen! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 19:37

*\o/* gaaf!

tamary

Berichten: 29224
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:17

Gefeliciteerd *\o/*

Selente
Berichten: 1868
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:44

Jaaaaaaaaaa *\%/* :):)